Storytelling, odnosno pričanje priča se odavno provlači kroz sam proces prodaje. No, zašto je zapravo bitan i koji je cilj pričanje priča?
Pričanje priča se većinom koristi kroz pretprodajni proces kako bi se povećala osviještenost o samom brendu ili kompaniji. Vrlo koristan alat za nekoga koga želite upoznati sa svojom uslugom ili proizvodima.
Pričanje priča nije novina, od malih nogu slušamo priče o vuku i Crvenkapici, tri praščića, Snjeguljici i sličnim bajkama i basnama.
Ali kako se pretočilo to u prodaju?
Priče izazivaju emotivnu reakciju. Ako ste bombardirani samo sa surovim podacima, to će vas umoriti, zbuniti i nećete znati gdje početi sa odlukom. „Zamotate“ li te surove podatke u priču, vrlo lako možete zaintrigirati osobu za svoje usluge.
Primjerice- U Hrvatskoj svake godine možemo vidjeti sve veći broj jedriličara koji otkrivaju čari otoka i obale. Tirkizno plavo more u kombinaciji sa opojnim mirisom borova je jedna posebna vrsta putovanja. Nakon turbulentne dvije godine, vrijeme je za kompletnu relaksaciju.
Naša uloga je vrlo jednostavna, vaše putovanje s brodom pretvoriti u doživljaj. Na nesvjesnoj razini svaka osoba reagira na neku priču kojom se asocira. I ovaj članak je priča jedino što ne pripada u stroge okvire priča na koje smo navikli.
Vratimo se na moj primjer kako bismo ga malo raščlanili.
U Hrvatskoj svake godine možemo vidjeti sve veći broj jedriličara koji otkrivaju čari otoka i obale. Tirkizno plavo more u kombinaciji sa opojnim mirisom borova je jedna posebna vrsta putovanja. Nakon turbulentne dvije godine, vrijeme je za kompletnu relaksaciju.
Naša uloga je vrlo jednostavna, vaše putovanje s brodom pretvoriti u doživljaj.
Primijetili ste da sam koristila opisne rečenice kako bi približila samu lokaciju čitaocu te stvorila osjećaj želje i probudila maštu. Također sam postavila rečenice na način da spomenem (ne konkretno) zadnje dvije godine kao „negativce“ u priči, a samu sebe kao „junaka“ koji ih spašava u zadnji tren.
Ako niste do sada primijetili, svaka priča koja nam je bila pričana u mladosti ima isti slijed:
Primjer Snjeguljice:
Kakva god bila vaša priča (ne treba nužno pratiti sve ove korake) trebate ju ispričati.
Najbolji način da se približite vašim gostima je da probudite emocije u njima. Nakon toga možete prijeći na konkretne podatke, no s emocijama ste već na pola puta.
A svatko voli dobru priču, zar ne?
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.
U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.
Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.