Online stranice za putovanja poput Expedie imaju svoja predviđanja temeljena na ponašanju korisnika. Zanimljivo je vidjeti kako ljudi rezerviraju, putuju, što ih zanima i kako se njihove preferencije mijenjaju. Pogledajmo kamo i kako će ljudi putovati sljedeće godine.
Svi koji prodaju i promoviraju putovanja moraju se prilagoditi novim trendovima.
Za čarter tvrtke, novi trendovi su također važni, a prilagodba je neizbježna.
Što očekivati u putovanjima 2025.?
Podaci o pretraživanjima globalnih pojmova vezanih uz putovanja pokazuju kako destinacije s tradicionalnim vrijednostima doživljavaju svoj "povratak", posebno među mladima—generacijom Z.
Tradicionalna putovanja i iskustva s kojima su povezani sve su popularnija... Mladi žele doživjeti nešto novo, a za njih "novo" često znači nešto staro (barem za one iznad 30 godina).
Mladi putnici također biraju alternativne rute kako bi otkrili nova mjesta.
Ta odredišta nisu tako poznata, popularna ili pretrpana kao glavne turističke destinacije.
No, ljudi ih stavljaju u svoje planove puta kao glavne destinacije ili kao alternative prekrcanim destinacijama koje svi posjećuju.
"Zaobilazna odredišta" bilježe značajan porast pretraživanja, a 63% putnika kaže da će ih sigurno posjetiti sljedeći put.
ovo su samo neka zaobilazna odredišta prema porastu u pretraživanjima:
All-inclusive usluge nekad su imale miješane reputacije.
No, čini se kako su doživjele preokret, jer gen Z prihvaća ovaj trend.
Otprilike trećina generacije Z izražava pozitivnije mišljenje o all-inclusive aranžmanima, a 42% njih kaže kako im je all-inclusive resort najdraži izbor.
#allinclusive je trend na TikToku, a pretraživanja s filterom "all inclusive" skočila su za 60% u odnosu na prošlu godinu.
Veliki igrači poput Hyatta i Marriotta se uključuju all-inclusive ponudu, proširujući opcije diljem svijeta.
Zašto mladi putnici biraju all-inclusive? Za 41% generacije Z smanjenje stresa je najvažniji razlog, zatim jednostavnost rezervacije (39%) i osjećaj luksuza kojeg imaju (38%).
Vjerojatno ste čuli za FOMO (the fear of missing out - strah od propuštanja)? Ljudi koji rezerviraju privatne odmore prihvaćaju JOMO - the joy of missing out (radost propuštanja).
Što to znači?
Podaci pokazuju rastući interes za plažama i planinskim destinacijama idealnima za opuštanje i uživanje, pri čemu mnogi putnici JOMO putovanja vide kao način za poboljšanje mentalnog zdravlja i blagostanja.
62% putnika kaže kako JOMO putovanja pomažu u smanjenju stresa i tjeskobe, a gotovo polovica kaže kako im poboljšavaju povezanost s voljenim ljudima.
Rezultati anketa pokazuju i kako najpopularniji smještaj za JOMO putovanja uključuju kuće na plaži, izolirane vikendice uz jezero i osamljene planinske kolibe.
JOMO putnici također preferiraju smještaje s pogodnostima poput bazena, mirnih vrtova, hidromasažnih kada ili spa centara te slikovitih pejzaža za opuštanje i bijeg od svakodnevice.
Trendovi putovanja govore nam ovo: vrijeme je za promjenu.
Ljudi se sve više udaljavaju od masovnih suvenira, magneta i nekvalitetnih sitnica; žele autentičnost i nešto što će ih oduševiti.
Spomenuli smo li kako mora biti autentično?
Ako pratite influencere na TikToku, sve, od čokolade do proizvoda za njegu kože i slatkiša, postaje viralno.
Gen Z želi specijalne proizvode, osim što žele vidjeti jedinstvene znamenitosti i atrakcije koje destinacija nudi.
Novi tip putnika želi iskusiti lokalne ponude, hranu, vina i druge delicije, autentična jela i gastronomska iskustva.
Podaci pokazuju da oko 40% ljudi kupuje lokalne proizvode koje ne mogu pronaći nigdje drugdje.
Što možemo ponuditi u zamjenu za najpopularnija iskustva, kao se to radi drugdje?
Degustacije vina, degustacije maslinovog ulja, domaći proizvodi, med, pršut, sir - sve to naša zemlja i obalna područja imaju u izobilju.
I sve to predstavlja izvrsnu priliku za privlačenje svih onih koji traže "lokalno".
Expedia navodi kako se Set-Jetting pojavio kao obrazac za putovanja u 2023.
