Boot Düsseldorf 2023 – fokus na održivost, digitalizaciju i inovacije


Saznajte što ove godine bilo zanimljivo, ali i novo na sajmu boot Düsseldorf. Donosimo što je predstavio te na što se sve stavio poseban naglasak.

Boot Düsseldorf je svake godine pa tako i ove započeo sezonu kao prvi po redu sajam takve vrste u godini. Nakon 54 godine njegovog održavanja uz dvije pandemijske godine pauze, slobodno možemo reći kako je ovaj sajam bio i ostao svojevrsni vizonar na polju nautike, pomorstva i vodenih sportova
 
Organizatori sajma nazivaju ga i pokretačem u branši, jer uvijek gledaju širu sliku stvari i što će biti “sutra”. Budućnost pomorstva, nautike, čartera i rekreacije na moru je svake godine sve naprednija, a na sajmu u Dűsseldorfu predstavljaju se svi oni koji pokreću ovu industriju. 
 
Boot je kao međunarodna platforma predstavio i široku paletu inovativnih te tehnički sofisticiranih proizvoda usluga i izlagača. A to je kažu i njihov cilj - pomaknuti granice u branši prema modernom, odnosno najmodernijem i održivom razvoju.  
 
Organizatori su ove godine naglasak stavili na održivost, ne samo u nautici nego i u svim aspektima života. Smatraju kako ćemo je biti spremni ostvariti tek kad kolektivno budemo osviješteni o važnosti održivosti u našim životima i poslovanjima, i tek kada budemo imali dobro razvijene i pripremljene infrastrukture
 
Boot Düsseldorf je od 21. do 29. siječnja 2023. predstavio sve grane nautike sa svim vrhunskim brendovima. Više od 1.500 izlagača susrelo se s gotovo 237.000 posjetitelja iz preko 100 zemalja u 16 izložbenih dvorana
 
Kada je riječ o nautičkom čarteru, na boot-u su između ostalih izlagale i hrvatske čarter tvrtke, njih 10tak, a štandove su tradicionalno imali i predstavnici velikih njemačkih čarter agencija poput Cosmos Yachting-a, Argosa Yachtcharter, Master Yachtinga, Sarres Schockemöhle i dr.  
 
I rekreativci i nautičari su uživali u sveobuhvatnoj ponudi, u rasponu od malih brodica i gumenjaka pa sve do onih najvećih luksuznih jahti.  
 
No, to nije sve jer su na sajmu predstavljene i kompletne opreme za ronjenje, surfanje, stand up paddeling, ribolov kao i sportove na vodi te brojne turističke destinacije. Dakle, u Düsseldorfu ste mogli pronaći sve što se tiče mora i nautike, od vesla za SUP pa sve do luksuznih jahti.  

 

Boot Dusseldorf 2023 s fokusom na budućnost i održivost 

Boot Düsseldorf sebe uglavnom vidi kao “spiritus movens” koji će usmjeravati nautičke i sve srodne djelatnosti i proizvođače na održivost u industriji kroz predstavljanje inovacija i novih tehnologija. No, ujedno je za cilj imao i potaknuti publiku, gospodarstvenike i vladine organizacije na djelovanje te na razgovor o budućnosti.  
 
Kako bi sve ovo navedeno objedinili, na boot-u su naglasak stavili na ono što će biti sutra, u doglednoj budućnosti, kroz osluškivanje tržišta i njegovih potreba.  
 
Zato su predstavili “goriva budućnosti” kao jednu od aktualnih tema. Goriva budućnosti kao što su bio dizel i e-goriva, su bili jedna od ključnih tema sajma, kao i mogućnost integracije alternativnih goriva u nautiku i pomorstvo, ali i svakodnevni život. 
 
Predstavnici Europske komisije, Europskog parlamenta te pružatelji ove infrastrukture su detaljno razjasnili kakva vrsta infrastrukture je potrebna u marinama u Europi kako bi se ta goriva i stanice za punjenje brzo i efikasno integrirale.  
 
Riječi je bilo i o tome kako su e-goriva i alternativna goriva sve popularnija u nautičkom čarteru te kako postoje mnogi razlozi za to, uključujući zaštitu okoliša, smanjenje troškova i smanjenje ovisnosti o fosilnim gorivima. Međutim, trenutačno su još uvijek skupa u odnosu na fosilna goriva i dostupna su samo u nekim lokacijama. 
   
