Kakva je zapravo čarter industrija? Osim što je izazovna i promjenljiva. Razgovarali smo s profesionalcima u industriji - pet iskusnih stručnjaka koji će vam pružiti potpuni pogled od 360 stupnjeva. Od digitalnih načina, revolucioniranja bookinga do uspona i padova potražnje kupaca, rekli su nam sve o tome kako djeluju – ali i napreduju. Otkrijte kako izazove pretvaraju u pobjede, dok su istovremeno fokusirani na digitalno.
Čarter sezona 2023. godine bila je olujna, mogli bismo reći.
S industrijom koja se suočavala s izazovima vezanim uz cijene, brige o kvaliteti i fluktuacijama na tržištu, ova je godina predstavljala povoljan trenutak za povezivanje s kormilarima ovog posla – čarter agentima.
Razgovarali smo s pet stručnjaka - Francescom Rizzijem, Christom Wilde, Christopherom Laitom, Anne de Vries i Lidijom Amižić – kako bismo vam dali potpuni pogled na sve što se događalo u čarter industriji.
Francesco Rizzi, suosnivač i COO BeBlue (Italija), dolazi iz obitelji skipera i već dvadeset godina plovi vodama čarter industrije. Uz to što su specijalizirani za najam kabina, flotila i iznajmljivanje brodova, BeBlue također nudi obuku skipera u svojoj nautičkoj školi.
Za BeBlue, 2023. godina bila je prevrtljiva, s naizmjenično visokom i niskom stopom rezervacija, posebno u travnju, lipnju i srpnju. Naime, Rizzi ističe kako je za njih proljeće bilo zlatno razdoblje gdje su rezervacije premašile prethodne rekordne brojke.
Jedine poteškoće koje su se pojavile bile su nesigurnosti u rezervacijama u svibnju i lipnju koje su uspješno riješene zahvaljujući marketingu.
Što se tiče suradnje s čarter tvrtkama, BeBlue je uživao u stabilnim partnerstvima. "Naši odabrani partneri su se pokazali pouzdanima", ističe Rizzi, ukazujući na sinergiju koja je vjerojatno doprinijela ukupnoj pozitivnoj izvedbi tvrtke u 2023. godini.
Što se tiče priprema za sljedeću sezonu, Rizzi naglašava kako je BeBlue uvijek u potrazi za novim destinacijama i prijedlozima putovanja. Uz to, pobjednička strategija BeBlue-a za sljedeću sezonu uključuje lansiranje nekoliko novih flota i ruta. Na taj način su bolje pripremljeni za novu sezonu.
U posljednjih nekoliko godina, čarter industrija prošla je značajnu digitalnu transformaciju, revolucionirajući način poslovanja tvrtki poput BeBlue. BeBlue je osnovan s jakom naklonošću prema digitalnom svijetu; od prvog dana, tvrtka svim rezervacijama isključivo upravlja online.
"Rodili smo se digitalni", tvrdi Rizzi, koji ističe kako je njihova digitalna prisutnost najveći prioritet, osiguravajući da je BeBlue dobro opremljen za navigaciju kroz neprestano mijenjajući pejzaž čarter industrije.
Christa Wild, suosnivačica Marine Project, također dijeli svoje uvide o ovogodišnjoj fluktuirajućoj čarter sezoni. Započevši poslovanje 2006. godine, Wild ističe kako je Marine Project 100% u njihovom vlasništvu i nemaju nikakvih investitora.
Iako su prvotno bili usmjereni na bareboat čarter, tvrtka se u posljednjim godinama više okrenula čarterima s posadom. Već oko deset godina koriste MYBA e-ugovor, a od prošle godine postali su članovi Yachtfolio-a. Također su članovi IYBA i CYBA.
Ova godina je počela obećavajuće za Marine Project s naglim porastom interesa klijenata. Međutim, mnogi turisti su odgodili svoje jahtaške avanture do 2024. godine, umjesto toga birajući luksuzne vile i vrhunske resorte.
Prema Wild, sezona je obilježena neviđenim popustima na čarterima s posadom. S druge strane, Wild se prisjeća upečatljivih trenutaka u Palmi s vjernim klijentima, kao i nekoliko last-minute profitabilnih čarter rezervacija.
Iako su prihodi tijekom ljeta doživjeli pad, tvrtka je glatko plovila bez ikakvih financijskih teškoća. "Sa strateškog stajališta, sve je u izvrsnom stanju", uvjerava Wild, dodajući kako su planovi za preusmjeravanje fokusa na iduću godinu već doneseni.
Partnerstva s čarter tvrtkama ostala su jača nego ikad, bez primjetnih promjena koje bi utjecale na poslovanje. Što se tiče utjecaja digitalne transformacije na poslovanje, Wild potvrđuje i kako je sve prošlo glatko.
"Uhvatili smo digitalni val prije nekoliko godina pa ova sezona nije ništa neuobičajeno za nas", zaključila je.
