Stižu velike vijesti za globalnu i domaću čarter industriju koje će svakako uzburkati more za mnoge iz čarter branše.
Investicijska grupa PPF povezala se s Beneteau grupom, svjetskim vrhunskim graditeljem brodova kako bi zajedno kupili udjele u jednima od najvećih svjetskih čarter tvrtki - većinski dio u Dream Yacht Charteru te 50% udjela u Navigare Yachtingu.
Tim povodom razgovaramo s Brunom Kolovratom, COO-om te partnerom u Navigare Yachting Group. Iskreno i stručno, Bruno Kolovrat samo za čarter.hr otkriva što će taj pothvat značiti za hrvatsku čarter branšu, zašto se čim prije trebamo okrenuti digitalizaciji, koja je budućnost nautičkog turizma, ali i što za Navigare znači njihova vizija, biti najbolji u branši, prema čemu ovaj brend sigurno korača.
Navigare Yachting grupa obuhvaća dva brenda, Navigare Yachting i Navigare Properties. Navigare Yachting bavi se prodajom plovila putem naših čarter menadžment programa te iznajmljivanjem tih istih plovila (čarter) u destinacijama diljem svijeta.
Dakle, Navigare Yachting možemo podijeliti na dva glavna segmenta – prodaju jedrilica i katamarana putem nekoliko čarter menadžment programa s jedne strane te na iznajmljivanje tih istih plovila s druge. Što se tiče iznajmljivanja, raspon usluga je širok, a uključuje bareboat najam, najam s posadom, flotile, organizaciju evenata.
Trenutno poslujemo iz tri glavna ureda – Malmo (Švedska), Zagreb (Hrvatska) te St. Petersburg (Florida, SAD).
Navigare Properties trenutno razvija nekretnine za prodaju i najam u Švicarskim Alpama i Španjolskoj.
Trenutno obnašam funkciju voditelja operacija za sve naše operacije izuzev Kariba te IT razvoja na razini Navigare Yachtinga. Prije pandemije sam se, uz vođenje operacija, bavio i prodajom no moja je funkcija u tom segmentu bila privremena – dok se ne pronađe odgovarajuća osoba za taj položaj.
Vrijeme pandemije iskoristili smo za reorganizaciju pa smo tako angažirali i novog voditelja prodaje i marketinga što znači da je moj fokus sada u potpunosti usmjeren na operacijski dio.
Objedinjenje još nije u planu no razmatramo kakve bi nam benefite to moglo donijeti.
Ta je informacija točna, a detalje ćemo morati ostaviti za neku drugu priliku.
The Yacht Week (TYW) donio je revoluciju u inače konzervativnoj branši. Možda nisu svi skloni konceptu tako velikog eventa s mladim ljudima no nepobitna je činjenica da je TYW otvorio vrata yachtinga jednoj mlađoj populaciji od koje svi dionici ove industrije mogu imati benefite.
Zamislite samo, ti će ljudi u nekoj skoroj budućnosti imati dobro plaćen posao te će htjeti povesti obitelj i prijatelje na jedrenje. Kasnije će se možda odlučiti i na kupovinu broda. Koncept uvođenja mladih ljudi u yachting te zadržavanje istih kao budućih klijenata se točno može vidjeti iz Day8 skupine brandova.
Nažalost, svi znamo da je pandemija dosta pogodila event industriju, ako ne i najviše kako su okupljanja ljudi na malim prostorima bila zabranjena, a TYW je upravo to. K tome, TYW je imao dosta veliki postotak klijenata iz Sjedinjenih Američkih Država te Južne Amerike koji uopće nisu mogli putovati u Europu i na Karibe.
Ove godine je situacija znatno bolja i The Yacht Week se polako vraća na stare brojke.
Navigare Yachting svakako već par godina u fokusu ima digitalizaciju svih unutarnjih, ali i vanjskih procesa (prema klijentima). Kao što sam već naveo, yacht charter branša je dosta konzervativna i kaska za avio industrijom bar nekih 10 godina. Već dugo vremena se za let možete prijaviti online. U čarter branši je to još uvijek dosta avangardno. Mi to pokušavamo promijeniti.
Experience App je nastala baš iz potrebe da se check-in u bazi ubrza i da se skrati papirologija. Zamislite samo kako je gostima stajati u redu na 40 stupnjeva i čekati da recepcija obradi dokumente. Mi želimo kompletno preskočiti taj dio. Ideja je da se klijent prijavi online nakon čega ide direktno na brod gdje se odrađuje tehnička primopredaja koja je isto digitalizirana (aplikacija na mobitelu). Navigareova misija je klijentima pružiti nezaboravno iskustvo te besprijekornu uslugu. Čekanje u redu na 40 stupnjeva to definitivno nije.
Digitalizacija je neizbježna i branša će se početi brže razvijati čim svi dionici to shvate. Ovako zaostajemo za igračima u ostalim oblicima turizma (avio, hoteli, rent-a-car i drugi).
Naš plan je kompletno digitalizirati poslovne procese i već smo na više od pola puta da to i ostvarimo.
Što se tiče digitalizacije u prodaji i marketingu, mislim da se tu nema što reći osim da su digitalni kanali distribucije danas glavni, ako ne i jedini kanali. Ostali su nam samo sajmovi nautike kao nekakav „ne-digitalni“ kanal no pogledajte što se dogodilo u pandemiji. Subjekti koji nisu radili na digitalizaciji (web stranice, društvene mreže) definitivno su kaskali za onima koji su tu bili napredniji. U obzir treba uzeti da su sajmovi nautike i prije pandemije bili u silaznom trendu što se tiče posjetitelja.
