Bez digitalizacije nema napretka


Croatia Yachting jedna je od vodećih čarter tvrtki u Hrvatskoj koja iza sebe bilježi mnogo uspješnih odmora te 95 tisuća zadovoljnih čarter gostiju.

Uspjeh, ipak, ne dolazi preko noći. Potrebno je za njega puno rada, truda, ali i praćenja trendova, sluha za želje i potrebe gostiju. Što je ključno za postati jedan od najboljih, kako digitalne tehnologije pomažu u toj ambiciji i zašto posebno moramo paziti na Jadransko more, otkriva nam Jelena Matković, voditeljica bookinga Croatia Yachtinga koja s ovim brendom već četrnaest godina pomiče granice u kvaliteti čarter usluge. 

Jelena, više od trinaest godina radite za Croatia Yachting što može biti samo kompliment brendu. Koji je glavni razlog vaše vjernosti toj kompaniji skoro desetljeće i pol?

Croatia Yachting  školski je primjer dinamičnog radnog okruženja. Konstantan rast i razvoj kompanije potaknuo je i moj osobni razvoj što mi je izrazito važno. Zahvalna sam što sam imala priliku učiti iz puno različitih područja, ali i stečeno znanje primijeniti u raznim projektima. Croatia Yachting daje prostora za inicijativu i samostalnost, ali nikako ne smijem zaboraviti i tim jer je on isto jedna bitna stavka – uvijek smo bili dobra ekipa. 

Sada ste na poziciji booking managera. Što sve obuhvaćaju vaše dužnosti?

Na operativnoj bazi organiziram i pratim rad booking odjela, a tijekom sezone i rad recepcije. Usko surađujem s odjelom marketinga pri kreiranju prodajnih aktivnosti i strategija vezanih za čarter. Edukacija booking odjela također je jedna od mojih dužnosti kao i praćenje trendova na hrvatskoj i svjetskoj čarter sceni.

Croatia Yachting vodeća je yachting kompanija u Hrvatskoj. No, put do te pozicije zasigurno nije bio jednostavan. Kako je počela priča o Croatia Yachtingu, koja je bila glavna misao vodilja, vizija, što vam je držalo „glavu iznad vode“ i u izazovnim vremenima? 

Od početaka, davne 2004.  pa sve do danas, misao vodilja bila je ponuditi najbolje yachting iskustvo klijentima, kupcima i partnerima. Tijekom tog vremena bilo je izazova no ponosni smo što je jasna vizija, u kombinaciji s posvećenosti i strasti prema onome čime se bavimo, omogućila da pomičemo vlastite granice kroz pametna ulaganja, zastupništva uzbudljivih brandova i kontinuirano unaprjeđenje svih naših usluga.  

Koliko su vam u rastu i razvoju poslovanja pomogle digitalne tehnologije?

Bez digitalizacije nema napretka. Digitalizaciju skoro pa svih procesa unutar tvrtke proveli smo već prije nekoliko godina. Za vrijeme lock downa nismo mirovali već smo ga  iskoristili i digitalizirali većinu procesa prema našim klijentima. Digitalizacija nam je otvorila „dodatno“ slobodno vrijeme koje možemo posvetiti našim kupcima, a rezultat je ono čemu svi težimo - zadovoljan gost i partner.

Digitalizacija nije više samo budućnost, ona je i naša sadašnjost. Kako koristite moć digitalnih alata u poboljšavanju i olakšavanju svoje usluge sada?

Digitalne alate koristimo u svim segmentima poslovanja - od trenutka kada klijent neobavezno pregledava ponudu brodova za odmor, preko samog bookinga, do trenutka kada napusti našu bazu. Naši kupci na raspolaganju imaju real time web stranicu s opcijom rezervacije u par klikova. Rad nam  olakšavaju i dva CRM alata kojima pratimo klijente (kupce brodova i čarter klijente) i  njihove rezervacije te BI alati kojima pratimo trendove na domaćem i stranom tržištu. Ne smijemo zaboraviti ni na pandemijski „must have“ u vidu online self check-in vodiča. Korištenje ovih alata poboljšava iskustvo konzumacije usluge za klijenta, ali i olakšava rad nama kao pružatelju usluge.

Kada biste ju morali izdvojiti, što biste rekli da je najjača strana Croatia Yachting brenda, što je ono na čemu temeljite svoju prepoznatljivost i jedinstvenost?

Sve naše aktivnosti usmjerene su na zadovoljstvo i izvrsno korisničko iskustvo naših klijenata i partnera. Naše vrijednosti su posvećenost, odgovornost i inovativnost te sam sigurna sam da smo zbog tih vrijednosti prepoznati kao kvalitetan brend.

Ističete iskusan tim ljudi koji rade s vama i za vas. Zaposlenici i suradnici izuzetno su bitna stavka u turizmu danas, pa tako i u onom nautičkom. Ipak, svjesni smo problema s kojima se suočavamo svake sezone, a to je nedostatak kvalitetne radne snage. U čemu mislite da je problem i jeste li se susreli s takvim izazovima?

Da, postoje problemi s kojima se susrećemo s obzirom na situaciju na tržištu rada, za koju bih rekla da nikada nije bila gora. Ono što smatram najvećim problemom jest, što usprkos činjenici da je Hrvatska jedan od najvećih svjetskih leadera u nautičkom turizmu, i dalje nema formalno obrazovanje iz područja čartera. U takvim okolnostima mi više se orijentiramo na jačanje tima, poticanje kadra kroz edukacije, treninge i bonus programe. Na taj način vlastitim internim snagama razvijamo ljudske potencijale.

