Ključni resurs kojima tvrtke raspolažu jesu njihovi zaposlenici, a uspjeh tvrtke itekako ovisi o zadovoljstvu tih istih zaposlenika. Trenutno se u svim industrijama, a u turizmu pogotovo, razvija novi, poboljšani pristup djelatnicima gdje se oni sve rjeđe tretiraju kao 'prolazno' osoblje.
Brojne tvrtke uočile su kako je povećanje kvalitete poslovanja direktno povezano s ulaganjem u okupljanje vrhunskog tima čiji će članovi ostati vjerni kompaniji čak i ako se negdje drugdje nude bolji (financijski) uvjeti.
Edukacija i trening djelatnika te kontinuirano ulaganje u razvoj njihovih profesionalnih vještina jedan su od najboljih načina kako im tvrtka može pokazati da su joj vrijedni, a takvi radnici skloniji su raditi kvalitetnije, predstavljati svoje poslodavce u boljem svjetlu te im ostaju dulje odani. U nastavku članka razradili smo detaljnije mnoge prednosti ulaganja u obrazovanje zaposlenika, a za kraj smo izdvojili i konkretne prijedloge edukacija za stvarne pozicije u prosječnoj čarter kompaniji.
1. Sretniji i motiviraniji zaposlenici
Edukacije tijekom rada postale su poslovna norma novim generacijama radnika koji su orijentirani na cjeloživotno učenje. Kad poslodavac svojim djelatnicima proaktivno nudi prilike za napredak, tako im pokazuje da su mu vrijedni i da brine o njihovoj budućnosti. Zbog toga zaposlenici imaju više samopouzdanja, lojalniji su te motiviraniji doprinijeti razvoju cjelokupnog poslovanja.
2. Lakše ispunjavanje očekivanja poslodavaca
Prirodno je da svaki poslodavac želi da se posao obavi u najkraćem mogućem roku uz minimalne troškove imajući uvijek visoka očekivanja od svojih zaposlenika. No oni najbolji poslodavci neće pred svoje djelatnike postavljati nemoguće zadatke i eliminirati ih ako ne uspiju ispuniti te zahtjeve, nego će uložiti u njihovu edukaciju kako bi uistinu razvili potrebne vještine te u konačnici mogli ispuniti očekivanja poslodavca.
3. Zdravija organizacijska kultura
Ulaganjem u obrazovanje poslodavci zadržavaju najbolje zaposlenike što dovodi do zdravije organizacijske kulture. Kad se prijavljuju za posao, novi djelatnici jasno mogu vidjeti da se u takvoj firmi cijene i nagrađuju rad i inicijativa. Politika firme koja vrednuje svoje radnike i otvara prilike za učenje i razvoj s vremenom će privući iste takve radnike, a odbiti one koji se ne žele poslovno razvijati, nego planiraju obavljati posao s minimumom truda i inicijative.
4. Smanjenje troškova poslovanja
Nastavno na zdraviju organizacijsku kulturu, kontinuirano ulaganje u profesionalni razvoj članova tima smanjit će njihovo nezadovoljstvo i fluktuaciju zaposlenika što onda posljedično smanjuje i troškove zapošljavanja.
5. Povećanje zadovoljstva gostiju i klijenata
Informirani i kompetentni djelatnici premašit će očekivanja gostiju i klijenata zbog čega će oni nakon suradnje s vašom tvrtkom osjećati zadovoljstvo koje će širiti među svojim prijateljima i poznanicima. Tako ulaganje u educiranje zaposlenika indirektno postaje ulaganje u marketing - usmene preporuke iz osobnog iskustva gostiju ono su u što ljudi koji traže tvrtku za najam plovila imaju najviše povjerenja.
Vještine koje su potrebne, pa čak i ključne na jednom radnom mjestu mogu biti posve suvišne na drugom. Iz tog razloga za kvalitetan trening zaposlenika nužno je osvijestiti odgovor na sljedeće pitanje - razvojem kojih će vještina pojedini radnik moći obaviti svoj posao kvalitetnije?
U čarter kompanijama osnovni je zadatak skipera upravljanje unajmljenim brodom čime gostima omogućuju potpuno opuštanje i užitak u odmoru. No izvanredan skiper shvaća da je on najčešće glavna poveznica između gostiju i zemlje koju posjećuju pa ih neće samo voziti od točke A do točke B, nego će im s lakoćom pružiti dodatne informacije o prirodnim ljepotama, kulturnoj baštini, posebnim rutama te skrivenim uvalama. A skiperima koji rade u čarter tvrtkama na primopredaji i održavanju brodova možete poboljšati performans ulaganjem u edukacije iz stranih jezika, komunikacije, organizacije, govorničke treninge, edukacije za turističke vodiče itd. Takav jedan program skipper/mornar u charter bazi upravo je osmislilo i stavilo u svoju ponudu pomorsko učilište Adria Libar. Upravo u razgovorima s direktorima i voditeljima čarter tvrtki stvorila se inicijativa za sustavniju edukaciju osoblja na ovim pozicijama.
