Zlatno je doba inovacija i tehnoloških rješenja koja nam svakodnevno olakšavaju živote i poslovanje. Danas je više nego ikada važno ostati u tijeku sa svim promjenama u industriji u kojoj poslujete.
Primjena određenog softvera ili nekog drugog oblika moderne tehnologije itekako može donijeti prednost onome tko na vrijeme s njom započne. S tim na umu, sljedećim člankom želimo vas informirati o najnovijim tehnologijama u nautičkom čarteru koje svakako trebate istražiti želite li ostati konkurentni na tržištu, povećati si prihode i mirnije spavati noću.
Želite li imati sve potrebno za uspješan digitalni marketing na jednom mjestu, HubSpot je idealno rješenje za to jer uključuje paket softvera koji ujedinjuje marketing, prodaju i korisničku podršku. HubSpot je cjelovita CRM platforma sa svim alatima koji su vam potrebni za bolji rast - bez obzira želite li povećati broj potencijalnih kupaca, ubrzati prodaju, usmjeriti korisničku uslugu ili izgraditi web-stranicu koja plijeni pozornost.
HubSpot je rješenje bazirano na principu inbound marketinga, odnosno nenametljivog načina oglašavanja koje je usmjereno na uspostavljanje dugoročne dvosmjerne komunikacije s kupcima. Time se želje i potrebe klijenata stavljaju u prvi plan marketinga umjesto same kompanije ili njezinih usluga, zbog čega su obje strane na kraju zadovoljnije rezultatima suradnje.
Da biste mogli kvalitetno provoditi takav način oglašavanja, trebate dobro poznavati svoje klijente i njihove potrebe pri čemu vam pomažu CRM softveri poput HubSpota čiji je cilj organizacija svih informacija povezanih s klijentima na jednom mjestu te automatizacija marketinga, prodaje i službe za korisnike.
Pomoću CRM softvera tijekom vremena možete skupiti i analizirati vrijedne podatke o svojim klijentima koji će vam reći koje su njihove želje, navike, s kojim izazovima se susreću i kako im vi u tome možete pomoći. Sve to služi kako biste poboljšali buduću komunikaciju s njima, čak možda i predvidjeli neke njihove korake, pripremili im personalizirane ponude te ubrzali procese u tvrtki.
Trend praćenja svoje imovine na daljinu ne jenjava, a nakon pametnih automobila i kuća, vrijeme je da se ista tehnologija primijeni i na plovila. Ovdje se kao moderno rješenje nameće Sentinel, softverski i hardverski projekt koji omogućuje nadgledanje plovila, posebice kad se ona ne koriste te učinkovitije upravljanje njima. Sentinel prenosi informacije o brodovima njihovim vlasnicima ili čarter kompanijama na mobilne telefone u realnom vremenu i time čini njihove živote opuštenijima.
No Sentinel je mnogo više od samo udaljenog nadzora u stvarnom vremenu – ovo moderno IoT (Internet of Things) rješenje omogućuje prikupljanje podataka s brodova, pohranjuje ih online i daje vam pristup u svakom trenutku. Tako recimo uz pomoć aplikacije Sentinel možete nadgledati lokaciju plovila, odnosno pratiti flotu, pratiti stanje svakog pojedinog plovila, automatizirati zadatke (npr. paljenje grijanja na putu u luku) te imati uvid u informacije o upotrebi (posjete benzinskim postajama, približno vrijeme dolaska, opasne zone itd.). Sve to smanjuje troškove održavanja, ali i doprinosi povećanju sigurnosti na moru jer umanjuje rizike uslijed lošeg vremena ili neispravne opreme prikupljajući velike količine podataka i analizirajući ih.
Kao i u većini industrija povezanih s transportom, u nautici postoji sve češća upotreba i oslanjanje na AI (Artificial Inteligence) te automatizaciju kad se radi o postizanju operativnih ciljeva kao što su učinkovitost i sigurnost. Integracija pametne AI tehnologije u navigacijske sisteme plovila omogućava da brod ostane na kursu bez konstantnih unosa informacija od strane kapetana, skipera ili kormilara. To smanjuje vjerojatnost ljudske greške te omogućuje da se trenutne informacije o ruti odmah implementiraju.
