Kako je mala čarter tvrtka sa samo dva plovila u floti postala jedna od najvećih u Hrvatskoj i uz čarter razvila još dva brenda otkriva nam Ema Škabar, generalna direktorica u Orvas Yachtingu.
Pronaći kvalitetne ljude za posao jedan je od najvećih izazova današnjice i to ne samo u turizmu. Jednako je zahtjevno i zadržati ih. Ema Škabar, danas generalna direktorica Orvas Yachtinga, tom je brendu vjerna od svojih studentskih dana, pune 22 godine. Rijetko tko odluči otići, kaže, no nije to samo zbog plaće. Odnosi među ljudima, odnos vlasnika i zaposlenih te ogromna povezanost s brendom ono je što veže čvrsti tim ove hrvatske čarter tvrtke.
Orvas je počeo skromno, sa samo dva plovila, a danas imaju jednu od najvećih čarter flota u nas. I ne samo to, uz Orvas Yachting i Orvas Villas, upravo lansiraju i treći sestrinski brend – Orvas Experiences.
Tim povodom razgovaramo s Emom Škabar koja nam je otkrila koliko je izazovno paralelno razvijati i voditi više brendova, koliko se dugo još kao destinacija možemo oslanjati samo na prirodne ljepote i što je ono što gosti u čarteru najviše žele.
Sjećam se prvog susreta s gospodinom Roglićem kad mi je pri upoznavanju rekao da on svojim zaposlenicima „ne daje plaću nego da je oni sami zarađuju svojim radom“.
To je duh u kojem smo svi mi u Orvasu rasli. U razgovoru s drugima često bismo pričali o plovilima i vilama kao „našima“ - osjećali smo da pripadamo toj jednoj većoj priči.
Kako je rastao Orvas Yachting tako sam i ja rasla zajedno s njim. Nekad pomislim na taj brand kao da je „moje dite“, a „materi se teško od svog diteta rastavit“ pa je to vjerojatno glavni razlog zašto sam toliko dugo u istoj firmi.
Naravno, osim te velike povezanosti moram naglasiti da sam se od uvijek osjećala cijenjenom u firmi od strane nadređenih. Zoran Salamun, danas voditelj flote te Mirjana Nižetić Labetić, do odlaska u mirovinu direktorica Orvasa, dali su mi veliko povjerenje i godinama ulagali u moj profesionalni razvoj.
Osim njih imala sam i ogromnu podršku Orbico HR tima koji za svoje zaposlenike redovito organiziraju akademiju na kojoj se stječu znanja iz različitih domena, sve u svrhu napredovanja u karijeri. Kroz svo ovo vrijeme me prati moj tim ljudi bez kojih ni ja ni Orvas ne bismo imali rezultate. Na njih sam posebno ponosna.
Rijetki su oni koji dođu u Orvas, a da ga u nekom trenutku požele napustiti. Glavni razlog tome nisu financijski uvjeti nego timski duh koji u Orvasu posebno njegujemo. Smatramo da je atmosfera glavni pokretač posla. Ako je atmosfera u firmi dobra, to se automatski reflektira na rad što dovodi do postizanja najboljih mogućih rezultata.
Orvas Experience je brand kojeg smo počeli razvijati 2021. imajući na umu sve potrebe naših gostiju i agenata. Osim usluge smještaja u plovilima, vilama i hotelu, nudimo gostima cijelu lepezu dodatnih usluga. Kreiramo land ture, jednodnevne izlete te organiziramo sve dodatne usluge koje gost zatraži poput frizera, kozmetičara, masera, tjelohranitelja, babysitera, fotografa.
Jedno od glavnih tržišta na koje smo orijentirani u svojim marketinškim aktivnostima je SAD. Naši partneri iz SAD-a većinom traže „high end“ proizvod koji za sobom vuče cijeli spektar različitih dodatnih usluga. Takva potražnja nam je pokazala veliku potrebu za stvaranjem novog branda koji će se brinuti o gostu od njegovog dolaska u Hrvatsku pa sve do odlaska, zadovoljavajući pritom sve njegove zahtjeve.
Hrvatska, osim smještajnih objekata i plovila nudi cijelu lepezu doživljaja. Pitanje je koliko su gosti upoznati sa svom ponudom koja postoji na pojedinoj lokaciji. Ono što nama nedostaje povezanost je između dodatne ponude i samog smještaja.
Novi brand se razvija kao podrška Orvas Villas i Orvas Yachtingu za sve što gost traži osim samog smještaja. Međutim, isto tako djeluje samostalno kreirajući itinerare i kombinirajući „land i sea ture“.
