Saznajte što ove godine bilo zanimljivo, ali i novo na sajmu boot Düsseldorf. Donosimo što je predstavio te na što se sve stavio poseban naglasak.
Boot Düsseldorf je svake godine pa tako i ove započeo sezonu kao prvi po redu sajam takve vrste u godini. Nakon 54 godine njegovog održavanja uz dvije pandemijske godine pauze, slobodno možemo reći kako je ovaj sajam bio i ostao svojevrsni vizonar na polju nautike, pomorstva i vodenih sportova.
Organizatori sajma nazivaju ga i pokretačem u branši, jer uvijek gledaju širu sliku stvari i što će biti “sutra”. Budućnost pomorstva, nautike, čartera i rekreacije na moru je svake godine sve naprednija, a na sajmu u Dűsseldorfu predstavljaju se svi oni koji pokreću ovu industriju.
Boot je kao međunarodna platforma predstavio i široku paletu inovativnih te tehnički sofisticiranih proizvoda usluga i izlagača. A to je kažu i njihov cilj - pomaknuti granice u branši prema modernom, odnosno najmodernijem i održivom razvoju.
Organizatori su ove godine naglasak stavili na održivost, ne samo u nautici nego i u svim aspektima života. Smatraju kako ćemo je biti spremni ostvariti tek kad kolektivno budemo osviješteni o važnosti održivosti u našim životima i poslovanjima, i tek kada budemo imali dobro razvijene i pripremljene infrastrukture.
Boot Düsseldorf je od 21. do 29. siječnja 2023. predstavio sve grane nautike sa svim vrhunskim brendovima. Više od 1.500 izlagača susrelo se s gotovo 237.000 posjetitelja iz preko 100 zemalja u 16 izložbenih dvorana.
Kada je riječ o nautičkom čarteru, na boot-u su između ostalih izlagale i hrvatske čarter tvrtke, njih 10tak, a štandove su tradicionalno imali i predstavnici velikih njemačkih čarter agencija poput Cosmos Yachting-a, Argosa Yachtcharter, Master Yachtinga, Sarres Schockemöhle i dr.
I rekreativci i nautičari su uživali u sveobuhvatnoj ponudi, u rasponu od malih brodica i gumenjaka pa sve do onih najvećih luksuznih jahti.
No, to nije sve jer su na sajmu predstavljene i kompletne opreme za ronjenje, surfanje, stand up paddeling, ribolov kao i sportove na vodi te brojne turističke destinacije. Dakle, u Düsseldorfu ste mogli pronaći sve što se tiče mora i nautike, od vesla za SUP pa sve do luksuznih jahti.
Boot Düsseldorf sebe uglavnom vidi kao “spiritus movens” koji će usmjeravati nautičke i sve srodne djelatnosti i proizvođače na održivost u industriji kroz predstavljanje inovacija i novih tehnologija. No, ujedno je za cilj imao i potaknuti publiku, gospodarstvenike i vladine organizacije na djelovanje te na razgovor o budućnosti.
Kako bi sve ovo navedeno objedinili, na boot-u su naglasak stavili na ono što će biti sutra, u doglednoj budućnosti, kroz osluškivanje tržišta i njegovih potreba.
Zato su predstavili “goriva budućnosti” kao jednu od aktualnih tema. Goriva budućnosti kao što su bio dizel i e-goriva, su bili jedna od ključnih tema sajma, kao i mogućnost integracije alternativnih goriva u nautiku i pomorstvo, ali i svakodnevni život.
Predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta te pružatelji ove infrastrukture su detaljno razjasnili kakva vrsta infrastrukture je potrebna u marinama u Europi kako bi se ta goriva i stanice za punjenje brzo i efikasno integrirale.
Riječi je bilo i o tome kako su e-goriva i alternativna goriva sve popularnija u nautičkom čarteru te kako postoje mnogi razlozi za to, uključujući zaštitu okoliša, smanjenje troškova i smanjenje ovisnosti o fosilnim gorivima. Međutim, trenutačno su još uvijek skupa u odnosu na fosilna goriva i dostupna su samo u nekim lokacijama.
