Platforma čarter.hr predstavlja svoj e-book sa pregledom stanja i trendova 2021. godine. U njemu saznajte što smo to naučili u prošloj čarter sezoni te jesu li se i kako trendovi u čarteru promijenili.
Čarter su se tvrtke suočile sa mnoštvom izazova i sa neizvjesnošću koju je nosio svaki novi dan. Otkazivanja rezervacija, restrikcije pri putovanjima te nedostatak kvalitetne radne snage navele su čartere bolje povezati svoje poslovne procese u digitalnom obliku.
Mogućnost prilagodbe novonastaloj situaciji bila je neminovna, a pokazalo se kako je sigurnost u plovidbi postala esencijalna na jedan sasvim novi način. Jednostavnije pridržavanje posebnih mjera kao i mogućnost provođenja odmora u privatnom, zatvorenom krugu ljudi, istakli su čarter kao nezaobilaznu priliku.
Kako su potencijalni gosti provodili 2020. godinu skoro u potpunim izolacijama, što je dovelo do potpunog pada turizma, na koncu je došlo do izražene želje za zdravstvenom sigurnošću pri odmoru. Baš u tome segmentu čarter je imao lako održiva rješenja.
Čarter tvrtke koje su bile spremne prilagoditi se novim smjernicama te zadovoljiti potrebe gostiju na načine na koji su oni očekivali, ostvarile su rekordne uspjehe.
Gostima je bilo osnovno biti sigurni te znati mogu li putovati i gdje, tako da se smanjila važnost destinacije, a povećala vrijednost ljudskog faktora. Gosti su postali željni novih iskustava i bijega iz trenutne situacije, što je zapravo promijenilo tradicionalnu sliku odmora.
Sezona 2021. koja je započela kasno u usporedbi ostalim sezonama, ipak je bila izvrsna što pokazuju sve statistike. Definitivno se može reći kako su sva ulaganja i marketinške strategije ostvarile željene rezultate.
Jedan od najzanimljivijih podataka čarter sezone 2021. je taj kako je ostvaren rast od 50,89% kod prvih prijava jahti. Usporedimo li sezonu 2021. godine sa pretpandemijskom 2019., sa iako sa brojčano smanjenom flotom, ukupno gledano popunjenost je bila oko 90%. Brojke pokazuju ukupan dolazak od skoro 432 000 čarter gostiju do kraja rujna.
Statistike koje možete pregledati u našem e-booku pokazuju kako je Hrvatska itekako konkurentna ostalim čarter tržištima. Dio je zbog idealnog položaja za plovidbu i blizine auto destinacije, ali i zbog činjenice kako su hrvatski čarteri uspjeli i odlično se snašli u novonastalim okolnostima koje je donijela 2021. godina.
Ono što je prošla sezona definitivno pokazala je kako su digitalni kanali postali izvrsna prilika za rast. Svi čarteri, ali i ostali, koji su se pravovremeno okrenuli što boljoj sinkronizaciji svojih aktivnosti, ostvarili su zavidnu prednost. Istaknuli su se iznad drugih kvalitetnom online prisutnošću, digitalizacijom osnovnih radnih procesa te dobrim marketinškim strategijama.
Besplatno preuzmite ebook Nautički čarter u Hrvatskoj 2021. Pregled stanja i trendova 2021 – što smo naučili?
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Mislite kako je donedavno bilo dovoljno imati samo dobru web stranicu i par oglasa? Ne, nije, ali je svakako izgledalo tako. Ali danas? Gosti vas traže (i pronalaze) na potpuno nove načine – glasovnim upitima, vizualnim pretragama i kroz videa koje pogledaju u par sekundi. Ako ne idete ukorak s tim promjenama, konkurencija sigurno hoće. Kako se onda istaknuti i privući više rezervacija u 2025.?
Dronovi više nisu samo "gadgeti" za entuzijaste – danas su jedan od najboljih načina za stvaranje spektakularnih promotivnih snimki koje privlače goste, ubrzavaju inspekciju plovila i pa čak i povećavaju sigurnost flote. Sve to, i još mnogo toga, je moguće sa samo jednim “običnim” dronom. Čitajte dalje, ako želite saznati kako dronovi pomažu vašem čarter poslovanju.
Hrvatskoj hitno treba nacionalna kampanja koja će unaprijediti sigurnost plovidbe i educirati sve sudionike nautičkog sektora. Na panelu READY. TRAIN. SAIL., održanom na Zagrebačkom sajmu nautike, stručnjaci su istaknuli nužnost obavezne edukacije skipera, bolje suradnje institucija te podizanja sigurnosnih standarda. Rasprava je pokazala snažnu podršku inicijativi, a organizator Adria Libar najavio je daljnje korake prema sustavnom poboljšanju sigurnosti na moru.
Kako se sezona približava, stižu prve špekulacije, medijski napadi i vječne rasprave o cijenama na obali. Hoće li kava na rivi i kugla sladoleda ponovno biti udarne teme ili nas čeka nešto konkretnije? Unatoč tradicionalnom „kukamo, dakle postojimo“ mentalitetu, brojke u čarter industriji pričaju svoju priču – i ona je daleko od crne. Ivica Žuro donosi oštar, duhovit i brojkama potkrijepljen osvrt na stanje u čarter sektoru, ekonomske trendove i leasing dinamiku. Je li turistička sezona zaista pred kolapsom ili se iza panike krije nešto sasvim drugo?