Christopher Lait, osnivač i izvršni direktor tvrtke SailChecker, podijelio je svoje uvide o turbulentnoj čarter sezoni 2023. godine.
"Tržište se prilagođava", izjavljuje Lait, primjećujući sporiji rast volumena nego što se očekivalo, povezujući pad kvalitete brodova s trajnim utjecajem Covid-19, nedostatkom radne snage i problemima u opskrbnom lancu.
Jedan iznenađujući trend bio je fenomen dumpinga cijena od strane velikih pružatelja online usluga. Klijenti bi kontaktirali SailChecker za stručni savjet, a zatim bi se okretali brokerskim platformama za jeftinije rezervacije.
Unatoč tim izazovima, tvrtka je ostvarila rast čak i u nepovoljnim tržišnim uvjetima. Glavna značajka bila je značajan porast popularnosti SailCheckerovog bloga i povećanje prosječne vrijednosti njihovih paketa za najam.
Što se tiče prepreka, Lait je spomenuo kako se SailChecker usmjerio prema savjetovanju o novim modelima brodova i dijeljenju poslovnih informacija s klijentima. "Nismo se bojali teških razgovora", dodaje, ističući snagu njihovih partnerstava s čarter tvrtkama.
Kada je riječ o budućnosti, SailChecker ima ambiciozne planove, uključujući i kotaciju na burzi u Londonu. Što se tiče digitalne transformacije, Lait je skeptičan.
"U usporedbi s drugim sektorima putovanja, još uvijek smo u 'digitalnom tamnom dobu'", rekao je, naglašavajući kako će industrija zaista ući u digitalnu eru tek kada platforme za rezervacije podijele real-time data.
Čarter sezona za 2023. godinu bila je sve samo ne mirna plovidba za industriju, ali za Tubber, osnovan od strane Anne de Vries, to je bilo putovanje prilika.
De Vries, koji usklađuje poduzetništvo s očinstvom, fokusira se na pružanje idiličnih iskustava jedrenja u Grčkoj i Hrvatskoj dok podržava održivi turizam.
De Vries tvrdi kako je sezona 2023. godine imala neku drugačiju dinamiku u usporedbi s prethodnim godinama. Označila su je oprezna ponašanja kupaca, što se uglavnom pripisuje prenapuhanim cijenama najma i skupim letovima.
Unatoč tim poteškoćama, Tubber je primijetio povećanu potražnju za svojim jedinstvenim ponudama. "Ove sezone, kupci su bili posebno zahtjevni, čekajući najpovoljnije ponude", primjećuje de Vries.
Međutim, ističe promjenu trenda: mnogi povratni klijenti koji su ranije rezervirali jedrenja tijekom vrhunca pandemije COVID-19 sada biraju različite vrste odmora, možda tražeći novo okruženje ili aktivnosti.
Pravi val uspjeha došao je s Tubberovim flotilnim jedrenjem. Ova iskustva grupnog jedrenja rasprodala su se prije kraja lipnja, što je prvi put za agenciju. Osim toga, poboljšana kvaliteta jahti rezultirala je zadovoljnijim klijentima i oduševljenim recenzijama.
"Čarter tvrtke podigle su poslovanje na višu razinu, čineći jedrenje ugodnijim", kaže de Vries.
Rezervacije za jednostavnije opcije jedrenja, poput cabin chartera i čartera sa skiperom, dramatično su porasle, privlačeći putnike koji su željeli lagane i vođene avanture u Hrvatskoj i Grčkoj.
Sezona 2023. godine pokazuje se izvanrednom godinom za Tubber.com, obilježenom valom last-minute rezervacija, boljom kvalitetom jahti i većom potražnjom za svim vrstama njihovih paketa za jedrenje.
Kada je pitao o planovima za nadolazeću sezonu, de Vries otkriva fokus na poboljšanju korisničke usluge i proširenju već popularnih opcija flotile. "Ulažemo dodatne napore u 24/7 podršku korisnicima i težimo k stvaranju etičkog okruženja unutar industrije najma", objašnjava.
Kako de Vries ističe, klijenti mogu imati pitanja ili trebati pomoć u bilo koje vrijeme, a cilj im je biti tu za njih kad god ih trebaju.
Iako je suradnja s čarter tvrtkama ostala stabilna u 2023. godini, de Vries je izrazio zabrinutost zbog problema s kvalitetom kod nekih većih subjekata. Nadalje, na digitalnom planu, platforme poput Floatista i Navily moderniziraju iskustvo najma, od rezervacija do plovidbe.
Anne de Vries vjeruje kako se industrija nalazi na ključnom raskrižju te kako digitalizacija duboko mijenja čarter industriju. "Digitalizacija mijenja igru", ističe, naglašavajući ulogu podataka i umjetne inteligencije u budućim strategijama, posebno s obzirom na veliki izazov klimatskih promjena.
S vjetrom promjene u leđima, Tubber se čini spremnim iskoristiti nesigurne vode čarter industrije.
