Ako ste u nautici ili imate čarter poslovanje mislite li kako je neophodno posjećivati i čarter evente u našoj regiji? Sigurno jest, ali važno je i unaprijed se pripremiti.
Ne mali broj je događanja vezana za čarter industriju koja se organiziraju tijekom godine u Hrvatskoj, nautički sajmovi, eventi koji okupljaju profesionalce u čarter industriji te čak i razne radionice. Ako ste se već etablirali u čarteru tada znate na koje evente točno mislimo. Za one koji nisu toliko upućeni, nekoliko je glavnih događanja u Hrvatskoj koji jednostavno moraju biti na vašoj listi ove godine.
Ovakvi eventi mogu vam pomoći povezati se sa potencijalnim klijentima i partnerima te vam pružaju priliku za učenje od najboljih stručnjaka iz industrije. Sudjelovanje na ovim događajima može vam dati bolji uvid u svijet čartera te neka nova znanja. Između ostaloga, mogu vam pomoći razviti ili postaviti na noge svoje vlastito poslovanje.
Ovi čarter događaji jedni su od najvećih u regiji i nude sjajnu priliku saznati više o najnovijim nautičkim trendovima ili pronaći novo plovilo za vašu flotu. Ako želite saznati više o čarter industriji, ne propustite posjetiti neke od najznačajnijih događaja u čarter industriji kao što su Biograd Boat Show te u sklopu njega Croatia Charter Expo, International Charter Expo, Split Boat Show te Booking Manager Summit.
Jedan od najpoznatijih evenata ovakve vrste u regiji, Biograd Boat Show nudi izvrsnu priliku za saznati više o najnovijim trendovima i plovilima. Iz godine u godinu obara rekorde u broju izlagača, kojih je lani bilo preko 300.
Posjetite li Biograd Boat Show moći ćete razgledati izložena plovila i opremu, ali i kupiti brod, gliser i opremu svih vrsta. BBS je također i prilika za stvaranje novih kontakata i suradnji. BBS će se u 2022. godini održati od 26. do 30. listopada, pa osigurajte svoje mjesto na vrijeme ako planirate biti izlagač.
Croatia Charter Expo je događaj koji se odvija u sklopu Biograd Boat Show programa, a ove će se godine održati 26. i 27. listopada. CCE je B2B event za profesionalce u čarteru koji okuplja čarter operatere, brokere i dobavljače na jednom mjestu.
Navodi se kako je Croatia Charter Expo 2021. godine imao preko 500 unaprijed dogovorenih sastanaka između čarter profesionalaca i njihovih poslovanja. CCE je odlična prilika za predstaviti se, ali i sklopiti poslove ili pronaći dobavljače.
Ako želite saznati više o nautici, Croatia Boat Show u Splitu odličan je događaj za posjetiti. Ove se godine održao od 26. do 30. travnja, a glavni je fokus kao i inače bio na izlaganju novih plovila, ali i nautičke opreme.
Croatia Boat Show osim opreme predstavio je i neke nove, zanimljive gadgete pa čak i elemente za unutarnje uređenje plovila. Kao i većina ovakvih vrsta evenata, zapravo je izložba jahti, glisera, i katamarana koje je moguće razgledavati dok su privezani na splitskoj rivi.
Od 7. do 9. prosinca u Zagrebu će se održati jedan od najvećih čarter događaja na našem području. International Charter Expo ponosi se činjenicom kako će u njihovim izlaganjima sudjelovati preko 500 izlagača iz više od 45 zemalja.
ICE je između ostaloga, idealna prilika za upoznavanje vlasnika čartera i tvrtki u nautici te vlasnika brodova, operatera, ali i posade. ICE je također i mjesto na kojem možete sklapati poslovne dogovore ili doći samo provjeriti što je novo na svjetskoj čarter sceni.
Booking Manager Summit, događaj koji se održava u Zagrebu od 9. do 11. studenog, a namjera mu je povezati sudionike u čarter poslovanju i šire. Booking Manager Summit u tri dana predstavlja preko 60 radionica sa 30-ak govornika i edukatora.
Na eventu će predstavljati stručnjaci u čarter poslovanju, treneri za osobni razvoj, marketinški stručnjaci te brojni drugi. Booking Manager Summit nudi izvrsnu priliku za saznati više o najnovijim dostignućima u tehnologiji čartera i povezati se sa drugim profesionalcima iz industrije. Između ostalog ovaj je summit je prilika za edukaciju ili učenje nekih novih vještina.
Svatko ima svoj cilj kada su u pitanju čarter eventi, jedni idu kako bi stvarali nove kontakte, drugi po nove ideje za svoj posao, treći jer im trebaju kvalitetni dobavljači, a neki idu samo kako bi vidjeli što je novoga.
