Kada čujete za digitalnu marketinšku strategiju i content marketing, na što pomislite? Zvuči kao nešto nedorečeno? Ali zvuči stvarnije kada kažemo da imamo način da postanete uspješan bloger za svoju čarter tvrtku? Idemo vidjeti što možete učiniti sa svojim blog postovima.
Plan za uspješno pisanje blogova? Imamo ga ovdje!
I to je bit pisanja bloga - ovaj "hook" ovdje.
To znači da i mi moramo isporučiti obećano.
Budimo iskreni – ukoliko je vaše poslovanje vezano za nautički čarter, onda ste vi osoba koja stvara sliku o plovidbi hrvatskim Jadranom. Vi ste ta osoba (bloger, pisac guru za tekstove... shvaćate već) koja će transformirati vašu web stranicu u direktan prolaz do tirkiznih voda i skrivenih uvala.
Vidite, čarteri nisu samo puko iznajmljivanje brodova.
Oni su tu kako bi ljudima omogućili nezaboravna iskustva.
I pod nezaboravnim iskustvima podrazumijevaju se obilasci otoka, skrivenih uvala, iskusni kuhari koji stvaraju čarolije okusa i večeri provedene ispijajući lokalna vina pod nebom posutim zvijezdama.
Problem?
Većina čarter tvrtki (tj. vlasnici ili zaposlenici) ima poteškoća u prevođenju ovih iskustava u uvjerljiv online sadržaj.
Što je sasvim u redu, jer nije svatko rođen s talentom za pisanje.
Ali ipak... Jeste li spremni za izradu blog postova koji će potaknuti ljude da posegnu za svojim kreditnim karticama, spremni za buking?
Ako zaista ne znate kako to učiniti – angažirajte nekoga da to učini umjesto vas, copywritera ili pravu agenciju za digitalni marketing.
Ali ako se imalo osjećate spremnim, čitajte dalje.
Zamislite svoj blog kao tajno oružje – način za kreiranje narativa koji će zadiviti ljude i dati toliko živopisnu sliku da oni praktički mogu osjetiti povjetarac na licu.
Uzmimo za primjer NP Mljet. Umjesto običnog, generičkog opisa Nacionalnog parka Mljet i njegove ljepote, pretvorite svoj blog u uzbudljivu avanturu.
Opišite istraživanje bujnih šuma na otoku pješice, zatim nastavite s opisom ronjenja u kristalno čistom moru koje vrvi bujnim podvodnim životom. Priču završite opisujući zalazak sunca uz čašu lokalnog vina, gledajući dupine kako se igraju pored jahte.
Tako da, pisanje bloga nadilazi samo opisivanje lokacija.
Razmislite dobro o iskustvima koje nude vaše jahte. Ima li vaša jahta vrhunske kuhare? Napravite blog s temom "Dan u životu chefa na jahti". Pokažite sve njihove kulinarske kreacije i povežite to s jedinstvenim okusima regije.
Uključuje li vaš itinerar mogućnost privatne degustacije vina u osamljenom vinogradu? Napišite blog s pojedinostima o tom iskustvu, s primamljivim opisima lokalnih sorti vina i prekrasnih pogledima na vinograde.
Zapamtite, ljudi ne bukiraju samo čarter; bukiraju iskustva.
Vaš blog je vaša prilika da postanete majstor pripovjedač, prenoseći potencijalne goste direktno u ono o čemu sanjaju, potičući njihovu želju da i sami saznaju kud plovi ovaj brod (umetni glazbu).
Što stvarno potiče nečije snove i tjera ih da planiraju bukirati jahtu u čarteru?
Imate li posla s ljubiteljima hrane? Napišite blog o obilasku lokalnih “pijaca” gdje mogu pronaći svježe namirnice.
Želite dodatno začiniti sve to? Pozovite ih na tečaj kuhanja na brodu.
