Nova financiranja: HAMAG i HBOR


Dobre vijesti za poduzetnike stižu iz HAMAGa i HBORa u vidu najave novih subvencioniranih programa pomoći poduzetništvu kroz kredite u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.

Iz državne agencije za malo gospodarstvo, poduzetništvo i investicije HAMAG Bicro najavljuje čitav niz dodatnih financijskih instrumenata u cilju poticanja investicija u segmentu mikro, malog i srednjeg poduzetništva. Poduzetnici će se moći prijaviti za direktne zajmove do 100.000 EUR uz znatno olakšanu proceduru odobravanja, manje administrativne zahtjeve, ispod tržišnu kamatnu stopu i minimalnu razinu potrebnih kolaterala.

Također i domaća HBOR - Hrvatska banka za obnovu i razvitak od kraj svibnja kreće sa 4 nova financijska instrumenta kojima će ponuditi vrlo konkurentnu subvencioniranu kamatnu stopu.

Radi se o novim izravnim financiranjima sa subvencijom kamate od 75% za male i srednje poduzetnike, te kamatom od 0,4% za poduzetnike početnike, poduzetništvo žena i mladih te projekte vezane uz istraživanje i razvoj novih tehnologija. 

Subvencija kamatnih stopa u praksi znači da ako je redovna kamatna stopa na komercijalni kredit 4,00% poduzetnik će po prihvaćanju projekta za financiranje moći računati na kamatnu stopu od 1,00% odnosno 0,4% ako je iz neke od navedenih skupina.

Ukupna vrijednost tih subvencija je 600 milijuna kuna.

Kamatna stopa je subvencionirana sa ukupnim iznosom subvencije po 200 milijuna kuna po skupini za slijedeće vrste klijenata:

  • mala  i srednja poduzeća 
  • srednje kapitalizirana i velika poduzeća
  • javni sektor

Program izravnog kreditiranja ukupne vrijednosti 500 milijuna kuna usmjeren je na najosjetljivije ciljne skupine, poput poduzetnika početnika, mladih poduzetnika, poduzetnica, poduzetnicima na slabije razvijenim područjima, kao i na projekte koji se temelje na istraživanju i razvoju, pri čemu će se kamatne stope kretati od 0,4%. 

Riječ je o vrlo zanimljivih programima koji idu na poboljšanje poduzetničke klime u ciljnim skupinama i stoga je korisno pobliže opisati tko spada u pojedine od njih.

Nova subvencioniranja HAMAG i HBOR financiranja

Poduzetništvo mladih se odnosi na financiranje poslovnih subjekata u kojima najmanje jedna ili više osoba u dobnoj skupini do navršenih 40 godina života u trenutku podnošenja zahtjeva za kredit zajedno posjeduju više od 50 % vlasništva. 

Pod ženskim poduzetništvom se podrazumijevaju poslovni subjekti u kojima najmanje jedna ili više žena zajedno posjeduju više od 50% vlasništva i kojima ujedno upravlja žena. 

Kod poduzeća koje nije mikro ili malo, žena ili žene zajedno mogu imati i manje od 50% vlasništva uz uvjet da je najmanje jedna žena na nekoj od ključnih upravljačkih pozicija vezanoj uz financije i/ili operativne poslove i/ili strategiju.

Poduzetnici početnici su oni koji po prvi put osnivaju poslovni subjekt ili poslovni subjekti mikro, malog i srednjeg poduzetništva koji posluju kraće od 2 godine u trenutku podnošenja zahtjeva za kredit. Poduzetnici početnici nisu ranije bili niti su trenutno vlasnici ili suvlasnici drugog poslovnog subjekta s udjelom većim od 30%.

Za sve njih se kreditiraju iznosi od 200 tisuća do 2 milijuna kuna proračunske vrijednosti bez PDVa. Pri čemu za zahtjeve visine do 700 tisuća kuna nije potrebno vlastito učešće. 

