Što poduzetnici mogu očekivati i koja sredstva će im biti dostupna za njihovo poslovanje kroz najavljenje natječaje Ministarstva gospodarstva o dodjeli bespovratnih sredstava.
Tijekom drugog kvartala ove godine - točnije već kroz travanj - će pravnim osobama u Lijepoj Našoj biti dostupno ni manje ni više nego čak 668,7 milijuna kuna samo na 3 velika natječaja.
Od navedenih natječaja jedan je u tijeku i odnosi se na poduzeća koja se bave preradom i obradom drvne sirovine. Riječ je o mjeri 8.6.2 Modernizacija tehnologija, strojeva, alata i opreme u predindustrijskoj preradi drva. Za dobivanje bespovratnih sredstava kroz tu mjeri mogu se prijaviti obrti i poduzećima sa glavnom djelatnosti iz odjeljka 16 u području C po NKDu koja žele tehnološki unaprijediti ne samo strojeve i opremu već uložiti u softver i procese te nužne edukacije.
Dodatne bodove donose ulaganje u korištenje obnovljivih izvora energije kao pogonske energije za vlastiti proizvodni proces te u nešto manjoj mjeri ulaganje u strojeve, alate, uređaje i opremu sa pogonom na električnu energiju ili plin.
Ujedno nema prepreka uzimanje rabljene opreme u jednom dijelu investicije no prijavitelj treba znati da mu više bodova donosi nabava nove opreme.
Intenzitet potpore ide do 50% investicije a sama potpora iznosi u konkretnom novcu od 10 tisuća eura do 1 milijun eura u još malo pa kunskoj protuvrijednosti. Prihvatljiv prijavitelj uz sve drugo mora imati izmirene porezne obveze te nemati blokade dulje od 15 dana kontinuirano a 30 sveukupno u posljednjih 6 mjeseci. Ujedno ne smije biti poduzetnik s teškoćama i treba imati bar 1 zaposlenog u posljednjem obračunskom razdoblju.
Ujedno su za kraj mjeseca od strane Ministarstva gospodarstva najavljena dva nova natječaja čiji sukus možete vidjeti na priloženoj ilustraciji, a predstavljaju konkretiziranje mjera iz Nacionalnog plana oporavka u praksi. Podsjetimo, tim planom oporavka od pandemijskih posljedica za domaće subjekte potvrđenim od strane Europske komisije polovinom prošle godine Hrvatskoj je stavljeno na raspolaganje ukupno 6,3 milijarde eura, odnosno 47,5 milijarde kuna bespovratnih sredstava.
Riječ je o dva poziva na dodjelu bespovratnih sredstava – „Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća“ i „Komercijalizacija inovacija“, čija je objava planirana 31. ožujka.
Pozivom „Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća“ poticat će se investicije novoosnovanih mikro, malih i srednjih poduzeća koja razvijaju inovacije bazirane na znanju ili visokim tehnologijama. Riječ je o projektima čiji se proizvodi i usluge nalaze u predkomercijalnoj fazi i zahtijevaju dodatna financijska ulaganja za dovršetak tehnološke spremnosti. Ukupna vrijednost ovog natječaja iznosit će 141,7 milijuna kuna, s najnižim iznosom bespovratnih sredstava od 200.000 kuna i najvišim od 1.000.000 kuna.
Potpora u okviru poziva „Komercijalizacija inovacija“ bit će namijenjena mikro, malim i srednjim poduzetnicima usmjerenima na proizvodnju naprednih i inovativnih proizvoda i usluga visoke dodane vrijednosti. Ovdje se radi o poticanju ulaganja neophodnih za komercijalizaciju inovacija i rezultata istraživanja i razvoja, za proizvode i usluge koji su u fazi spremnosti za tržište. Projektima koji doprinose zelenoj tranziciji dodijelit će se dodatni bodovi, a ukupna vrijednost natječaja je 380 milijuna kuna. Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosit će 760.000 kuna, a najviši 5,32 milijuna kuna.
Sam intenzitet potpora bi trebao u najvećoj mjeri ovisiti o regionalnom smještaju - u Panonskoj i Sjevernoj Hrvatskoj u startu do 50%, u Jadranskoj Hrvatskoj do 40% te na području Zagreba do 30%.
Naime, karta potpora predviđa kod početnih ulaganja s prihvatljivim troškovima do 50 milijuna eura u svim se navedenim područjima maksimalni intenziteti potpore mogu povećati za 10 postotnih bodova za ulaganja srednjih poduzeća i za 20 postotnih bodova za ulaganja malih poduzeća.
Navedeni postotci se mogu značajno poboljšati ali na tu temu će definitivno trebati pričekati konačnu verziju natječaja koja treba ići 31.03.2022. Ono što je svakako preporuka za poduzetnike koji se svojim aktivnostima uklapaju u opći plan je – pripremajte poslovnu i tehničku dokumentaciju.
Ukupno će se, kroz komponentu „Otporno, zeleno i digitalno gospodarstvo“ iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost, dodijeliti 2,86 milijardi kuna za poticanje inovacija mikro, malih i srednjih poduzeća.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Radnici traže više, poslodavci zbrajaju i oduzimaju, i izgleda kako turizam – naš stari oslonac – sve teže održava svoju ravnotežu. I iza svakodnevnih brojki krije se puno veće pitanje: što kad rast više ne dolazi sam od sebe? U svom novom tekstu Ivica Žuro otvara pitanja koja rijetko dospiju u fokus – što kada rast više ne dolazi sam od sebe? I gdje je u svemu tome Hrvatska?
Prvi dojam kod prodaje? Fotografije i videa (ako ih imate). Teško da ćete prodati nešto bez dobre fotografije. I ne samo vi, nego itko tko se bavi prodajom. U svakom poslu, pa tako i u čarteru trebate znati kako su ponekad fotografija i video odlučujući faktor. Kad potencijalni gosti pretražuju brodove, prvih par sekundi su presudne.
Imate li plovni objekt za krstarenje ili za izlete te planirate li ga unaprijediti ili biti ekološki osviješteni? Upravo sada dostupna je posebna prilika za vlasnike ovakvih plovila koji žele smanjiti troškove ulaganja u održivu tehnologiju čak do 70%. Silvija Domitrović Došen donosi informacije o bespovratnim sredstvima Ministarstva turizma, namijenjenima zelenoj tranziciji nautičkog sektora. Otkrijte jeste li među onima koji mogu ostvariti ovu potporu.
Strategija je često pogrešno shvaćena kao složen i nedostupan koncept, rezerviran samo za stručnjake. Andreja Fazlić u svom novom članku objašnjava koji su zapravo strateški okviri koje bi trebao poznavati svaki CEO i svaki lider koji želi razviti učinkovitu strategiju za svoj biznis. Saznajte kako izabrati najbolje poslovne odluke koje vode do konkurentske prednosti i uspjeha.