Shvaćate li kako je važnost investiranja u edukaciju zaposlenika ključan čimbenik za uspjeh tvrtke? Znate li i koje sve teme uključuju edukaciju zaposlenika i što bi sve trebali učiniti kako bi osnažili svoj buking tim za trenutnu, ali i buduće sezone.
Kaže se kako je svaki lanac snažan kao njegova najslabija karika. Za uspješan buking tim je nužno osnažiti svakog njegovog člana. Naravno, pojedinci koji imaju slabije razvijene prodajne i komunikacijske vještina se uvijek mogu zamijeniti.
No, nije li mnogo efektivnije i dugoročno isplativije osnažiti svoj postojeći vjerni tim?
Odakle uopće krenuti i što konkretno možete napraviti kako bi vaš tim sljedeće sezone oborio rekorde prodanih rezervacija? U nastavku vam donosimo nekoliko ideja za pristup buking timu koje možete isprobati već danas i dočekati iduću sezonu potpuno spremni za nove izazove:
Upoznajte svoj buking tim
Prije poduzimanja bilo kakvih koraka prema promjenama ili uvođenju novih aktivnosti ključno je razumjeti i prepoznati specifičnosti vašeg prodajnog tima. Ovo se ne odnosi samo na upoznavanje imena i pozicija, već uključuje detaljno razumijevanje osobina svakog pojedinca, njihovih prednosti i jedinstvenih kvaliteta, ali i prepoznavanje njihovih slabosti i područja na kojima su manje kompetentni.
Kad ste upoznati s vještinama, slabostima i karakteristikama svakog člana svog prodajnog tima, moći ćete precizno odrediti što je potrebno za povećanje njihove produktivnosti. Na taj način, nećete gubiti dragocjeno vrijeme na isprobavanje različitih sistema koji možda nisu učinkoviti. Ili na forsiranje istih pristupa na svakog pojedinca, što može rezultirati nezadovoljstvom i manjom produktivnošću.
Umjesto toga, personalizirani pristup svakom članu tima omogućava bolje rezultate, jer svaka osoba ima jedinstvene potrebe i stil učenja. Primjerice, nekome je možda potrebna dodatna podrška u tehničkim aspektima prodaje, dok je drugome potrebno više vremena za razvijanje međuljudskih vještina.
Na taj način, upoznavanje vašeg prodajnog tima nije samo površinski zadatak, već zahtijeva investiranje vašeg vremena i energije kako bi se svakom pojedincu pružila prilika za poboljšanje svojih vještina. Samo tako mogu doprinijeti timu na najbolji mogući način.
Informirajte buking tim o proizvodu
Čak i najvještiji prodavač može se suočiti s neuspjehom ako detaljno ne razumije proizvod ili uslugu koju prodaje. Zato članovi vašeg buking tima trebaju razumjeti sve o uslugama i plovilima koje nudite. Oni bi trebali biti upućeni u tehničke specifikacije, jedinstvene značajke i prednosti, ali i u moguće nedostatke.
Više od toga, vaš buking tim treba razumjeti povezanost između onoga što nude i rješenja koja pružaju kupcima te koju dodatnu vrijednost im daje.
Ova duboka razina razumijevanja proizvoda i usluge omogućuje članovima tima pripremiti se pripreme za širok spektar pitanja i situacija koje mogu naići prilikom prodaje.
Ne samo kako će to povećati njihovo samopouzdanje u svoje sposobnosti prodaje, već će također poboljšati njihovu sposobnost prezentacije. Potencijalnim gostima će moći bolje prezentirati unajmljivanje vaših plovila kao iskustvo koje ne smiju propustiti.
Edukacija, edukacija, edukacija
Ukoliko želite da vaš buking tim ostvari izvanredne prodajne rezultate, nema boljeg ulaganja od edukacije. Učenje i stalno usavršavanje znanja i vještina mijenja perspektivu zaposlenika. Ujedno podiže razinu njihovog samopouzdanja te im pruža esencijalne alate potrebne za uspješan rad. Kroz edukaciju, članovi vašeg tima mogu se bolje organizirati, optimizirati svoje vrijeme i steći potrebna znanja koja će im omogućiti biti proaktivni, samostalni i uspješni u komunikaciji s klijentima.
Kod edukacije je bitno naučiti i kako pravilno predstaviti tvrtku i istaknuti njen brand u sve većem i kompetitivnijem tržištu. Kvalitetna edukacija pruža zaposlenicima dublje razumijevanje tvrtke, njenih proizvoda ili usluga te misije i vizije, omogućavajući im uvjerljivo prenošenje informacija.
Edukacija stvara osposobljen i dobro informiran prodajni tim, spreman za suočavanje sa svim izazovima i mogućnostima koje dolaze s poslovnim okruženjem. Dakle, kada razmišljate o unaprjeđenju svog buking tima, edukacija bi trebala biti na vrhu vašeg popisa prioriteta.
Kvalitetni i zadovoljni zaposlenici ono su što može stvoriti ili uništiti tvrtku, pogotovo oni zaposlenici koji su u direktnom kontaktu s gostima, kao što je vaš buking tim.
Svojim zaposlenicima možete pokazati koliko su vam važni uz pomoć edukacija. Oni će naučiti bolje predstavljati i sebe i vašu čarter tvrtku. Zauzvrat ćete dobiti produktivnije, kreativnije i sposobnije zaposlenike.
Za vašu se čarter tvrtku više isplati uložiti u redovne edukacije svog prodajnog tima, nego stalno mijenjanje zaposlenika. Osim što veliki obrtaj zaposlenika donosi veće troškove, izgleda i zabrinjavajuće novim potencijalnim zaposlenicima.
Edukacija je isplativija, pogotovo kad uzmemo u obzir kako svatko može naučiti prodajne vještine i tehnike ako im pristupi na odgovarajući način.
Osim toga, ulaganjem u njihovo obrazovanje zadržat ćete najbolje zaposlenike i pokazati im kako ih cijenite. Oni će povratno uložiti još više entuzijazma u ostvarivanje zajedničkih ciljeva. Takav odnos prema zaposlenicima privlačan je i budućim zaposlenicima koji će htjeti raditi u kvalitetnoj i organiziranoj tvrtki poput vaše.
Na edukacijama vaši zaposlenici uče od stručnjaka koji su svoje vrijeme posvetili otkrivanju rješenja koja su testirana i dokazano funkcioniraju. Dobivaju konkretna znanja i praktične tehnike koje mogu već isti dan upotrijebiti na svom radnom mjestu.
Ako vaši zaposlenici do sada nisu imali priliku naučiti osnove marketinga, bilo tijekom formalnog obrazovanja ili u vlastitom aranžmanu, svakako se pobrinite to im omogućiti. Poznavanje osnova marketinga važno je bez obzira na to koji način oglašavanja odabrali koristiti primarno u svojoj tvrtki, tradicionalni ili digitalni marketing.
No, smatramo kako je digitalni marketing trenutno definitivno povoljniji pristup koji zaista dopire do korisnika, a dostupan je svima. Zato je svakako poželjno da članovi vašeg buking tima prođu neke od sljedećih edukacija:
Kojom god vrstom edukacije odlučili obogatiti znanje svog buking tima, imajte na umu kako se uvijek možete dogovoriti za edukacije prilagođene potrebama tvrtke. Bez obzira na to koja je trenutna razina znanja vaših zaposlenika.
Zato se nemojte ograničavati na postojeće edukacije nego tražite ono što je članovima prodajnog tima trenutno potrebno kako bi postizali najbolje moguće rezultate i podržali rast vaše čarter tvrtke.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.
Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.
Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.
Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.