Sigurna plovidba kao hrvatski standard: stručnjaci pozivaju na nacionalnu kampanju


Hrvatskoj hitno treba nacionalna kampanja koja će unaprijediti sigurnost plovidbe i educirati sve sudionike nautičkog sektora. Na panelu READY. TRAIN. SAIL., održanom na Zagrebačkom sajmu nautike, stručnjaci su istaknuli nužnost obavezne edukacije skipera, bolje suradnje institucija te podizanja sigurnosnih standarda. Rasprava je pokazala snažnu podršku inicijativi, a organizator Adria Libar najavio je daljnje korake prema sustavnom poboljšanju sigurnosti na moru.

Hrvatskoj je hitno potrebna nacionalna kampanja koja će povezati sve segmente sigurnosti i edukacije u nautici. O sigurnosti na moru, edukaciji skipera i odgovornom nautičkom turizmu razgovaralo se 20. veljače na panelu "READY. TRAIN. SAIL." održanom na 32. Zagrebačkom Sajmu nautike.  
 
Organizator panela, Adria Libar, pomorsko učilište koje kontinuirano radi na edukaciji u pomorstvu i nautici, uz paneliste koji su razgovarali konkretno i otvoreno, pokazalo je ovim panelom kako se radi o temi od šireg društvenog interesa.  


Panel je moderirala Katarina Barić, predstavnica učilišta, a na panelu su sudjelovali: 

  • Mislav Deković, kapetan na jahti i instruktor na nautičkim tečajevima i tečajevima temeljne sigurnosti na brodu u pomorskom učilištu Adria Libar 
  • dr.sc.Tatjana Jukić, instruktorica i dugogodišnji predavač prve pomoći na tečajevima za osposobljavanje spasilaca Hrvatskog Crvenog križa 
  • Zlatko Vodanović, predstavnik Grupacije charter djelatnosti HGK i direktor charter tvrtke Adriatic Sailing 
  • Ornela Krezić, menadžerica Green Sail-a organizacije koja promiče ekološku održivost i zaštitu okoliša 

Iako na panelu nije nazočio predstavnik Uprave za sigurnost plovidbe Ministarstva mora, prometa i infrastrukture čije je mišljenje bilo ključno za razumijevanje proceduralnih okvira i zakona te daljnje korake u reguliranju edukacije i sigurnosti, pozitivne reakcije sudionika i publike dokazale su da inicijativa za nacionalnu kampanju o sigurnosti na moru ima snažnu podršku.  
 
Kao i uvijek, oslonac je bio na operativce na terenu uz Adria Libar (u području edukacije) i odabir panelista koji su uz konkretno odgovaranje na pitanja pokazali želju za radom i napretkom u industriji, svjesni promjena koje su nužne. Rasprava se vodila s jasnom vizijom kako kampanja treba imati potporu institucija kroz zakonodavne promjene koje su ključne za provedbu sigurnosnih pravila i intervencija na moru
 
Cilj panela bio je raspraviti trenutno stanje sigurnosti na moru u Hrvatskoj, definirati ključne probleme i predložiti rješenja koja bi kroz nacionalnu kampanju poboljšala odgovornost nautičke zajednice.

Ključni problemi i rješenja 

1. Obavezna edukacija za skipere 

Instruktor Deković govorio je o tome koliko učilište ozbiljno shvaća ulogu edukatora kroz način na koji se provode programi obuke za skipere i posade (rekreativce i profesionalce), te obuci o sigurnosti na brodu koja bi trebala biti dio propisa i obaveze za sve koji imaju odgovornosti oko upravljanja plovilima.  
 
To je dio obuke koju propisuje međunarodna organizacija i koji bi trebao biti dio standarda za posade jer je obuka usmjerena na pravilno korištenje opreme za spašavanje, poznavanje postupaka i korištenja opreme u slučaju požara na brodu, tehnike spašavanja ljudskih života, poznavanja hitnih i pravilnih reakcija do dolaska hitnih službi, aktiviranja sigurnosnih baklji, poziva u pomoć (gdje sekunde život znače), poznavanja komunikacijskih protokola i ostale tematike koja je ključna za sigurnu plovidbu.  
Istaknuo je kako učilište ovakvim aktivnostima na sajmovima ima za cilj podizanje svijesti o potrebnoj edukaciji u nautici, ali kako se mora inzistirati na zakonodavnim promjenama i standardima kako bi bili na nivou profesionalnosti. 
 
Kao jedan od najvećih problema istaknuta je činjenica kako u Hrvatskoj dozvole za rekreativne skipere mogu biti izdane bez obavezne teorijske i praktične obuke, a dozvole za profesionalne skipere uključuju u program manji dio sigurnosne obuke, tj., obaveza edukacije o sigurnosti na brodu je izbor, a ne obaveza profesionalca na moru.  
 