Možda je vaš idealan gost ovisnik o adrenalinu. Dakle, standardna izjava "imamo opremu za vodene sportove", kod njih neće upaliti. Napišite blog o otkrivanju skrivenih uvala savršenih za privatne kajakaške avanture i skrovitih stijena idealnih za skakanje s njih.
A kao zaključak - spomenite svoje novo partnerstvo s lokalnim obrtima koji nude jet ski ture ili slično.
Sjetite se i kulturnih entuzijasta. Prilagodite sadržaj i neka nadilazi generička nabrajanja o povijesnim lokacijama i turističkim hot-spotovima.
Istaknite sve o privatnim obilascima drevnih rimskih lokacija sa stručnim povjesničarima i ekskluzivnim pristupom muzejima koji čuvaju povijesna blaga. Ne zaboravite spomenuti i npr. lokalne festivale ili folklorne skupine koji oživljavaju hrvatsku povijest i kulturu.
Razumijevajući najdublje želje vašeg idealnog klijenta, možete izraditi blogove koji im se izravno obraćaju - učinite da se osjećaju kao da je čarter iskustvo krojeno baš po njihovoj mjeri.
Zaboravite na one uobičajene vodiče o destinacijama – koji su zanimljivi poput gledanja trave kako raste.
Raspalite želju za putovanjem u svojim čitateljima – nemojte ih uspavati.
Pišite blogove koji hvataju emotivnu bit čarter iskustva baš ovdje, na jadranskoj obali.
Umjesto suhoparnog nabrajanja pješčanih plaža, živopisno opišite kakve su. Opišite osjećaj toplog pijeska među prstima dok šetate osamljenom plažom, blagih valova koji zapljuskuju obalu i osvježavajućeg mirisa borova u zraku.
Vizuali visoke kvalitete vaše su tajno oružje.
Nemojte koristiti stock fotografije, nego uložite u vrhunsku fotografiju i videa. Pokažite sve - kristalno čist Jadran, luksuznu udobnost vaših jahti i radost na licima vaših gostiju dok su na odmoru iz snova.
Ne zaboravite snagu društvenog dokaza.
Ako možete, uključite svjedočanstava gostiju u svoj blog.
Neka stvarni ljudi kažu što imaju za reći o vašoj personaliziranoj usluzi, neočekivanim čarobnim trenucima koje su doživjeli i osjećaju čistog luksuza koji je vezan uz čarter jahte.
Osmišljavanjem sadržaja koji nadilazi klasičan blog te uključuje i emocionalni učinak iskustva, navest ćete ljude da žude za plovidbom i stvaranjem vlastitih nezaboravnih avantura.
Navikli ste samo objavljivati blogove na svojoj web stranici, i to je to?
To više nije dovoljno!
Stvorite ciljani sadržaj, objavite ga na svojoj web stranici, a zatim ga objavite i na svim društvenim mrežama i svim digitalnim kanalima koji su vam dostupni.
Na primjer, ako postoji blog o vašim kuharima koji pripremaju gurmanska jela na jahti, upotrijebite Instagram story za malo “behind the scenes” sadržaja.
Za ostale tekstove koristite slike skrivenih uvala koje ste napravili dronom ili isječke sretnih gostiju koji proživljavaju najljepše trenutke u životu.
Organizirajte online pitanja i odgovore uživo s kapetanima, skiperima ili lokalnim stručnjacima i potaknite rasprave. Kasnije ih pretvorite u blogove.
Danas je strateška suradnja postala norma.
Surađujte s influencerima čiji se stil slaže s vašim brendom.
Zajednički izradite blog u kojem influencer opisuje svoje iskustvo iznajmljivanja vaše jahte i prikazuje ekskluzivnost i luksuz koji nudite.
Naravno, svi trebate podijeliti ovaj pothvat na platformama svojih društvenih mreža.
Iako su zadivljujuće priče srž vašeg bloga, jednostavno morate raditi i SEO (Searh Engine Optimization). Pogotovo njegov tehnički dio.
