Pogled unaprijed - putovanja u sezoni 2022.


Tripadvisor nam u svom izvještaju o trendovima putovanja za 2022. godinu, donosi pregled ponašanja gostiju; na koji su se način promijenile njihove želje i prioriteti te na što djelatnici u turizmu trebaju obratiti pažnju.

U izvještaju se navodi kako nikada do sada ljudima nije bilo toliko važno putovati te objašnjava što je dovelo do potpune izmjene slike putovanja. 

Što je navelo izmjenu slike putovanja

Pandemija je sigurno navela goste na promjenu ponašanja i potpuni zaokretu onome što žele i što zapravo mogu raditi i kuda putovati. Pojmovi su se promijenili te je sigurnost u putovanju doživjela svoju evoluciju u smislu koji je do sada bio nezamisliv. Ljudima je najbitnije bilo sigurno stići na odredište i sigurno se i vratiti kući, bez dodatnih restrikcija i izolacija. 

Slika putovanja se sada izmijenila zauvijek, sve je postalo drugačije jer su se za pojedine države obistinili neki od najcrnjih scenarija u turizmu.  

Obrasci ponašanja u putovanju

Sami obrasci ponašanja pri putovanju kod ljudi su naišli na ogromne promjene, neke su bile neophodne, dok su neke bile uvjetovane nastalom situacijom. Želja za lokacijom koju žele posjetiti te vrsta objekta u kojem žele odsjesti, se također u potpunosti izmijenila. Putovanje postaje personalizirano, a s time se i sama ponuda izmijenila. Gosti žele čim više iskustava, troše više vremena na planiranje putovanja i istraživanje, te su informirani i žele dobiti više za vrijednost koju su uložili.

Hrvatska Makarska Turizam

Gosti troše više, čak i ako vremenski borave manje na određenoj destinaciji nego u odnosu na sezone prije pandemije. Povećanje troškova je jednim dijelom i zbog inflacije, ali uvelike i zbog toga jer gosti žele što bolje iskustvo putovanja.  

Trend putovanja se nastavlja

Ljudi će i dalje putovati i imati potrebu putovati, iako se način na koji su to radili te razlozi zbog čega su to radili, promijenili svoju strukturu. Tripadvisor izdvaja kako se želja za destinacijom izmijenila, jer su se osim putovanja u svojoj vlastitoj zemlji, najviše izdvajala putovanja u neposredno susjedstvo te u zemlje koje nisu zahtijevale izolaciju po prelasku njihove granice. Ljudi će uvijek imati potrebu putovati, vidjeti i doživjeti nešto novo. Dakle, potreba ostaje, a oni koji nisu u mogućnosti „vidjeti svijet“, iskoristit će barem vidjeti čim više unutar svoje vlastite zemlje. 

Promjene u ponašanju izazvane pojavom Covida-19 mogle bi ostati trajne te u potpunosti izmijeniti sliku načina na koji ljudi putuju kao i sam profil putnika. 

Što je još uvijek na listi želja

Tropadvisor u svojim statistikama također navodi i to kako 73% ljudi još uvijek navodi želju za posjetom novih destinacija kao prvu na svojoj listi, bez obzira na pandemiju. Ta je želja izražena čak i više nego prije pandemije, najviše zbog toga jer ljudi žele nadoknaditi propušteno. 

Croatia Travel Putovanja Izleti Hrvatska

Svi oni koji nisu putovali lokalno, također su pri putovanjima u druge zemlje htjeli sabrati što više iskustava u što manje vremena. Planovi ljudi su se promijenili  u samoj suštini i to u smislu koji tip putovanja ljudi planiraju. Navodi se kako je ljudima prioritetno postalo posjećivanje obitelji i prijatelja, te putovanje na obalu, a treće po redu su proputovanja (road trip). 

Čega se gosti boje

Osim restrikcija uzrokovanih nastavkom pandemije, ljudi se pri putovanju najviše boje i nesigurnosti. Mogućnost zaraze sebe i svojih bližnjih, navodi ih na strah, ali isto tako ih ne sprečava putovati. Ljudi i dalje žele putovati, isprobati nova iskustva i doživjeti nove destinacije, možda čak i one koje se nisu usudili posjetiti prije. Cijela situacija zapravo izgleda obećavajuće i sve procjene pokazuju kako je turizam u oporavku. 

Što je gostima važno

Izvještaj koji je pripremio Tripadvisor na kraju zaključuje kako je ponašanje gostiju kroz pandemiju izmijenilo sliku putovanja možda i zauvijek. Gostima je također važno i to da su higijena i čistoća u objektima koje posjećuju, na najzavidnijem nivou. Osobito u ugostiteljskim objektima u kojima odsjedaju. U trenutnoj situaciji, higijena je ono što najviše utječe na odluku o tome gdje će putovati, gdje će odsjesti te koje aktivnosti će isprobati. Jedna od stvari koju Tripadvisor ističe u svom izvještaju je i ta kako 71,4% gostiju navodi želju da nivo trenutne higijene u objektima ostane i nakon pandemije. 

Obitelj Putovanje Selfie Croatia

Zaključak je kako su viđenja i prohtjevi gostiju postali drugačiji, ali i to kako je pandemija navela da se neke stvari promijene na bolje. Pretpostavka je da ćemo novonastale promjene osjećati godinama, ako ne i desetljećima, koje dolaze. 

Izvorni izvještaj možete pročitati na ovoj poveznici Travel Trend Report

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?
Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?

Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.

Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu
Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu

Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.

Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?
Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?

Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.

Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama
Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama

Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.