Croatia Yachting jedna je od vodećih čarter tvrtki u Hrvatskoj koja iza sebe bilježi mnogo uspješnih odmora te 95 tisuća zadovoljnih čarter gostiju.
Uspjeh, ipak, ne dolazi preko noći. Potrebno je za njega puno rada, truda, ali i praćenja trendova, sluha za želje i potrebe gostiju. Što je ključno za postati jedan od najboljih, kako digitalne tehnologije pomažu u toj ambiciji i zašto posebno moramo paziti na Jadransko more, otkriva nam Jelena Matković, voditeljica bookinga Croatia Yachtinga koja s ovim brendom već četrnaest godina pomiče granice u kvaliteti čarter usluge.
Croatia Yachting školski je primjer dinamičnog radnog okruženja. Konstantan rast i razvoj kompanije potaknuo je i moj osobni razvoj što mi je izrazito važno. Zahvalna sam što sam imala priliku učiti iz puno različitih područja, ali i stečeno znanje primijeniti u raznim projektima. Croatia Yachting daje prostora za inicijativu i samostalnost, ali nikako ne smijem zaboraviti i tim jer je on isto jedna bitna stavka – uvijek smo bili dobra ekipa.
Na operativnoj bazi organiziram i pratim rad booking odjela, a tijekom sezone i rad recepcije. Usko surađujem s odjelom marketinga pri kreiranju prodajnih aktivnosti i strategija vezanih za čarter. Edukacija booking odjela također je jedna od mojih dužnosti kao i praćenje trendova na hrvatskoj i svjetskoj čarter sceni.
Od početaka, davne 2004. pa sve do danas, misao vodilja bila je ponuditi najbolje yachting iskustvo klijentima, kupcima i partnerima. Tijekom tog vremena bilo je izazova no ponosni smo što je jasna vizija, u kombinaciji s posvećenosti i strasti prema onome čime se bavimo, omogućila da pomičemo vlastite granice kroz pametna ulaganja, zastupništva uzbudljivih brandova i kontinuirano unaprjeđenje svih naših usluga.
Bez digitalizacije nema napretka. Digitalizaciju skoro pa svih procesa unutar tvrtke proveli smo već prije nekoliko godina. Za vrijeme lock downa nismo mirovali već smo ga iskoristili i digitalizirali većinu procesa prema našim klijentima. Digitalizacija nam je otvorila „dodatno“ slobodno vrijeme koje možemo posvetiti našim kupcima, a rezultat je ono čemu svi težimo - zadovoljan gost i partner.
Digitalne alate koristimo u svim segmentima poslovanja - od trenutka kada klijent neobavezno pregledava ponudu brodova za odmor, preko samog bookinga, do trenutka kada napusti našu bazu. Naši kupci na raspolaganju imaju real time web stranicu s opcijom rezervacije u par klikova. Rad nam olakšavaju i dva CRM alata kojima pratimo klijente (kupce brodova i čarter klijente) i njihove rezervacije te BI alati kojima pratimo trendove na domaćem i stranom tržištu. Ne smijemo zaboraviti ni na pandemijski „must have“ u vidu online self check-in vodiča. Korištenje ovih alata poboljšava iskustvo konzumacije usluge za klijenta, ali i olakšava rad nama kao pružatelju usluge.
Sve naše aktivnosti usmjerene su na zadovoljstvo i izvrsno korisničko iskustvo naših klijenata i partnera. Naše vrijednosti su posvećenost, odgovornost i inovativnost te sam sigurna sam da smo zbog tih vrijednosti prepoznati kao kvalitetan brend.
Da, postoje problemi s kojima se susrećemo s obzirom na situaciju na tržištu rada, za koju bih rekla da nikada nije bila gora. Ono što smatram najvećim problemom jest, što usprkos činjenici da je Hrvatska jedan od najvećih svjetskih leadera u nautičkom turizmu, i dalje nema formalno obrazovanje iz područja čartera. U takvim okolnostima mi više se orijentiramo na jačanje tima, poticanje kadra kroz edukacije, treninge i bonus programe. Na taj način vlastitim internim snagama razvijamo ljudske potencijale.
Rekla bih da je intenzivan rast i pozicioniranje u vodeću kompaniju u nautici krenulo 2011. godine dobivanjem zastupništva za Hanse brodove. Croatia Yachting je oduvijek slovila za modernu tvrtku u s izvrsnom uslugom, a da biste takvu percepciju i zadržali nema prostora za pogreške i loše ocjene. Ljestvica je tako svake godine sve viša.
Ovlašteni smo posrednici za šest brendova: Hanse Yachts, Bali catamarans, Dehler, Fjord boats, Sealine i RYCK. Većina plovila u čarter managementu su Hanse jedrilice i Bali katamarani.
Sebe doživljavamo kao ambasadora hrvatskih ljepota, stoga su sve naše aktivnosti orijentirane prema tome da posjetiteljima prikažemo Lijepu našu na najbolji mogući način. Kroz nezaboravno, ugodno iskustvo kojem će se rado vraćati.
Hvale su još uvijek sveprisutne, a kritike u pravilu konstruktivne i dobronamjerne. Goste oduševljava ljepota hrvatske obale, čisto more, hrana, ljubaznost lokalnog stanovništva te mediteransko ozračje koji ih vraća na osnovne postavke i podsjeća kako život može biti lijep. Ne razumiju gužve u marinama i na benzinskim pumpama u špici sezone, ponekad ih ljute cijene u određenim restoranima, ali još uvijek je ozračje pozitivno i dobivaju traženu vrijednost za novac.
Prirodne ljepote, dostupnost, blizina emitivnih tržišta i dobre cijene će uvijek garantirati određeni volumen potražnje za brodovima. Međutim prostora za napredak je puno. Za početak nam nedostaje strategija razvoja koja bi dala dugoročan okvir za razvoj industrije, a posljedično i infrastrukture koja već sada teško podnosi opterećenje u vršnim mjesecima.
Kao branša trebamo stalno raditi na podizanju kvalitete proizvoda i usluge. Primjerice, dobro promišljena oprema broda, širok izbor dodatnih usluga, kvalitetno educiran djelatnik dobar su put prema odličnom iskustvu krajnjeg korisnika.
I za kraj, poseban naglasak bih stavila na održivi razvoj i implementaciju „zelenih“ rješenja. Od mora živimo, more trebamo čuvati. Ako pametno promislimo budućnost vjerujem da nam konkurentske zemlje nisu ozbiljna prijetnja.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.
Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.
Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.
Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.