Vaš je moto „Yachting at its best“. Koliko je vremena trebalo da se pozicionirate kao vodeća yachting kompanija na našem prostoru? Koliko je dosljednost u održavanju visokog standarda bila bitna da vas klijenti tako počnu i nastave percipirati?

Rekla bih da je intenzivan rast i pozicioniranje u vodeću kompaniju u nautici krenulo 2011. godine dobivanjem zastupništva za Hanse brodove. Croatia Yachting je oduvijek slovila za modernu tvrtku u s izvrsnom uslugom, a da biste takvu percepciju i zadržali nema prostora za pogreške i loše ocjene. Ljestvica je tako svake godine sve viša.

Osim najma plovila sa i bez posade/skipera, nudite i mogućnost kupnje jahti te yacht management. O kakvim je sve plovilima riječ, što im je zajedničko?

Ovlašteni smo posrednici za šest brendova: Hanse Yachts, Bali catamarans, Dehler, Fjord boats, Sealine i RYCK. Većina plovila u čarter managementu su Hanse jedrilice i Bali katamarani.

Veliku pažnju posvećujete detaljima i održavanju standarda. Od održavanja plovila do korisničkog iskustva. Što osim oduševljenja klijenata još želite izazvati tijekom njihovog iskustva boravka na vašim brodovima, što vam je posebno važno?

Sebe doživljavamo kao ambasadora hrvatskih ljepota, stoga su sve naše aktivnosti orijentirane prema tome da posjetiteljima prikažemo Lijepu našu na najbolji mogući način. Kroz nezaboravno, ugodno iskustvo kojem će se rado vraćati. 

Kada smo kod oduševljenja, posebno ističete lokalno znanje vašeg tima u smislu destinacija koje se posjećuju. S čime su vaši klijenti posebno impresionirani kada govorimo o hrvatskoj obali i cjelokupnom iskustvo odmora na našem predivnom Jadranu? Uočavaju li neke nedostatke ili su samo puni hvale?

Hvale su još uvijek sveprisutne, a kritike u pravilu konstruktivne i dobronamjerne. Goste oduševljava ljepota hrvatske obale, čisto more, hrana, ljubaznost lokalnog stanovništva te mediteransko ozračje koji ih vraća na osnovne postavke i podsjeća kako život može biti lijep. Ne razumiju gužve u marinama i na benzinskim pumpama u špici sezone, ponekad ih ljute cijene u određenim restoranima, ali još uvijek je ozračje pozitivno i dobivaju traženu vrijednost za novac.

Za kraj, bacimo se na pitanje čarter industrije u Hrvatskoj. Što biste istaknuli kao najveće prijetnje, a što kao prilike i ono prema čemu bi cijela industrija trebala težiti?

Prirodne ljepote, dostupnost, blizina emitivnih tržišta i dobre cijene će uvijek garantirati određeni volumen potražnje za brodovima. Međutim prostora za napredak je puno. Za početak nam nedostaje strategija razvoja koja bi dala dugoročan okvir za razvoj industrije, a posljedično i infrastrukture koja već sada teško podnosi opterećenje u vršnim mjesecima.

Kao branša trebamo stalno raditi na podizanju kvalitete proizvoda i usluge. Primjerice, dobro promišljena oprema broda, širok izbor dodatnih usluga, kvalitetno educiran djelatnik dobar su put prema odličnom iskustvu krajnjeg korisnika. 

I za kraj, poseban naglasak bih stavila na održivi razvoj i implementaciju „zelenih“ rješenja. Od mora živimo, more trebamo čuvati. Ako pametno promislimo budućnost vjerujem da nam konkurentske zemlje nisu ozbiljna prijetnja.

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Pričate o kvaliteti? A kakve su vam fotografije?
Pričate o kvaliteti? A kakve su vam fotografije?

Prvi dojam kod prodaje? Fotografije i videa (ako ih imate). Teško da ćete prodati nešto bez dobre fotografije. I ne samo vi, nego itko tko se bavi prodajom. U svakom poslu, pa tako i u čarteru trebate znati kako su ponekad fotografija i video odlučujući faktor. Kad potencijalni gosti pretražuju brodove, prvih par sekundi su presudne.

Osvježite svoje plovilo uz pomoć bespovratnih sredstava
Osvježite svoje plovilo uz pomoć bespovratnih sredstava

Imate li plovni objekt za krstarenje ili za izlete te planirate li ga unaprijediti ili biti ekološki osviješteni? Upravo sada dostupna je posebna prilika za vlasnike ovakvih plovila koji žele smanjiti troškove ulaganja u održivu tehnologiju čak do 70%. Silvija Domitrović Došen donosi informacije o bespovratnim sredstvima Ministarstva turizma, namijenjenima zelenoj tranziciji nautičkog sektora. Otkrijte jeste li među onima koji mogu ostvariti ovu potporu.

Strategija nije bauk, ona je način razmišljanja i donošenja odluka
Strategija nije bauk, ona je način razmišljanja i donošenja odluka

Strategija je često pogrešno shvaćena kao složen i nedostupan koncept, rezerviran samo za stručnjake. Andreja Fazlić u svom novom članku objašnjava koji su zapravo strateški okviri koje bi trebao poznavati svaki CEO i svaki lider koji želi razviti učinkovitu strategiju za svoj biznis. Saznajte kako izabrati najbolje poslovne odluke koje vode do konkurentske prednosti i uspjeha.

7 načina kako poboljšati web stranicu i dobiti više upita
7 načina kako poboljšati web stranicu i dobiti više upita

Iskoristite svoju web stranicu. Jer za što je imate? Ne samo jer mislite kako je morate imati i kako bi tu bile slike vaših jedrilica, katamarana i ostaloga... Web stranica može privući i potencijalne goste, i generirati upite. Ti upiti su samo vaši - zaradu od njih ne dijelite ni sa kim.