Brisanje jahti i brodica po službenoj dužnosti


U tijeku je postupak brisanja brodica i jahti po službenoj dužnosti, a koje procedure i po kojim prioritetima vlasnici takvih jahti i brodica trebaju proći donosimo u nastavku.

Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture nedavno je izdalo priopćenje vezano za brisanje 6.363 jahti i brodica čiji vlasnici nisu platili naknadu za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja za 2019. i 2020. godinu.

Ministarstvo navodi da su rješenja vlasnicima brisanih objekata poslana poštom, a istovremeno su objavljena i na Elektroničkoj oglasnoj ploči upisnika brodova.

Obavijesti o brisanju bit će objavljene i na oglasnim pločama lučkih kapetanija.

Postupak brisanja jahti i brodica od strane lučkih kapetanija i ispostava lučkih kapetanija po službenoj dužnosti, u slučajevima ne plaćanja naknada za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja, dvije godine uzastopno, omogućen je izmjenama Pomorskog zakonika („Narodne novine“ broj 17/19).

O daljnjoj proceduri za vlasnike brisanih plovila resorno ministarstvo navodi da vlasnici mogu zahtjev za prvi upis podnijeti u lučkoj kapetaniji ili ispostavi lučke kapetanije u kojoj je brisani objekt bio prethodno upisan. 

Početni popis objavljen je u kolovozu prošle godine i ažurira se na tjednoj bazi prema zaprimanju uplata. S obzirom na određeni broj uplata, a koje nisu plaćene prema zadanim podacima za plaćanje naknade za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja, postoji mogućnost da će se i za takve jahte i brodice provesti postupak brisanja po službenoj dužnosti.

U takvoj situaciji potrebno je dostaviti dokaz o plaćanju kako bi se utvrdila i provela uplata te poništilo rješenje o brisanju po službenoj dužnosti.

Ukoliko vlasnik podnese zahtjev za upis tako brisane jahte ili brodice mora proći proceduru prvog upisa koji uključuje i obavljanje tehničkog pregleda.

Temeljem zahtjeva za upis i dokumentacije koja se nalazi u zbirci isprava, vlasnicima će se izdati rješenje o prvom upisu ili će se uputiti na ishođenje dodatnih dokumenata u Hrvatski registar brodova.

Kako bi se ubrzao postupak rješavanja zahtjeva stranaka za prvi upis brodice brisane po službenoj dužnosti, Hrvatski registar brodova je omogućio podnošenje zahtjeva online.

Na koordinacijskom sastanku koji je nedavno održan u prostorijama Ministarstva mora, prometa i infrastrukture predstavnici Ministarstva i Hrvatskog registra brodova dogovoreni su prioriteti rješavanja dodatnih zahtjeva za utvrđivanje tehničke prihvatljivosti.

Prema postignutom dogovoru prednost će imati zahtjevi za upis brodica za gospodarsku namjenu koje su u trenutku brisanja bile tehnički ispravne, i to sljedećim redoslijedom:

  1. ribarska namjena,
  2. iznajmljivanje i prijevoz putnika,
  3. ostale gospodarske svrhe te
  4. jahte.

Nakon toga će se rješavati zahtjevi vlasnika brodica i jahti za osobne potrebe koje su u trenutku brisanja bile tehnički ispravne.

U priopćenju Ministarstva navodi se da kada se obrade prethodno navedeni zahtjevi, istim redoslijedom prvenstva će se rješavati zahtjevi za prvi upis brodica i jahti koje u trenutku brisanja nisu bile tehnički ispravne i nisu imali valjane upisne listove.

 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Kakva je 2024. bila u čarter industriji?
Kakva je 2024. bila u čarter industriji?

Čarter industrija u Hrvatskoj tijekom 2024. proživjela niz promjena, ali i izazova i prilika. Od “novih” načina na koji gosti bukiraju plovila do tehnologije namijenjene isključivo čarterima i flotama, sezona je definitivno bila i turbulentna i neizvjesna. Ovo je detaljan pregled događanja koja su obilježila 2024. u jednom od najvažnijih sektora hrvatskog turizma.

Je li kupnja male jedrilice za čarter dobra investicija?
Je li kupnja male jedrilice za čarter dobra investicija?

Razmišljate o ulaganju u jedrilicu, ali niste sigurni je li to prava odluka? Hrvatska slovi kao raj za nautičare, s obalom koja privlači svake godine sve veći broj nautičara. A dobar charter management, vaša jedrilica može generirati prihod. Saznajte je li kupnja plovila doista pametna investicija i koji su modeli jedrilica najtraženiji.

5 ključnih pouka iz 2024.: Kako digitalna transformacija oblikuje budućnost vašeg poslovanja
5 ključnih pouka iz 2024.: Kako digitalna transformacija oblikuje budućnost vašeg poslovanja

Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.

Čarter industrija pod pritiskom: Kako zajedničkim snagama unaprijediti nautički turizam?
Čarter industrija pod pritiskom: Kako zajedničkim snagama unaprijediti nautički turizam?

Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.