Kako znati jeste li tradicionalna ili moderna čarter tvrtka?


Kako znati jeste li tradicionalna ili moderna čarter tvrtka? Ako razmišljate o potpunoj modernizaciji i reorganizaciji vaše tvrtke, donosimo vam nekoliko osnovnih razlika kako biste lakše uvidjeli je li vam i koliko reorganizacija poslovanja potrebna.

Tradicionalno ili moderno – pitanje je sad? Čarter tvrtke kao i mnoge druge u svojem poslovanju znaju isticati ova dva pojma kao činjenicu kojom opisuju svoje poslovanje. Ali što to zapravo znači, kako prepoznati u koju grupu spadate te koje su prednosti, ali i mane ako ste se opredijelili biti tradicionalna ili moderna čarter tvrtka?

Sve je više tvrtki koje žele ući u novu digitalnu eru te modernizirati svoje poslovanje. Je li to moguće učiniti, ali ipak zadržati svoje tradicionalne vrijednosti? Što zapravo podrazumijevaju tradicionalne vrijednosti?

Kao savjetnici mnogim čarterima i kao platforma koja sudjeluje u svim pitanjima vezano za čarter poslovanja, često se susrećemo s ovakvim tipom nedoumica. 

Sigurno je kako kao tradicionalna tvrtka nećete sa svojim tradicionalizmom ostati na razini na kojoj ste bili prije 20 godina sa svojim načinom poslovanja; ali se postavlja pitanje o prednostima i nedostatcima u oba načina poslovanja.

Tradicionalno - “tko je na vrhu, a tko na dnu piramide”?

Nova vremena donose i potrebu za konstantnim prilagodbama, koje su neophodne kako bi svaka tvrtka ispunila svoj potpuni potencijal. Kao i svim ostalim sektorima ni u turizmu ovo nije nepoznanica. Možda čak i više nego drugdje, jer se nekako ovdje trendovi najviše mijenjaju. Prošlih smo godina bili svjedoci velike fluktuacije i procesa prilagodbe u turizmu, osobito onom nautičkom.

Međutim, tu se postavlja pitanje - koliko se prilagoditi?

Potpuna ili čak i djelomična modernizacija ne odgovara svakom čarteru podjednako. One tradicionalne čarter tvrtke u Hrvatskoj, osnovane su uglavnom osamdesetih ili ranih devedesetih godina prošlog stoljeća.

Izuzetno uvjereni u tradiciju i stabilnost svog poslovanja, nerijetko kritiziraju moderne čartere i njihov način poslovanja kao nestabilne i ranjive. Sukladno tome i oklijevaju kada treba napraviti određene promjene.

No, i novonastale čarter tvrtke se mogu prepoznati kao tradicionalne, i to prema svojoj strogoj hijerarhijskoj strukturi. Ako se izričito zna “tko je na vrhu, a tko na dnu piramide” u vašem poslovanju, vaša je tvrtka tradicionalna. Ako ste manja čarter tvrtka vaši zaposlenici imaju detaljno definirane radne dužnosti, dok u većim tvrtkama to imaju čitavi odjeli. 

Nerijetko, odnosi u ovakvim čarter tvrtkama su fiksni i teško promjenjivi. Je li tako i kod vas?

Donosite li odluke i planove od kojih se izuzetno teško odmičete i niste spremni na izmjenu istih? Jesu li i u vašem čarteru svi odnosi i radne pozicije strogo definirane, te nitko nije spreman niti smije “uskočiti” gdje je potrebno? Sve ovo vas karakterizira kao jednu tradicionalnu čarter tvrtku.

Na vrhu piramide od kockica je samo jedan čovjek.

Moderno - “soft skills” i mogućnost prilagodbe za konkurentnost

S druge strane, u modernim čarter tvrtkama neke stroge organizacije poslovanja gotovo i nema. Istina, pravila postoje, ali nisu nepromjenjiva. Događaju se situacije u kojima je potrebna međusobna suradnja i gdje, ovisno o opsegu posla, zaposlenici rade i ono što im nije u strogom opisu radnog mjesta. Osobito kod malih timova u malim tvrtkama. 

Ako je vlasnik onaj koji ugovara iznajmljivanje i prodaju jahti, vrlo se lako može dogoditi preuzimanje njegovih radnih obaveza od strane ostalih zaposlenika. Te su situacije trenutne i privremene, a dogode se zbog povećanja obujma posla. Mali tim zaposlenika većinom međusobno usko surađuje te pomažu jedni drugima razriješiti nastale situacije. 

Vrlo su često tvrtke sa modernijim pristupom poslovanju, nove i brzorastuće. Rijetko koja od njih ima i natruhe tradicionalnih principa poslovanja. U današnjem okruženju koje se stalno mijenja, a osobito onom međunarodnom, smatraju kako tradicionalan način poslovanja jednostavno nije održiv. Većinom se fokusiraju na online poslovanje, i konstantno rastu jer su uvidjeli sve njegove prednosti.  

