Poznato je da svaki voditelj čarter tvrtke, bilo velike ili male, mora stalno pratiti trendove kako bi prilagodio svoje poslovanje i bio što uspješniji. Međutim, tko odlučuje o trendovima u čarteru?
Kako biste pažljivije i preciznije pratili trendove čarter industrije te donijeli bolje odluke u svojoj tvrtki, morate znati tko zapravo određuje trendove čarter industrije. Danas, zbog novih trendova, postoji mnogo mogućnosti za stvaranje nezaboravnih putovanja. Međutim, tko odlučuje o njima? Jesu li to velike tvrtke kao jaki sudionici na tržištu, marketing ili netko treći? Saznajte u nastavku.
Nekada je čarter tržište bilo malo. Jedriličarski odmor su htjeli samo oni koji imaju osnovne vještine jedrenja. Njihove potrebe i želje su bile pokazati i poboljšati svoje vještine jedrenja, te su uglavnom tražili brodove i jedrilice kako bi plovili do uvala na Jadranu. Tijekom godina ovo je tržište nastavilo rasti. Ljudi bez posebnih vještina žele potpuno nov i nezaboravan odmor, a avanturistički odmori na otvorenom moru su se pokazali idealnima.
Drugi trend koji se pojavio je da male brodove sve više zamjenjuju velike jahte i katamarani, odnosno veliki brodovi s obučenom posadom. Ovo tržište se nastavlja širiti, pružajući mogućnosti svima u hotelijerstvu i turizmu, a ne samo manjim ili većim čarter tvrtkama. Gosti žele prakticirati ovaj način života pa se sve više čarter tvrtki prilagođava njihovim zahtjevima.
Stoga možemo reći da je razvoj ovih tržišta odgovorilo na pitanje iz naslova da su potencijalni kupci oni koji odlučuju o trendovima čarter industrije.
Jedan od trendova koje gosti definitivno diktiraju je tip plovila. Posljednjih godina u porastu je potražnja za katamaranima. Oni zanimaju jednako neiskusne kao i iskusne nautičare. Zašto? Katamaran je savršen izbor za odmor, kombinirajući želju za avanturom i opuštanjem.
Kako za tip plovila, gosti imaju i sve više posebnih zahtjeva za izgledom plovila. Za savršen odmor, dijelovi plovila trebaju biti veći i komforniji za jedinstveni doživljaj. Proizvođači plovila vrlo dobro osluškuju ovakve zahtjeva pa su se na tržištu pojavile nove generacije plovila poput novih Elan boatsa i Jeanneau modela. Velika prostrana paluba zapravo je izravna naredba svih čarter tvrtki, bez obzira na to koliko su velike ili male.
Vrhunska plovidba za gosta ne znači uživati na katamaranu, već u malom plovećem hotelu pa trend katamarana određuje do najsitnijih detalja, od klime u kabinama i sušila za kosu, do mikrovalne pećnice i LCD televizora, ali i brojnih drugih pogodnosti.
Kad se govori o čarteru, tema pandemije ne može se zanemariti. Iako je njezina pojava ostavila negativan utjecaj na veliku većinu svjetskog gospodarstva, čarteru je donijela i neke pozitivne promjene.
Bilo da se radi o pojedinačnoj plovidbi ili organiziranim jedriličarskim regatama, ova vrsta odmora je relativno sigurna pa je prošle sezone potražnja za njom porasla te se očekuje da će se taj trend nastaviti. Negativni učinak Covida19 je neizbježni pad prihoda, posebno zbog masovnih odgoda putovanja.
U ovom pak razdoblju, pojava pandemije diktira jedan sasvim novi trend. Upravo zbog sigurnosti, mnogi potencijalni gosti sve više razmišljaju o dalekim i izoliranim lokacijama poput uvala i zaljeva Srednjeg Istoka, Francuske, Polinezije, Mauricijusa, Madagaskara, Indonezije pa čak i Rusije. Iz ovoga je jasno da gosti žele nešto novo pa je neophodno da voditelji, posebno malih čarter tvrtki, razmisle na koji način zadržati goste u destinaciji u kojoj prevladava masovni turizam.
Osim brige o zdravlju, gosti vole širiti svoje vidike pa je za očekivati da ovakve navike neće tako brzo nestati. Među vječno omiljenim destinacijama su Sardinija, Korzika te Baleari. Izgleda da se upravo ove destinacije uspješno prilagođavaju promjenama jer je njihov promet poprilično stabilan.
Što se tiče utjecaja same pandemije na čarter turizam, u naredno vrijeme bi lansiranje proizvoda, akvizicije, ekspanzija na druga tržišta te različita spajanja trebali biti prilagođeni novooblikovanom tržištu i njegovim zahtjevima, potrebama i željama.
Gosti u posljednje vrijeme sve više traže privatna krstarenja na guletima i većim jahtama. To je dovelo do pojave niza trendova poput obnove marina, porasta avanturističkih aranžmana, broja luksuznih jedrenjaka te mini cruisera koji gostima nude ekskluzivne ponude i sl.
Privatna duža plovidba će vrlo vjerojatno i u narednom razdoblju potaknuti čarter tvrtke i turističke agencije na smišljanje novih paketa ponuda koji će i oblikovati cijelu industriju.
Mnogi smatraju da je pandemija, osim pada prihoda, donijela još jedan negativan trend, a to je produbljivanje razlika između gostiju različitog cjenovnog ranga. Trenutačno samo klijentela veće platežne moći diktira trendove nautike. Globalno gledajući, gosti iz zemalja u razvoju više nisu u mogućnosti priuštiti si isto što mogu gosti visoke platežne moći.
Zahtjevi i potrebe klijenata su doveli i do povećanja broja broker agencija. Oni prezentiraju plovila te rješavaju prodaju i svu papirologiju. Koristeći različite mobilne i web aplikacije olakšavaju potencijalnim korisnicima pristup određenom plovilu, a to znatno ubrzava proces prodaje ili iznajmljivanja.
“Gost diktira sveukupne trendove na čarter tržištu i to u svim aspektima.”
Tvrtke poput Sailogy, Yachtica, Zizooboatsa GmBH, Fraser Yachta, Boatsettera, Northropa & Johnsona, Nautala, Martello Yachting and Companyja, Princess Yacht Limiteda, te Charter Yacht Australije smatraju se trenutačno “najvećim igračima” na čarter tržištu, ali oni ne diktiraju trendove, nego njihovi klijenti, tj. gosti ili krajnji korisnici.
Vrlo često, kako bi se zadovoljile želje i potrebe gosta, ovakve se tvrtke udružuju s poznatim hotelskim i ugostiteljskim lancima pa nastaje sasvim novi brand kao i u slučaju Ritza Carltona. Ovaj je lanac, u suradnji s čarter tvrtkama, svojim gostima ponudio jedan sasvim novi paket usluga s korištenjem luksuznih jahti. Gosti su dobili sve pogodnosti koje bi im inače ponudio hotel, pa čak i više.
Zaključak je da će gost i dalje ostati ključan igrač koji diktira trendove u čarter industriji. Štoviše, njegova će uloga još više ojačati čemu je dodatni zamah dala baš aktualna pandemija.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalizacija poslovanja, usklađivanje tehnologije, procesa i ljudi, često zvuči poput nečega što se postigne preko noći, ali stvarnost je mnogo složenija. Većina poslovanja treba digitalni razvoj – postupan, fleksibilan i ljudski vođen proces prilagodbe. A sve o digitalnoj transformaciji, donosi nam Andreja Fazlić u svojem novom članku.
Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!
Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.