To znači da je trenutno na moru velik broj osoba koje upravljaju plovilima upitnog znanja o pravilima plovidbe, manevriranja i meteorologije, a kamoli sigurnosnim procedurama što povećava rizik od nesreća. Jedan od glavnih zaključaka panela bio je kako edukacija mora postati prioritet kroz jasne propise i standarde. Potrebno je hitno uvesti obavezu tečaja kao preduvjet za dobivanje dozvola, kao što je to praksa u drugim europskim nautičkim zemljama. 
 

2. Suradnja institucija i sektora 

Hrvatski Crveni križ, pomorsko učilište Adria Libar i Green Sail izrazili su spremnost da kroz svoje programe obuke doprinesu edukaciji svih sudionika u nautici, već od gostiju koji namjeravaju posjetiti destinaciju pa do rekreativnih skipera i profesionalaca u čarter industriji. Istaknuli su potrebu za suradnjom između institucija, obrazovnih ustanova i nautičkog sektora kako bi sigurnosni standardi postali univerzalni i jasno predstavljeni. Njihov cilj je stvoriti sustav kontinuirane obuke, u kojem bi nautičari imali pristup znanju o sigurnosnim procedurama, prvoj pomoći i odgovornom upravljanju plovilima. Istaknuto je kako se u konkurenciji destinacija ističu destinacije u kojima je nautička edukacija dio kulture, ali i propisa i profesionalnog pristupa poslu. 
 
Dr.sc. Jukić istaknula je kako je cilj Hrvatskog križa poticati pojedince i zajednicu u edukaciji spašavanja života na moru i kopnu, omogućiti praktične savjete i informacije koji se u plovidbi i poslu mogu i moraju implementirati, ali i poticati državne institucije na uključivanje Hrvatskog Crvenog križa i stručnjake za medicinu kao partnere u sigurnosnim procedurama pa i u kampanji prema nautičarima. Doktorica Jukić istaknula je važnost pripremljenosti nautičara za hitne situacije na moru i pružanja prve pomoći kroz prepoznavanje simptoma ozbiljnih stanja, poput srčanog udara, toplinskog udara ili hipotermije i kako nedostatak edukacije može biti presudan u izoliranim uvjetima kao što je more i udaljenost određenih lokacija. Kao stručnjak objasnila je preventivne aspekte edukacije i pripreme za kritične situacije. 

Ornela Krezić, menadžerica Greeen Sail-a predstavila je primjer organizacije koja aktivno sudjeluje u edukativnim kampanjama, nudeći podršku za prevenciju nesreća i zaštitu okoliša, konstruktivno, odgovorno kroz raznorazne modele učenja s primjenom na okoliš. Također, istaknula je pozitivne primjere osviještenosti i certifikacije marina, čartera i skipera koji razumiju kako se vrednuje održivost i sigurnost i poznaju reputacijske prednosti certificiranja u svijetu. Do sada su u programu certificiranja sudjelovale 34 marine koje kontinuirano nadograđuju svoje znanje svake dvije godine, a dodatno, putem Green Sail internetskih tečajeva uspješno je educirano više od 1000 polaznika o održivosti mora, klimatskim promjenama i osnovama održivosti prilikom iznajmljivanja plovila u Hrvatskoj.  
 
Tim je osmislio i Green Sail Footprint sustav koji osigurava precizne podatke o utjecaju plovila na okoliš. Ornela se osvrnula na prepreke ali i konkretne prijedloge za strategiju razvoja u povezivanju sigurnosti, održivosti i edukacije u nautičkom sektoru što može dati vrijedne smjernice kako unaprijediti standarde u Hrvatskoj i stvoriti sigurniju i ekološki odgovorniju nautičku destinaciju

 

3. Čarter industrija i sigurnost plovila - Nautički sektor podržava sigurnosne standarde 

Grupacija čarter djelatnosti osnovana 2007. godine, trenutno djeluje s 80-ak aktivnih članova kojima je cilj rada unaprjeđenje uvjeta poslovanja s aspekta zakonskih propisa i komercijalnih uvjeta, podizanje razine charter usluge s naglaskom na sigurnost plovidbe, obuku kadrova i okolišnu politiku te bolja promocija nautičkog turizma Hrvatske kao nautičke destinacije.  
 
Zlatko Vodanović, predstavnik Grupacije govorio je o sigurnosnim standardima flote i naglasio je kako većina čarter brodova u Hrvatskoj zadovoljava standarde i tehnički dio propisanog standarda nije upitan u kvaliteti i razini sigurnosti, ali i kako postoji prostor za unapređenje kroz suradnju s institucijama na području edukacije gostiju i posada o ponašanju, manevriranju, meteorologiji i svim „popratnim“ temama koje rezultiraju većom razinom sigurnosti.  
 
