Nepisano je pravilo kako je web stranica prvi susret gosta sa vašim čarterom. Svaka prava čarter tvrtka ima funkcionalnu i dizajnerski dobro posloženu web stranicu koja generira promet, odnosno zadržava posjetitelje. No što učiniti kada to nije slučaj?
Krenimo redom. Iako nekima zvuči malo vjerojatno, no istina je. Ljudi guglaju kad ih nešto zanima ili traže određene informacije, kao što je npr. “kako unajmiti jahtu u čarteru”.
Ti ljudi koji na tražilici kao što je Google ili putem oglasa, pronađu vašu web stranicu i kliknu na nju, imaju određena očekivanja. A to su da je sadržaj relevantan njihovom upitu, da je web stranica modernog dizajna, da lako 'putuju' po njoj na svom mobilnom uređaju te da čim prije i lakše dođu do traženih informacija. Ako je web stranica zastarjela ili se sporo učitava, ti isti ljudi, a vaši potencijalni gosti vjerojatno će odmah napustiti web stranicu. Dakle, ne trebate samo uložiti u izradu web stranice, već trebate i optimizirati svoju web stranicu, a svakako morate proizvesti i kvalitetan sadržaj.
Stoga bi sve tvrtke zapravo, a ovdje govorimo primarno o čarter tvrtkama, trebale optimizirati svoje web stranice. Uz to bi trebale i osigurati relevantnost vlastite web stranice, kao i aktivnost na društvenim mrežama. Na taj način, osigurava se vidljivost potencijalnim gostima, ali se i otvara mogućnost za privlačenje novih gostiju.
Postoji niz uobičajenih pogrešaka koje se čine prilikom optimizacije web stranice za čarter tvrtke, ali i kod mnogih ostalih grana industrije. Jedan od najčešćih je neispravno istraživanje ključnih riječi. Često tvrtke ciljaju pogrešne ključne riječi, što u konačnici rezultira smanjenim prometom na web stranicama. Drugim riječima takve web stranice nemaju posjetitelje.
Još jedna uobičajena pogreška je neuvrštavanje dovoljno relevantnog sadržaja na web stranicu. To potencijalnim gostima može otežati pronalaženje potrebnih informacija, a također može rezultirati i nižim rangiranjem u tražilicama.
Jednostavno, dajte odmah posjetitelju ono što želi, sve informacije i mogućnost bookinga. Slike i sadržaje kao što su blogovi, nemojte izostavljati. Zamislite sebe u poziciji gosta, što biste vi željeli znati i vidjeti na toj vašoj web stranici. U svakom slučaju, ako niste vješti tome, a mnogi nisu, svoju web stranicu prepustite stručnjacima, osobito onima u marketingu.
Konačno, još jedna uobičajena pogreška je nepravilno promoviranje web stranice. Svi vaši oglasi zapravo vode na vašu web stranicu. A što je zapravo web stranica nego slika vašeg poslovanja, i to ona prva slika s kojom se gosti najprije susreću. A budite sigurni, pomno će vas “pročešljati” i ocijeniti jeste li vrijedni njihovog povjerenja ili ne.
Nije nikakva tajna kako dobro optimizirana tj. dobro postavljena web stranica može pomoći u izgradnji povjerenja i kredibiliteta kod potencijalnih gostiju. No ujedno je i mnogo čimbenika koje treba uzeti u obzir kada optimizirate web stranicu za čarter, a neki od najvažnijih uključuju:
1. Provjerite je li vaša web stranica prilagođena mobilnim uređajima.
Najveći postotak ljudi koristi svoje pametne telefone ili tablete za pretraživanje weba. Stoga je važno osigurati responzivnost vaše web stranice za mobilne uređaje, odnosno da je preglednost prilagođena manjim ekranima.
2. Koristite atraktivne vizualne elemente.
Slika vrijedi tisuću riječi, a to posebno vrijedi kada je riječ o čarteru. Koristite visokokvalitetne fotografije i videozapise kako biste potencijalnim klijentima pokazali što mogu očekivati ako rezerviraju čarter kod vas.
3. Ponudite nešto jedinstveno.
Postoje mnoge tvrtke za iznajmljivanje plovila, stoga je važno ponuditi nešto što vas izdvaja od konkurencije. Bilo da se radi o jedinstvenoj destinaciji, nenadmašnoj cijeni ili nečem trećem, pobrinite se istaknuti ono što vašu čarter tvrtku čini najboljim izborom.
4. Izgradite backlinkove
Izgradnja poveznica takozvanih “backlinkova” važan je dio optimizacije vaše web stranice. Povezivanje vaše web stranice sa drugim web stranicama sa sličnim djelatnostima također je odličan način za bolje rangiranje na tražilicama.
5. Koristite društvene mreže
Društvene mreže mogu biti izvrstan način za promoviranje vaše web stranice. Potrudite se objavljivati zanimljiv i aktualan sadržaj te obavezno postavite i linkove na svoju web stranicu. Vaši pratitelji na društvenim mrežama žele znati što je novoga, a osobito kakva su iskustva iz prve ruke.
6. Održavajte svoju web stranicu ažurnom
Još jedna stvar izuzetno važna u rangiranju vaše web stranice je sadržaj, koji treba biti ažuran, a također i aktualan. Objavljujte sadržaje i nemojte se bojati biti u toku s novim događanjima. Web stranica je i slika vaše brige o vlastitu poslovanju.
