U svijetu nautike i luksuznog turizma, Hrvatska sve više učvršćuje svoju poziciju kao jedna od vodećih destinacija na globalnoj sceni. U središtu ovog uzbudljivog razvoja nalaze se dva iznimna događaja: Croatia Yacht Show i International Charter Expo. Saznajte što o njima kaže projekt managerica Antonija (Hajman) Čagalj, projekt managerica u Yachmaster Group.
Iza kulisa dvaju prestižnih nautičkih sajmova stoji tim predanih profesionalaca, među kojima se ističe Antonija (Hajman) Čagalj, projekt managerica u Yachtmaster Group, čija je uloga ključna u organizaciji obaju događaja.
Croatia Yacht Show, koji se po prvi put održava u Hrvatskoj, i International Charter Expo, koji ove godine izlazi izvan granica naše zemlje, predstavljaju prekretnicu u promociji hrvatske nautičke ponude.
Ovi sajmovi nisu samo izložbeni prostori - oni su katalizatori inovacija, mjesto susreta stručnjaka i entuzijasta, te prozori u budućnost nautičke industrije.
U ekskluzivnom intervjuu za čarter.hr, Antonija (Hajman) Čagalj nam otkriva izazove, viziju i strast koji stoje iza organizacije ovih značajnih događaja. Njezin jedinstveni uvid u svijet luksuznih jahti i čarter industrije pruža nam priliku da iz prve ruke saznamo što možemo očekivati od ovih uzbudljivih nautičkih sajmova.
Kao netko tko je već dugi niz godina u ovoj industriji, moja uloga u organizaciji International Charter Expoa i Croatia Yacht Showa je raznolika. Nadgledam sve, od strateškog planiranja i logistike do osiguravanja da prodaja postigne svoje ciljeve i da događaji budu besprijekorno izvedeni.
Rad s Tinom Prosenikom, koji je kreativna snaga iza ovih sajmova, je vrlo zanimljiv. Tino ima jasnu viziju o tome što ovi događaji trebaju predstavljati unutar nautičke i čarter industrije.
Naše partnerstvo temelji se na povjerenju i komplementarnim snagama - Tino se fokusira na inovativne ideje i strateški smjer, dok moj tim i ja osiguravamo da se praktični i operativni aspekti usklade s njegovom i našom vizijom.
Što se tiče tima, stvarno je potrebna posvećena skupina profesionalaca da bi se ovi veliki projekti realizirali. Iako smo vrlo mali tim, svaki član tima igra ključnu ulogu u osiguravanju nesmetanog odvijanja događaja.
Željela bih naglasiti koliko sam ponosna na sve njih jer svaki dan daju svoj maksimum, jer na kraju svi jednako snosimo odgovornost za uspjeh naših događaja!
Veliko hvala Antoniji Čuljak (voditeljici projekta Croatia Yacht Show) i našem prodajnom i marketinškom timu: Ivoni Meštrović, Patriciji Mak, Noelle Maksan, Ani Mariji Zagode i Mii Sekić!
Kako se bavimo organizacijom poslovnih događanja u nautičkoj industriji već dugi niz godina, malo pomalo smo ušli i u svijet čartera s posadom.
Ulaskom u taj svijet smo shvatili kako čarter s posadom u Hrvatskoj tek raste, ali da taj rast ne ide nekom željenom brzinom.
Razlog tome je što jako veliki broj stranih agenata, koji prodaju čarter s posadom, nije nikada bio u Hrvatskoj. Dakle, oni su prodavali čarter u zemlji u kojoj nisu bili i brinuli se o jahtama koje vjerojatno nisu nikada niti vidjeli uživo.
Na takav način je jako teško nešto kvalitetno prodati, pa se njihova prodaja svodila samo na to koliko potražnje dobiju. Kako bismo to promijenili došli smo na ideju organizacije prvog ovakvog sajma u Hrvatskoj - da pozovemo agente da vide našu zemlju, naše jahte i kompletnu uslugu koju imamo.
Jedinstvenim ga čini ponajviše to što će se moći vidjeti jahte koje su karakteristične za Hrvatsku, jahte koje su izišle iz domaćih brodogradilišta i jedna velika značajka - YachtFyre aplikacija putem koje će se moći dogovoriti razgledavanje jahte i sastanci.
Primarni cilj prvog Croatia Yacht Showa je uspostaviti ga kao vodeći događaj u globalnom kalendaru nautičkih sajmova, promovirati Hrvatsku kao ključnu destinaciju za nautički turizam te pružiti vrijednu platformu za profesionalce iz industrije da se umreže, surađuju i predstave svoje proizvode i usluge.
