Zašto se storytelling provlači kroz prodajne kanale


Storytelling, odnosno pričanje priča se odavno provlači kroz sam proces prodaje. No, zašto je zapravo bitan i koji je cilj pričanje priča?

Pričanje priča kao pretprodajni proces

Pričanje priča se većinom koristi kroz pretprodajni proces kako bi se povećala osviještenost o samom brendu ili kompaniji. Vrlo koristan alat za nekoga koga želite upoznati sa svojom uslugom ili proizvodima.
Pričanje priča nije novina, od malih nogu slušamo priče o vuku i Crvenkapici, tri praščića, Snjeguljici i sličnim bajkama i basnama. 

Ali kako se pretočilo to u prodaju? 

Priče izazivaju emotivnu reakciju. Ako ste bombardirani samo sa surovim podacima, to će vas umoriti, zbuniti i nećete znati gdje početi sa odlukom. „Zamotate“ li te surove podatke u priču, vrlo lako možete zaintrigirati osobu za svoje usluge. 

Primjerice- U Hrvatskoj svake godine možemo vidjeti sve veći broj jedriličara koji otkrivaju čari otoka i obale. Tirkizno plavo more u kombinaciji sa opojnim mirisom borova je jedna posebna vrsta putovanja. Nakon turbulentne dvije godine, vrijeme je za kompletnu relaksaciju. 

Naša uloga je vrlo jednostavna, vaše putovanje s brodom pretvoriti u doživljaj. Na nesvjesnoj razini svaka osoba reagira na neku priču kojom se asocira. I ovaj članak je priča jedino što ne pripada u stroge okvire priča na koje smo navikli. 

Svaka priča ima strukturu - putovanje junaka

Jedrenje Putovanje Hrvatska

Vratimo se na moj primjer kako bismo ga malo raščlanili. 

U Hrvatskoj svake godine možemo vidjeti sve veći broj jedriličara koji otkrivaju čari otoka i obale. Tirkizno plavo more u kombinaciji sa opojnim mirisom borova je jedna posebna vrsta putovanja. Nakon turbulentne dvije godine, vrijeme je za kompletnu relaksaciju. 
Naša uloga je vrlo jednostavna, vaše putovanje s brodom pretvoriti u doživljaj. 

Primijetili ste da sam koristila opisne rečenice kako bi približila samu lokaciju čitaocu te stvorila osjećaj želje i probudila maštu. Također sam postavila rečenice na način da spomenem (ne konkretno) zadnje dvije godine kao „negativce“ u priči, a samu sebe kao „junaka“ koji ih spašava u zadnji tren. 

Ako niste do sada primijetili, svaka priča koja nam je bila pričana u mladosti ima isti slijed: 

  1. Poziv na avanturu
  2. Izazov neprijatelja
  3. Pomoć od strane mentora da prevlada sve izazove
  4. Padanje do dna i poraz
  5. Ponovno dizanje i transformacija
  6. Postajanje jačim i pobjeda nad neprijateljem

Primjer Snjeguljice:

  1. Postaje punoljetna
  2. Zla maćeha ju želi ubiti
  3. 7 patuljaka pomognu da pobjegne
  4. Zla maćeha ju prevari i pojede jabuku
  5. Princ je poljubi
  6. Suočava se s maćehom te žive sretno do kraja života

Storytelling Prodaja Prodajni Kanali

Kakva god bila vaša priča (ne treba nužno pratiti sve ove korake) trebate ju ispričati. 
Najbolji način da se približite vašim gostima je da probudite emocije u njima. Nakon toga možete prijeći na konkretne podatke, no s emocijama ste već na pola puta. 

A svatko voli dobru priču, zar ne? 

  • Podijeli:

Edita Vasiljević

Edita Vasiljević

Edita Vasiljević je konzultantica u prodaji i marketingu za sektor turizma, prvenstveno čartera. Svoje dugogodišnje prodajno iskustvo u rezervacijskim sistemima i agencijama je odlučila iskoristiti kao pokretačku snagu kompanije Ditas Consulting. Od čartera do agencija, uža specijalnost joj je prodaja te novi načini prodaje u današnjem dinamičnom okruženju te naglasak na kombiniranje emocije sa digitalizacijom. Moto kompanije je – Emocija prodaje!

https://www.linkedin.com/in/edita-vasiljevic-sales/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Digitalni marketing za čartere u 2025. - najnoviji trendovi i strategije
Digitalni marketing za čartere u 2025. - najnoviji trendovi i strategije

Mislite kako je donedavno bilo dovoljno imati samo dobru web stranicu i par oglasa? Ne, nije, ali je svakako izgledalo tako. Ali danas? Gosti vas traže (i pronalaze) na potpuno nove načine – glasovnim upitima, vizualnim pretragama i kroz videa koje pogledaju u par sekundi. Ako ne idete ukorak s tim promjenama, konkurencija sigurno hoće. Kako se onda istaknuti i privući više rezervacija u 2025.?

Dronovi u čarter poslovanju – promocija i nadzor flote
Dronovi u čarter poslovanju – promocija i nadzor flote

Dronovi više nisu samo "gadgeti" za entuzijaste – danas su jedan od najboljih načina za stvaranje spektakularnih promotivnih snimki koje privlače goste, ubrzavaju inspekciju plovila i pa čak i povećavaju sigurnost flote. Sve to, i još mnogo toga, je moguće sa samo jednim “običnim” dronom. Čitajte dalje, ako želite saznati kako dronovi pomažu vašem čarter poslovanju.

Sigurna plovidba kao hrvatski standard: stručnjaci pozivaju na nacionalnu kampanju
Sigurna plovidba kao hrvatski standard: stručnjaci pozivaju na nacionalnu kampanju

Hrvatskoj hitno treba nacionalna kampanja koja će unaprijediti sigurnost plovidbe i educirati sve sudionike nautičkog sektora. Na panelu READY. TRAIN. SAIL., održanom na Zagrebačkom sajmu nautike, stručnjaci su istaknuli nužnost obavezne edukacije skipera, bolje suradnje institucija te podizanja sigurnosnih standarda. Rasprava je pokazala snažnu podršku inicijativi, a organizator Adria Libar najavio je daljnje korake prema sustavnom poboljšanju sigurnosti na moru.

Sezona dolazi - kukanje, špekulacije i stvarne brojke
Sezona dolazi - kukanje, špekulacije i stvarne brojke

Kako se sezona približava, stižu prve špekulacije, medijski napadi i vječne rasprave o cijenama na obali. Hoće li kava na rivi i kugla sladoleda ponovno biti udarne teme ili nas čeka nešto konkretnije? Unatoč tradicionalnom „kukamo, dakle postojimo“ mentalitetu, brojke u čarter industriji pričaju svoju priču – i ona je daleko od crne. Ivica Žuro donosi oštar, duhovit i brojkama potkrijepljen osvrt na stanje u čarter sektoru, ekonomske trendove i leasing dinamiku. Je li turistička sezona zaista pred kolapsom ili se iza panike krije nešto sasvim drugo?