U današnjem svijetu digitalnog marketinga e-mail ima svoje mjesto i ulogu koju čvrsto drži. E-mail marketing ima svoje zašto i kako, a e-mail kampanje su definitivno nešto što svaka čarter tvrtka treba raditi planski i smisleno.
U usporedbi s ostalim kanalima e-mail marketing pripada jednomu od najefikasnijih načina digitalnog marketinga.
Google je kralj koji sjedi na tronu i čini se kako se neće maknuti s te pozicije još neko vrijeme. I jedna važna stvar, Google vam je prijatelj sve dok ste spremni za to platiti. Facebook i ostale društvene mreže su i više nego super, ali postalo je prezahtjevno pratiti sve te izmjene, biti stalno prisutan i neprestano zabavljati publiku kad imate „ozbiljnog“ posla za odraditi.
Uostalom, svjesni ste potrebe za dodatnom edukacijom kako biste nadogradili svoja znanja, a za to opet treba vremena.
Tu e-mail marketing uskače kao spasonosno rješenje.
I zaista, on je jednostavan za korištenje, brz i prilično jeftin. Uz to e-mail marketingom, ukoliko ga dobro postavite, možete ciljati različite skupine korisnika, imati različite strategije i na taj način brže i bolje ostvariti taj željeni buking.
Kada govorimo o e-mail marketingu i čarter uslugama glavno je pitanje na koji način i kome želite prodati svoje usluge.
Ako je poruka usmjerena na direktnog gosta (B2C) tada vaša poruka mora imati određen emotivni ton te pozivati na akciju. Morate ostvariti odnos povjerenja s gostom i omogućiti mu lako ocjenjivanje vrijednost vaše usluge.
Ako govorimo o porukama koje su usmjerene na agencije (B2B) koje želite obavijestiti o svojim ponudama, novostima i važnim promjenama u poslovanju tada ćete se zasigurno bazirati na poslovnom odnosu, logičkom pristupu i jednostavno informativnom tonu poruke.
Dakle, shvatili ste, postoji bitna razlika u pristupu. Uz to što ćete uvrstiti e-mail kampanje u content strategiju svoje čarter tvrtke, od izuzetne važnosti je segmentirati svoje e-mail liste i prilagoditi komunikaciju svakom tipu publike.
Specials & Discounts ne mogu i ne smiju biti jedini razlog zašto šaljete e-mail svojoj bazi korisnika.
Ukoliko je jedina stvar koju imate reći svojim gostima kako imate “great deals” za njih, tada se počinjete brandirati kao čarter koji uvijek ima neki popust i zapravo je na rasprodaji cijele sezone. Osim toga ispada kako je popust jedini razlog zašto će vam se vaš gost vratiti dogodine. To može funkcionirati na kratke staze, ali dugoročno ovakav se pristup neće dobro odraziti u konačnici na vašim prihodima.
Naravno, ažurirate svoje popuste tokom sezone i cijene čarter usluga prilagođavate tržištu, pa se nameće pitanje kako ćete informirati svoje potencijalne klijente o tome ako ne e-mailom?
No, jeste li razmislili koliko često to činite i je li zaista potrebno last minute popust promovirati svake subote tokom sezone? U branši je već uvriježeno u kojem vremenskom intervalu se primjenjuje last minute popust, a tu su i ostali kanali kojima možete komunicirati tu poruku.
Ono što želite izbjeći je biti dosadni svojim primateljima jer će oni na kraju prestati čitati vaše poruke. U tom slučaju vaš e-mail marketing gubi smisao.
Kako biste izbjegli gore navedeno te svojim primateljima ostali interesantni i vrijedni čitanja, postoji nekoliko različitih e-mail kampanja koje bi svaka čarter tvrtka trebala provoditi prema krajnjim korisnicima odnosno gostima:
Uobičajeno je nakon rezervacije koja je napravljena na vašoj web stranici, gosta usmjeravati na „Thank you page“ na kojoj zapravo potvrđujete rezervaciju.
