Čarter tvrtke su na glasu kao tvrtke koje ne samo kako imaju potencijala, nego ih se svake godine otvara sve više, a flota na Jadranu stalno raste. Ali postavlja se pitanje, kako jedan čarter može održati, ali i povećati broj rezervacija za svoju čarter flotu?
Nijedna vrsta poslovanja, pa tako ni čarter tvrtke nisu bez svojih vlastitih izazova. A čarterima jedan od najvećih izazova predstavljaju rezervacije - kako “pronaći” nove goste, ali i zadržati one stare.
Čarter flota na Jadranu svake je sezone sve veća, svake je godine sve više plovila na raspolaganju gostima pa je i konkurencija na tržištu doista velika. Bez obzira na rast flote i stalno povećanje potražnje za jahtama, rezervacije su izazov svima.
Posljednjih nekoliko godina se govorilo kako je za rast interesa za čarter jahtama uvelike zaslužna i pandemija. Jer su ljudi htjeli biti sigurni, ali i doživjeti nešto drugačije, nešto više, nešto novo... I jahte su se činile kao idealna opcija za to. No, pandemiji je nedavno i službeno došao kraj. A rezervacije i dalje trebaju biti popunjene.
I kako onda prevladati izazove vezane za povećanje rezervacija?
Ciljano. I sa solidnim marketinškim planom, koji je prilagođen vašem željenom tržištu i koji se ističe u masi.
Jaka online prisutnost je nužna, to već znate. Ključna je za svaki posao, pa tako i za nautički čarter. Postoje i čitave strategije koje trebate imati kako bi optimizirali svoju online prisutnost (te naravno, i privukli potencijalne goste):
Web stranica jednostavna za korištenje
Vaša je web stranica online lice vašeg čarter poslovanja i prva je točka kontakta između vaših budućih gostiju i vašeg brenda. Trebala bi biti korisnicima jednostavna za navigaciju, vizualno privlačna i pružati sve potrebne informacije o vašim čarter uslugama. Provjerite je li vaša web stranica prilagođena mobilnim uređajima, učitava li se brzo i ima li jasan CTA (Call to action), odnosno u vašem slučaju poziv na booking za potencijalne goste.
Implementacija optimizacije za tražilice (SEO)
SEO je proces s kojim poboljšavate vidljivosti vaše web stranice na tražilicama. To možete postići korištenjem relevantnih ključnih riječi u sadržaju, optimiziranjem meta tagova i opisa te generiranjem backlinkova. Zvuči kao SF?
Pronađite marketinšku agenciju koja vam može napraviti detaljnu analizu te objasniti što točno trebate napraviti. Poboljšanjem SEO-a vaše web stranice možete povećati svoj organski promet i privući goste koji aktivno traže plovilo u čarteru na kojem bi proveli svoj idući odmor.
Društvene mreže na kojima privlačite potencijalne goste
Društvene mreže su prilično dobar i moćan (ali i besplatan) alat - ako se koriste ispravno. S njima možete dosegnuti veliku publiku i podići svijest o vašem brendu, vašoj čarter tvrtki.
Na društvenim mrežama dijelite slike i videa visoke kvalitete, kao i iskustva na vašim plovilima. Komunicirajte sa svojim pratiteljima, odgovarajte na njihova pitanja, neka se osjećaju viđeno i uvaženo. Ujedno na društvenim mrežama možete prikazivati i ciljane oglase određenoj publici, baš onoj koja bi mogla biti vaši potencijalni gosti.
E-mail marketinške kampanje
E-mail marketing je odličan način s kojim ostajete s gostima u kontaktu kroz cijelu godinu, kako bi im vaš čarter ostao “u mislima”. Redovito šaljite newslettere s relevantnim informacijama; novim plovilima u vašoj floti, promocijama i nadolazećim događajima. Svoje e-mail kampanje prilagodite interesima i preferencijama onima koji ih primaju. Na taj način ne samo kako povećavate njihov angažman, jer svi vole personalizirane poruke, nego imate i veće šanse za pretvaranje potencijalnog bookinga u stvarnu rezervaciju.
Razumijete li svoje ciljno tržište? Znate li kako udovoljiti njihovim željama i zahtjevima? Želite povećati broj rezervacija za svoju čarter flotu? Razumijevanje tko su vaši potencijalni gosti ne treba shvatiti olako.
Započnite identificiranjem demografskih podataka, interesa i ponašanja vaših idealnih gostiju. Zapitajte se tko su ljudi koje želite za goste u svom čarteru. Možete i analizirati podatke iz prošlih rezervacija, provesti anketu među gostima ili istražiti “kako diše” tržište.
