U listopadu je u Biogradu održana prva konferencija Udruge čarter agencija 'Boat Charter Agency Association' (BCAA). Saznajte zašto je ova udruga važna i koje promjene donosi za čarter industriju.
Udruga je relativno nedavno osnovana i misija joj je razvijati i održavati pošteno tržište najma plovila za klijente, agencije i vlasnike ili operatere plovila. Stoga smo iskoristili priliku i razgovarali smo s jednom od članica upravnog odbora, Lu de Boer, kako bismo saznali što planiraju i zašto je ovo važan događaj za sve koji su uključeni u čarter industriju.
U rujnu 2019., tijekom promotivnog putovanja Hrvatske turističke zajednice u kojem se okupilo 12 različitih nacionalnosti iz čarter industrije, javila se potražnja za zajedničkim znanjem. Manje od mjesec dana kasnije, gospodin Staffan Francke pokrenuo je inicijativu za otvaranje posebne Facebook grupe samo za agencije.
Ova FB grupa je brzo rasla u prvim danima, otprilike više od 500 pratitelja, ali Staffan ju je dosta pročistio i definirao nekoliko osnovnih pravila za nove agencije.
Trenutno imamo oko 200 ozbiljnih članova iz cijelog svijeta, ali uglavnom iz Europe.
Naš glavni cilj je bolja suradnja između charter kompanija i agenata, čime se postavljaju standardi u B2B odnosima koji mogu osigurati zajednički rast i prosperitet kako agencija tako i čarter operatera.
Članovi BCAA su samo agenti. Dobrodošli su i oni s malom flotom u vlastitoj zemlji, ali koji najveći prihod ostvaruju na posredničkim uslugama.
Trenutno formiramo odbor s devet članova iz različitih dijelova tržišta. Naša udruga je mnogo više od banke informacija. Također planiramo napraviti neke male prilagodbe članstvu u bliskoj budućnosti.
Zbog Covid-19 nismo se mogli prije susretati u živo, pa je ovo bila i lijepa prilika da vidimo neke od BCAA članova. Biograd Boat Show je bio pažljivo i profesionalno organiziran, a prvi dan je bio vrlo produktivan kada smo imali naš BCAA kongres. Osim toga, puno je značio i susret s operaterima flota i njihovo upoznavanje s našim ciljem u BCAA. Neki su se u početku, recimo, "plašili" naše grupe, ali većina je prozrela naš zajednički cilj, te možemo reći da je Biograd bio veliki uspjeh s mnogo pozitivnih ideja za budućnost zajedničkih brokersko-flotnih operatera.
Pa, ponekad osjećamo da se borimo s konkurencijom koja bi zapravo trebala biti naš partner/prijatelj. Čarter operaterima dovodimo NAŠE klijente, ali u isto vrijeme neki od njih koriste njihove kontakt podatke kako bi ih izravno kontaktirali i ponudili im dodatne popuste povrh redovne cijene, narušavajući posao koji radimo s klijentima.
I jedno i drugo, i to ne čudi jer nas još ne poznaju kao udrugu. No reakcije su svakako bile oduševljene nakon saznanja da želimo unaprijediti cijelo tržište.
No, da vidimo STVARNO što možemo učiniti zajedno kako bismo dobili više zadovoljnih kupaca i MANJE šteta/odšteta uglavnom zato što klijenti nisu spremni na ono što mogu očekivati tijekom svog jedrenja. Još je puno posla pred svima nama.
Zbog Covid mjera i nemogućnosti putovanja, rezervacije su počele kasno. Ova situacija je svima bila nova, ali dobro smo je prošli. Nadajmo se da će se klijenti usuditi donijeti odluku prije. To bi uštedilo mnogo stresa s last minute aranžmanima. Mi, kao agenti, očekujemo eksplozivnu 2022./2023. Budući da svi koji nisu putovali u prošloj godini sada žele otići na odmor, no to će također ovisiti o velikom poskupljenju. Mnogi si to više ne mogu priuštiti pa će doći do pomaka na tržištu. Jedrenje će spadati u skupinu potrošača s još većim prihodima – ljudi koji nemaju vremena za tečaj, ali si mogu priuštiti odmor na jedrenju. Dobivate: kupce "sve je na prodaju". Tako si strastveni jedriličar "srednje klase" ovo više neće moći priuštiti. Ovo je također dobra točka za razmišljanje.
Sljedeći tjedan pozvani smo na MMK Summit, nakon toga božićnu verziju ICE u Beču. Organiziramo poseban dan BCAA agenta u Bootu u Dusseldorfu.
Nadamo se da ćemo zajedno s čarter tvrtkama moći raditi na NAŠOJ BUDUĆNOSTI!
Kao i u svakoj drugoj industriji, uvijek postoji prostor za napredak. Smatramo da bi se čarter tvrtke trebale usmjeriti na unapređenje svoje osnovne djelatnosti, održavanje jahti i iznajmljivanje plovila vlasnika u charter managementu.
Zaista je potrebno educirati klijente da najam broda nije isto poput odlaska u hotel gdje uživaju u uslugama na jednom (stabilnom) mjestu; treba ih ispravno savjetovati. Želimo izbjeći nepripremljene klijente i podići poslovanje na najviše moguće standarde.
Ovaj članak možete pročitati i na engleskom jeziku.
What is BCAA, and why is it essential for the charter industry.pdf
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.
Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.
Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?
Jeste li ikada razmišljali o tome kako vas ljudi pronalaze? Znate li što je to lokalni SEO? Znate li i koliko je važan? Dajemo vam odgovor na to pitanje, kao i smjernice kako da uvijek ostanete relevantni. Barem na lokalnoj razini.