Nautički turizam 2023. - rekord nad rekordima ili?


Nautička sezona je na izmaku, i došao je trenutak u kojem se struka i predstavnici turizma sastaju kako bi napravili rezime o tome kako je protekla. Tako je 19. listopada u Vodicama održana konferencija “Izazovi u nautičkom turizmu”, na kojoj su svoja mišljenja i komentare dali predstavnici turističke zajednice, čarter tvrtke, ACI-ja i osnivačica digitalne platforme čarter.hr.

Možemo li reći kako nema straha za Hrvatski turizam, točnije nautiku, jer iz godine iz godine, statistike kažu kako se rekordi obaraju i nanovo stvaraju? 
  
Bilo je ovo generalno pitanje koje je obilježilo panel diskusiju unutar konferencije “Izazovi u nautičkom turizmu”, koja je 19. listopada održana u hotelu Olympia Sky u Vodicama, u organizaciji Slobodne Dalmacije i Hanza Medie. 
  
Sudionike su pozdravili te panel raspravu otvorili Sandra Lapenda Lemo, glavna urednica Slobodne Dalmacije, Ante Cukrov, gradonačelnik Vodica, i Iris Ukić Kotarac, zamjenica župana Šibensko-kninske županije. Sve prisutne je, u ime ministrice turizma, pozdravila i Monika Udovičić, ravnateljica Uprave za sustav turističkih zajednica.  
 
Svi su zapravo naglasili kako u Dalmaciji postaje određeni izazovi, ali kako je očuvanje i razvoj nautičkog turizma od izuzetne važnosti za čitavu privredu. 
  
Na panelu kojeg je vodila novinarka Sandra Barčot, sudjelovali su najrelevantniji predstavnici domaćeg turističkog sektora:   

  • Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice 
  • Kristijan Pavić, predsjednik Uprave ACI-ja d.d. 
  • Krešimir Šakić, direktor Turističke zajednice Šibensko-kninske županije 
  • Katarina Vujević Babara, direktorica čarter tvrtke “Euronautic” d.o.o 
  • Selma Čmelik, osnivačica digitalne platforme čarter.hr  

Kristjan Staničić, direktor Hrvatske turističke zajednice je naglasio kako je iznimno zadovoljan rezultatima ove turističke sezone. Rekao je kako je u nautici, sezona bila izvanredna, a osobito predsezona i posezona, a kako 2023. godina još nije završila rekao je i to kako je uvjeren u zadovoljstvo svih sudionika u turizmu.  
  
Kristijan Pavić, predsjednik Uprave ACI-ja d.d, je dao svoj komentar na pitanje je li realno mišljenje kako je Hrvatska sinonim za luksuzni nautički turizam.  

- Destinacija smo koja postavlja standarde i kako konkurentske države prate nas, a ne mi njih. 
Rekao je i kako kao država sa 22 ACI marine definitivno uspješno povezujemo i svoje marine, ali i marine u regiji.  
  
Krešimir Šakić, direktor Turističke zajednice Šibensko-kninske županije je izrazio je svoje zadovoljstvo rezultatima svoje županije, a također je izdvojio i porast gostiju u pred i posezoni. Što je ujedno i dobar smjer ka rasterećenju glavne sezone i doprinos održivijem razvoju. 
 

Sudionici konferencije “Izazovi u nautičkom turizmu” koja je 19. listopada 2023. u Vodicama. Na panelu su svoja mišljenja i komentare dali predstavnici turističke zajednice, čarter tvrtke, ACI-ja i osnivačica digitalne platforme čarter.hr.  

Informacije o nautičkom turizmu iz prve ruke  

Informacije iz prve ruke kako je izgledala ova sezona i kojim putem se kreće nautički turizam u nas, dala je Katarina Vujević Babara, direktorica Euronautica d.o.o. jedne od najuspješnijih i višestruko nagrađivanih čarter tvrtki u Hrvatskoj. 
 
-Nema sumnje, imamo prostora za napredak. Ali isto tako trebamo definirati smjer kojim želimo ići. Ako je to održivost, onda nas sve tu čeka jako puno posla.  
 
Vujević Babara je naglasila i kako je problem i u tome što svaka pojedina marina gleda prvenstveno svoj vlastiti komercijalni uspjeh, kao što to čini i svaka pojedina čarter tvrtka i kako u tom smislu nedostaje sinergije
  
Jednako misli i Selma Čmelik, osnivačica digitalne B2B platforme čarter.hr koja je ujedno iskoristila priliku istaknuti i kako je jedan od najvećih, pa čak i gorućih problema - nedostatak adekvatne radne snage.  

-Nedovoljno je radne snage, i to u svim djelatnostima, a ne samo u nautici. Otegotna okolnost je i manjak edukacije, kako radne snage tako i gostiju. Činjenica je da imamo malo "pravih" nautičara, dok većinu čine ‘izletnici’ sa nedovoljno iskustva i poznavanja što su to brod i more. - rekla je Čmelik. 
 