Orvas Yachting je započeo 2000. s flotom od dva plovila. 2003. Orvas otvara Aparthotel Phariu te kreće s pružanjem usluge smještaja u svojoj prvoj vili s bazenom – Bonaca. Osobno sam sudjelovala u kreiranju brenda Orvas Yachting, dok su mi kolegice kreirale brendove Aparhotel Pharia i Orvas Villas. Kreiranje novih brandova je vrlo izazovno, no da bismo održali razinu kvalitete postojećeg brenda bitno je da svaki brend ima svog brand managera.
Orvas Villas je brend koji u svom portfoliu ima preko 250 vila na području cijele Hrvatske. Pola tih vila su ekskluzivne vile, vile čija je dnevna cijena preko 1000 eura. Takvi gosti očekuju visoku razinu usluge te žele da ste im stalno na raspolaganju. S obzirom na komentare gostiju može se reći da trenutna ponuda moze udovoljiti standardima takvih gostiju.
Takvim gostima su dostupnost i brzina reakcije na njihove zelje najvažniji. Portfolio ponude Dalmacije se razvija u tom smjeru, ali kvaliteta usluge i odnos prema gostima ne prati je u stopu. Smatram da bi se trebalo više ulagati u obuku osoblja koji su osobni kontakt sa gostima. Gosti iz različitih zemalja imaju drugačija očekivanja i prema tome se trebamo prilagoditi.
Struktura gostiju je skroz drugačija. Riječ je o dva odvojena segmenta koji se, nažalost, ne isprepliću. Konstantno radimo na tome da se izvuče maksimum kroz cross selling, no za sada rezultati nisu prema našim očekivanjima.
Po pitanju prodaje i promocije, naše poslovanje je 99 posto digitalno. Sjećam se davne 2003. kad je, uz Orvas Yachting, samo jedan lokalni brend koristio online oglašavanje. Već je u to vrijeme bilo toliko upita od strane direktnih gostiju, a sam trošak je bio zanemariv. Ključna riječ poput „yacht charter croatia“ se u to vrijeme plaćala po 0,70 lipa po kliku dok ista danas zna kostati i 45 kuna, ovisno o trenutnoj konkurenciji koja se oglašava. To vam sve govori.
Koristimo digitalni marketing za promociju brenda i to oglašavanje putem društvenih mreža, influencera te Google oglasa. Također kontinuirano radimo na optimizaciji web stranica. Osim prodaje i marketinga, digitalizaciju smo uveli u check-in/check-out proces.
Naši partneri za nas kažu da smo vrlo fleksibilni, brzi i dostupni. Orvas je dio Orbico Grupacije sto nam daje snagu. Naši partneri znaju da iza nas stoji kapital grupacije i to im daje sigurnost da ćemo opstati i u najtežoj situaciji na tržištu.
Davno su prošli dani kada smo se mogli osloniti samo na prirodne ljepote. Današnji gosti traže puno više od toga.
Smatram da je ključ dobrog uspjeha puno osobniji pristup gostu. Da gost ima osjećaj da imate svo svoje vrijeme samo za njega. To je vrlo teško postići, pogotovo zbog sve većeg broja plovila koja imamo u floti, što nažalost, ne prati dovoljan broj zaposlenika. Gosti se često osjećaju da ih se „odrađuje“ jer je vremena malo. Naći pravi balans između sve većeg broja gostiju i osobnijeg pristupa izazov je, ali i put ka uspjehu.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Nova sezona, novi izazovi! Ove godine se Andreja Fazlić fokusira na strategiju, digitalnu transformaciju i psihologiju promjena. Tu su i bitne smjernice za lidere koji žele biti ispred konkurencije i osigurati rast svog poslovanja. Strategija, ljudi i HubSpot mogu biti pokretači i vašeg poslovnog rasta. Kako ih primijeniti? Saznajte u nastavku.
Turisti svake sezone uživaju u ljepotama Jadrana na unajmljenim jahtama. Dok oni istražuju kristalno čisto more, vlasnici plovila i čarter kompanije ostvaruju solidne prihode. Može li ovo biti isplativa prilika i za vas?
Sigurnost. Kvaliteta. Vrhunski izgled. To su sigurno riječi s kojima želite asocirati svoja čarter plovila. Znate li kako je sama estetika plovila često baš onaj odlučujući faktor za goste? Često je baš izgled onaj koji prevagne u odluci... I što će najbolje privući goste nego sjajno, čisto i kvalitetno ispolirano plovilo.
Boot Düsseldorf je najveća svjetska izložba jahti i sportova na vodi. Međutim, ovaj događaj je više od tipičnog nautičkog sajma - nudi pogled u budućnost sportova na vodi i održivih morskih inovacija. Ove godine, od 18. do 26. siječnja, posjetitelji će imati priliku doživjeti sve to - od najmodernijih tehnologija na Blue Innovation Docku do luksuznih jahti i praktičnih iskustava s opremom - jer ovaj događaj ima ponešto za svakoga.