Zaštita imena tvrtke je praksa s kojom ne samo kako stječete standardu pravnu zaštitu, nego bi ste je trebali smatrati i izvrsnim marketinškim alatom. Saznajte koji je postupak zaštite žiga te zašto biste zapravo trebali zaštititi ime svoje tvrtke.
Ime, logo, amblem, simbol, etiketu ili druga razlikovna obilježja proizvoda i/ili usluga koji se plasiraju na tržište, moguće je zaštititi žigom.
Ime trgovačkog društva (koje se upisuje u sudski registar pri trgovačkom sudu) / udruge / organizacije može se štititi žigom ako se to ime koristi za obilježavanje proizvoda i/ili usluge.
Žig (“registered trade mark”) je oblik pravne zaštite tržišnog identiteta proizvoda i usluga, a uređen je Zakonom o žigu.
Žig se može sastojati od bilo kakvih znakova, osobito riječi, uključujući osobna imena, ili od crteža, slova, brojki, boja, oblika proizvoda ili pakiranja proizvoda, ili zvukova, pod uvjetom da su takvi znakovi prikladni za:
Nositelj žiga može biti svaka fizička ili pravna osoba. Strane fizičke i pravne osobe u pogledu zaštite znaka žigom u Republici Hrvatskoj uživaju jednaka prava kao i domaće fizičke i pravne osobe, ako to proizlazi iz međunarodnih ugovora ili iz načela uzajamnosti.
Registracija žiga nositelju žiga daje isključiva prava koja proizlaze iz njega.
Nositelj registriranog žiga, neovisno o njegovim pravima stečenim prije datuma podnošenja prijave ili datuma prvenstva registriranog žiga, ima pravo zahtijevati da se svim trećim stranama koje nemaju njegovu suglasnost spriječi uporaba u trgovačkom prometu, u vezi s proizvodima ili uslugama, bilo kojeg znaka koji vrijeđa pravo žiga tako da je:
Nositelj registriranog žiga ima pravo zahtijevati da se spriječi i sljedeće:
Nositelj žiga ima pravo rabiti svoj žig u odnosu na proizvode ili usluge za koje je registriran.
Žig se može prenijeti neovisno o bilo kojem prijenosu poduzeća, u odnosu na dio ili u odnosu na sve proizvode ili usluge za koje je registriran.
Prijenos cijelog poduzeća uključuje i prijenos žiga, osim ako, u skladu s pravnim propisima kojim se uređuje prijenos, postoji sporazum u kojemu se navodi drukčije ili okolnosti koje jasno nalažu drukčije.
Protiv osobe koja je neovlaštenim poduzimanjem neke od radnji iz članka 11. ovoga Zakona povrijedila žig, nositelj žiga može tužbom zahtijevati utvrđenje povrede, prestanak povrede odnosno zabranu takve i slične povrede ubuduće.
Prijava za registraciju žiga podnosi se Državnom zavodu za intelektualno vlasništvo.
Prijava za registraciju žiga mora sadržavati:
Podnositelj prijave mora dovoljno jasno i precizno identificirati proizvode i usluge za koje se traži zaštita žiga kako bi nadležna tijela i gospodarski subjekti isključivo na temelju prijave mogli odrediti opseg zaštite koja se traži.
Ako su ispunjeni uvjeti kojima mora udovoljavati prijava žiga i ne postoje apsolutni razlozi za odbijanje registracije podaci iz prijave objavljuju se u službenom glasilu Zavoda.
Međunarodna prijava žiga koja se temelji na nacionalnoj prijavi žiga ili nacionalnoj registraciji žiga podnosi se Zavodu.
Podnositelj međunarodne prijave žiga može biti svaki nositelj nacionalne prijave žiga ili nositelj nacionalne registracije žiga ako je državljanin Republike Hrvatske ili ima u njoj prebivalište, ili ima u njoj stvarno i djelatno industrijsko ili trgovačko poduzeće.
Učinci prijava žigova Europske unije podnesenih i žigova Europske unije stečenih prije 1. srpnja 2013. proširuju se na područje Republike Hrvatske s tim datumom.
Za postupak registracije plaća se upravne pristojbe i naknade troškova postupka u skladu s posebnim propisima.
Jedan od razloga je identitet i prepoznatljivost. Korištenje vašeg imena ili imitacije loga od strane druge tvrtke može dovesti do zabune među potrošačima i smanjenja prepoznatljivosti vaše tvrtke.
Pravna zaštita: Zaštitom imena tvrtke stječete pravnu zaštitu, što znači da možete spriječiti druge tvrtke da koriste vaše ime ili logotip i također možete poduzeti pravne korake u slučaju kršenja vaših prava intelektualnog vlasništva.
Poslovni ugled: Zaštitom imena tvrtke štitite poslovni ugled, jer ime tvrtke može biti ključni faktor u izgradnji i održavanju poslovnog ugleda. Zaštitom imena tvrtke možete osigurati da vaša tvrtka bude povezana s kvalitetom i profesionalizmom, te spriječiti da se vaša reputacija ošteti zbog imitacije ili krađe Vašeg identiteta.
Marketing i oglašavanje: Ime tvrtke je jedan od ključnih elemenata u marketinškoj strategiji tvrtke. Zaštitom imena tvrtke, možete stvoriti zaštitni znak za svoju tvrtku i koristiti ga kao marketinški alat za promociju svojih proizvoda ili usluga.
Vrijednost tvrtke: Ime tvrtke može biti jedan od najvrjednijih sredstava tvrtke. Zaštitom imena tvrtke, činite je vrjednijom i atraktivnijom za investitore, kupce i poslovne partnere.
Ukratko, zaštita imena tvrtke znatno utječe na buduće poslovanje tvrtke.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalizacija poslovanja, usklađivanje tehnologije, procesa i ljudi, često zvuči poput nečega što se postigne preko noći, ali stvarnost je mnogo složenija. Većina poslovanja treba digitalni razvoj – postupan, fleksibilan i ljudski vođen proces prilagodbe. A sve o digitalnoj transformaciji, donosi nam Andreja Fazlić u svojem novom članku.
Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!
Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.