Budimo iskreni, većina današnjih industrija ostavlja značajan trag na planetu, i to ne naročito pozitivan. Čarter industrija pri tome nije ništa drugačija od ostalih i rijetko se povezuje s prijateljskim odnosom prema okolišu.
To je u neku ruku poprilično zabrinjavajuće jer su upravo nedirnuta priroda i kristalno čisto more jezgra onoga što privlači turiste na našu obalu te posljedično omogućuje cvjetanje nautičkog turizma u Hrvatskoj. Na sreću, u posljednjih nekoliko godina češće se javno progovara o tome pa sve više čarter tvrtki preuzima odgovornost za svoje poslovanje te pronalaze nove i kreativne načine kako ga učiniti ekoodrživim.
Želite li biti jedna od savjesnih čarter tvrtki koje pružaju svojim gostima priliku da posjete neke od najljepših nedirnutih prirodnih lokacija na svijetu, a da pri tome očuvaju takvu prirodu za neke buduće generacije, nastavite čitati ovaj članak u kojem ćemo vam korisnim savjetima pomoći da lagano prilagodite svoje poslovanje potrebama okoliša u kojem živite i poslujete. Za to nisu potrebni drastični koraci te iscrpljujuće promjene već su dovoljne male konkretne prilagodbe u načinu na koji svakodnevno funkcionirate kao tvrtka za najam plovila, a čijom se akumulacijom postižu dugoročni ciljevi ekoodrživog čarter poslovanja.
Bez obzira na vrstu plovila koja je iznajmljena, ako ima mogućnost putovanja širenjem jedara, neka to uvijek bude prvi izbor umjesto upotrebe motora. Informirajte svoje skipere ili goste koji će ploviti sami o benefitima razvijanja jedara u svakoj situaciji gdje vremenski uvjeti to dopuštaju. Sigurni smo da će na kraju i sami više uživati u tihom klizanju plovila po vodi nošeni snagom prirodne sile vjetra.
Ljudi iza sebe ostavljaju popriličnu količinu otpada i ostataka koje je potrebno adekvatno i riješiti, a odgovorno uklanjanje otpada sa broda smatra se dobrom praksom. Informirajte svoje goste na vrijeme da svoje posuđe uvijek mogu ispirati morskom vodom kako bi se riješili neugodnih mirisa, a otpatke komprimirati kako bi zauzimali što manje mjesta. Također im se preporuča odvajati otpad za reciklažu, jer je to jedan od načina na koji mogu ploviti u skladu s prirodom. Uputite goste da kada god je to moguće odlože svoj otpad u marinama, na predviđena mjesta za odlaganje.
Sidrenje je neodvojiv dio plovidbe - bilo da se koristi za zaustavljanje ili zaštitu od olujnog vremena. Nažalost, neoprezno korištenje sidra može značajno oštetiti morsko dno i ugroziti opstanak različitih vrsta morskih životinja, bilja i ostalih organizama. Kako bi se to izbjeglo, najbolje bi bilo koristiti kugle za privez, a u slučajevima kada to nije moguće, preporučljivo je usidriti se u dovoljno dubokoj vodi kako bi se izbjeglo prizemljenje plovila promjenom plime. Osim toga, dobro je rješenje usidriti se u blatu ili pijesku, izbjegavajući osjetljive ekosustave. Također se preporučuje povremeno provjeravanje je li sidro čvrsto, odnosno struže li po morskom dnu.
U situacijama kad je plovilo usidreno u marini, pripazite da između njega i sljedećeg plovila ostane barem 40 – 60 cm praznog prostora kako bi sunčeve zrake mogle doprijeti dublje u vodu. To omogućava neometani proces fotosinteze koji osigurava samopročišćavanje mora.
Potrudite se maksimalno izbjegavati proizvode za čišćenje pune štetnih kemikalija i toksina koji onda posljedično zagađuju vodene tokove ako se koriste za čišćenje plovila. Na taj se način uništava biološka raznolikost i čistoća mora što utječe na cjelokupno zdravlje svih bića koja žive u blizini, uključujući i ljude. Najbolji je izbor za savršeno očišćena plovila bez štetnih posljedica na okoliš korištenje morske vode i ekoloških biorazgradivih deterdženata pažljivo kreiranih i testiranih baš za tu namjenu. Usput, održavajte palubu čistom od otpada tijekom plovidbe jer on vrlo lako završi u moru.
Iako se svjesnost o potrebi zaštite okoliša u kojem provodimo vrijeme sve više širi među ljudskom populacijom, gosti su ipak često skloni zanemariti pravila ekoodrživog načina života dok su na odmoru, čak ako ga inače prakticiraju u svakodnevici. Zbog toga iskoristite priliku da ih podsjetite i informirate o poželjnijim načinima ponašanja dok iznajmljuju vaše plovilo te im olakšajte donošenje boljih odluka kad god je to moguće. Na primjer, možete:
Ipak, imajte na umu da su se vaši gosti došli odmoriti i opustiti, stoga ih nemojte bombardirati s previše informacija i pravila kojih se moraju držati, nego radije koristite pristup suptilnog pripremanja terena i uvjeta u kojima će oni sami lakše donijeti poželjne odluke bez da se osjećaju prisiljeni na njih.
Na kraju budi rečeno, vama je kao tvrtki koja se bavi čarterom zapravo od najveće koristi pobrinuti se da svi sudionici plovidbe vode računa o održavanju prekrasnih destinacija, očuvanju čistoće Jadranskog mora, sigurnosti divljeg života i autohtonog bilja te ostavljanju minimalnog traga nakon uživanja u prirodnim ljepotama. Što više uspijete prilagoditi poslovanje u nautičkom turizmu prateći gore podijeljene zelene savjete, duže ćemo svi skupa moći uživati u prirodnom bogatstvu kojim smo blagoslovljeni na ovim prostorima. Zanima nas - radite li već na određenim aspektima poslovanja svoje čarter tvrtke kako bi ono bilo maksimalno ekoodrživo te koji su vam sljedeći planirani koraci u tom procesu?
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Imate ideju, ali nedostaje vam milijun-dva (ili dvadeset)? Očito je vrijeme je za nove investicije. Ivica Žuro nam donosi najbitnije informacije o aktualnim financijskim programima i kreditima za poduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu. Od otpisa glavnice do zelenih inicijativa - saznajte kako postaviti temelje za uspjeh u idućoj godini.
Možete li zamisliti svoj život ili posao bez pomoći digitalnih alata? Naravno da ne možete, jer su digitalni alati postali neizostavni, ali i jer poboljšavaju i olakšavaju našu svakodnevicu. Predstavljamo vam IQNautics, digitalni alat koji će promijeniti vaš život i potpuno transformirati poslovanje vaše čarter tvrtke.
Jedna stvar koju vaše brendiranje zahtijeva je da "vaša priča" odiše jedinstvom. To znači kako identitet vašeg brenda mora biti unificiran i kohezivan. To nije teško postići, ako znate koje su prednosti dobrog brendiranja i ako vam je stalo do toga kako vas vaši gosti doživljavaju.
Kako učiniti da se svaki gost osjeća kao da je vaš čarter iskustvo života? Mapiranje korisničkog putovanja može vam pomoći da sagledate svaku fazu kroz njihove oči – od prve pretrage na internetu do trenutka kada se vrate na kopno. No, to zahtijeva puno više od dobre organizacije i izvrsnih plovila. Morate stvoriti nezaboravne točke dodira koje će izdvojiti vaš čarter. Svatko može koristiti mapiranje putovanja kako bi unaprijedio usluge, riješio uobičajene frustracije i izgradio lojalnost koja vraća goste.