Ono čime se ove moderne čarter tvrtke odlikuju su soft skills”, meke vještine, odnosno ljudske vještine, kao što su:  

  • Spremnost i otvorenost u komunikaciji
  • Mogućnost funkcionalnog timskog rada
  • Spremnost na brzo i kvalitetno donošenje odluka
  • Kreativnost u radu i donošenju odluka
  • Mogućnost prilagodbe na sve nastale situacije

Sve od navedenog potrebno je kako bi jedan tim funkcionirao s gostima, ali i međusobno, gdje granice nisu strogo određene i gdje su zaposlenici spremni razriješiti svaki problem koji nastane zajedničkim snagama.

Moderne čarter tvrtke također imaju i sve uvjete za uvođenje inovacija, a često to i čine. Otvorene su za isprobavanje novih sistema rada ili alata, kako bi se poslovanje svima olakšalo, a radni procesi dodatno ubrzali. 

Možemo reći kako je njihov glavni koncept poslovanja zapravo diversifikacija aktivnosti te umrežavanje, a sve u cilju svladavanja novih izazova. Meke vještine i mogućnost prilagodbe svakoj situaciji je ono što moderne čarter tvrtke održava konkurentima.

Zašto? Dok je tradicionalna tvrtka vjerojatno još u procesu gdje tek kreće s odlukom što učiniti u novonastaloj situaciji, moderna tvrtka se adaptirala i već to učinila. 

Moderna čarter tvrtka je povezana online sa svima.

Pitanje je: jeste tradicionalno ili moderno čarter poslovanje ?

Još je nekolicina pitanja koja se postavlja kako bi se odredio smjer u kojem se kreće vaša čarter tvrtka - onom tradicionalnom ili onom modernom; koliko ste vi spremni na svladavanje novih izazova te kakve pristupe koristite i razmišljate li izvan okvira?

Ono što određuje smjer u kojem se kreće vaše poslovanje ili koji je zapravo ustroj vaše čarter tvrtke to možemo sagledati kroz nekoliko parametara kao što su:

  1. Fleksibilnost
  2. Hijerarhija i timski rad
  3. Moral zaposlenika
  4. Upravljanje rizikom
  5. Diversifikacija i tehnologija

1. Fleksibilnost zaposlenika i unaprjeđivanje poslovanja

Moderne čarter tvrtke se uvijek prvenstveno fokusiraju na tim, te po potrebi mijenjaju i sam tijek obavljanja posla. Prilagođavaju zaposlenike potrebama posla i obrnuto.

Osim što se ne drže ustaljenih pravila, njihovi menadžeri imaju stalnu potrebu za poboljšanjem vještina - kako svojih tako i čitavog tima zaposlenika, kao i potrebu za stalnim unaprjeđivanjem poslovanja

Kao menadžer trebate uvijek biti spremni na kompromis, umrežavanje, stvaranje veza, aktivno slušanje i razumijevanje, ali i sve to znati prenijeti na svoj tim koji vodite. Jednostavno je - koliko ste vi fleksibilni toliko će i vaš tim to biti.  

Moderne čarter tvrtke su ujedno i uvijek spremne na organiziranje edukacija za svoj tim ukoliko je to potrebno kako bi se određene vještine dodatno usavršile. Sve to s ciljem unapređivanja svog poslovanja jer su svjesni koliko je sve povezano i koliko je bitno istaknuti svoj čarter u mnoštvu

S druge strane, u tradicionalnim organizacijama sve je unaprijed određeno i fiksno. Nema mogućnosti za edukacije ili prilagodbu, jer se već zna “tko što radi” i tu nema odmaka niti kompromisa.

Pet zaposlenika u uredu bacaju papire u zrak u znak sreće

2. Hijerarhija i timski rad u čarter tvrtki 

Jeste li tvrtka koja jako puno drži do hijerarhije u svojoj strukturi? Zna li svatko u svakom trenutku i u svakoj minuti u danu što mu je raditi te ne odstupa ni malo od toga? Vaš tim radi svoje radne zadatke i nitko ne sudjeluje u zajedničkom odlučivanju ili zajedničkim projektima? Ako ste na svako pitanje potvrdno odgovorili, znate već - vaša tvrtka je tradicionalna. 

I ako ste povrh svega ovoga vi jedina osoba koja donosi odluke i za sve vas se mora pitati za odobrenje - vaša je tvrtka također tradicionalna. 

Ne mislite li kako je vrijeme za posvetiti se više timskom radu, a manje građenju rigidne hijerarhije? Organizacija poslovanja je esencijalno, ali stroga hijerarhija te nemogućnost zaposlenika za rast i napredovanje, su loši oblici vođenja tvrtke. Kao i nemogućnost zaposlenika za sudjelovanju u zajedničkom rastu u tvrtke niti u ikakvim drugim odlukama. 

Međutim, ako ipak odražavate sastanke sa svojim zaposlenicima na kojima razmjenjujte ideje, ako ste otvoreni za brainstorming te timsko svladavanje izazova i slično, onda ste svi zajedno dio jedne moderne organizacije sa tradicionalnim temeljima. 