Cilj pisanja bloga je postupno povećavati vidljivost vašeg weba i privući više kvalificiranih potencijalnih kupaca – znate već kojih - ljudi spremnih za avanturu na jahti u Hrvatskoj.
Pisanje bloga je više od pukog znanja kako pisati; također treba koristiti SEO i long-tail ključne riječi.
Ove ključne riječi nisu samo nasumična pretraživanja; to su izravne veze s ljudima koji sanjaju o čarter iskustvu. A njih možete osvojiti – svojim blogom.
Usredotočite li se na određene fraze kao što su "island hopping Dalmacija" ili "wine tasting Hvar", izravno se povezujete s ljudima koji traže baš to.
Čak i korištenjem nišnih ključnih riječi, poput "Is it bad luck to rename a boat?", dopirete do ljudi koji su ovu činjenicu tražili na Googleu.
Korištenje preciznih ključnih riječi, kao što su long-tail ključne riječi, pomaže da vaš sadržaj ima odjeka kod ciljane publike. Također poboljšava vašu vidljivost i povećava vjerojatnost za buking.
Vaš cilj pisanja bloga? Pretvorite početnu znatiželju posjetitelja na vašem webu u odlučan upit.
Kako to možete postići? S inovativnim CTA-ima i interaktivnim magnetima (lead magnets) koji nadilaze standarde.
Krenimo s primjerima stila. Primjerima sa stilom? Nema veze...
Pokušajte nešto drugačije osim uobičajenih gumba "kontaktirajte nas".
Vaš poziv na akciju (call to action - CTA) mora biti personaliziran kao i iskustva koja nudite.
Na primjer, nakon detaljnog opisa luksuzna na vašoj jahte ili uzbudljivog plana puta, zašto ne upotrijebiti CTA koji kaže: "Rezervirajte privatnu konzultaciju"?
Ovo postavlja temelje za personaliziranu uslugu odmah na početku.
Neki drugi primjeri CTA-a koji mogu potaknuti angažman ljudi?
Kako biste doista osvojili ljude i pretvorili ih u potencijalne goste, zamijenite bazičan sadržaj s interaktivnim sadržajem.
Interaktivni sadržaj pružaj zabavne i zanimljive načine na koje se ljudi mogu povezati s vama, a omogućuju vam i prikupljanje vrijednih informacija o tome što oni stvarno žele.
Želite neke ideje?
Uspješno pisanje bloga za čarter tvrtku ne bi trebalo biti samo stvaranje standardiziranog sadržaja.
Trebali bi biti iznimni tekstovi koje će vaša ciljana publika pročitati, razumjeti i smatrati korisnima i inspirativnima (i, u konačnici, potaknuti ih da rezerviraju jahtu – jer to je krajnji cilj).
Doista moćan blog?
Sadržaj toliko dobar da osvaja ljude isprve, i tjera ih da zamisle sve o čemu pišete.
Snaga iznimnog sadržaja?
Ljude može pretvoriti u vjerne zagovornike brenda, željne ponovnog bukiranja jahte i ponovnog istraživanja jadranske obale.
Sada kada imate plan za uspješno pisanje bloga, sjetite se našeg savjeta - za blog je bitna kvaliteta, a ne samo kvantiteta.
Trebate pomoć u stvaranju blogova koji će sve zadiviti? Ili jednostavno trebate savjet?
Kontaktirajte nas, a mi ćemo vam detaljnije objasniti.
Pretplatite se na naš newsletter i pratite nas na našim društvenim mrežama Facebooku, Instagramu i LinkedInu.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalizacija poslovanja, usklađivanje tehnologije, procesa i ljudi, često zvuči poput nečega što se postigne preko noći, ali stvarnost je mnogo složenija. Većina poslovanja treba digitalni razvoj – postupan, fleksibilan i ljudski vođen proces prilagodbe. A sve o digitalnoj transformaciji, donosi nam Andreja Fazlić u svojem novom članku.
Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!
Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.