Ovaj razgovor otvorio je temu o komunikaciji s nadležnim institucijama i problematici koja se mora ažurnije rješavati i ne dozvoljavati da još jedna sezona prođe uz iste situacije na koje čarter industrija godinama upozorava. Također je kroz izlaganje istaknuo kako se u posljednje vrijeme na sastancima Grupacije raspravlja o potrebi uvođenja formalnijih edukacija koje prate promjene u poslovanju čartera uz tehnološki i digitalni razvoj usluge i plovila sto dodatno može pomoći dizanju razine sigurnosti jer time se stvara i može stvarati komparativna prednost naše čarter ponude u odnosu na konkurenciju.  
 
U Grupaciji su svjesni kroz svako sudjelovanje na inozemnim sajmovima kako prezentaciju Hrvatske u svijetu treba mijenjati i isticati pozitivne primjere sigurnosnih propisanih aspekata. 

 

Sigurna nautika kao hrvatski brend - inicijativa ide dalje 

Zaključak panela bio je kako za Hrvatsku kao jednu od vodećih svjetskih nautičkih destinacija, sigurnost i edukacija moraju postati ključni dio identiteta. Sigurnost mora postati standard, a ne opcija.

I predstavnici medija složili su se kako o situacijama na moru treba pisati i izvještavati kako bi se javnost osvijestila o rizicima na moru i uz jasnu proceduru sigurnosti Hrvatska pokazala kao destinacija koja ima viziju sigurnosti u nautici. 
 
Organizator panela, pomorsko učilište Adria Libar, zahvalio je panelistima i publici na podršci što je prvi korak prema promjenama te najavio zajedničku inicijativu o nacionalnoj kampanji koja će se adresirati nadležnim ministarstvima mora i turizma. 
 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Sezona dolazi - kukanje, špekulacije i stvarne brojke
Sezona dolazi - kukanje, špekulacije i stvarne brojke

Kako se sezona približava, stižu prve špekulacije, medijski napadi i vječne rasprave o cijenama na obali. Hoće li kava na rivi i kugla sladoleda ponovno biti udarne teme ili nas čeka nešto konkretnije? Unatoč tradicionalnom „kukamo, dakle postojimo“ mentalitetu, brojke u čarter industriji pričaju svoju priču – i ona je daleko od crne. Ivica Žuro donosi oštar, duhovit i brojkama potkrijepljen osvrt na stanje u čarter sektoru, ekonomske trendove i leasing dinamiku. Je li turistička sezona zaista pred kolapsom ili se iza panike krije nešto sasvim drugo?

Instagram i Facebook strategije za čartere - što stvarno daje rezultate
Instagram i Facebook strategije za čartere - što stvarno daje rezultate

Instagram i Facebook su više od platformi društvenih mreža - također mogu biti moćni mehanizmi za buking za vaš čarter. S pravim strategijama, oni postaju prodajni predstavnici i agenti - 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu. Ove platforme ne postoje samo da privuku pozornost na vašu flotu. U stanju su izgraditi povjerenje u vaše poslovanje, ali i pretvoriti ljude koji samo gledaju slike brodova u buduće nautičare.

Koliko stvarno vrijedi brend
Koliko stvarno vrijedi brend

Brendiranje je mnogo više od logotipa na majici ili jedrilici – to je temelj uspješnog poslovanja. Ako ste ikad pomislili kako je vizualni identitet sporedan, ovaj tekst će vas natjerati na preispitivanje. Zašto se neki proizvodi prodaju po višestruko većim cijenama samo zbog logotipa? Kako pravilno oblikovan brend može povećati vrijednost vaše čarter tvrtke? Barbara Zec, nova autorica na čarter.hr, u svom prvom članku donosi odgovore o pravoj vrijednosti brenda.

Google Ads za čarter tvrtke - isplati li se ulagati u plaćeno oglašavanje?
Google Ads za čarter tvrtke - isplati li se ulagati u plaćeno oglašavanje?

Imate savršeno opremljenu flotu, najbolje lokacije i konkurentne cijene, ali vaša konkurencija bolje puni termine. Zašto? Jer koriste Google oglašavanje i njihovi oglasi su prvi na Googleu dok potencijalni gosti pretražuju „najam katamarana u Hrvatskoj“. Kako izbjeći najčešće greške kod Google oglašavanja i pretvoriti klikove u stvarne klijente? Čitajte dalje i saznajte kako optimizirati Google oglase i kako postići da vaš čarter bude prvi izbor gostiju.