Najveći izazov čarter društvima prilikom uvođenja EUR-a u RH


RH s početkom 2023.g. uvodi euro kao zakonsko sredstvo plaćanja. Znate li kako primijeniti izmjenu na primljene predujmove za 2023.g. i u čemu je zapravo razlika pri preračunavanju iznosa?

Sljedeće su činjenice sigurno već svima poznate:

  • Euro postaje službena novčana jedinica i zakonsko sredstvo plaćanja u Republici Hrvatskoj na dan 1. siječnja 2023.
  • Fiksni tečaj konverzije određen je na 7,53450 kuna za jedan euro
  • Srednji tečaj Hrvatske narodne banke za kunu u odnosu na euro na dan 31.12.2022. jednak je fiksnom tečaju konverzije
  • Stanja u kuni prenesena iz poslovnih knjiga za 2022. godinu preračunavaju se u euro:
    • uz primjenu fiksnog tečaja konverzije i
    • sukladno pravilima za preračunavanje i zaokruživanje

Međutim, kako sve gore navedeno primijeniti na kategoriju obveze za primljene predujmove za 2023. godinu? Neke su uplate za sljedeću sezonu primljene u kunama, a neke u eurima – u čemu je razlika pri preračunavanju iznosa u EUR?

Primljene predujmove je potrebno razdvojiti na sljedeće tri kategorije:

  1. Predujmove primljene u kunama (Booking Confirmation u HRK)
  2. Predujmove primljene u kunama (Booking Confirmation u EUR)
  3. Predujmove primljene u EUR (Booking Confirmation u EUR)

Preračunavanje kuna/HRK u eure/€

  1. Predujmovi primljeni u kunama (Booking Confirmation u HRK)
    Ovakve je predujmove potrebno konvertirati iz HRK u EUR jednostavnom primjenom fiksnog tečaja konverzije.
  2. Predujmovi primljeni u kunama (Booking Confirmation u EUR)
    Ovo su zapravo predujmovi primljeni uz primjenu ugovorene valutne klauzule. Naime, iznos primljen u kunama odgovara zapravo točno definiranom iznosu u EUR.
    Ovakve je predujmove potrebno konvertirati iz HRK u EUR na način da se utvrdi točan iznos u EUR koji je zapravo plaćen te potom na taj iznos primijeniti fiksni tečaj konverzije.
  3. Predujmovi primljeni u EUR (Booking Confirmation u EUR)
    Budući da su u ovom slučaju predujmovi već primljeni u EUR, potrebno je samo iznos u EUR na 31.12.2022. iskazati u HRK primjenom fiksnog tečaja konverzije.

Što je s PDV-om plaćenim po računu za predujam?

Iznos PDV-a plaćen po računu za predujam nije potrebno usklađivati na 31.12.2022. godine.

Prilikom storniranja računa za predujam na završnom računu u 2023. godini, iznos PDV-a u predujmu (u EUR) će se utvrditi jednostavnom primjenom odgovarajuće stope PDV-a na iznos predujma utvrđen u EUR na način posebno opisan za svaku kategoriju.

Dakle, za ispravno vrednovanje predujma prilikom uvođenja EUR je potrebno prvo utvrditi ispravnu kategoriju kojoj pripada. Iskoristite ovu priliku (obvezu) da provjerite i sve vouchere izdane u vrijeme Covida: jesu li još uvijek iskoristivi ili su prestali važiti. Sukladno tome je potrebno napraviti i odgovarajuća knjiženja u 2022. godini.

 

  • Podijeli:

Katica Reljanović

Katica Reljanović

Katica Reljanović je direktorica i suosnivačica tvrtke Tax Planning Office, društva za porezno savjetništvo u Splitu. Ovlaštena je porezna savjetnica koja pruža domaćim i stranim pravnim osobama usluge poreznog savjetovanja na području poreza na dobit, poreza na dohodak i PDV-a. Sa uskom specijalizacijom u području turizma te turističkih agencija, ujedno je i redovna sudionica brojnih panela i konferencija. Osim što je vrsna poznavateljica pravilnika i zakona, te svih aktualnih vijesti na temu poreza i turizma, Katica je između ostaloga i izvorna govornica engleskog jezika.

https://www.financialoffice.hr/usluge/porezno-savjetovanje



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?
Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?

Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.

Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu
Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu

Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.

Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?
Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?

Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.

Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama
Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama

Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.