Zašto se storytelling provlači kroz prodajne kanale


Storytelling, odnosno pričanje priča se odavno provlači kroz sam proces prodaje. No, zašto je zapravo bitan i koji je cilj pričanje priča?

Pričanje priča kao pretprodajni proces

Pričanje priča se većinom koristi kroz pretprodajni proces kako bi se povećala osviještenost o samom brendu ili kompaniji. Vrlo koristan alat za nekoga koga želite upoznati sa svojom uslugom ili proizvodima.
Pričanje priča nije novina, od malih nogu slušamo priče o vuku i Crvenkapici, tri praščića, Snjeguljici i sličnim bajkama i basnama. 

Ali kako se pretočilo to u prodaju? 

Priče izazivaju emotivnu reakciju. Ako ste bombardirani samo sa surovim podacima, to će vas umoriti, zbuniti i nećete znati gdje početi sa odlukom. „Zamotate“ li te surove podatke u priču, vrlo lako možete zaintrigirati osobu za svoje usluge. 

Primjerice- U Hrvatskoj svake godine možemo vidjeti sve veći broj jedriličara koji otkrivaju čari otoka i obale. Tirkizno plavo more u kombinaciji sa opojnim mirisom borova je jedna posebna vrsta putovanja. Nakon turbulentne dvije godine, vrijeme je za kompletnu relaksaciju. 

Naša uloga je vrlo jednostavna, vaše putovanje s brodom pretvoriti u doživljaj. Na nesvjesnoj razini svaka osoba reagira na neku priču kojom se asocira. I ovaj članak je priča jedino što ne pripada u stroge okvire priča na koje smo navikli. 

Svaka priča ima strukturu - putovanje junaka

Jedrenje Putovanje Hrvatska

Vratimo se na moj primjer kako bismo ga malo raščlanili. 

U Hrvatskoj svake godine možemo vidjeti sve veći broj jedriličara koji otkrivaju čari otoka i obale. Tirkizno plavo more u kombinaciji sa opojnim mirisom borova je jedna posebna vrsta putovanja. Nakon turbulentne dvije godine, vrijeme je za kompletnu relaksaciju. 
Naša uloga je vrlo jednostavna, vaše putovanje s brodom pretvoriti u doživljaj. 

Primijetili ste da sam koristila opisne rečenice kako bi približila samu lokaciju čitaocu te stvorila osjećaj želje i probudila maštu. Također sam postavila rečenice na način da spomenem (ne konkretno) zadnje dvije godine kao „negativce“ u priči, a samu sebe kao „junaka“ koji ih spašava u zadnji tren. 

Ako niste do sada primijetili, svaka priča koja nam je bila pričana u mladosti ima isti slijed: 

  1. Poziv na avanturu
  2. Izazov neprijatelja
  3. Pomoć od strane mentora da prevlada sve izazove
  4. Padanje do dna i poraz
  5. Ponovno dizanje i transformacija
  6. Postajanje jačim i pobjeda nad neprijateljem

Primjer Snjeguljice:

  1. Postaje punoljetna
  2. Zla maćeha ju želi ubiti
  3. 7 patuljaka pomognu da pobjegne
  4. Zla maćeha ju prevari i pojede jabuku
  5. Princ je poljubi
  6. Suočava se s maćehom te žive sretno do kraja života

Storytelling Prodaja Prodajni Kanali

Kakva god bila vaša priča (ne treba nužno pratiti sve ove korake) trebate ju ispričati. 
Najbolji način da se približite vašim gostima je da probudite emocije u njima. Nakon toga možete prijeći na konkretne podatke, no s emocijama ste već na pola puta. 

A svatko voli dobru priču, zar ne? 

  • Podijeli:

Edita Vasiljević

Edita Vasiljević

Edita Vasiljević je konzultantica u prodaji i marketingu za sektor turizma, prvenstveno čartera. Svoje dugogodišnje prodajno iskustvo u rezervacijskim sistemima i agencijama je odlučila iskoristiti kao pokretačku snagu kompanije Ditas Consulting. Od čartera do agencija, uža specijalnost joj je prodaja te novi načini prodaje u današnjem dinamičnom okruženju te naglasak na kombiniranje emocije sa digitalizacijom. Moto kompanije je – Emocija prodaje!

https://www.linkedin.com/in/edita-vasiljevic-sales/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Kakva je 2024. bila u čarter industriji?
Kakva je 2024. bila u čarter industriji?

Čarter industrija u Hrvatskoj tijekom 2024. proživjela niz promjena, ali i izazova i prilika. Od “novih” načina na koji gosti bukiraju plovila do tehnologije namijenjene isključivo čarterima i flotama, sezona je definitivno bila i turbulentna i neizvjesna. Ovo je detaljan pregled događanja koja su obilježila 2024. u jednom od najvažnijih sektora hrvatskog turizma.

Je li kupnja male jedrilice za čarter dobra investicija?
Je li kupnja male jedrilice za čarter dobra investicija?

Razmišljate o ulaganju u jedrilicu, ali niste sigurni je li to prava odluka? Hrvatska slovi kao raj za nautičare, s obalom koja privlači svake godine sve veći broj nautičara. A dobar charter management, vaša jedrilica može generirati prihod. Saznajte je li kupnja plovila doista pametna investicija i koji su modeli jedrilica najtraženiji.

5 ključnih pouka iz 2024.: Kako digitalna transformacija oblikuje budućnost vašeg poslovanja
5 ključnih pouka iz 2024.: Kako digitalna transformacija oblikuje budućnost vašeg poslovanja

Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.

Čarter industrija pod pritiskom: Kako zajedničkim snagama unaprijediti nautički turizam?
Čarter industrija pod pritiskom: Kako zajedničkim snagama unaprijediti nautički turizam?

Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.