GUEST EXPERIENCE u nautici: jesu li klijenti samo gosti na plovilu


Kako graditi dobre i dugoročne odnose s našim klijentima u čarteru i na koji način postići da imamo vjerne klijente koji će se uvijek rado vratiti u naš čarter?

Upitate li zaposlenika nekog hotela tko su njihovi gosti, prva pomisao bit će im uglavnom ljudi koji trenutno odsjedaju u njihovom hotelu. Jednako tako u nautičkom turizmu, često se klijentima smatraju samo osobe koje se u tom trenutku nalaze na plovilu.

No, je li zaista tako? Gradimo li dobre odnose sa našim gostima, oni će ostati naši klijenti i kada napuste plovilo pa čak i kada dođu ovako teška vremena poput pandemije kada je svaka sezona neizvjesna.

Imati klijente znači održavati dobre odnose s njima i onda kada ne koriste naše usluge. Klijenti u nautičkom turizmu su svi oni koji su ikada koristili nautičke usluge. Odlaskom sa plovila ne završava i naš odnos s njima. 

Dapače, održavanje odnosa sa gostima nakon korištenja usluga iznimno je važno za ovu industriju, jer se na taj način grade vjerni klijenti koji će se rado vratiti i ponoviti svoje iskustvo, i još važnije- preporučiti nas drugima. A to je bit svakog poslovanja!

Prilagodite se preferiranim komunikacijskim kanalima svojih gostiju i ne propustite ni jednu priliku za kontakt

Gosti s nama komuniciraju različitim kanalima, a razvojem društvenih mreža komunicirati je postalo jednostavnije . No,  direktna komunikacija emailom ili porukama i dalje je ostala jedna od važnijih i učinkovitijih kanala. Razlog tomu je svakako mogućnost personalizacije koja doprinosi kvalitetnijem povezivanju s gostima.

Svaki od kanala ima svoje prednosti, ali nemaju svi klijenti iste navike. Zato se pobrinite da se prilagodite svojim klijentima i komunikaciju ostvarite njihovim željenim kanalima. 

Ako ne znate kako održati komunikaciju sa svojim gostima nakon odlaska sa plovila, dajemo vam nekoliko savjeta i ideja:  

1. Prije svega, ne propustite prikupiti klijentove podatke tijekom rezervacije ili upita- to će vam olakšati kasniju interakciju sa njima. Nemojte pretpostavljati, pitajte ih koji su im preferirani kanali komunikacije. To mogu biti e-mail, dopis, viber… klijenti će vam rado dati tu informaciju.

2.  Ukoliko su vaši gosti ostavili svoj komentar na nekoj platformi, svakako se potrudite odgovoriti na njega , bez obzira je li komentar pozitivan ili negativan. Osim što ćete tom gestom pokazati da cijenite svaki feedback, potencijalnim budućim gostima koji čitaju recenzije ćete uliti dodatno povjerenje.

3. Iskoristite svaku priliku da kontaktirate svoje klijente: 

    • pošaljite im follow up neposredno nakon odlaska, zahvalite na korištenju vaših usluga – time ćete učvrstiti njihov doživljaj i sjećanje na plovidbe
    • zamolite ih za povratne informacije (anketu, recenziju, ocjenu…) ukoliko to niste napravili tijekom njihovog boravka 
    • čestitajte im važne datume: blagdane, rođendane i sl.
    • pošaljite im fotografije posjećenih mjesta izvan sezone – bit će im drago evocirati svoje lijepe uspomene, a motivirat ćete ih da ponove svoje iskustvo
    • javite im kada ste prisutni na sajmovima i pozovite ih da vas posjete
    • pohvalite se sa svakom informacijom koju imate: nagradama, dobrim recenzijama, vrijednim zaposlenicima, novim plovilima, novim uslugama..

4. Svakako zamolite svoje goste da vas prate na društvenim mrežama i redovito objavljujte na svom profilu. Nemojte se ograničavati samo na jednu mrežu i prilagodite objave svakom kanalu. 

5.  Prije sezone ponudite svojim gostima posebne ponude i pakete skrojene prema njihovoj potrebi. To ne znači uvijek dati popuste, nego skrojiti ponudu koja bi njima odgovarala.

6. Podsjetite ih na važnost pravovremene rezervacije prije sezone i olakšajte im taj proces sa uputama na koje sve načine mogu napraviti rezervaciju.

Danas postoji puno alata pomoću kojih možemo ostvariti potpuno personalizirani kontakt. I pri tome se ne podrazumijeva samo oslovljavanje prezimenom, nego je to potpuna prilagodba komunikacije klijentovim navikama i ponašanju tijekom korištenja naših usluga: omiljenih restorana koje su posjetili, njihovih plovidbenih ruta, posebnih zahtjeva i sl. 

Iskoristite sve prednosti današnje tehnologije i odaberite alate koji odgovaraju vašem stilu poslovanja.

Emocije i iskustvo su glavni faktori nautičkog turizma, i svakako vrijedi iskoristiti svaku priliku podsjetiti svoje goste na nezaboravno iskustvo. I ne zaboravite da gosti i kada odu sa plovila su i dalje naši KLIJENTI!

  • Podijeli:

Vedrana Tonković

Vedrana Tonković

Vedrana Tonković poslovni je kozultant i osnivač CX Centra, sa bogatim korporacijskim iskustvom i ekspertizom u području customer experience-a, menadžmenta, marketinga, product developmenta i komunikacija. Iza sebe ima 20 godina praktičnog iskustva koje je stjecala u međunarodnim korporacijama i to u telekomunikacijskoj i osiguravateljskoj industriji. Radila je u Allianzu na pozicijama direktorice Market menadžment Sektora te voditelja Strateškog market menadžmenta, gdje je upravljala Customer experience-om, Marketinškim komunikacijama, Istraživanjima tržišta, Internim komunikacijama, Call centrom i Digitalnim razvojem. U telekomunikacijskom sektoru provela je 10 godina u Vipnetu (A1), gradeći CRM odjel od samih početaka, kao stručnjak i CRM manager. Od 2020.g. bavi se poslovnim savjetovanjem u području Customer experience-a, Marketinga i Poslovne strategije, te uspješno vodi projekte i održava edukacije iz tih područja.

https://www.linkedin.com/in/vedrana-tonkovi%C4%87/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati
Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati

U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.

Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke
Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke

U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.

Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima
Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima

Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.