Zapošljavanje u čarteru – Kvalitetan tim ključ uspjeha


Rad u nautičkom turizmu sve više privlači kandidate među mlađom populacijom jer omogućuje jedinstven spoj posla i putovanja uz doživljavanje posebnih iskustava, razvijanje vještina te promjenu perspektive i stjecanje novih znanja.

No kako vi, kao poslodavac u čarter industriji, možete od svih tih kandidata odabrati najkvalitetnije za svoj tim?

Kvalifikacije potrebne za posao u čarteru

Prije nego krenete tražiti svoje nove zaposlenike konkretnim koracima poput oglasa za posao ili intervjua, definirajte kvalifikacije koje ćete aktivno tražiti u kandidatima koji se prijave. Tako ćete se dodatno osigurati da djelatnici koje odaberete uistinu mogu ispuniti vaša očekivanja i da će se suradnja razviti uspješno s obje strane zadovoljne.

Detaljnije kvalifikacije, naravno, ovise o radnom mjestu za koje se kandidat prijavljuje, a u nastavku članka razradit ćemo koje su važne za tri česta radna mjesta u čarteru – skiper, hostesa/domaćica i booking agent.

Booking agent

Booking agent komunicira s klijentima te organizira administrativni dio rezervacije brodova. Zbog toga je nužno da zna efikasno koristiti tehnologiju, ali imati i visokorazvijene komunikacijske te prodajne vještine. Osim toga, često će biti odgovoran za dočekivanje gostiju u marini te pregled brodova zbog čega treba imati oko za detalje i snalaziti se u dinamičnoj radnoj okolini.
Booking agent treba poznavati što više stranih jezika kako bi s lakoćom mogao komunicirati s gostima te biti voljan učiti nove vještine i pristupe prodaji rezervacija.

Skiper

Osnovni je posao skipera voziti unajmljeni brod i paziti na njega kao i putnike na brodu, no izvanredan skiper može puno više od toga. Mnogim gostima primarni interes za odmor nije samo sunce i more nego ih zanimaju dodatne informacije o prirodnim ljepotama, kulturnoj baštini, posebnim rutama te skrivenim uvalama uz obalu gdje skiper posebno može doći do izražaja.
Skiper postaje nezamjenjiv kad govori više stranih jezika, educiran je i informiran o području koje gosti obilaze uz to što je komunikativan i strpljiv s njima.

Hostesa/domaćica na brodu

Kao i ostali članovi tima, hostesa treba govoriti što više stranih jezika te biti iznimno komunikativna i strpljiva s gostima. Uz to, nužno je da zna biti diskretna i nenametljiva te uspijeva pažljivo i detaljno urediti prostor u kojem će gosti boraviti. Hostesa je također naročito cijenjena ako je informirana te može pomoći gostima svojim savjetima i uputama kako maksimalno iskoristiti boravak na brodu u Jadranskom moru.
Ako već imate zaposlenike s kojima ste zadovoljni, kao dodatan trik proanalizirajte njih, definirajte koje ih vještine čine top članovima tima te iste tražite u novim kandidatima za posao.

Kako kvalitetno odraditi intervju za posao

Sad kad imate ideju što tražiti u svojim novim potencijalnim zaposlenicima, spremni ste za konkretniji korak poput razgovora za posao. Tijekom intervjua trebate pronaći načine kako iz kandidata izvući njihove vještine, iskustvo, kvalifikacije te detalje osobnosti koji će vam otkriti kako će se uklopiti u postojeći tim. Kako biste uštedjeli na vremenu, prije nego pozovete kandidate na razgovor, dobro provjerite njihove kvalifikacije i iskustvo te možda čak napravite kratak telefonski intervju.

Kad dođe trenutak za razgovor, započnite ga opuštenim i općenitim čavrljanjem te pitajte za početak laka pitanja kako bi se kandidat što više opustio i uspio kasnije preciznije demonstrirati svoje vještine. Radije nego da potencijalne zaposlenike stavljate u hipotetske situacije (iako ni u tom pristupu nema ništa loše!), postavljajte im pitanja o njihovom prethodnom ponašanju i situacijama u kojima su se uistinu našli. Neka pitanja budu usmjerena prema testiranju ranije definiranih kvalifikacija koje su potrebne za vaš tim – npr. neka vam daju primjer situacije u prošlosti kad nešto nije išlo kako su planirali ili kako su postupili u konfliktnoj situaciji s gostom.
Za kvalitetan intervju važno je da uspijete dobro balansirati između opuštene i profesionalne komunikacije te da se otvorite svim pitanjima koja bi vam kandidati mogli postaviti kako biste bili sigurni da vam se očekivanja poklapaju. Od prve komunikacije tretirajte svoje potencijalne buduće zaposlenike kao individue i sigurni smo da ćete među njima pronaći one čije će istinske osobne karakteristike odgovarati vašim potrebama.

Zašto trenutno nema dovoljno djelatnika u turizmu?