Mali (i veliki) ekran postaje sve veći izvor inspiracije za putovanja.
Dvije trećine ljudi je izjavilo kako su filmovi, serije i TV emisije utjecale na njihove odabire destinacija.
Čak štoviše, ovaj utjecaj raste, a 36% kaže kako televizija i filmovi sve više oblikuju njihove putne planove.
Dakle, trend istraživanja lokacija snimanja TV emisija i filmova sve je popularniji.
Ujedinjeno Kraljevstvo prednjači kao top destinacija za Set-Jetting.
Zašto? Nude stotine tura tematski povezanih s Harry Potterom, Game of Thrones, Outlanderom i Bridgertonom.
Među najpopularnijim destinacijama uz UK su Dubai, Pariz, New York i Nacionalni park Yellowstone.
U Hrvatskoj? Dubrovnik, naravno.
I influenceri očito dobro rade svoj posao, jer ljudi vjeruju preporukama i prosudbama osoba koje prate.
Kupnja putem društvenih mreža već postala rutina. Međutim, rastući e-commerce trend tek počinje ulaziti u veće kategorije, poput putovanja.
Polovica ispitanih kaže da su željeli rezervirati putovanje viđeno na društvenim mrežama, ali su naišli na poteškoće zbog složenih procedura i dugotrajnih rezervacija.
Bez obzira na to kojim se oblikom uslužnih djelatnosti u turizmu bavite, znate kako za uspjeh, morate biti vidljivi.
Kako raditi na toj vidljivosti za vašu čarter tvrtku?
Očito je došlo vrijeme za paket-aranžmane. Za sve, ne samo za čartere.
Najnoviji trend pokazuje kako ljudi traže jednostavne rezervacije i jednostavne (ali all-inclusive) odmore.
Dakle, paket-aranžmani su najbolja opcija za ljude koji zapravo nemaju vremena za previše istraživanja.
Tu biste stvarno trebali optimizirati svoju web stranicu kako bi bila jednostavna za navigaciju, s mnogo filtera i jednostavnim procesima rezervacije.
Najlakši način za postizanje toga je da pregledate svoju web stranicu kao da ste gost - biste li bili zadovoljni ponuđenim korisničkim iskustvom?
Vratimo se na paket-aranžmane: gledajte na to da svojim gostima ponudite sve opcije - prijevoz avionom, transfer do marine pa čak i dodatni smještaj ili ulaznice za muzeje, radno vrijeme lokalnih OPG-ova, konobi i restorana, ako je to potrebno. Ovo bi bilo posebno korisno ako imate set-jetting goste zainteresirane.
Čarter tvrtke? Napravite pakete za sve obavezne i osnovne stavke (poput vanbrodskih motora i slično); možete čak napraviti nekoliko paketa ovisno o potrebama i željama vaših gostiju.
I kao što smo već rekli, učinite sve što možete kako bi sve bilo jednostavno za vaše sadašnje, bivše i potencijalne goste. Nemojte dopustiti da ljudi koji traže svoj sljedeći odmor budu odbijeni zbog loše ili prespore web stranice ili loših sustava za rezervaciju. Osim toga, ponudite im dodatne sadržaje koji će obogatiti njihovo iskustvo.
Lako je pretvoriti zadovoljnog gosta u stalnog klijenta, posebno ako im pokažete što još mogu doživjeti u Jadranu, osim plavog mora, plavog neba i beskrajnog sunca.
Izvori: Expedia, Hotels.com i Vrbo
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.
Glas, ton i poruke vašeg brenda nisu samo riječi na listu papira, web stranici ili na društvenim mrežama - oni su osobnost vašeg brenda. Duša vašeg brenda, ako hoćete. Svaki posao, uključujući i čarter poslovanja, mora jasno komunicirati svoj specifičan identitet. Identitet koji ide dalje od „imamo prekrasne jahte i prekrasno more”.
Kako izgleda trenutni "nautički pejzaž"? Gdje se točno nalazi čarter industrija u Hrvatskoj? Je li više usmjerena na prihod ili ima na umu kako su gosti u čarteru razlog njenog uspjeha i postojanja? Pogledajmo kako doći do “gost je na prvom mjestu” načina razmišljanja.
Stvarnost onoga što AI response generatori donose je očigledna - preoblikuju način na koji tvrtke komuniciraju s korisnicima. Ali jeste li spremni to prihvatiti? Danas su brzina i personalizacija ključni; generatori odgovora temeljenih na umjetnoj inteligenciji su upravo ono što vaša tvrtka treba. Jeste li spremni istražiti budućnost komunikacije?