Dobre vijesti za poduzetnike stižu iz HAMAGa i HBORa u vidu najave novih subvencioniranih programa pomoći poduzetništvu kroz kredite u sklopu Nacionalnog plana oporavka i otpornosti.
Iz državne agencije za malo gospodarstvo, poduzetništvo i investicije HAMAG Bicro najavljuje čitav niz dodatnih financijskih instrumenata u cilju poticanja investicija u segmentu mikro, malog i srednjeg poduzetništva. Poduzetnici će se moći prijaviti za direktne zajmove do 100.000 EUR uz znatno olakšanu proceduru odobravanja, manje administrativne zahtjeve, ispod tržišnu kamatnu stopu i minimalnu razinu potrebnih kolaterala.
Također i domaća HBOR - Hrvatska banka za obnovu i razvitak od kraj svibnja kreće sa 4 nova financijska instrumenta kojima će ponuditi vrlo konkurentnu subvencioniranu kamatnu stopu.
Radi se o novim izravnim financiranjima sa subvencijom kamate od 75% za male i srednje poduzetnike, te kamatom od 0,4% za poduzetnike početnike, poduzetništvo žena i mladih te projekte vezane uz istraživanje i razvoj novih tehnologija.
Subvencija kamatnih stopa u praksi znači da ako je redovna kamatna stopa na komercijalni kredit 4,00% poduzetnik će po prihvaćanju projekta za financiranje moći računati na kamatnu stopu od 1,00% odnosno 0,4% ako je iz neke od navedenih skupina.
Ukupna vrijednost tih subvencija je 600 milijuna kuna.
Kamatna stopa je subvencionirana sa ukupnim iznosom subvencije po 200 milijuna kuna po skupini za slijedeće vrste klijenata:
Program izravnog kreditiranja ukupne vrijednosti 500 milijuna kuna usmjeren je na najosjetljivije ciljne skupine, poput poduzetnika početnika, mladih poduzetnika, poduzetnica, poduzetnicima na slabije razvijenim područjima, kao i na projekte koji se temelje na istraživanju i razvoju, pri čemu će se kamatne stope kretati od 0,4%.
Riječ je o vrlo zanimljivih programima koji idu na poboljšanje poduzetničke klime u ciljnim skupinama i stoga je korisno pobliže opisati tko spada u pojedine od njih.
Poduzetništvo mladih se odnosi na financiranje poslovnih subjekata u kojima najmanje jedna ili više osoba u dobnoj skupini do navršenih 40 godina života u trenutku podnošenja zahtjeva za kredit zajedno posjeduju više od 50 % vlasništva.
Pod ženskim poduzetništvom se podrazumijevaju poslovni subjekti u kojima najmanje jedna ili više žena zajedno posjeduju više od 50% vlasništva i kojima ujedno upravlja žena.
Kod poduzeća koje nije mikro ili malo, žena ili žene zajedno mogu imati i manje od 50% vlasništva uz uvjet da je najmanje jedna žena na nekoj od ključnih upravljačkih pozicija vezanoj uz financije i/ili operativne poslove i/ili strategiju.
Poduzetnici početnici su oni koji po prvi put osnivaju poslovni subjekt ili poslovni subjekti mikro, malog i srednjeg poduzetništva koji posluju kraće od 2 godine u trenutku podnošenja zahtjeva za kredit. Poduzetnici početnici nisu ranije bili niti su trenutno vlasnici ili suvlasnici drugog poslovnog subjekta s udjelom većim od 30%.
Za sve njih se kreditiraju iznosi od 200 tisuća do 2 milijuna kuna proračunske vrijednosti bez PDVa. Pri čemu za zahtjeve visine do 700 tisuća kuna nije potrebno vlastito učešće.
Namjena kredita su ulaganja u osnovna sredstva (materijalnu i nematerijalnu imovinu), pri čemu do 30 % kredita može biti korišteno za obrtna sredstva. Rok korištenja je u pravilu do 12 mjeseci. Ovisno o namjeni i dinamici ulaganja, moguće je odobriti i dulji rok korištenja kredita.
Rokovi otplate su slijedeći:
Kreditiranje se vrši izravno ili putem poslovnih banaka a valuta kredita je kuna uz valutnu klauzulu u eurima.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.
U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.
Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.