Kada planirate odlazak na čarter evente, osobito one veće, važno je pripremiti se. Priprema bi vam trebala biti pola posla, jer ćete se inače izgubiti u moru izlagača i njihovih štandova. Ako ste u potrazi za suradnicima, partnerima ili dobavljačima imamo nekoliko savjeta za one koji tek planiraju posjetiti neki od ovih evenata, a neće biti na odmet niti onim iskusnima:
1. Istražite: prije nego što ostvarite kontakt sa željenim suradnicima ili dobavljačima u čarteru, istražite njihovu tvrtku i provjerite jesu li baš oni ti koji vam odgovaraju. Provjerite njihovu web stranicu te pregledajte i njihove društvene mreže, ako ih imaju. Popis potencijalnih suradnika većinom možete pronaći na samim stranicama događanja koji posjećujete.
2. Zatražite preporuke: uvijek je dobro pretražiti i web stranice potencijalnih suradnika u potrazi za referencama. Možete stupiti u kontakt i sa njihovim prijašnjim poslovnim suradnicima ili klijentima kako bi stvorili transparentnu sliku o njima, a možete se i u svojoj okolini raspitati za preporuke.
3. Kontaktirajte više dobavljača: stupite u kontakt sa dobavljačima ili potencijalnim suradnicima za koje mislite kako bi vam mogli odgovarati, to će vam pomoći pronaći najkvalificiranijeg.
4. Zatražite ponude: nakon što suzite izbor, pitajte svakog potencijalnog suradnika za izdavanje ponude za usluge koje su vam potrebne. Tako ćete moći usporediti cijene kako biste pronašli što vam najbolje odgovara.
5. Pregledajte prijedloge: nemojte se obvezati na suradnje na licu mjesta, osim ako niste u potpunosti sigurni. Nakon što primite ponude, odvojite vrijeme te ih pažljivo pregledajte u miru. Provjerite jeste li razumjeli sve usluge koje nude i što je sve uključeno u cijenu te jeste li zadovoljni s ponudom.
Brojni čarter događaji koji se održavaju diljem svijeta i Europe, ali i lokalno, izvrsna su prilika i za promovirati svaku čarter tvrtku, naravno.
Prije nego što izlažete na bilo kojem čarter događaju kao što je primjerice Biograd Boat Show, važno je imati jasnu ideju o tome što želite i na koji se način želite predstaviti. Također je važno biti realan u pogledu svog budžeta i onoga što si možete priuštiti, jer sami štandovi na ovakvim sajmovima zahtijevaju i plaćanje dodatnih vizuala te promotivnih artikala.
Prilikom susreta s potencijalnim suradnicima ili klijentima, svakako budite spremni odgovoriti na pitanja, pozdraviti se, ukratko predstaviti ili pitati posjetioce treba li im pomoć. Vaš angažman je tu ključan. Mnogo je ljudi koji zapravo traže baš oni što im vi nudite, ali vam možda ne znaju pristupiti. I ne zaboravite kako je primaran cilj svakog sajma prodaja, trenutna ili buduća.
Svaki je čarter event prilika za promociju vaše čarter tvrtke ili djelatnosti. Ako se vratite praznih ruku i bez ijednog ostvarenog kontakta ili potencijalne suradnje, slobodno se možete pitati jeste li zaista uspješno prisustvovali događaju.
Pojedina događanja sudionicima pružaju i mogućnost za prijavu na edukacije vezane za čarter sektor. Prisustvovanje ovim edukacijama može biti izvrstan način za prikupljanje znanja i alata od strane stručnjaka iz industrije. Također može biti i izvrsna prilika za umrežavanje sa ostalim polaznicima edukacija ili sa samim edukatorima. Edukacije su naravno i prilika za učenje o novim tehnologijama ili alatima koji se primjenjuju u čarteru i srodnim djelatnostima.
Uz ove veće događaje, postoje i mnoge regionalne i državne konferencije koje mogu biti izvrstan resurs za čarter djelatnike.
Ako niste u mogućnosti prisustvovati edukaciji ili konferenciji osobno, dostupni su i brojni sjajni online resursi. Na primjer, možete jednako prisustvovati i putem webinara te učiti o raznim temama vezanima za čarter poslovanje.
U svakom slučaju, prisustvovanje čarter događajima kao što su sajmovi nautike ili čarter meet-upovi, su izvrstan način za saznati više o čarter sektoru i povezati se s drugima, stvoriti nove poslovne prilike ili jednostavno vidjeti što je novo.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalizacija poslovanja, usklađivanje tehnologije, procesa i ljudi, često zvuči poput nečega što se postigne preko noći, ali stvarnost je mnogo složenija. Većina poslovanja treba digitalni razvoj – postupan, fleksibilan i ljudski vođen proces prilagodbe. A sve o digitalnoj transformaciji, donosi nam Andreja Fazlić u svojem novom članku.
Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!
Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.