Zašto se storytelling provlači kroz prodajne kanale


Storytelling, odnosno pričanje priča se odavno provlači kroz sam proces prodaje. No, zašto je zapravo bitan i koji je cilj pričanje priča?

Pričanje priča kao pretprodajni proces

Pričanje priča se većinom koristi kroz pretprodajni proces kako bi se povećala osviještenost o samom brendu ili kompaniji. Vrlo koristan alat za nekoga koga želite upoznati sa svojom uslugom ili proizvodima.
Pričanje priča nije novina, od malih nogu slušamo priče o vuku i Crvenkapici, tri praščića, Snjeguljici i sličnim bajkama i basnama. 

Ali kako se pretočilo to u prodaju? 

Priče izazivaju emotivnu reakciju. Ako ste bombardirani samo sa surovim podacima, to će vas umoriti, zbuniti i nećete znati gdje početi sa odlukom. „Zamotate“ li te surove podatke u priču, vrlo lako možete zaintrigirati osobu za svoje usluge. 

Primjerice- U Hrvatskoj svake godine možemo vidjeti sve veći broj jedriličara koji otkrivaju čari otoka i obale. Tirkizno plavo more u kombinaciji sa opojnim mirisom borova je jedna posebna vrsta putovanja. Nakon turbulentne dvije godine, vrijeme je za kompletnu relaksaciju. 

Naša uloga je vrlo jednostavna, vaše putovanje s brodom pretvoriti u doživljaj. Na nesvjesnoj razini svaka osoba reagira na neku priču kojom se asocira. I ovaj članak je priča jedino što ne pripada u stroge okvire priča na koje smo navikli. 

Svaka priča ima strukturu - putovanje junaka

Jedrenje Putovanje Hrvatska

Vratimo se na moj primjer kako bismo ga malo raščlanili. 

U Hrvatskoj svake godine možemo vidjeti sve veći broj jedriličara koji otkrivaju čari otoka i obale. Tirkizno plavo more u kombinaciji sa opojnim mirisom borova je jedna posebna vrsta putovanja. Nakon turbulentne dvije godine, vrijeme je za kompletnu relaksaciju. 
Naša uloga je vrlo jednostavna, vaše putovanje s brodom pretvoriti u doživljaj. 

Primijetili ste da sam koristila opisne rečenice kako bi približila samu lokaciju čitaocu te stvorila osjećaj želje i probudila maštu. Također sam postavila rečenice na način da spomenem (ne konkretno) zadnje dvije godine kao „negativce“ u priči, a samu sebe kao „junaka“ koji ih spašava u zadnji tren. 

Ako niste do sada primijetili, svaka priča koja nam je bila pričana u mladosti ima isti slijed: 

  1. Poziv na avanturu
  2. Izazov neprijatelja
  3. Pomoć od strane mentora da prevlada sve izazove
  4. Padanje do dna i poraz
  5. Ponovno dizanje i transformacija
  6. Postajanje jačim i pobjeda nad neprijateljem

Primjer Snjeguljice:

  1. Postaje punoljetna
  2. Zla maćeha ju želi ubiti
  3. 7 patuljaka pomognu da pobjegne
  4. Zla maćeha ju prevari i pojede jabuku
  5. Princ je poljubi
  6. Suočava se s maćehom te žive sretno do kraja života

Storytelling Prodaja Prodajni Kanali

Kakva god bila vaša priča (ne treba nužno pratiti sve ove korake) trebate ju ispričati. 
Najbolji način da se približite vašim gostima je da probudite emocije u njima. Nakon toga možete prijeći na konkretne podatke, no s emocijama ste već na pola puta. 

A svatko voli dobru priču, zar ne? 

  • Podijeli:

Edita Vasiljević

Edita Vasiljević

Edita Vasiljević je konzultantica u prodaji i marketingu za sektor turizma, prvenstveno čartera. Svoje dugogodišnje prodajno iskustvo u rezervacijskim sistemima i agencijama je odlučila iskoristiti kao pokretačku snagu kompanije Ditas Consulting. Od čartera do agencija, uža specijalnost joj je prodaja te novi načini prodaje u današnjem dinamičnom okruženju te naglasak na kombiniranje emocije sa digitalizacijom. Moto kompanije je – Emocija prodaje!

https://www.linkedin.com/in/edita-vasiljevic-sales/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

9 načina kako yacht charter management software može uštedjeti vaše vrijeme
9 načina kako yacht charter management software može uštedjeti vaše vrijeme

Svatko tko se bavi čarterom zna ovo: iza svakog dobro organiziranog poslovanja krije se brdo izazova, problema i stresa. Yacht charter management software ne samo što će vam pomoći nositi se s ovim izazovima - transformirat će cijelo vaše poslovanje, štedeći vam sate svakog tjedna. Evo kako.

Authland Connect: Transformirajte čarter iskustvo – zadovoljni gosti, uspješnije poslovanje
Authland Connect: Transformirajte čarter iskustvo – zadovoljni gosti, uspješnije poslovanje

Više od 70% ljudi koji putuju traže i cijene autentična iskustva. U potrazi su također za lokalno orijentiranim iskustvima, a preferiraju unikatne i inkluzivne aktivnosti. Sve manje žele "tradicionalna” razgledavanja i obilaske. Podsjeća li vas to na nešto? Kao da je to dugačije i jedinstveno, baš upravo čarter iskustvo.

U 2025. pobjednici bit će oni s jasnim fokusom poslovanja
U 2025. pobjednici bit će oni s jasnim fokusom poslovanja

Nova sezona, novi izazovi! Ove godine se Andreja Fazlić fokusira na strategiju, digitalnu transformaciju i psihologiju promjena. Tu su i bitne smjernice za lidere koji žele biti ispred konkurencije i osigurati rast svog poslovanja. Strategija, ljudi i HubSpot mogu biti pokretači i vašeg poslovnog rasta. Kako ih primijeniti? Saznajte u nastavku.

Kako zarađivati od iznajmljivanja plovila
Kako zarađivati od iznajmljivanja plovila

Turisti svake sezone uživaju u ljepotama Jadrana na unajmljenim jahtama. Dok oni istražuju kristalno čisto more, vlasnici plovila i čarter kompanije ostvaruju solidne prihode. Može li ovo biti isplativa prilika i za vas?