Čmelik je naglasila kako je jedan od velikih izazova u nautici i digitalizacija, odnosno nedostatak ili neadekvatna implementacija iste.  
  

Izazov očuvanja okoliša  

Sudionici panela su se složili kako je očuvanje okoliša postalo jedan od najvažnijih tema i segmenata nautike. Bez očuvanja mora i rada na održivosti u nautici, ali i općenito, teško ćemo kao nautička sila, moći jednakom mjerom napredovati.  
 
Šakić je kao direktor turističke zajednica Šibenske županije, jedne od županija sa najljepšim nacionalnim parkovima, rekao i kako je od izrazite važnosti i očuvanje otoka, koji su opravdano i najprivlačnija destinacija svim nautičarima. 

-Trebamo postaviti jasna pravila, koje i mi kao društvo često kršimo. Značajan broj nautičara poštuje okoliš, ali još je uvijek velik broj onih koji propise ne poštuju. - rekao je Šakić. 
  
Sudionici panela su razgovarali i o sigurnosti na moru, na što je Čmelik rekla kako gostima u čarteru treba osigurati sva raspoloživa sredstva kako do nesreća ne bi dolazilo

-Treba nam više kontrole i više sustavnosti. Nesreće se najčešće događaju zbog neznanja nautičara, ali i zbog loših tehničkih predispozicija plovila.  
  

Treba li se Hrvatska fokusirati isključivo na elitne goste? 

Posljednja tema panela je bila i to treba li se naša država isključivo fokusirati na goste veće platežne moći, odnosno na tzv. elitnu nautiku. 
 
-Ne možemo napraviti promjenu preko noći i odreći se jednog segmenta potrošača. Imamo dovoljno raznoliku turističku ponudu, a ono najvažnije jest da gost dobije ono što je platio - vrijednost za novac. - prokomentirao je direktor Hrvatske turističke zajednice, Staničić. 
 
  
I dok su sudionici panela konferencije razgovarali o raznim temama koje se tiču nautičkog turizma, kao što su prijeko potrebna povećana sigurnost u plovidbi te stavljanje posebnog naglaska na ekologiju i održivost. No ostaje jedna nedorečena tema. 
  
Rezultati ove sezone su trenutno rekordni, ali samo u pred i posezoni? Prava "špica" sezone, je očigledno podbacila. Kako je moguće nadoknaditi očit manjak bookinga i ono što je izgubljeno?  
 
Ostaje nam za vidjeti hoće li sezona 2024. pokazati isti trend - Hrvatsku koja ipak nije toliko zanimljiva destinacija za goste koji traže odmor u jeku sezone.  
  

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Osvježite svoje plovilo uz pomoć bespovratnih sredstava
Osvježite svoje plovilo uz pomoć bespovratnih sredstava

Imate li plovni objekt za krstarenje ili za izlete te planirate li ga unaprijediti ili biti ekološki osviješteni? Upravo sada dostupna je posebna prilika za vlasnike ovakvih plovila koji žele smanjiti troškove ulaganja u održivu tehnologiju čak do 70%. Silvija Domitrović Došen donosi informacije o bespovratnim sredstvima Ministarstva turizma, namijenjenima zelenoj tranziciji nautičkog sektora. Otkrijte jeste li među onima koji mogu ostvariti ovu potporu.

Strategija nije bauk, ona je način razmišljanja i donošenja odluka
Strategija nije bauk, ona je način razmišljanja i donošenja odluka

Strategija je često pogrešno shvaćena kao složen i nedostupan koncept, rezerviran samo za stručnjake. Andreja Fazlić u svom novom članku objašnjava koji su zapravo strateški okviri koje bi trebao poznavati svaki CEO i svaki lider koji želi razviti učinkovitu strategiju za svoj biznis. Saznajte kako izabrati najbolje poslovne odluke koje vode do konkurentske prednosti i uspjeha.

7 načina kako poboljšati web stranicu i dobiti više upita
7 načina kako poboljšati web stranicu i dobiti više upita

Iskoristite svoju web stranicu. Jer za što je imate? Ne samo jer mislite kako je morate imati i kako bi tu bile slike vaših jedrilica, katamarana i ostaloga... Web stranica može privući i potencijalne goste, i generirati upite. Ti upiti su samo vaši - zaradu od njih ne dijelite ni sa kim.

Koje greške čarter tvrtke najčešće rade (i kako ih izbjeći)
Koje greške čarter tvrtke najčešće rade (i kako ih izbjeći)

Uspješan čarter se ne vrti samo oko bukinga. To je proces. Svejedno, koliko god se trudili, male se greške ponekad “skupo” plaćaju. Od loše strategije cijena do loše održavanih plovila, svaka mala odluka utječe na zadovoljstvo gostiju i na kraju - dugoročnu profitabilnost. Ovaj vodič će vam pomoći prepoznati najčešće greške (i izbjeći ih na vrijeme).