O tome kako se nositi s nesigurnim vodama 2023. godine ispričala nam je i Lidija Amižić, voditeljica prodaje i najma u čarteru u Feel Yachtingu, poznatoj tvrtki sa sjedištem u Splitu, Hrvatskoj.
Sa svojim podbrendovima Croatia Charter, Croatia Yacht Charter i sestrinskom tvrtkom Plavetnilo, postali su svjetionik za ljubitelje mora koji traže vrhunske jahte.
Unatoč smanjenju ukupnog broja upita, djelomično pripisanog konkurentima koji nude neodrživo niske cijene, Feel Yachting je ostao čvrst. "Uvijek smo prioritizirali pravedne i transparentne cijene. To nas izdvaja", kaže Amižić.
Čini se kako takav pristup funkcionira; prelazak Feel Yachtinga u luksuzniji segment tržišta čarter najma označen je kao vrhunac sezone. Amižić tvrdi kako je njihova agencija održala predanost pružanju vrijednosti bez korištenja velikih popusta, izdvajajući se od konkurenata koji su "na početku pretjerivali s cijenama i kasnije su bili prisiljeni nuditi značajne popuste kako bi privukli klijente".
U vremenima kada mnogi konkurenti koriste velike popuste kao mamac, Feel Yachting oslanja se na investicije u digitalizaciji i CRM sustavu kako bi bolje razumjeli svoje klijente. "Digitalni alati omogućuju nam da budemo precizniji u našim poslovanjima i nude ciljane vrijednosne ponude različitim segmentima klijenata", objašnjava Lidija.
Iako je potražnja za najmom možda fluktuirala, Lidija ističe kako su im digitalni alati pomogli biti produktivniji, stvaraju različiti sadržaj efikasnije te ciljaju i bolje angažiraju različite segmente klijenata.
Vrhunac sezone 2023. godine za Feel Yachting bio je uspješan ulazak u područje luksuznih motornih jahti. Plan širenja uključivao je ne samo ponudu jahti, već i ponudu iskustava.
S obzirom kako industrija prolazi kroz digitalnu tranziciju, uključujući upotrebu alata za umjetnu inteligenciju i platforme za online rezervaciju, Feel Yachting planira nastaviti ulagati u digitalna rješenja. "Također tražimo jačanje partnerstava s kompatibilnim čarter tvrtkama za najam kako bismo združili naše resurse i znanje", kaže Amižić.
U idućoj sezoni, Feel Yachting za cilj ima nastaviti rast u prostoru luksuznih čarter najmova dok se suočava s nestabilnom potražnjom klijenata. Jačanjem suradnje sa sličnim tvrtkama za čarter najam i iskorištavanjem digitalnih alata, tvrtka planira povećati produktivnost i pružiti vrijednosno usmjerene, transparentne cijene klijentima.
Iako je 2023. godina možda bila godina uspona i padova, čini se kako su Lidija Amižić i njen tim u Feel Yachtingu i Plavetnilu vješto upravljali izazovima, vođeni snažnim moralnim kompasom i modernim tehničkim alatima.
Čarter sezona 2023. godine bila je poput nepredvidljive plovidbe - obilježena problemima s cijenama i fluktuirajućom potražnjom.
Povezali smo se s pet stručnjaka iz industrije kako bismo ponudili pogled iznutra.
Francesco Rizzi iz tvrtke BeBlue podijelio je njihovu snažnu digitalnu usmjerenost i uspješne marketinške strategije.
Christa Wild iz Marine Projecta razgovarala je o nezaboravnim trenucima prošle sezone i prihvaćanju digitalizacije.
Christopher Lait iz SailCheckera spomenuo je manjak radne snage i istaknuo važnost stvarnih podataka.
Anne de Vries iz Tubbera govorio je o njihovom fokusu na korisničku uslugu i sveprisutnoj ulozi digitalnih alata.
Naposljetku, Lidija Amižić iz Feel Yachtinga bacila je svjetlo na prelazak tvrtke u luksuzni sektor i izvanredne prednosti digitalizacije.
Iako su izazovi 2023. godine testirali odlučnost čarter industrije, također su pružili prilike za inovacije i dublje uključivanje klijenata.
Jasno je - ovi stručnjaci iz industrije, opremljeni modernim digitalnim alatima i fokusirani na iskustvo korisnika, ne samo što se suočavaju s izazovima - već ih uspješno koriste u svoju korist.
A što je s vama? Kakvi su vaši dojmovi o prošloj sezoni?
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalizacija poslovanja, usklađivanje tehnologije, procesa i ljudi, često zvuči poput nečega što se postigne preko noći, ali stvarnost je mnogo složenija. Većina poslovanja treba digitalni razvoj – postupan, fleksibilan i ljudski vođen proces prilagodbe. A sve o digitalnoj transformaciji, donosi nam Andreja Fazlić u svojem novom članku.
Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!
Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.