Namjena kredita su ulaganja u osnovna sredstva (materijalnu i nematerijalnu imovinu), pri čemu do 30 % kredita može biti korišteno za obrtna sredstva. Rok korištenja je u pravilu do 12 mjeseci. Ovisno o namjeni i dinamici ulaganja, moguće je odobriti i dulji rok korištenja kredita.

Rokovi otplate su slijedeći:

  • do 12 godina uključujući mogućnost korištenja počeka do 3 godine
  • do 14 godina uključujući mogućnost korištenja počeka do 4 godine za ulaganja u turizam ili ako investicijska studija ukazuje na potrebu za duljom ročnosti i/ili počekom
  • do 14 godina uključujući mogućnost korištenja počeka do 5 godina za podizanje i/ili obnavljanje dugogodišnjih nasada u poljoprivredi.

Kreditiranje se vrši izravno ili putem poslovnih banaka  a valuta kredita je kuna uz valutnu klauzulu u eurima. 

 

  • Podijeli:

Ivica Žuro

Ivica Žuro

Ivica Žuro je konzultant u financijama, bankovnom poslovanju i upravljanju poduzećima. Vlasnik je MM Beneficium obrta za poslovno savjetovanje. Nakon duge karijere u bankarstvu gdje je uz ostalo bio dugogodišnji direktor za Srednju Dalmaciju u Splitskoj banci, odlučio je iskoristiti stečeno iskustvo u savjetovanju za financiranje i upravljanje. Uža specijalnost su mu financiranje poduzetništva te fizičkih osoba, kao i refinanciranje postojećih obveza povoljnijim kreditiranjem te organizacijska poboljšanja i uštede na troškovima poslovanja.

https://www.financiranje.net/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Godina prolazi, ali želje ostaju – kako ih financirati?
Godina prolazi, ali želje ostaju – kako ih financirati?

Imate ideju, ali nedostaje vam milijun-dva (ili dvadeset)? Očito je vrijeme je za nove investicije. Ivica Žuro nam donosi najbitnije informacije o aktualnim financijskim programima i kreditima za poduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu. Od otpisa glavnice do zelenih inicijativa - saznajte kako postaviti temelje za uspjeh u idućoj godini.

IQNautics – transformacija nautičke industrije i poslovanja
IQNautics – transformacija nautičke industrije i poslovanja

Možete li zamisliti svoj život ili posao bez pomoći digitalnih alata? Naravno da ne možete, jer su digitalni alati postali neizostavni, ali i jer poboljšavaju i olakšavaju našu svakodnevicu. Predstavljamo vam IQNautics, digitalni alat koji će promijeniti vaš život i potpuno transformirati poslovanje vaše čarter tvrtke.

Spojite sve zajedno - stvorite kohezivan identitet brenda
Spojite sve zajedno - stvorite kohezivan identitet brenda

Jedna stvar koju vaše brendiranje zahtijeva je da "vaša priča" odiše jedinstvom. To znači kako identitet vašeg brenda mora biti unificiran i kohezivan. To nije teško postići, ako znate koje su prednosti dobrog brendiranja i ako vam je stalo do toga kako vas vaši gosti doživljavaju.

Mapiranje korisničkog putovanja za poboljšanje čarter poslovanja
Mapiranje korisničkog putovanja za poboljšanje čarter poslovanja

Kako učiniti da se svaki gost osjeća kao da je vaš čarter iskustvo života? Mapiranje korisničkog putovanja može vam pomoći da sagledate svaku fazu kroz njihove oči – od prve pretrage na internetu do trenutka kada se vrate na kopno. No, to zahtijeva puno više od dobre organizacije i izvrsnih plovila. Morate stvoriti nezaboravne točke dodira koje će izdvojiti vaš čarter. Svatko može koristiti mapiranje putovanja kako bi unaprijedio usluge, riješio uobičajene frustracije i izgradio lojalnost koja vraća goste.