Ova tehnologija može biti od velike pomoći i u lučkim operacijama jer u navigaciji pomaže kapetanu kako bi mogao bez opasnosti od sudara uvesti svoje plovilo u ograničeni prostor pristaništa. Umjetna inteligencija kao izvor dodatnih informacija i podrške prilikom donošenja odluka ima potencijal dovesti do pozitivnih promjena u obliku smanjenja rizika od sudara, olakšavanja procesa plovidbe, povećanja svjesnosti o okruženju i cjelokupne sigurnosti sustava.
Osnovna je postavka cijele industrije nautičkog čartera provođenje kvalitetnog vremena na moru, uživanje u netaknutoj prirodi bježeći od materijalnog svijeta i svakodnevnih obveza te promatranje života iz jedne nove, slobodnije perspektive. Da bi svi mi i dalje uživali u toj nagradi te ostavili kristalno čisto Jadransko more svojim potomcima, nužno je da preuzmemo odgovornost za očuvanje prirode koja nam to omogućuje.
Iz te motivacije dolazi do velikih napredaka u ekoodrživom čarteru gdje primarni cilj postaje ostaviti što manji trag na okolišu poslije plovidbe, uključujući i smanjenje karbonskog otiska. Najbolji način da se to napravi u čarter industriji jest korištenje prirodnih neograničenih pogonskih goriva tijekom plovidbe poput sunca i vjetra. Današnje jahte imaju učinkovitije motore koji smanjuju potrošnju goriva i utjecaj na okoliš, a sve je šira i upotreba solarnih panela kao izvora energije za punjenje baterija, pokretanje električne uređaja, motora itd.
Još je poprilično izazovno kreirati plovila koja su potpuno ekološka bez i najmanjeg utjecaja na okoliš, no izvrsne su vijest da se od te vizije u industriji još uvijek nije odustalo te da se i dalje radi na inovacijama koje će pomoći njezinom ostvarenju.
Iako se još uvijek čini potpuno nevjerojatno, roboti se u pomorskoj industriji već naveliko koriste za čišćenje, održavanje, sigurnost i inspekciju plovila, pogotovo za one poslove koji se obavljaju u rizičnim uvjetima za ljude. Kako tehnologija napreduje uz stavljanje sve većeg naglaska na sigurnost radnika, možemo očekivati da ćemo svjedočiti sve češćoj dominaciji robota u određenim područjima pomorske industrije.
Uz to, i dronovi su postali iznimno koristan alat za zadatke poput isporuke robe na plovila, sigurnost i nadzor te inspekciju plovila na daljinu. Na kraju, tehnologija 3D printanja također se provodi, posebno radi rješavanja pitanja pravovremene dostupnosti rezervnih dijelova na brodovima.
Umjetna inteligencija, automatizacije, analiza podataka i predviđanje budućnosti, roboti, dronovi, 3D printanje, solarna energija – mnoge tehnologije koje smo spomenuli u današnjem članku zvuče kao da su izašle direktno iz znanstveno fantastičnog filma! No to je naša sadašnjost, a možemo samo pretpostaviti što nas sve još čeka u budućnosti nautičkog turizma. Integracija inovativnih rješenja u čarter poslovanje povećava efikasnost i sigurnost posade i gostiju te povisuje razinu zabave i užitka u plovidbi. Zato je krajnji trenutak da prigrlimo nove tehnologije poput navedenih kako bismo digli standarde industrije na novu razinu i pripremili se inovacijama za buduće izazove.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Razmišljate o ulaganju u jedrilicu, ali niste sigurni je li to prava odluka? Hrvatska slovi kao raj za nautičare, s obalom koja privlači svake godine sve veći broj nautičara. A dobar charter management, vaša jedrilica može generirati prihod. Saznajte je li kupnja plovila doista pametna investicija i koji su modeli jedrilica najtraženiji.
Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.
Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.
Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?