RH s početkom 2023.g. uvodi euro kao zakonsko sredstvo plaćanja. Znate li kako primijeniti izmjenu na primljene predujmove za 2023.g. i u čemu je zapravo razlika pri preračunavanju iznosa?
Sljedeće su činjenice sigurno već svima poznate:
Međutim, kako sve gore navedeno primijeniti na kategoriju obveze za primljene predujmove za 2023. godinu? Neke su uplate za sljedeću sezonu primljene u kunama, a neke u eurima – u čemu je razlika pri preračunavanju iznosa u EUR?
Primljene predujmove je potrebno razdvojiti na sljedeće tri kategorije:
Iznos PDV-a plaćen po računu za predujam nije potrebno usklađivati na 31.12.2022. godine.
Prilikom storniranja računa za predujam na završnom računu u 2023. godini, iznos PDV-a u predujmu (u EUR) će se utvrditi jednostavnom primjenom odgovarajuće stope PDV-a na iznos predujma utvrđen u EUR na način posebno opisan za svaku kategoriju.
Dakle, za ispravno vrednovanje predujma prilikom uvođenja EUR je potrebno prvo utvrditi ispravnu kategoriju kojoj pripada. Iskoristite ovu priliku (obvezu) da provjerite i sve vouchere izdane u vrijeme Covida: jesu li još uvijek iskoristivi ili su prestali važiti. Sukladno tome je potrebno napraviti i odgovarajuća knjiženja u 2022. godini.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.
Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.
Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.
Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.