Cilj nam je istaknuti jedinstvene prednosti Hrvatske, od zadivljujuće obale do sve razvijenije nautičke infrastrukture, te je pozicionirati kao vrhunski izbor za čarter usluge i povezane djelatnosti.
Kako bismo izmjerili uspjeh događaja, fokusirat ćemo se na nekoliko ključnih pokazatelja. Prvo, broj izlagača i posjetitelja bit će presudan, osobito raznolikost međunarodnih brendova i prisutnost vodećih lidera iz industrije. Cilj nam je postići snažan odaziv lokalnih i globalnih sudionika.
Drugo, kvaliteta poslovnih interakcija bit će značajan pokazatelj. Pomoću našeg prilagođenog softvera za umrežavanje pod nazivom YachtFyre, moći ćemo pratiti broj dogovorenih sastanaka i razgledavanja jahti. Uspjeh će se mjeriti brojem sastanaka te vrijednošću veza i dogovora ostvarenih tijekom sajma.
Na kraju, medijska pokrivenost i percepcija javnosti također igraju važnu ulogu. Pozitivan odjek među najutjecajnijim međunarodnim medijima, kao i lokalnim, pomoći će nam procijeniti utjecaj događaja i potencijal za rast u budućim izdanjima.
Odluka o premještanju International Charter Expoa u Amsterdam bila je vođena s nekoliko čimbenika.
Amsterdam je središnje mjesto za globalnu nautičku i pomorsku industriju. Njegov strateški položaj i izvrsna povezanost čine ga idealnim mjestom za susrete profesionalaca iz cijele Europe i šire. Premještanjem događaja ovdje, možemo privući raznolikiju međunarodnu publiku, što je ključno za B2B događaj fokusiran na globalno čarter tržište.
Prostor je veći, a tehnologije za štandove i izlaganje su modernije i održivije, stoga je to bila logična odluka.
Dodatno, grad nudi vrhunsku infrastrukturu i objekte koji su u skladu s visokim standardima International Charter Expoa.
Održavanjem događaja u gradu s jakom event industrijom, cjelokupno iskustvo za izlagače i posjetitelje bit će bolje, uz veće mogućnosti networkinga.
Sam Amsterdam je grad koji mnogi žele posjetiti, ali još nisu imali priliku.
Kao što je već spomenuto, lokacija nudi više nego što su nam nudile druge lokacije u drugim gradovima.
Bila je to logična odluka. U konačnici, odluka za Amsterdam temeljila se na želji da nastavimo s razvojem i ponudimo našim sudionicima sajam na kojem se mogu povezati, surađivati i razvijati svoje poslovanje na globalnoj razini.
Izazovi organiziranja domaćeg događaja poput Croatia Yacht Showa iskreno se ne razlikuju mnogo od onih kod međunarodnog događaja poput International Charter Expoa.
Naši najveći problemi i izazovi su održavanje naših dobavljača u skladu s rasporedom postavljanja, kao i naših partnera.
Imamo potrebno znanje i iskustvo, znamo što radimo jer organiziramo događaje proteklo desetljeće.
Zadar je izabran jer ima lokaciju koja omogućava daljnji rast sajma kroz godine.
Nijedna druga lokacija u Hrvatskoj, u ovom trenutku, nam to nije mogla pružiti.
Putnička luka Gaženica, Zadar Cruise Port, je ogromna nova luka za kruzere i kao takva pruža jako veliki prostor za izlaganje velikog broja jahti.
S druge strane, sve marine kojima smo se obratili su pune tijekom cijele godine i nažalost ne mogu osloboditi toliko veliki kapacitet koji nam je potreban.
Prednost lokacije je njena pristupačnost iz svih dijelova Hrvatske, ali i svijeta, jer je aerodrom u Zadru jako dobro povezan s ostalim svjetskim destinacijama.
Posjetitelji su brokeri i agenti iz Hrvatske i svijeta.
Privlačimo ih impresivnim portfolijom jahti koje će se predstaviti na sajmu, te popratnim sadržajem poput fashion showa, car showa i ponudom iz ostalih segmenata nautičke industrije koji su nužni za imati uspješnu sezonu.
Imamo i 40ak izlagača iz hrvatske i regije koje nude razne usluge i proizvode vlasnicima jahti i njihovim agentima.
