Svima nam je jasno kako ljudi plovila za najam traže online. Prisustvo vaše čarter tvrtke na internetu je postalo nužno želite li biti konkurentni. Ti isti ljudi će postati vaši gosti, a to će učiniti brže i lakše ako koristite inovativne tehnologije, ako što su 3D vizuali.
Prije nego što uopće odluče nešto kupiti ili bukirati, ljudi najprije online traže željene informacije.
To znači kako će detaljno istražiti sve informacije o vašim plovilima, prije nego donesu konačnu odluku - hoće li iznajmiti plovilo u vašem čarteru ili ne.
Današnji gosti su zahtjevni i žele znati što više detalja o iskustvu koje ih očekuje, i to sve prije nego poklone svoje povjerenje određenoj čarter tvrtki.
To znači da je za isticanje od konkurencije, čarter usluge poželjno prezentirati online, iskorištavajući sve dostupne tehnologije i njihove potencijale.
Na taj način će se vaša ponuda istaknuti u moru istih i sličnih, a vaša će plovila potencijalnim gostima ostati u dubokom sjećanju zbog jedinstvene prezentacije.
Koji su to tehnološki alati koji su odavno podignuli marketing drugih industrija na novi nivo – a sad je vrijeme da se to dogodi i u hrvatskom nautičkom turizmu?
Panoramske fotografije, koje zahvaćaju scenu u punom krugu od 360 stupnjeva, postale su nezamjenjiv marketinški alat.
Ovaj vizualni format, koji postoji već preko stoljeća, doživio je renesansu zahvaljujući tehnološkim inovacijama, posebno sposobnosti snimanja pomoću mobilnih uređaja.
Ova vrsta fotografija omogućava gledatelju iskusiti prostor kao da je fizički prisutan, nudeći iskustvo koje klasične fotografije ne mogu dočarati.
Posebno su cijenjene u nekoliko industrija, uključujući nekretnine, građevinarstvo, zabavu i turizam, gdje potencijalnim kupcima ili posjetiteljima pružaju osjećaj prisutnosti i prostornosti.
U čarter industriji, 360° panoramske fotografije iznimno su korisne za prikazivanje plovila jer nude neusporedivu transparentnost i interaktivnost, omogućavajući ljudima osjećaj kao da su već na brodu.
Ovaj vizualni alat omogućava potencijalnim gostima dobiti detaljniji i točniji vizualni doživljaj plovila, što im pomaže u donošenju odluke o najmu.
Prikazivanjem svakog kutka plovila, mogu istražiti interijere i eksterijere prije nego što se odluče za određeno plovilo.
Ako koristite 360° foto panoramu na svojim web-stranicama i društvenim mrežama, posjetitelji će ostati na vašem sadržaju 5 do 10 puta duže nego da ste objavili klasičnu fotografiju.
Iskustvo takve fotografije većini ljudi je još uvijek novo, tako da se rado upuštaju u interakciju s njima. Cijeli doživljaj ostaje im još neko vrijeme u sjećanju zbog svoje neobičnosti.
Osim toga, 360° panoramske fotografije možete objaviti na svom Google Business profilu i na takav se način dodatno izdvojiti od konkurencije.
Zamislite situaciju u kojoj netko pretražuje plovila za najam na internetu i otvori profile 10 čarter tvrtki na Googleu. Od svih njih samo jedna ima fotografije putem kojih može “ući” u željenu jahtu iz udobnosti vlastitog doma te istražiti svaki njezin dio.
Što mislite, što će ga najviše privući na dodatno istraživanje?
No, neće vas samo klijenti favorizirati zbog objava 360° panoramskih fotografija na online profilima svoje čarter tvrtke.
I sam Google "gura" tvrtke koje implementiraju takav sadržaj na svoje web-stranice te ih prikazuje na vrhu rezultata pretraživanja na Google Search i Google Maps.
Korak "iznad” 360° panoramske fotografije su 3D prikazi plovila s jasnim dimenzijama. Pomoću njih vaši potencijalni gosti mogu virtualno istraživati plovilo te tako dobiti realnu sliku iskustva koje mogu imati na njemu.
Takva prezentacija prostora putem interaktivnih virtualnih šetnji, ljudima daje mogućnost doživjeti prostor plovila. A to mogu učiniti toliko vjerno i precizno, kao da se osobno nalaze na plovilu, s potpunom slobodom kretanja i pregledavanja svih detalja koje ste odlučili istaknuti.