SEO je jednostavnim rječnikom rečeno, ona optimizacija koju spominjemo čitavo vrijeme, a pomaže vašoj stranici postići što bolju vidljivost na Google-u. Dakle, gosti guglaju, a vaša optimizirana stranica im nudi baš ono što žele.
Kako se SEO-a zapravo razvija i četo mijenja, čarterima bi trebalo biti važno biti i ostati u tijeku s najnovijim i najboljim praksama. Postoji nekoliko načina za to učiniti, a uključuju redovitu informiranost o tim praksama, čitanje literature i pohađanje webinara u smislu “što je novo”.
Jedan od najboljih načina da ostanete u tijeku s najboljim praksama SEO-a je da se pretplatite na newsletter ili dva, tri. Postoji niz sjajnih opcija, uključujući Moz, We Are Social ili Semrush i slično. Pretplatom na ove newslettere redovito ćete primati ažuriranja o najnovijim promjenama u svijetu SEO-a.
Praćenje najnovijih promjena Googleovog algoritma također je dobar način za ostanete u tijeku s najboljim praksama SEO-a. Google neprestano "ugađa” svoj algoritam, a te promjene mogu imati veliki utjecaj na rangiranje vaše web stranice u rezultatima pretraživanja. Prateći ove promjene, možete osigurati da vaša web stranica uvijek bude optimizirana za najnoviju verziju Googleovog algoritma.
No, sve navedeno se može činiti kao dosta velik zadatak, koji oduzima dragocjeno vrijeme. Stoga, kako bi svoju stranicu optimizirali što bolje možete, obratite se stručnjacima za digitalni marketing. Baš oni su ti koji će vam pomoći uvesti vas u digitalni svijet, ako se u njemu ne nalazite ili ne snalazite u potpunosti.
Kada je riječ o promicanju vašeg poslovanja, promocija vaše web stranice je osobito važna. Osim oglašavanja i drugih opcija, društvene mreže za čartere su najjednostavniji način za to učiniti.
Najpopularnije mreže za oglašavanje i promociju na našim području su Facebook i Instagram. Obje ove platforme nude tvrtkama puno besplatnih alata, koji se mogu koristiti za promicanje njihovih proizvoda ili usluga.
Jedan od najboljih načina korištenja Facebooka za besplatnu promociju je stvaranje Facebook stranice za vašu tvrtku. Kada kreirate Facebook stranicu, možete dodati informacije o svom poslovanju, kao što su povijest vaše tvrtke, usluge te kontakt informacije. Također možete redovito dodavati fotografije i videozapise na svoju Facebook stranicu, što može pomoći u promicanju vašeg poslovanja potencijalnim gostima. Osim toga, možete koristiti Facebook za izradu oglasa za svoju tvrtku.
Facebook oglasi su sjajan način da svoju tvrtku predstavite velikoj publici potencijalnih korisnika, tj. gostiju. Facebook oglasi vam omogućuju ciljanje oglasa na određene demografske skupine, a dalje te skupine ciljati po lokaciji i interesima.
Instagram djeluje na vrlo sličan način kao i Facebook. Kada izradite profil za svoju tvrtku, možete dodati informacije o svojoj tvrtki, te dalje dodavati i fotografije i videozapise. Instagram, naravno, možete koristiti i za oglašavanje prema istim ili sličnim parametrima.
Ono što je zajedničko ovim dvjema društvenim mrežama ,osim njihovo besplatno otvaranje, je što možete u svakom trenutku dati relevantne informacije svojim pratiteljima, pokazati im što je novo u vašem poslovanju i li vašoj floti. U svakom slučaju, možete objavljivati videa i slike gostiju u čarteru, kako bi svi mogli vidjeti što zapravo znači iznajmiti plovilo u čarteru i kako odmor na brodu zapravo može izgledati.
Ono što svakako treba imati na umu kod društvenih mreža je činjenica da ovdje stvarate zajednicu. Gradite svoje 'pleme' koje će vas pratiti i svakodnevno biti s vama u kontaktu. Za to je potrebno i vremena i kreativnosti.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.
Glas, ton i poruke vašeg brenda nisu samo riječi na listu papira, web stranici ili na društvenim mrežama - oni su osobnost vašeg brenda. Duša vašeg brenda, ako hoćete. Svaki posao, uključujući i čarter poslovanja, mora jasno komunicirati svoj specifičan identitet. Identitet koji ide dalje od „imamo prekrasne jahte i prekrasno more”.
Online stranice za putovanja poput Expedie imaju svoja predviđanja temeljena na ponašanju korisnika. Zanimljivo je vidjeti kako ljudi rezerviraju, putuju, što ih zanima i kako se njihove preferencije mijenjaju. Pogledajmo kamo i kako će ljudi putovati sljedeće godine.
Kako izgleda trenutni "nautički pejzaž"? Gdje se točno nalazi čarter industrija u Hrvatskoj? Je li više usmjerena na prihod ili ima na umu kako su gosti u čarteru razlog njenog uspjeha i postojanja? Pogledajmo kako doći do “gost je na prvom mjestu” načina razmišljanja.