Kako bismo stvorili doista jedinstveno iskustvo za posjetitelje i izlagače na našim sajmovima, uvodimo nekoliko inovativnih elemenata koji poboljšavaju angažman i dodaju vrijednost događajima.
Oba naša sajma koriste prilagođeni softver za umrežavanje kako bi unaprijed dogovorili sastanke. Softver za umrežavanje na ICE-u zove se Handshake, dok se na CYS-u zove YachtFyre.
Svaka tvrtka na ICE-u ili CYS-u imat će svoj profil, kao i svaki njihov predstavnik, što omogućuje svima dogovaranje sastanaka. Na sajmovima to rezultira tisućama sastanaka.
Na ICE'23 bilo je više od 20.000 sastanaka! Na CYS-u se također sva razgledavanja jahti mogu dogovoriti putem naše aplikacije YachtFyre.
Uvijek volimo dodati nešto drugačije našim sajmovima, pa ćemo na Croatia Yacht Showu imati i modnu reviju hrvatskih dizajnera za uniforme posade, luksuzni auto show, helikoptere i sektor za prijevoz.
Croatia Yacht Show igra značajnu ulogu u razvoju nautičkog turizma u Hrvatskoj. Croatia Yacht Show privlači međunarodnu pažnju na ponudu Hrvatske, pomažući u pozicioniranju Hrvatske kao vrhunske destinacije za nautički turizam.
Događaj ne samo što privlači vlasnike jahti, čarter operatore i profesionalce iz industrije iz cijelog svijeta, već i promovira lokalna poduzeća pružajući platformu za domaće graditelje jahti, čarter tvrtke i pružatelje pomorskih usluga za predstavljanje svojih proizvoda i usluga.
Visoko profilna priroda događaja, privlači potencijalne investitore koji uviđaju vrijednost i potencijal hrvatskog turizma.
Gledajući unaprijed, vidimo svijetlu budućnost za oba sajma, Croatia Yacht Show i International Charter Expo.
Naša vizija uključuje širenje i unapređenje ovih događaja kako bismo ih pozicionirali kao ključne događaje u globalnom nautičkom kalendaru. Više kompanija, više jahti, više brokera i više sastanaka.
Mnogi vjeruju kako su online sastanci dovoljni i kako više nema potrebe za događajima uživo, ali i dalje se puno posla i dogovora sklapa uz čašu vina.
ICE će sigurno ostati u Amsterdamu sljedećih nekoliko godina. Nakon toga, tko zna, možda novi europski centar.
Croatia Yacht Show će također rasti kako se Hrvatska pozicionira na globalnoj nautičkoj sceni. Uvijek volimo donositi novitete, pa ćete morati pričekati i vidjeti što nas čeka za ICE i CYS u 2025. godini.
Naravno, ovi sajmovi mogu pomoći u produljenju turističke sezone u Hrvatskoj. Mnogi hrvatski čarteri dolaze na ICE kako bi se susreli s međunarodnim brokerima. Premještanjem ICE-a u Amsterdam, mnogi novi brokeri su se pridružili i raduju se upoznavanju novih čarter kompanija. Isto vrijedi i za CYS.
Zašto ne rezervirati jahtu u svibnju ili čak u travnju za Uskrs? Vrijeme u Hrvatskoj tada je predivno!
Potencijalnim izlagačima i posjetiteljima koji još uvijek razmišljaju o sudjelovanju na ovim sajmovima poručila bih:
"Nemojte propustiti jedinstvenu priliku za povezivanje s ključnim igračima u nautičkoj industriji. Naši sajmovi nude neograničene mogućnosti umrežavanja i pristup vodećim međunarodnim brokerima, centralnim agentima, medijima itd.
Za izlagače, ovo je vaša prilika da predstavite svoje proizvode i usluge ciljanoj publici i ostvarite vrijednu izloženost. Za poslovne posjetitelje, imat ćete priliku umrežiti se i susresti s drugim poslovnim profesionalcima na sajmovima.
Još uvijek se možete registrirati, stoga se pridružite i budite dio uzbudljivih i dinamičnih događaja na CYS-u i/ili ICE-u.
Kao što mnogi kažu, prvi se uvijek pamte, zato nam se pridružite na prvom super yacht sajmu u Hrvatskoj ili prvom izdanju ICE-a u Amsterdamu."
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.
Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.
Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?
Jeste li ikada razmišljali o tome kako vas ljudi pronalaze? Znate li što je to lokalni SEO? Znate li i koliko je važan? Dajemo vam odgovor na to pitanje, kao i smjernice kako da uvijek ostanete relevantni. Barem na lokalnoj razini.