Turistička sezona 2021. u brojkama


Kako je turistička sezona 2021. izgledala u brojkama i kojih smjernica se trebamo držati za novu turističku sezonu.

U Hrvatskoj je tijekom 2021. godine ostvareno 13,8 milijuna dolazaka i 84,1 milijuna noćenja.

U usporedbi sa godinom prije, riječ je o 77% više dolazaka i 55% više noćenja nego u istom razdoblju 2020.

Pritom su strani turisti ostvarili 71,9 milijuna noćenja, dok su domaći turisti ostvarili 12,3 milijuna noćenja. Nastavak je to trenda iz 2020. godine u kojem su domaći turisti drugu godinu zaredom prešli 15% svih dolazaka te imali u navedenom razdoblju  13,3% svih noćenja u 2020. te 14,5% godinu potom.

Promatrano u odnosu na predpandemijsko razdoblje, broj dolazaka u prethodnoj godini je bio slabiji u odnosu na 2015. kada je zabilježeno 3,5% dolazaka manje, odnosno pola milijuna turista više se tada odlučilo na dolazak.

Po broju noćenja su ostvareni rezultati iz recentnijih godina – bolje je jedino bilo u razdoblju 2017-2019. Protekla godina se približila 2017. na 2,4% razlike budući je u toj godini ostvareno 86,2 milijuna noćenja.

S druge strane 2021. je donijela rekord u veličini koja je cilj svake turističke politike – prosječan broj boravaka je prvi put u turističkoj povijesti premašio 6 noćenja po turistu. Štoviše, do kraja trećeg tromjesečja prosječan broj noćenja je  figurirao na vrijednosti od 6,7 noćenja odnosno jako blizu 7 dana prosječnog boravka. To govori o sve većoj zainteresiranosti turista za boravak u Lijepoj Našoj koja očito zahvaljujući trudu turističkih djelatnika, lokalnih zajednica i ugostiteljsko-turističkog sektora ima očito za ponuditi nešto više od sunca i mora.

Najviše je turističkih noćenja ostvareno u Istarskoj (23,5 milijuna), Splitsko-dalmatinskoj (15,5 milijuna) i  Primorsko-goranskoj županiji (15,3 milijuna). Zatim slijede Zadarska (12,7 milijuna noćenja), Šibensko-kninska (5,9 milijuna) i Dubrovačko-neretvanska županija (5,4 milijuna). Destinacije koje su privukle najviše posjetitelja su Zagreb (638.000 dolazaka), Rovinj (549.000), Dubrovnik (543.000), Split (529.000) i Poreč (431.000 dolazaka).

Dubrovnik Turistička destinacija Hrvatska

Gledano prema tržištima, u 2021. godini najviše su dolazaka ostvarili Nijemci (2,9 milijuna, rast 84% u odnosu na 2020.), domaći turisti (2,3 milijuna ili 41% više u odnosu na 2020.), Slovenci (1,2 milijuna, 18% rasta u odnosu na 2020.), Austrijanci (1,1 milijun, rast od 180% u odnosu na 2020.), Poljaci (1 milijun, rast od 50% u odnosu na 2020.) i Česi (775.00 ili 50% više u odnosu na 2020.). Također, u odnosu na 2020. godinu došlo je i 78% Talijana, 100% više Mađara, 168% više Francuza te čak 324% više Nizozemaca.

Srednja i Istočna Europa je naše glavno tržište i dalje, pogotovo u usporedbi s rekordnom  2019. godinom - Poljaci su ostvarili 8% više noćenja, Nijemci su na istom broju,Česi su ostvarili 97% predpandemijskih noćenja, dok su Slovenci i Austrijanci ostvarili oko 82% noćenja iz 2019. godine. 

Najviše noćenja prema vrsti smještaja ostvareno u objektima u domaćinstvu (32,1 milijuna), kampovima (17,4 milijuna) i hotelima (15,7 milijuna). U charter segmentu nautike ostvareno je 3,1 milijuna noćenja. U odnosu na 2020. godinu, najveći rast prometa ostvaren je u hotelima (+124 posto), kampovima (+92 posto), nautici (+87 posto) te objektima u domaćinstvu (+45 posto).  

Prema podacima HNB-a, u prvih devet mjeseci 2021. prihodi od stranih turista iznosili su 8 milijardi i 268 milijuna eura što predstavlja rast od 90% prihoda iz istog razdoblja 2020. (prva korona-pandemijska godina). U usporedbi s prvih devet mjeseci 2019. ostvareno je 88% prihoda te godine. 

Tijekom ljetnih mjeseci odnosno trećeg tromjesečja 2021., prihodi od stranih turista iznosili su 6 milijardi i 775 milijuna eura, što predstavlja rast od 100% prihoda ostvarenih tijekom istog razdoblja 2020., a u odnosu na treće tromjesečje 2019., ostvaren je rast prihoda od 2%.

Što u 2022.? Tu je naravno ključno pripremiti sezonu na vrijeme, i za očekivati je kako će se nastaviti programi potpore u Planu oporavka EU kojeg je Hrvatska nedjeljiv dio. Isto tako se bitnim pokazalo omogućavanje kreditnih jamstava države za turistički sektor i stoga je u interesu cjelokupnog domaćeg gospodarstva da se takvi programi ne samo nastave već i prošire.

  • Podijeli:

Ivica Žuro

Ivica Žuro

Ivica Žuro je konzultant u financijama, bankovnom poslovanju i upravljanju poduzećima. Vlasnik je MM Beneficium obrta za poslovno savjetovanje. Nakon duge karijere u bankarstvu gdje je uz ostalo bio dugogodišnji direktor za Srednju Dalmaciju u Splitskoj banci, odlučio je iskoristiti stečeno iskustvo u savjetovanju za financiranje i upravljanje. Uža specijalnost su mu financiranje poduzetništva te fizičkih osoba, kao i refinanciranje postojećih obveza povoljnijim kreditiranjem te organizacijska poboljšanja i uštede na troškovima poslovanja.

https://www.financiranje.net/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?
Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?

Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.

Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu
Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu

Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.

Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?
Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?

Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.

Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama
Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama

Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.