Stoga je za očekivati kako će onom već spomenutom “sutra”, odnosno u doglednoj budućnosti, alternativna goriva postati sve dostupnija i jeftinija, što bi moglo dovesti do njihove šire primjene. Svakako je potrebno još raditi na razvoju tehnologije i poboljšanju proizvodnje tih goriva kako bi bili što manje štetni za okoliš.
Boot se bavio još jednim gorućim pitanjem - što se događa sa starim brodovima na kraju njihovog vijeka trajanja? Kao i što je s njihovim ekološki prihvatljivim zbrinjavanjem?
Tako smo saznali i kako Europska komisija i Europska nautička industrija također razmatraju načine na koje bi se u budućnosti riješio ovaj problem. Za početak se razmatra, ali i radi na uvođenju reciklabilnih i održivih kompozitnih materijala u brodogradnju.
Recikliranje jahti iz čartera i plovila za rekreaciju, postaje pitanje koje sve više zabrinjava, a sektor čartera i marina još uvijek čekaju na vlastitu zelenu tranziciju.
Na sajmu su istaknuli kako je recikliranje, pa tako i jahti, neophodno kako bi se smanjila potrošnja resursa i smanjio utjecaj na okoliš, ali problem je u tome što još uvijek nema infrastrukture koja bi podržala ovaj smjer. Izazov su također i različite vrste materijala koje se koriste u izgradnji jahti, stoga je i recikliranje kompleksno. Na kraju najveći teret za recikliranje plovila leži na njihovim krajnjim vlasnicima koji nemaju dovoljnu podršku odgovarajućih institucija i tijela. Također veliki ograničavajući faktor je i svijest ljudi na vodećim pozicijama u čarterima koji smatraju kako recikliranje nije potrebno.
Međutim, na boot-u su naglasili kako postoji sve veći interes za recikliranje jahti i brodica za rekreaciju te kako nam budućnost donosi samo još bolje tehnologije i razvijanje boljih procesa i infrastrukture za reciklažu. Krajnji cilj bi naravno trebao biti uvođenje recikliranja u standardnu primjenu te smanjenje štetnog utjecaja na okoliš.
Boot je svoj program obogatio i digitalnim inovacijama koje mogu podržati implementaciju održivosti.
Program je bio dopunjen panelom na kojem se raspravljalo i o tome kako inovativni dizajn brodova može dovesti do veće održivosti u brodogradnji, kroz procjenu životnog ciklusa i alternativne pristupe.
Ovdje je fokus bio na nevladine organizacije koje su raspravljale radi li se doista na aktivnoj zaštiti mora te klime i prirode općenito ili su to samo prazne priče.
Zadnjeg dana boot-a 2023. u raspravu su se uključili i predstavnici nautičke branše i međunarodnih udruga koji su raspravljali o tome što treba učiniti na temu održivosti te je bilo zanimljivo čuti mišljenja proizvođača i potrošača.
Većina ovih razgovora i panela održavala se unutar nove platforme pod nazivom blue innovation dock. To je platforma u sklopu boot Düsseldorf sajma koja je okupila vizionare, investitore i političare kojima je imperativ spremno dočekati budućnost u nautičkoj i pomorskoj industriji.
Organizatori su tako uz blue innovation dock ponudili tvrtkama, međunarodnim udrugama i globalnim organizacijama javnu platformu na kojoj su mogli prezentirati svoje inovacije, najnovije tehnologije i održive materijale za gradnju brodova.
Svjesni kako je čitavoj industriji neophodno krenuti u smjeru održivosti i alternativnih pogonskih goriva, BID je bio izvrsna prilika za pomak i ostvarivanje novih, ali i učvršćivanje starih suradnji.
Organizatori su smatrali kao temi održivosti treba dati još više prostora te je najzanimljivije dijelove blue innovation dock-a bilo moguće pratiti uživo putem live streama na stranici boot.com.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.
Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.
Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?
Jeste li ikada razmišljali o tome kako vas ljudi pronalaze? Znate li što je to lokalni SEO? Znate li i koliko je važan? Dajemo vam odgovor na to pitanje, kao i smjernice kako da uvijek ostanete relevantni. Barem na lokalnoj razini.