Važno je da države osiguraju dobru infrastrukturu kako bi se destinacije i dalje mogle razvijati, ali ekološki održivo. No jedan negativan primjer dolazi baš iz Hrvatske. Prije nekoliko godina donesen je zakon o obveznim crnim tankovima što je, naravno, dobro. Unatoč tome, mi smo, ako me sjećanje ne vara, bili jedni od zadnjih na Mediteranu koji su ga usvojili. Nadalje, još uvijek ne postoji sustav pražnjenja tih tankova, korisnici ih i dalje prazne u more. S pravom se pitamo - koja je svrha crnih tankova, odnosno, što se tu događa?
Čarter branša je u porastu, proizvodi se sve više brodova, sve je više čarter kompanija na tržištu. Ako se ne prilagodi infrastruktura bojim se da to neće biti dobro za pojedine destinacije. Ne u smislu pretjeranog iskorištavanja prirodnih resursa ili pak neke kataklizme ekološkog sustava - to će već tržište regulirati. Već sad vidimo da yacht charter u Hrvatskoj i nije više tako isplativ iako se volimo dičiti da smo destinacija s najviše čarter plovila na svijetu. Ono što je važno jest prilagoditi infrastrukturu trenutnoj ponudi tako da se ona uravnoteži s iskorištavanjem prirodnih resursa.
Pa već jesu!
Gost u nautičkom turizmu troši više od gostiju koji konzumiraju neke ostale, „uobičajene“ oblike turizma. Međutim, plovidba kao takva je ograničena infrastrukturom (vezovi) i po mom mišljenju neće nikada imati veliki udio u ukupnim turističkim dolascima u Hrvatsku. Ako uzmete u obzir samo činjenicu da je nautika vezana uz more dok se ostali oblici turizma konzumiraju u cijeloj državi, jasno je da nautika ne može zauzeti značajan udio u ukupnim brojkama.
Hrvatska je država koja ekonomiju bazira na turizmu (iako cijeli svoj radni vijek radim u turizmu, ne mislim da je to dobra strategija) i iz tog razloga nam trebaju mase turista. Nautika jednostavno nema taj brojčani potencijal.
Uvijek treba raditi na poboljšanju usluge, kvalitete, iskustva, dodavati sadržaje. Imamo dosta jaku konkurenciju u okruženju i jedan od načina na koji se možemo izdvojiti je bolja usluga, za, naravno, konkurentnu cijenu. Nešto u čemu smo, izgleda, ove sezone zakazali.
Nisam siguran kako smo rangirani po veličini flote no nama to nije najvažnije. Naša vizija je postati broj jedan u svijetu - po kvaliteti, ne nužno veličini.
Klijenti su nam većinom Europljani (Skandinavci, Nijemci, Francuzi, Poljaci, Česi, Britanci) s tim da dosta brzo rastemo u Sjedinjenim Američkim Državama tako da imamo sve više i više Amerikanaca, pogotovo na Karibima.
Brodovi se uglavnom iznajmljuju bareboat, ali vidimo da raste i najam brodova s posadom. Taj porast je došao kao posljedica povećanja broja velikih plovila (katamarani preko 50 stopa i jedrilice preko 55 stopa) pa je nekako i logično da će se klijenti odlučiti na najam sa skiperom. Brodovi su sve veći i veći. Sjećam se vremena kada je jedrilica od 50 stopa bila najveća u marini. Sada se takav brod smatra manjim brodom. Emitivna tržišta su se proširila. Katamarani su donijeli tu nužnu veliku promjenu na tržištu jer su privukli goste koji nisu nužno jedriličari, ali su velike platežne moći i traže komfor (prostor i uslugu posade).
Naravno. Mišljenja sam da svi možemo učiti od drugih i biti bolji. Svaka inovacija gura cijelu branšu naprijed. Samo trebamo biti dovoljno otvoreni i prihvatiti nove tehnologije i ideje. Imati mindset koji je orijentiran na promjene i napredak, a ne samo držati se onoga što je već provjereno i sigurno. Ne treba izmišljati toplu vodu, ali naša branša ima još toliko prostora za napredak što znači da ne treba biti zatvoren za nove ideje!
Naš slogan je „Experience Together“! Zašto „together“ (zajedno)? Zato što smo na brodu s ljudima koji su nam bliski - prijateljima, obitelji, poslovnim partnerima. Svi oni žele i trebaju posebno iskustvo.
Ne radi se više samo o jedrenju kao takvom, „otvori jedra i plovi“. Bitan je cjelokupni doživljaj. Plovidba je baza cijelom tom doživljaju no treba ju nadograditi opremom na brodu, uslugom, hranom, pićem, sadržajima, prirodom i drugim stvarima. Ne mora to nužno biti autohtona kultura. Postoje otočja koja to nemaju no nude nešto drugo. Netaknutu prirodu, kristalno čisto more, šareni podvodni život. Sve to daje nekakvo iskustvo. Naš je zadatak približiti to gostu na pravi način te mu pružiti nezaboravno iskustvo.
Da. Mi sebe vidimo kao budućeg lidera u industriji. Experience together!
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalizacija poslovanja, usklađivanje tehnologije, procesa i ljudi, često zvuči poput nečega što se postigne preko noći, ali stvarnost je mnogo složenija. Većina poslovanja treba digitalni razvoj – postupan, fleksibilan i ljudski vođen proces prilagodbe. A sve o digitalnoj transformaciji, donosi nam Andreja Fazlić u svojem novom članku.
Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!
Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.