No, svakako možete poslati i e-mail u kojem zahvaljujete gostu što je odabrao vašu čarter tvrtku, potvrđujete mu podatke o rezervaciji. Na taj način možete prikupiti vrijedne informacije o gostu i njihovim preferencama, koje se kasnije mogu koristiti za slanje ciljanih ponuda.
Ovakva e-mail poruka se može automatizirati i slati gostu neposredno nakon potvrde rezervacije dok još razmišljaju o njoj.
Zašto je važno slati ovakve poruke? Zato što je ovo prvi korak u izgradnji osobnog odnosa vas i vašeg gosta, pomaže u smanjivanju rizika od otkaza rezervacije i dajete gostu do znanja kako ga cijenite i poštujete i prije nego je nogom kročio na vašu recepciju.
Ovom kampanjom pružate gostima sve informacije koje su relevantne za njihov dolazak i boravak na vašem plovilu. Mogući detalji uključuju ekstrase koje gosti mogu koristiti u vašem čarteru, vremensku prognozu, informacije o transferima, lokalnog vodiča, prijedlog ruta i dr.
Možda imate dokument u obliku .pdf brošure koji će im biti praktičan mali vodič, a sve kako biste im omogućili bolje snalaženje pri dolasku. Ovakvu poruku šaljete gostu nekoliko dana prije njegovog dolaska i na taj način ostavljate prijateljski dojam te dojam profesionalnosti i uslužnosti.
Isto tako, izbjegnut ćete sumnjičavost gostiju, koji ipak dolaze na vašu recepciju i sa dozom straha od nepoznatog.
Ovom kampanjom zahvaljujete gostima na njihovom boravku na vašem plovilu. Ovo je također dobro vrijeme za traženje povratnih informacija. Npr. mogli biste zatražiti popunjavanje ankete ili ostavljanje ocjene na nekom od vama važnih servisa poput Googlea ili Tripadvisora.
Ovdje možete upotrebljavati ciljane poruke u svojem e-mail marketingu kako biste potaknuli goste na prijavu za buduće ponude na temelju svojih preferencija i traženje povratne informacije o određenoj usluzi.
Također možete tražiti gost ostaviti komentar na Facebooku – samo nemojte previše tražiti u jednoj poruci. Odlučite što je najvažnije i što će vam biti od koristi. Ovakva poruka šalje se dan nakon check outa i izvrstan je način za dobiti povratne informacije od gosta dok je još pod dojmom boravka.
Ova e-mail kampanja treba biti poslana isključivo određenoj skupini vaših korisnika. Bilo da se odlučite takvu kampanju slati samo onima koji su se upisali na vaš newsletter ili samo onima koji su vaši stalni gosti na osnovu nekog vašeg kriterija (npr. gostu koji je bio jednom ili više puta na vašem plovilu), ona svakako mora biti personalizirana.
Sadržaj poruke mora biti vezan uz prethodno iskustvo gosta na vašem plovilu, a bazirano na informacijama koje ste prikupili iz vaših prethodnih kampanja. Možda želite poslati kratkotrajnu ponudu s reduciranim cijenama kako biste potakli direktne bukinge ili možda imate neku novu uslugu koja je idealna za točno targetiranu skupinu.
Ovakve kampanje šalju se kontinuirano – ne prečesto kako ne biste završili kao spam, a opet dovoljno često kako bi ostali korisnicima u sjećanju. Isto tako, s ovim kampanjama dobivate lojalnost gostiju i potičete ih na ponovno vraćanje k vama.
Ovisno o vašem CRM sustavu i e-mail marketing alatima postoje mnogobrojne mogućnosti koje možete isprobati za vaš čarter. Bez obzira za koju strategiju e-mail marketinga se odlučite, uvijek možete upotrijebiti ove 4 kampanje kao čvrsti oslonac.
Ukoliko razmišljate na koji način postaviti svoje e-mail kampanje i s kojim CRM-om započeti, javite nam se i mi ćemo vam u tome pomoći.
Neprekidno ste u potrazi za poboljšanjem poslovanja svoje tvrtke? Prijavite se na naš newsletter i dobivajte informacije koje vam trebaju!
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.
Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.
Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.
Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.