Vrlo je korisno znati kako odraditi dobar intervju i odabrati najbolje kandidate od ponuđenih, ali što kad su ti savjeti neupotrebljivi jer izbora zapravo nema? U Hrvatskoj već neko vrijeme postoji trend manjka radnika u turizmu, a ta se brojka uz pomoć pandemije dodatno povećala. Samo letimičnim pogledom na aktualne oglase u području turizma i ugostiteljstva može se primijetiti opća pomama za stručnim kadrom, što se u konačnici prelijeva i na čarter.

Kako je došlo do toga?

Zanimljivo je da je do manjka potencijalnih zaposlenika došlo, između ostalog, upravo zbog njihove kvalitete i iskustva koje su stekli radeći godinama u hrvatskom turizmu. Zbog visokocijenjenih kvaliteta i kvalifikacija koje su razvili, taj tip radnika može se bez problema zaposliti u inozemstvu za mnogo veća primanja nego što im se nude ovdje. Uz to, u današnjim životnim uvjetima mnogima više ne odgovara koncept sezonskog rada zbog čega traže radna mjesta u drugim djelatnostima koja im mogu donijeti veću dozu sigurnosti i primanja tijekom cijele godine.
Svakoj situaciji najbolje je pristupiti individualno, stoga se treba zapitati - što osobno mogu napraviti kako manjak ne bi osjetila i moja čarter tvrtka?

Kako doskočiti manjku radnika u čarteru

U čarter industriji, a i u turizmu općenito, više nije dovoljno zaposlenike tretirati kao prolaznike bez identiteta nego je nužno uložiti trud i sredstva za okupljanje vrhunskog tima koji će ostati vjeran vašoj tvrtki unatoč potencijalno boljim uvjetima negdje drugdje. 
Zapošljavanje i zadržavanje kvalitetnih radnika direktno je povezano s brojem rezervacija, zadovoljstvom gostiju, održavanjem povezanosti i profesionalnih odnosa unutar timova, efikasnosti procesa u tvrtki i u konačnici njezinom općom kulturom. Gubitak ključnih zaposlenika može biti vrlo skup sport za današnje čarter tvrtke, zato je nužno pronaći konkretne načine kako stvoriti stimulativnu poslovnu atmosferu pri čemu se djelatnicima ništa osim rada u vašem timu jednostavno neće isplatiti.

Kako ne biste bili prisiljeni u zadnji čas angažirati bilo koje kandidate s tržišta rada, od početka ulažite u svoje zaposlenike i razvijanje odnosa s njima. Radnicima je trenutno više nego ikada prije potreban maksimalan osjećaj sigurnosti koji možete postići u uvjetima koje imate, a ono što ne možete postići monetarnim sredstvima i poticajima u obliku bonusa i nagrada, može se nadoknaditi ljudskim odnosom i kvalitetnom komunikacijom.
Jasno iznosite svojim zaposlenicima kakva očekivanja imate od njih, odgovarajte im otvoreno na pitanja te izbjegavajte držati ih u neizvjesnosti budući da to pojačava osjećaj stresa i neuspjeha. Redovito im dajte povratne informacije o njihovom radu, uz pohvale gdje im je mjesto i pažljivo formulirane komentare na područja gdje se mogu poboljšati. Što više komunicirajte kako bi oni imali osjećaj da mogu slobodno izraziti svoje mišljenje, prijedloge i ideje koje itekako mogu pomoći razvoju vašeg poslovanja.

Pronaći idealne kandidate za posao danas je izazovno u bilo kojoj industriji, a pogotovo u hrvatskom nautičkom turizmu. Iz tog razloga umjesto iscrpljujuće potrage za novim talentima i stresa hoće li biti pronađeni na vrijeme, svoje vrijeme i novac usmjerite u izbor kvalitetnih zaposlenika te njihovo dugoročno zadržavanje. Zaposlenici su spremni dati puno više od minimuma koji se od njih zahtjeva, ali da bi to učinili, trebaju se osjećati priznato i poštovano od strane svojih nadređenih. Na kraju se postavlja pitanje na koje svaki poslodavac treba odgovoriti za sebe – vjerujem li da je moguće izgraditi vjeran i uspješan tim u čarteru te što sam spreman učiniti da bih to postigao?

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Od iluzije transformacije do realnosti razvoja
Od iluzije transformacije do realnosti razvoja

Digitalizacija poslovanja, usklađivanje tehnologije, procesa i ljudi, često zvuči poput nečega što se postigne preko noći, ali stvarnost je mnogo složenija. Većina poslovanja treba digitalni razvoj – postupan, fleksibilan i ljudski vođen proces prilagodbe. A sve o digitalnoj transformaciji, donosi nam Andreja Fazlić u svojem novom članku.

Webinar – Nautilus: Sveobuhvatno rješenje za upravljanje charter flotom
Webinar – Nautilus: Sveobuhvatno rješenje za upravljanje charter flotom

Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!

11 mitova o društvenim mrežama (razotkriveno)
11 mitova o društvenim mrežama (razotkriveno)

Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.

Sunčana Hrvatska - hoćemo li napokon iskoristiti pun potencijal solarne energije?
Sunčana Hrvatska - hoćemo li napokon iskoristiti pun potencijal solarne energije?

Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.