U listopadu je u Biogradu održana prva konferencija Udruge čarter agencija 'Boat Charter Agency Association' (BCAA). Saznajte zašto je ova udruga važna i koje promjene donosi za čarter industriju.
Udruga je relativno nedavno osnovana i misija joj je razvijati i održavati pošteno tržište najma plovila za klijente, agencije i vlasnike ili operatere plovila. Stoga smo iskoristili priliku i razgovarali smo s jednom od članica upravnog odbora, Lu de Boer, kako bismo saznali što planiraju i zašto je ovo važan događaj za sve koji su uključeni u čarter industriju.
U rujnu 2019., tijekom promotivnog putovanja Hrvatske turističke zajednice u kojem se okupilo 12 različitih nacionalnosti iz čarter industrije, javila se potražnja za zajedničkim znanjem. Manje od mjesec dana kasnije, gospodin Staffan Francke pokrenuo je inicijativu za otvaranje posebne Facebook grupe samo za agencije.
Ova FB grupa je brzo rasla u prvim danima, otprilike više od 500 pratitelja, ali Staffan ju je dosta pročistio i definirao nekoliko osnovnih pravila za nove agencije.
Trenutno imamo oko 200 ozbiljnih članova iz cijelog svijeta, ali uglavnom iz Europe.
Naš glavni cilj je bolja suradnja između charter kompanija i agenata, čime se postavljaju standardi u B2B odnosima koji mogu osigurati zajednički rast i prosperitet kako agencija tako i čarter operatera.
Članovi BCAA su samo agenti. Dobrodošli su i oni s malom flotom u vlastitoj zemlji, ali koji najveći prihod ostvaruju na posredničkim uslugama.
Trenutno formiramo odbor s devet članova iz različitih dijelova tržišta. Naša udruga je mnogo više od banke informacija. Također planiramo napraviti neke male prilagodbe članstvu u bliskoj budućnosti.
Zbog Covid-19 nismo se mogli prije susretati u živo, pa je ovo bila i lijepa prilika da vidimo neke od BCAA članova. Biograd Boat Show je bio pažljivo i profesionalno organiziran, a prvi dan je bio vrlo produktivan kada smo imali naš BCAA kongres. Osim toga, puno je značio i susret s operaterima flota i njihovo upoznavanje s našim ciljem u BCAA. Neki su se u početku, recimo, "plašili" naše grupe, ali većina je prozrela naš zajednički cilj, te možemo reći da je Biograd bio veliki uspjeh s mnogo pozitivnih ideja za budućnost zajedničkih brokersko-flotnih operatera.
Pa, ponekad osjećamo da se borimo s konkurencijom koja bi zapravo trebala biti naš partner/prijatelj. Čarter operaterima dovodimo NAŠE klijente, ali u isto vrijeme neki od njih koriste njihove kontakt podatke kako bi ih izravno kontaktirali i ponudili im dodatne popuste povrh redovne cijene, narušavajući posao koji radimo s klijentima.
I jedno i drugo, i to ne čudi jer nas još ne poznaju kao udrugu. No reakcije su svakako bile oduševljene nakon saznanja da želimo unaprijediti cijelo tržište.
No, da vidimo STVARNO što možemo učiniti zajedno kako bismo dobili više zadovoljnih kupaca i MANJE šteta/odšteta uglavnom zato što klijenti nisu spremni na ono što mogu očekivati tijekom svog jedrenja. Još je puno posla pred svima nama.
Zbog Covid mjera i nemogućnosti putovanja, rezervacije su počele kasno. Ova situacija je svima bila nova, ali dobro smo je prošli. Nadajmo se da će se klijenti usuditi donijeti odluku prije. To bi uštedilo mnogo stresa s last minute aranžmanima. Mi, kao agenti, očekujemo eksplozivnu 2022./2023. Budući da svi koji nisu putovali u prošloj godini sada žele otići na odmor, no to će također ovisiti o velikom poskupljenju. Mnogi si to više ne mogu priuštiti pa će doći do pomaka na tržištu. Jedrenje će spadati u skupinu potrošača s još većim prihodima – ljudi koji nemaju vremena za tečaj, ali si mogu priuštiti odmor na jedrenju. Dobivate: kupce "sve je na prodaju". Tako si strastveni jedriličar "srednje klase" ovo više neće moći priuštiti. Ovo je također dobra točka za razmišljanje.
Sljedeći tjedan pozvani smo na MMK Summit, nakon toga božićnu verziju ICE u Beču. Organiziramo poseban dan BCAA agenta u Bootu u Dusseldorfu.
Nadamo se da ćemo zajedno s čarter tvrtkama moći raditi na NAŠOJ BUDUĆNOSTI!
Kao i u svakoj drugoj industriji, uvijek postoji prostor za napredak. Smatramo da bi se čarter tvrtke trebale usmjeriti na unapređenje svoje osnovne djelatnosti, održavanje jahti i iznajmljivanje plovila vlasnika u charter managementu.
Zaista je potrebno educirati klijente da najam broda nije isto poput odlaska u hotel gdje uživaju u uslugama na jednom (stabilnom) mjestu; treba ih ispravno savjetovati. Želimo izbjeći nepripremljene klijente i podići poslovanje na najviše moguće standarde.
Ovaj članak možete pročitati i na engleskom jeziku.
What is BCAA, and why is it essential for the charter industry.pdf
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Nova sezona, novi izazovi! Ove godine se Andreja Fazlić fokusira na strategiju, digitalnu transformaciju i psihologiju promjena. Tu su i bitne smjernice za lidere koji žele biti ispred konkurencije i osigurati rast svog poslovanja. Strategija, ljudi i HubSpot mogu biti pokretači i vašeg poslovnog rasta. Kako ih primijeniti? Saznajte u nastavku.
Turisti svake sezone uživaju u ljepotama Jadrana na unajmljenim jahtama. Dok oni istražuju kristalno čisto more, vlasnici plovila i čarter kompanije ostvaruju solidne prihode. Može li ovo biti isplativa prilika i za vas?
Sigurnost. Kvaliteta. Vrhunski izgled. To su sigurno riječi s kojima želite asocirati svoja čarter plovila. Znate li kako je sama estetika plovila često baš onaj odlučujući faktor za goste? Često je baš izgled onaj koji prevagne u odluci... I što će najbolje privući goste nego sjajno, čisto i kvalitetno ispolirano plovilo.
Boot Düsseldorf je najveća svjetska izložba jahti i sportova na vodi. Međutim, ovaj događaj je više od tipičnog nautičkog sajma - nudi pogled u budućnost sportova na vodi i održivih morskih inovacija. Ove godine, od 18. do 26. siječnja, posjetitelji će imati priliku doživjeti sve to - od najmodernijih tehnologija na Blue Innovation Docku do luksuznih jahti i praktičnih iskustava s opremom - jer ovaj događaj ima ponešto za svakoga.