Nakon što ste identificirali svoje idealne goste, bilo to parovi iz Amerike visoke platežne moći ili obitelj iz Slovenije standardnih primanja, važno je razumjeti što žele i trebaju. Trebate znati koja je njihova preferirana vrsta jahte, koje sadržaje i aktivnosti žele te koja odredišta ih zanimaju. Na taj način im možete ponuditi personalizirano iskustvo, napravljeno točno prema onome što su i sami zamislili.
Personalizano iskustvo je ono što vaši gosti očekuju iznad svega, a žele i nezaboravan odmor. Tu nemate što nego zaista dati sve od sebe.
Ponudite prilagođeno iskustvo, budite inovativni. Bilo da su to neke posebne pogodnosti “baš za njih” ili mali znaci pažnje pri dolasku. Ako gosti imaju nekih specijalnih zahtjeva, nastojte im udovoljiti koliko god je to u vašoj moći. S ovakvom dodatnom uslugom stvarate pozitivne reakcije, ali i lojalnost. Lojalnost vodi ne samo do povećanog broja bookinga, nego i do pozitivnih recenzija.
Primjerice, dok su vaši gosti na vašim jahtama u čarteru, trebali biste znati u svakom trenutku gdje su. A to ćete najlakše učiniti sa aplikacijama za monitoring. Uz pomoć njih ne samo kako znate gdje je plovilo ako se nešto nepoželjno dogodi, nego ujedno i skupljate informacije o preferiranim rutama i lokacijama vaših gostiju u čarteru. I eto još podataka za dodatnu personalizaciju njihovih iskustava.
Najosnovniji trud koji možete uložiti u svoje goste je napraviti InfoBoard za svoja plovila i čarter. Na taj način gostima možete dati sve informacije o plovilu, ali i o vama, o najboljim restoranima, romantičnim uvalama, sidrištima, mjestima gdje mogu ugledati dupine i slično.
Jedna od osnovnih stvari koja utječe na rezervacije i njihov broj, je naravno i cijena. Određivanje cijena kao i sve, treba biti dobro razrađena strategija. Cijene bi trebale biti konkurentne, nuditi vrijednost vašim gostima, a istovremeno i biti profitabilne. Pa što je bitno znati kako bi sve ovo postigli čim prije, po mogućnosti, odjednom?
Analizirajte tržišnu potražnju za čarterom te prilagodite svoje cijene i dostupnost u skladu s tim. Tijekom vrhunca sezone, kada je potražnja velika, možete povećati cijene i smanjiti dostupnost kako biste povećali profit. Izvan sezone, kada je potražnja niska, možete ponuditi niže cijene i povećati dostupnost kako biste privukli više gostiju.
Razraditi strategiju određivanja cijena i prilagodili cijene u stvarnom vremenu na temelju potražnje, možete najjednostavnije učiniti uz pomoć softvera. Softver za određivanje cijena će vam pomoći optimizirati strategiju i osigurati konkurentnost.
Fleksibilno određivanja cijena vam može pomoći zadovoljiti različite potrebe gostiju te na koncu i povećati prihod. Također možete ponuditi popuste za duže čartere, za više rezervacija odjednom ili buduće rezervacije.
Kako bi maksimalno povećali broj rezervacija za svoju čarter flotu, pružanje iznimnog korisničkog iskustva je ključno. Gostima morate biti na raspolaganju, a to ćete najbolje učiniti uz pomoć vrhunske korisničke službe i potpore svojim gostima. Obučite svoje osoblje, neka budu ljubazni i odgovaraju na potrebe kupaca. Brzo odgovarajte na upite i pritužbe te učinite sve što možete kako bi osigurali pozitivno iskustvo za vaše goste.
Bitno je pratiti i cijene svojih konkurenata i prema tome prilagoditi i svoje cijene. Ponudite gostima jedinstvena iskustva ili pogodnosti koje vas razlikuju od vaše konkurencije, ali ujedno i opravdavaju vaše, eventualno i više, cijene.
Kako biste maksimalno povećali broj rezervacija za svoju čarter flotu korištenje tehnologije je ključno, ali i neophodno. Tehnologija vam pomaže pojednostaviti vaše radne procese. Tako ujedno poboljšavate i korisničko iskustvo, ali i donosite poslovne odluke na temelju prikupljenih podataka.
Softver posebno dizajniran baš za čarter tvrtke ili personaliziran baš za vaše potrebe, može vam pomoći učinkovitije upravljati flotom, rezervacijama i plaćanjima. Pomoću takvog softvera možete automatizirati administrativne zadatke, poput izrade ugovora, obrade plaćanja i izrade rasporeda. Pomaže vam uštedjeti vrijeme i povećati učinkovitost, i tako se možete usredotočiti na bitno - pružanje iznimnih iskustava svojim gostima.
