U tijeku je postupak brisanja brodica i jahti po službenoj dužnosti, a koje procedure i po kojim prioritetima vlasnici takvih jahti i brodica trebaju proći donosimo u nastavku.
Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nedavno je izdalo priopćenje vezano za brisanje 6.363 jahti i brodica čiji vlasnici nisu platili naknadu za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja za 2019. i 2020. godinu.
Ministarstvo navodi da su rješenja vlasnicima brisanih objekata poslana poštom, a istovremeno su objavljena i na Elektroničkoj oglasnoj ploči upisnika brodova.
Obavijesti o brisanju bit će objavljene i na oglasnim pločama lučkih kapetanija.
Postupak brisanja jahti i brodica od strane lučkih kapetanija i ispostava lučkih kapetanija po službenoj dužnosti, u slučajevima ne plaćanja naknada za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja, dvije godine uzastopno, omogućen je izmjenama Pomorskog zakonika („Narodne novine“ broj 17/19).
O daljnjoj proceduri za vlasnike brisanih plovila resorno ministarstvo navodi da vlasnici mogu zahtjev za prvi upis podnijeti u lučkoj kapetaniji ili ispostavi lučke kapetanije u kojoj je brisani objekt bio prethodno upisan.
Početni popis objavljen je u kolovozu prošle godine i ažurira se na tjednoj bazi prema zaprimanju uplata. S obzirom na određeni broj uplata, a koje nisu plaćene prema zadanim podacima za plaćanje naknade za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja, postoji mogućnost da će se i za takve jahte i brodice provesti postupak brisanja po službenoj dužnosti.
U takvoj situaciji potrebno je dostaviti dokaz o plaćanju kako bi se utvrdila i provela uplata te poništilo rješenje o brisanju po službenoj dužnosti.
Ukoliko vlasnik podnese zahtjev za upis tako brisane jahte ili brodice mora proći proceduru prvog upisa koji uključuje i obavljanje tehničkog pregleda.
Temeljem zahtjeva za upis i dokumentacije koja se nalazi u zbirci isprava, vlasnicima će se izdati rješenje o prvom upisu ili će se uputiti na ishođenje dodatnih dokumenata u Hrvatski registar brodova.
Kako bi se ubrzao postupak rješavanja zahtjeva stranaka za prvi upis brodice brisane po službenoj dužnosti, Hrvatski registar brodova je omogućio podnošenje zahtjeva online.
Na koordinacijskom sastanku koji je nedavno održan u prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture predstavnici Ministarstva i Hrvatskog registra brodova dogovoreni su prioriteti rješavanja dodatnih zahtjeva za utvrđivanje tehničke prihvatljivosti.
Prema postignutom dogovoru prednost će imati zahtjevi za upis brodica za gospodarsku namjenu koje su u trenutku brisanja bile tehnički ispravne, i to sljedećim redoslijedom:
Nakon toga će se rješavati zahtjevi vlasnika brodica i jahti za osobne potrebe koje su u trenutku brisanja bile tehnički ispravne.
U priopćenju Ministarstva navodi se da kada se obrade prethodno navedeni zahtjevi, istim redoslijedom prvenstva će se rješavati zahtjevi za prvi upis brodica i jahti koje u trenutku brisanja nisu bile tehnički ispravne i nisu imali valjane upisne listove.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.
Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.
Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.
Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.