Tri velika natječaja za dodjelu bespovratnih sredstava


Što poduzetnici mogu očekivati i koja sredstva će im biti dostupna za njihovo poslovanje kroz najavljenje natječaje Ministarstva gospodarstva o dodjeli bespovratnih sredstava.

Tijekom drugog kvartala ove godine - točnije već kroz travanj - će pravnim osobama u Lijepoj Našoj biti dostupno ni manje ni više nego čak 668,7 milijuna kuna samo na 3 velika natječaja.

Natječaj u tijeku

Od navedenih natječaja jedan je u tijeku i odnosi se na poduzeća koja se bave preradom i obradom drvne sirovine. Riječ je o mjeri 8.6.2 Modernizacija tehnologija, strojeva, alata i opreme u predindustrijskoj preradi drva. Za dobivanje bespovratnih sredstava kroz tu mjeri mogu se prijaviti obrti i poduzećima sa glavnom djelatnosti iz odjeljka 16 u području C po NKDu koja žele tehnološki unaprijediti ne samo strojeve i opremu već uložiti u softver i procese te nužne edukacije.

Dodatne bodove donose ulaganje u korištenje obnovljivih izvora energije kao pogonske energije za vlastiti proizvodni proces te u nešto manjoj mjeri ulaganje u strojeve, alate, uređaje i opremu sa pogonom na električnu energiju ili plin. 
Ujedno nema prepreka uzimanje rabljene opreme u jednom dijelu investicije no prijavitelj treba znati da mu više bodova donosi nabava nove opreme.

Intenzitet potpore ide do 50% investicije a sama potpora iznosi u konkretnom novcu od 10 tisuća eura do 1 milijun eura u još malo pa kunskoj protuvrijednosti. Prihvatljiv prijavitelj uz sve drugo mora imati izmirene porezne obveze te nemati blokade dulje od 15 dana kontinuirano a 30 sveukupno u posljednjih 6 mjeseci. Ujedno ne smije biti poduzetnik s teškoćama i treba imati bar 1 zaposlenog u posljednjem obračunskom razdoblju.

Novoosnovane tvrtke i one koje ulažu u komercijalizaciju poslovanja

Ujedno su za kraj mjeseca od strane Ministarstva gospodarstva najavljena dva nova natječaja čiji sukus možete vidjeti na priloženoj ilustraciji, a predstavljaju konkretiziranje mjera iz Nacionalnog plana oporavka u praksi. Podsjetimo, tim planom oporavka od pandemijskih posljedica za domaće subjekte potvrđenim od strane Europske komisije polovinom prošle godine Hrvatskoj je stavljeno na raspolaganje ukupno 6,3 milijarde eura, odnosno 47,5 milijarde kuna bespovratnih sredstava.

Natječaji za bespovratna sredstva od strane Ministarstva gospodarstva

Riječ je o dva poziva na dodjelu bespovratnih sredstava – „Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća“ i „Komercijalizacija inovacija“, čija je objava planirana 31. ožujka.

Pozivom „Bespovratne potpore za novoosnovana poduzeća“ poticat će se investicije novoosnovanih mikro, malih i srednjih poduzeća koja razvijaju inovacije bazirane na znanju ili visokim tehnologijama. Riječ je o projektima čiji se proizvodi i usluge nalaze u predkomercijalnoj fazi i zahtijevaju dodatna financijska ulaganja za dovršetak tehnološke spremnosti. Ukupna vrijednost ovog natječaja iznosit će 141,7 milijuna kuna, s najnižim iznosom bespovratnih sredstava od 200.000 kuna i najvišim od 1.000.000 kuna.

Potpora u okviru poziva „Komercijalizacija inovacija“ bit će namijenjena mikro, malim i srednjim poduzetnicima usmjerenima na proizvodnju naprednih i inovativnih proizvoda i usluga visoke dodane vrijednosti. Ovdje se radi o poticanju ulaganja neophodnih za komercijalizaciju inovacija i rezultata istraživanja i razvoja, za proizvode i usluge koji su u fazi spremnosti za tržište. Projektima koji doprinose zelenoj tranziciji dodijelit će se dodatni bodovi, a ukupna vrijednost natječaja je 380 milijuna kuna. Najniži iznos bespovratnih sredstava koji se može dodijeliti pojedinom projektu iznosit će 760.000 kuna, a najviši 5,32 milijuna kuna.

Sam intenzitet potpora bi trebao u najvećoj mjeri ovisiti o regionalnom smještaju - u Panonskoj i Sjevernoj Hrvatskoj u startu do 50%, u Jadranskoj Hrvatskoj do 40% te na području Zagreba do 30%.

Naime, karta potpora predviđa kod početnih ulaganja s prihvatljivim troškovima do 50 milijuna eura u svim se navedenim područjima maksimalni intenziteti potpore mogu povećati za 10 postotnih bodova za ulaganja srednjih poduzeća i za 20 postotnih bodova za ulaganja malih poduzeća.

Navedeni postotci se mogu značajno poboljšati ali na tu temu će definitivno trebati pričekati konačnu verziju natječaja koja treba ići 31.03.2022. Ono što je svakako preporuka za poduzetnike koji se svojim aktivnostima uklapaju u opći plan je – pripremajte poslovnu i tehničku dokumentaciju.

Ukupno će se, kroz komponentu „Otporno, zeleno i digitalno gospodarstvo“ iz Nacionalnog plana za oporavak i otpornost, dodijeliti 2,86 milijardi kuna za poticanje inovacija mikro, malih i srednjih poduzeća.

 

  • Podijeli:

Ivica Žuro

Ivica Žuro

Ivica Žuro je konzultant u financijama, bankovnom poslovanju i upravljanju poduzećima. Vlasnik je MM Beneficium obrta za poslovno savjetovanje. Nakon duge karijere u bankarstvu gdje je uz ostalo bio dugogodišnji direktor za Srednju Dalmaciju u Splitskoj banci, odlučio je iskoristiti stečeno iskustvo u savjetovanju za financiranje i upravljanje. Uža specijalnost su mu financiranje poduzetništva te fizičkih osoba, kao i refinanciranje postojećih obveza povoljnijim kreditiranjem te organizacijska poboljšanja i uštede na troškovima poslovanja.

https://www.financiranje.net/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?
Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?

Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.

Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu
Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu

Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.

Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?
Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?

Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.

Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama
Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama

Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.