Booking agenti direktno komuniciraju s unajmljivačima zbog čega svako ulaganje u razvijanje njihovih komunikacijskih i prodajnih vještina nikada neće biti suvišno. Kvalitetan booking agent može donijeti značajan uspjeh tvrtki za čarter, ali isto tako ju može unazaditi neprimjerenom komunikacijom i lošim nastupom pred gostima jer on predstavlja cijelu tvrtku u njihovim očima. Budući da booking osoblje rješava i administrativni dio procesa rezervacije brodova, svakako bi im koristile dodatne edukacije na području tehnologije, baza podataka, organizacije informacija i konkretnih softvera koje vaša čarter tvrtka koristi u svrhu bookinga.
Brodski mehaničari ključan su dio tima zadužen za pozadinsko savršeno funkcioniranje plovila – oni su ti koji popravljaju i održavaju brodske pogonske motore, prijenosnike pogona i propelere te opremu za navigacijsko upravljanje, grijanje i klimatizaciju. Osim toga, brodski mehaničari nadziru rad upravljačkih uređaja, uređaja za zaštitu vode, zraka i uže radne okoline. Iz tog razloga iznimno je važno da su u tijeku s aktualnim tehnologijama i da vrlo dobro poznaju uređaje s kojima barataju kako bi na vrijeme mogli primijetiti potencijalne kvarove, a pri tome će im dodatni treninzi i edukacije itekako pomoći.
Isto kao brodski mehaničari, i brodski električari moraju dobro poznavati uređaje koje održavaju i popravljaju te biti informirani i u tijeku s razvojem alata koji im to mogu olakšati. Budući da su odgovorni za brodsku elektroniku i komunikacijske uređaje koji igraju ključnu ulogu u razini sigurnosti posade i putnika, ključno je da se njihovo znanje redovito nadograđuje!
Voditelj poslovanja u čarter kompaniji iznimno je odgovorna i kompleksna uloga koju itekako treba nadograđivati dodatnim edukacijama. Čak i ako ste voditelj poslovanja vi kao vlasnik tvrtke, svakako je preporučljivo uložiti u edukacije iz organizacije, financija, upravljanja ljudskim potencijalima, liderskih vještina, upravljanja vremenom i projektima, komunikacije i ostalih područja kojima dobar manager treba baratati.
Slično kao skiperi, hostese/domaćice na brodu imat će velike koristi od učenja dodatnih stranih jezika, pa makar i nekih kraćih edukacija koje će ih naučiti osnove novog jezika potrebne za komunikaciju s gostima. Također, bilo bi dobro da razviju organizacijske vještine, nauče trikove ophođenja s gostima iz turizma i ugostiteljstva te unaprijede svoje komunikacijske vještine maksimalno moguće. Uz to, svaka će domaćica na brodu (a i njezini gosti) profitirati od zanimljivih tečajeva i stručnih edukacija iz područja kulinarstva.
Razne iznimne edukacije i treninzi zaposlenika na prvu se vlasnicima čarter kompanija mogu činiti kao (nepotreban) dodatni trošak. Ako ste slučajno i vi bili jedni od njih, nadamo se da vam je ovaj članak pomogao uvidjeti da se tu zapravo radi o vrlo mudrom ulaganju u budućnost kompanije koje se onda višestruko vraća.
Strateškim ulaganjem u edukaciju zaposlenika poslodavci grade organizacijsku kulturu koja je otvorena promjeni, prilagodljiva i inovativna, što im dugoročno pomaže. Osim toga, štede na troškovima zapošljavanja zbog manje fluktuacije radnika i smanjuju troškove ispravaka grešaka djelatnika te povećavaju zadovoljstvo gostiju. Sve se to na kraju odražava na količinu prihoda i općeniti uspjeh poslovanja tvrtke za čarter – što je svima u konačnici i cilj.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Imate ideju, ali nedostaje vam milijun-dva (ili dvadeset)? Očito je vrijeme je za nove investicije. Ivica Žuro nam donosi najbitnije informacije o aktualnim financijskim programima i kreditima za poduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu. Od otpisa glavnice do zelenih inicijativa - saznajte kako postaviti temelje za uspjeh u idućoj godini.
Možete li zamisliti svoj život ili posao bez pomoći digitalnih alata? Naravno da ne možete, jer su digitalni alati postali neizostavni, ali i jer poboljšavaju i olakšavaju našu svakodnevicu. Predstavljamo vam IQNautics, digitalni alat koji će promijeniti vaš život i potpuno transformirati poslovanje vaše čarter tvrtke.
Jedna stvar koju vaše brendiranje zahtijeva je da "vaša priča" odiše jedinstvom. To znači kako identitet vašeg brenda mora biti unificiran i kohezivan. To nije teško postići, ako znate koje su prednosti dobrog brendiranja i ako vam je stalo do toga kako vas vaši gosti doživljavaju.
Kako učiniti da se svaki gost osjeća kao da je vaš čarter iskustvo života? Mapiranje korisničkog putovanja može vam pomoći da sagledate svaku fazu kroz njihove oči – od prve pretrage na internetu do trenutka kada se vrate na kopno. No, to zahtijeva puno više od dobre organizacije i izvrsnih plovila. Morate stvoriti nezaboravne točke dodira koje će izdvojiti vaš čarter. Svatko može koristiti mapiranje putovanja kako bi unaprijedio usluge, riješio uobičajene frustracije i izgradio lojalnost koja vraća goste.