Svojim gostima omogućite korištenje mobilne aplikacije koja omogućuje pregled dostupnosti jahti, vršenje rezervacija i pristup dodatnim informacijama o plovilima. Iskoristite i prednosti “novih” tehnologija kao što su virtualna stvarnost te omogućite gostima pregled plovila u vašoj čarter floti. Na taj način mogu vizualizirati svoje iskustvo i prije nego što izvrše rezervaciju.
Pojednostavljenje procesa rezervacija može vam pomoći povećati učinkovitost, a ujedno smanjiti vjerojatnost pogrešaka. Implementacijom online booking sustava gosti jednostavno i brzo mogu izvršiti rezervacije, a vi nećete više imati potrebe za ručnom obradom. Takav sustav ne samo kako pomaže poboljšati iskustvo vašim gostima, nego vam pomaže i smanjiti troškove.
Personalizirani softveri imaju i opciju analitike podataka, što znači kako konačno možete početi donositi informirane odluke o cijenama, marketingu i većini čarter operacija. Prikupljanjem i analizom podataka o gostima i rezervacijama možete identificirati trendove i interese. No, isto tako vam daje i uvid u područja u kojima je potrebno poboljšanje s vaše strane.
Popuniti booking za svoju flotu je ono što predstavlja najveći izazov svakom čarteru. Bitno je i održati broj rezervacija te ga povećavati iz sezone u sezonu, pa čak i produžiti sezonu plovidbe. To ćete učiniti tako što ćete održavati svoje goste sretnima i zadovoljnima te implementirati sve ovo gore navedeno.
Jer booking u čarteru nije samo jedna specifična stvar, nego cjelokupno iskustvo koje za sobom povlači mnoštvo pojedinosti, i malih i velikih.
Kako biste maksimalno povećali broj rezervacija za svoju čarter flotu, važno je imati sveobuhvatnu strategiju. Jednu od onih koja će pokriti sve aspekte vašeg poslovanja, od marketinga i cijena do korisničke službe i tehnologije.
Kako biste maksimalno povećali broj rezervacija za svoju čarter flotu, morate znati gostima pružiti iznimna iskustva, razumjeti svoje ciljno tržište, postaviti konkurentne cijene te koristiti raspoložive tehnologije. Naravno, svoje strategije i procese, stalno trebate optimizirati i unaprjeđivati.
Trud koji trebate ulagati u svoje čarter goste ne prestaje nikada. Dokle god je vaša djelatnost aktivna, građenje odnosa sa gostima također ne prestaje. Redovito prilagođavajte svoje čarter poslovanje novim situacijama, novim zahtjevima gostiju, novim trendovima.
Također bi trebali i promijeniti svoj pristup kojeg ste imali do sada. Ako vam “nije išlo”, jeste li se ikada pitali niste li možda za deficit rezervacija, krivi baš vi? Ako se niste dovoljno prilagodili, niste uveli opcije koje garantiraju uspjeh ili ne koristite tehnologije koje vam olakšavaju poslovanje, za loše rezultate ne možete kriviti nikoga osim sebe.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Imate ideju, ali nedostaje vam milijun-dva (ili dvadeset)? Očito je vrijeme je za nove investicije. Ivica Žuro nam donosi najbitnije informacije o aktualnim financijskim programima i kreditima za poduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu. Od otpisa glavnice do zelenih inicijativa - saznajte kako postaviti temelje za uspjeh u idućoj godini.
Možete li zamisliti svoj život ili posao bez pomoći digitalnih alata? Naravno da ne možete, jer su digitalni alati postali neizostavni, ali i jer poboljšavaju i olakšavaju našu svakodnevicu. Predstavljamo vam IQNautics, digitalni alat koji će promijeniti vaš život i potpuno transformirati poslovanje vaše čarter tvrtke.
Jedna stvar koju vaše brendiranje zahtijeva je da "vaša priča" odiše jedinstvom. To znači kako identitet vašeg brenda mora biti unificiran i kohezivan. To nije teško postići, ako znate koje su prednosti dobrog brendiranja i ako vam je stalo do toga kako vas vaši gosti doživljavaju.
Kako učiniti da se svaki gost osjeća kao da je vaš čarter iskustvo života? Mapiranje korisničkog putovanja može vam pomoći da sagledate svaku fazu kroz njihove oči – od prve pretrage na internetu do trenutka kada se vrate na kopno. No, to zahtijeva puno više od dobre organizacije i izvrsnih plovila. Morate stvoriti nezaboravne točke dodira koje će izdvojiti vaš čarter. Svatko može koristiti mapiranje putovanja kako bi unaprijedio usluge, riješio uobičajene frustracije i izgradio lojalnost koja vraća goste.