Stoga je za očekivati kako će onom već spomenutom “sutra”, odnosno u doglednoj budućnosti, alternativna goriva postati sve dostupnija i jeftinija, što bi moglo dovesti do njihove šire primjene. Svakako je potrebno još raditi na razvoju tehnologije i poboljšanju proizvodnje tih goriva kako bi bili što manje štetni za okoliš. 

 
Održivost u nautičkom turizmu i ekologija 

Boot se bavio još jednim gorućim pitanjem - što se događa sa starim brodovima na kraju njihovog vijeka trajanja? Kao i što je s njihovim ekološki prihvatljivim zbrinjavanjem?  
 
Tako smo saznali i kako Europska komisija i Europska nautička industrija također razmatraju načine na koje bi se u budućnosti riješio ovaj problem. Za početak se razmatra, ali i radi na uvođenju reciklabilnih i održivih kompozitnih materijala u brodogradnju
 
Recikliranje jahti iz čartera i plovila za rekreaciju, postaje pitanje koje sve više zabrinjava, a sektor čartera i marina još uvijek čekaju na vlastitu zelenu tranziciju.  
 
Na sajmu su istaknuli kako je recikliranje, pa tako i jahti, neophodno kako bi se smanjila potrošnja resursa i smanjio utjecaj na okoliš, ali problem je u tome što još uvijek nema infrastrukture koja bi podržala ovaj smjer. Izazov su također i različite vrste materijala koje se koriste u izgradnji jahti, stoga je i recikliranje kompleksno. Na kraju najveći teret za recikliranje plovila leži na njihovim krajnjim vlasnicima koji nemaju dovoljnu podršku odgovarajućih institucija i tijela. Također veliki ograničavajući faktor je i svijest ljudi na vodećim pozicijama u čarterima koji smatraju kako recikliranje nije potrebno.  
   
Međutim, na boot-u su naglasili kako postoji sve veći interes za recikliranje jahti i brodica za rekreaciju te kako nam budućnost donosi samo još bolje tehnologije i razvijanje boljih procesa i infrastrukture za reciklažu. Krajnji cilj bi naravno trebao biti uvođenje recikliranja u standardnu primjenu te smanjenje štetnog utjecaja na okoliš. 


Digitalne inovacije i dizajn kao prvi korak u održivosti 

Boot je svoj program obogatio i digitalnim inovacijama koje mogu podržati implementaciju održivosti.  
 
Program je bio dopunjen panelom na kojem se raspravljalo i o tome kako inovativni dizajn brodova može dovesti do veće održivosti u brodogradnji, kroz procjenu životnog ciklusa i alternativne pristupe. 
 
Ovdje je fokus bio na nevladine organizacije koje su raspravljale radi li se doista na aktivnoj zaštiti mora te klime i prirode općenito ili su to samo prazne priče.  
 
Zadnjeg dana boot-a 2023. u raspravu su se uključili i predstavnici nautičke branše i međunarodnih udruga koji su raspravljali o tome što treba učiniti na temu održivosti te je bilo zanimljivo čuti mišljenja proizvođača i potrošača. 

 

Blue innovation dock inovacija održivosti s boot-om 

Većina ovih razgovora i panela održavala se unutar nove platforme pod nazivom blue innovation dock. To je platforma u sklopu boot Düsseldorf sajma koja je okupila vizionare, investitore i političare kojima je imperativ spremno dočekati budućnost u nautičkoj i pomorskoj industriji.  
 
Organizatori su tako uz blue innovation dock ponudili tvrtkama, međunarodnim udrugama i globalnim organizacijama javnu platformu na kojoj su mogli  prezentirati svoje inovacije, najnovije tehnologije i održive materijale za gradnju brodova.  
 
Svjesni kako je čitavoj industriji neophodno krenuti u smjeru održivosti i alternativnih pogonskih goriva, BID je bio izvrsna prilika za pomak i ostvarivanje novih, ali i učvršćivanje starih suradnji.   
 
Organizatori su smatrali kao temi održivosti treba dati još više prostora te je najzanimljivije dijelove blue innovation dock-a bilo moguće pratiti uživo putem live streama na stranici boot.com.

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?
Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?

Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.

Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu
Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu

Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.

Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?
Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?

Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.

Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama
Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama

Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.