Tripadvisor nam u svom izvještaju o trendovima putovanja za 2022. godinu, donosi pregled ponašanja gostiju; na koji su se način promijenile njihove želje i prioriteti te na što djelatnici u turizmu trebaju obratiti pažnju.
U izvještaju se navodi kako nikada do sada ljudima nije bilo toliko važno putovati te objašnjava što je dovelo do potpune izmjene slike putovanja.
Pandemija je sigurno navela goste na promjenu ponašanja i potpuni zaokretu onome što žele i što zapravo mogu raditi i kuda putovati. Pojmovi su se promijenili te je sigurnost u putovanju doživjela svoju evoluciju u smislu koji je do sada bio nezamisliv. Ljudima je najbitnije bilo sigurno stići na odredište i sigurno se i vratiti kući, bez dodatnih restrikcija i izolacija.
Slika putovanja se sada izmijenila zauvijek, sve je postalo drugačije jer su se za pojedine države obistinili neki od najcrnjih scenarija u turizmu.
Sami obrasci ponašanja pri putovanju kod ljudi su naišli na ogromne promjene, neke su bile neophodne, dok su neke bile uvjetovane nastalom situacijom. Želja za lokacijom koju žele posjetiti te vrsta objekta u kojem žele odsjesti, se također u potpunosti izmijenila. Putovanje postaje personalizirano, a s time se i sama ponuda izmijenila. Gosti žele čim više iskustava, troše više vremena na planiranje putovanja i istraživanje, te su informirani i žele dobiti više za vrijednost koju su uložili.
Gosti troše više, čak i ako vremenski borave manje na određenoj destinaciji nego u odnosu na sezone prije pandemije. Povećanje troškova je jednim dijelom i zbog inflacije, ali uvelike i zbog toga jer gosti žele što bolje iskustvo putovanja.
Ljudi će i dalje putovati i imati potrebu putovati, iako se način na koji su to radili te razlozi zbog čega su to radili, promijenili svoju strukturu. Tripadvisor izdvaja kako se želja za destinacijom izmijenila, jer su se osim putovanja u svojoj vlastitoj zemlji, najviše izdvajala putovanja u neposredno susjedstvo te u zemlje koje nisu zahtijevale izolaciju po prelasku njihove granice. Ljudi će uvijek imati potrebu putovati, vidjeti i doživjeti nešto novo. Dakle, potreba ostaje, a oni koji nisu u mogućnosti „vidjeti svijet“, iskoristit će barem vidjeti čim više unutar svoje vlastite zemlje.
Promjene u ponašanju izazvane pojavom Covida-19 mogle bi ostati trajne te u potpunosti izmijeniti sliku načina na koji ljudi putuju kao i sam profil putnika.
Tropadvisor u svojim statistikama također navodi i to kako 73% ljudi još uvijek navodi želju za posjetom novih destinacija kao prvu na svojoj listi, bez obzira na pandemiju. Ta je želja izražena čak i više nego prije pandemije, najviše zbog toga jer ljudi žele nadoknaditi propušteno.
Svi oni koji nisu putovali lokalno, također su pri putovanjima u druge zemlje htjeli sabrati što više iskustava u što manje vremena. Planovi ljudi su se promijenili u samoj suštini i to u smislu koji tip putovanja ljudi planiraju. Navodi se kako je ljudima prioritetno postalo posjećivanje obitelji i prijatelja, te putovanje na obalu, a treće po redu su proputovanja (road trip).
Osim restrikcija uzrokovanih nastavkom pandemije, ljudi se pri putovanju najviše boje i nesigurnosti. Mogućnost zaraze sebe i svojih bližnjih, navodi ih na strah, ali isto tako ih ne sprečava putovati. Ljudi i dalje žele putovati, isprobati nova iskustva i doživjeti nove destinacije, možda čak i one koje se nisu usudili posjetiti prije. Cijela situacija zapravo izgleda obećavajuće i sve procjene pokazuju kako je turizam u oporavku.
Izvještaj koji je pripremio Tripadvisor na kraju zaključuje kako je ponašanje gostiju kroz pandemiju izmijenilo sliku putovanja možda i zauvijek. Gostima je također važno i to da su higijena i čistoća u objektima koje posjećuju, na najzavidnijem nivou. Osobito u ugostiteljskim objektima u kojima odsjedaju. U trenutnoj situaciji, higijena je ono što najviše utječe na odluku o tome gdje će putovati, gdje će odsjesti te koje aktivnosti će isprobati. Jedna od stvari koju Tripadvisor ističe u svom izvještaju je i ta kako 71,4% gostiju navodi želju da nivo trenutne higijene u objektima ostane i nakon pandemije.
Zaključak je kako su viđenja i prohtjevi gostiju postali drugačiji, ali i to kako je pandemija navela da se neke stvari promijene na bolje. Pretpostavka je da ćemo novonastale promjene osjećati godinama, ako ne i desetljećima, koje dolaze.
Izvorni izvještaj možete pročitati na ovoj poveznici Travel Trend Report
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Radnici traže više, poslodavci zbrajaju i oduzimaju, i izgleda kako turizam – naš stari oslonac – sve teže održava svoju ravnotežu. I iza svakodnevnih brojki krije se puno veće pitanje: što kad rast više ne dolazi sam od sebe? U svom novom tekstu Ivica Žuro otvara pitanja koja rijetko dospiju u fokus – što kada rast više ne dolazi sam od sebe? I gdje je u svemu tome Hrvatska?
Prvi dojam kod prodaje? Fotografije i videa (ako ih imate). Teško da ćete prodati nešto bez dobre fotografije. I ne samo vi, nego itko tko se bavi prodajom. U svakom poslu, pa tako i u čarteru trebate znati kako su ponekad fotografija i video odlučujući faktor. Kad potencijalni gosti pretražuju brodove, prvih par sekundi su presudne.
Imate li plovni objekt za krstarenje ili za izlete te planirate li ga unaprijediti ili biti ekološki osviješteni? Upravo sada dostupna je posebna prilika za vlasnike ovakvih plovila koji žele smanjiti troškove ulaganja u održivu tehnologiju čak do 70%. Silvija Domitrović Došen donosi informacije o bespovratnim sredstvima Ministarstva turizma, namijenjenima zelenoj tranziciji nautičkog sektora. Otkrijte jeste li među onima koji mogu ostvariti ovu potporu.
Strategija je često pogrešno shvaćena kao složen i nedostupan koncept, rezerviran samo za stručnjake. Andreja Fazlić u svom novom članku objašnjava koji su zapravo strateški okviri koje bi trebao poznavati svaki CEO i svaki lider koji želi razviti učinkovitu strategiju za svoj biznis. Saznajte kako izabrati najbolje poslovne odluke koje vode do konkurentske prednosti i uspjeha.