U principu, od postojećeg prostora izrađuje se njegova digitalna 3D kopija koja se onda može obogatiti tekstualnim, slikovnim, zvučnim i video informacijama.
Na taj se način stvara što vjerniji prikaz, koji onda gosti mogu istraživati po svojoj želji.
Za razliku od foto panorame ili standardnih virtualnih šetnji koje omogućuju klijentima da se prostorom kreću skačući s točke na točku, kontinuirana virtualna šetnja daje im doživljaj životnog prostora kojim se kreće kao i u stvarnosti.
Korištenje 3D virtualnih prostora kao marketinškog alata u nautičkom čarteru učinit će proces prodaje, rezervacija ili čak promjenu vlasnika brodova značajno jednostavnijim i bržim.
To se događa zato što goste ili potencijalne kupce možete pozvati na detaljno istraživanje plovila ma gdje god se oni trenutno nalazili. Time značajno štedite na vremenu, novcu i energiji koje bi inače trebali uložiti u prezentiranje brodova koristeći druge medije.
3D prikazi plovila prezentirat će ih čitave na jednom mjestu, od pramca do krme i sa svim detaljima i dodatnim opcijama koje želite pokazati.
Takvo iskustvo potpuno uvuče klijente u istraživanje plovila. Detalji poput sunca na horizontu ili pogleda iz glavne kabine daju značajno jasniji prikaz, što mogu doživjeti ako unajme brod od vas, više i bolje nego što bi slikovni ili tekstualni izvori ikad mogli.
Virtualnim šetnjama se mogu doživjeti svi detalji poput boja, tekstura, pogleda, svjetlosti i dimenzija te dobiti prostorno razumijevanje plovila i sebe u njemu.
Dobiju se jasnoća i realnost iskustva tijekom proučavanja ponuda čarter tvrtki, što onda potencijalnim gostima daje potrebnu sigurnost.
Lakše će i puno ranije donijeti odluku o rezervaciji, nego što bi se to dogodilo bez virtualne šetnje.
Još jedan zanimljiv način prezentacije čarter usluga online, a koji nam je omogućio razvoj tehnologije, je AR, odnosno Augmented Reality.
AR se odnosi na filtere i efekte pomoću kojih se digitalni elementi ubacuju u stvarnost, najčešće uporabom kamera na mobilnim uređajima.
AR tehnologija se najbolje plasira na platforme poput Facebooka, Instagrama ili TikToka gdje nema potrebe za instaliranjem dodatnih aplikacija.
Uz to, postoji i mogućnosti webAR-a, odnosno pregledavanja AR sadržaja putem internetskih preglednika poput Google Chromea.
Ovaj pristup proširene stvarnosti posebno privlači mlađe generacije unajmljivača, koji su već navikli koristiti takvu tehnologiju na svojim uređajima i društvenim mrežama.
AR je trenutno u usponu, stoga je idealno vrijeme da ga uključite u svoju online marketinšku strategiju.
Primjenom najnovije tehnologije možete izgraditi unikatan narativ oko plovidbe i odmora na otvorenom moru.
Možete svojim gostima pružiti i ugodnije iskustvo najma, što moderne (i mlade) generacije unajmljivača plovila iznimno cijene.
Virtualni prikazi prostora daju vašim potencijalnim gostima vjeran prikaz iskustva koje mogu doživjeti.
Vama olakšavaju prezentaciju vaših usluga online te pojednostavljuju poslovanje.
I još nešto - skraćuje se vrijeme koje je potrebno da netko od pukog istraživača u potrazi za plovilom, postane gost u vašem čarteru. I to na obostrano zadovoljstvo.
Ako ste u potrazi za time kako unaprijediti svoje čarter poslovanje, obavezno se prijavite na naš newsletter.
Pratite nas i na našim društvenim mrežama, Facebooku, Instagramu i LinkedInu.
I naravno, ako imate bilo kakvih pitanja ili vam je potreban informacija, kontaktirajte nas već danas.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Razmišljate o ulaganju u jedrilicu, ali niste sigurni je li to prava odluka? Hrvatska slovi kao raj za nautičare, s obalom koja privlači svake godine sve veći broj nautičara. A dobar charter management, vaša jedrilica može generirati prihod. Saznajte je li kupnja plovila doista pametna investicija i koji su modeli jedrilica najtraženiji.
Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.
Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.
Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?