3. Moral zaposlenika je ključan faktor

Često tradicionalne čarter tvrtke, zbog neiskustva uprave i nedostatka potrebnih znanja i vještina, stvaraju međusobne odnose temeljene na strahu

Takvi odnosi nerijetko dovode i do puno većih problema, pa je održavanje morala zaposlenika u ovakvim okruženjima veliki izazov

Moderne čarter tvrtke izazov morala zaposlenika mnogo lakše svladavaju, jer u njima postoji mnogo veća sloboda, fleksibilnost te različitost pristupa rješavanju problema.

I ono što je ključno - moderne čarter tvrtke većinom rješavanju problema pristupaju zajednički, kao tim. 

4. Različiti, ali kvalitetni pristupi pri upravljanju rizikom

Iako menadžeri različitih tvrtki upravljanju rizikom pristupaju različito, ono se pokazalo kvalitetno i kod modernih i kod tradicionalnih čarter tvrtki. 

Za adekvatno upravljanje rizikom je potrebno iskustvo i znanje, pa se s izazovima rizika može vrlo lako nositi.

Međutim, ako vi u vašoj čarter tvrtki problemu rizika pristupate hrabrije, tj. stvarate okruženje u kojem je jednostavno bez dodatne edukacije nositi se s bilo kojim izazovom, onda upravljate modernom čarter tvrtkom.

Čovjek koji hoda po liniji na visini i penje se po stepenicama što predstavlja rizik od padanja, ali i mogućnost penjanja do uspjeha i ostvarivanja ciljeva.

5. Diversifikacija i tehnologija su esencijalne u čarter tvrtkama

Preferirate li više obaviti posao u točno određenom roku ili biti konkurentni na tržištu? Moderne čarter tvrtke na prvo mjesto stavljaju ovo drugo, te stalno prate što radi konkurencija.

Kada je riječ o poslovnim politikama, tradicionalne čarter tvrtke držat će se strogo unaprijed određenog plana. 

Ako se u vašoj tvrtki pravila plovidbe, turističke sezone ili nautičkog turizma provode u točno određeno vrijeme i točno određenim intenzitetom, vi ste tradicionalna čarter tvrtka. 

Međutim, ako ste uvijek spremni, u cilju povećanja učinkovitosti, mijenjati pravila, rasporede, način rada, te prihvatiti tehnološke inovacije - vaša tvrtka posluje na moderan način. 

S druge strane tradicionalne čarter tvrtke se vrlo rijetko odlučuju na veće tehnološke promjene, pa čak i one manje. Vrlo su ustaljeni u svojim navikama te im tehnologije koje zaposlenicima olakšavaju rad, niti alati koji mogu olakšati cjelokupno poslovanje, ne predstavljaju ništa. 

 

Vjerujemo kako će svaki iskusan menadžer koji posjeduje određene vještine i znanja, biti potaknut na razmišljanje - postoji li nešto još bolje za vašu čarter tvrtku?

Sigurno i sami znate kako se ne trebate strogo držati principa samo jedne poslovne filozofije te se držati toga kao ste tradicionalna tvrtka ili moderna te se ne odmicati od tog uvjerenja i načina rada. Nekad se kombinacija dvije kvalitetne radne filozofije pokaže vrlo uspješnim rješenjem.

Kontaktirajte nas ako ste potrazi za poboljšanjem svog čarter poslovanja ili implementacije alata u svoje poslovanje te trebate pomoć oko digitalnog marketinga.

Prijavite se i na naš newsletter kako biste na vrijeme dobili sve informacije koje vam trebaju!

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Sunčana Hrvatska - hoćemo li napokon iskoristiti pun potencijal solarne energije?
Sunčana Hrvatska - hoćemo li napokon iskoristiti pun potencijal solarne energije?

Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.

Dobar glas i poruka brenda daleko se čuju
Dobar glas i poruka brenda daleko se čuju

Glas, ton i poruke vašeg brenda nisu samo riječi na listu papira, web stranici ili na društvenim mrežama - oni su osobnost vašeg brenda. Duša vašeg brenda, ako hoćete. Svaki posao, uključujući i čarter poslovanja, mora jasno komunicirati svoj specifičan identitet. Identitet koji ide dalje od „imamo prekrasne jahte i prekrasno more”.

Koji su trendovi putovanja za 2025. godinu?
Koji su trendovi putovanja za 2025. godinu?

Online stranice za putovanja poput Expedie imaju svoja predviđanja temeljena na ponašanju korisnika. Zanimljivo je vidjeti kako ljudi rezerviraju, putuju, što ih zanima i kako se njihove preferencije mijenjaju. Pogledajmo kamo i kako će ljudi putovati sljedeće godine.

Kupac ili prihod na prvom mjestu - kako trebate promijeniti način razmišljanja
Kupac ili prihod na prvom mjestu - kako trebate promijeniti način razmišljanja

Kako izgleda trenutni "nautički pejzaž"? Gdje se točno nalazi čarter industrija u Hrvatskoj? Je li više usmjerena na prihod ili ima na umu kako su gosti u čarteru razlog njenog uspjeha i postojanja? Pogledajmo kako doći do “gost je na prvom mjestu” načina razmišljanja.