Standardnom klijentu sve čarter kompanije nekako izgledaju isto. Rijetki su oni koji se znaju razlikovati od svoje konkurencije. Jeste li spremni napraviti promjenu i istaknuti se u mnoštvu?
Svatko govori istu stvar – i nitko ne sluša. To je stvarnost u većini industrija, ne samo kod čarter kompanija. Svi kopiraju jedni od drugih, dok na kraju iz perspektive kupca svi ne izgledaju jednako. A kada se to dogodi kupcima tada ne preostaje drugo nego birati uslugu prema cijeni ili prema nečemu što su zadnje zapamtili iz reklama.
Kako to obično biva u svakoj industriji, tako i u čarteru postoje već uobičajeni ciklusi. Trenutno su čarteraši završili svoj najdraži ciklus, onaj kreativni. Tako je, kreativni! Kreirani su cjenici i ponude novih plovila u flotama za sljedeću sezonu.
Većina će pomisliti kako čarter sezona počinje s uskršnjim praznicima kao u ostatku “Lijepe Naše”. No, na sreću to ovdje nije slučaj. U ovom trenutku prikupljaju se nove rezervacije punom parom i sada je pravo vrijeme za postaviti pravila nove igre jer nova sezona 2023. je zapravo već počela!
I dok se još zbrajaju prodajni rezultati ove sezone, vlasnici čartera trebaju znati na čemu su, koliko je sezona stvarno bila uspješna, pa će tek onda razmisliti i donijeti odluku što i kako dalje u marketinškom i prodajnom smislu. Za kvalitetno pripremiti novu sezonu trebali bi pravovremeno odreagirati. Znači kako već sada kasnite!
Nova sezona, nova plovila i nove cijene. A klijenti? Novi ili stari? Hoće li se stari klijenti vratiti i hoćete li privući nove klijente?
Uz to što sa pripremom nove sezone ne bi smjeli kasniti morate uzeti u obzir što konkurencija radi. Jer i prvi konkurent ima iste brodove, flota mu je smještena u istoj marini kao i vaša i ima gotovo iste 'extrase' u cjeniku. Popusti su više manje isti i naizgled sve je isto. Jedina je razlika možda u buking listi. Njegova je bolje popunjena!
Normalno je pitati se - kako je to moguće? Kako je moguće, kad radite s istim prodajnim kanalima i istim agentima i istim rezervacijskim sustavima? Tješite se kako je to stvar prezasićenosti tržišta, jednostavno ima previše ponude, premalo klijenta. I jednostavno u nekim terminima ne možete dobiti rezervaciju ni ako “brod date mukte”.
I tako vi imate dobar izgovor. I sve je super i sve je OK, kad si muško i voliš nogomet…
Ne, ne, ne, ipak nije to poanta - sve je super kada imate strategiju koja rastura i koja vam donosi željeni prodajni rezultat.
Jer jedan od učinkovitih načina za izdvojiti se od konkurencije je imati dobru marketing i prodajnu strategiju koja će zadržati stare i privući nove klijente. Jednostavno morate unaprijed znati što, kada, kako i kome komunicirati. To će vam omogućiti donositi pravovremene odluke i imati kontrolu nad situacijom koju je samo naizgled nemoguće kontrolirati.
Zaključit ćemo: Spremni ste za novu čarter sezonu i jasno se razlikujete od svoje konkurencije, zar ne?
Ako to baš i nije tako, ako trebate savjete vezano uz kreiranje strategije i marketinškog plana, slobodno nam se javite sigurno ćemo zajedno pronaći pravo rješenje.
Neprekidno ste u potrazi za poboljšanjem poslovanja svoje tvrtke? Prijavite se na naš newsletter i dobivajte informacije koje vam trebaju!
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Sigurnost. Kvaliteta. Vrhunski izgled. To su sigurno riječi s kojima želite asocirati svoja čarter plovila. Znate li kako je sama estetika plovila često baš onaj odlučujući faktor za goste? Često je baš izgled onaj koji prevagne u odluci... I što će najbolje privući goste nego sjajno, čisto i kvalitetno ispolirano plovilo.
Boot Düsseldorf je najveća svjetska izložba jahti i sportova na vodi. Međutim, ovaj događaj je više od tipičnog nautičkog sajma - nudi pogled u budućnost sportova na vodi i održivih morskih inovacija. Ove godine, od 18. do 26. siječnja, posjetitelji će imati priliku doživjeti sve to - od najmodernijih tehnologija na Blue Innovation Docku do luksuznih jahti i praktičnih iskustava s opremom - jer ovaj događaj ima ponešto za svakoga.
Naš autor Ivica Žuro analizira što nas čeka u 2025. godini, od poreza i marina do održivosti nautičkog čartera i turističkih strategija. U članku koji spaja ekonomiju i turizam, razmatra kako planirati dugoročni uspjeh u vrijeme neizvjesnosti. Što možemo naučiti od prošlih godina i kako se prilagoditi novim okolnostima?
Čarter industrija u Hrvatskoj tijekom 2024. proživjela niz promjena, ali i izazova i prilika. Od “novih” načina na koji gosti bukiraju plovila do tehnologije namijenjene isključivo čarterima i flotama, sezona je definitivno bila i turbulentna i neizvjesna. Ovo je detaljan pregled događanja koja su obilježila 2024. u jednom od najvažnijih sektora hrvatskog turizma.