Oslanjati se na dobro poznate, stare kanale prodaje u čarteru nije uvijek efikasno. U svakoj se prodaji pa tako i u svim granama turizma, smatra kako je najbolje pokriti čim više kanala prodaje i posvetiti se vlastitom brendu i efikasnim marketinškim kampanjama. Što možete učiniti kako biste privukli više gostiju pročitajte u nastavku.
Kao čarter tvrtki kojoj je primarna djelatnost iznajmljivanje jahti, važno je razumjeti konkurenciju u svojoj industriji i što možete učiniti kako bi se izdvojili iz mnoštva.
Konkurencija je jaka u čarter industriji, a mogli bismo reći kako je i savršena konkurencija. Zašto? Mnoge tvrtke imaju skoro identične flote i rade na sličan način, nude slične usluge i ne razlikuju se mnogo jedne od drugih osim po imenu. Što zapravo otežava svakoj tvrtki, jer se teško može istaknuti od ostalih.
Međutim, postoji nekoliko stvari koje čarter tvrtka može učiniti kako bi se izdvojila iz svoje “savršene konkurencije” i u konačnici privukla kupce.
Jedan od načina za isticanje je i ponuditi jedinstven proizvod ili uslugu. To može značiti ponudu drugačije vrste jahte u čarteru ili pružanje novog, unikatnog iskustva. To definitivno nije jednostavan poduhvat, ali mali pomaci se mogu učiniti. Zašto vaše čarter poslovanje ne bi išlo ukorak s vremenom, pa bilo održivo? Ili zbog čega ne bi vaše jahte imale digitalni nadzor, što nad opremom, što i nad operativnim sistemima.
Aplikacije kao što su Sentinel marine solutions ne samo što olakšavaju plovidbu skiperima, nego i base managerima, ali i samim gostima u slučaju ‘bare boat’ čartera. Digitalni sustav koji omogućuje potpuni nadzor nad plovilom, također omogućuje i bolji nadzor nad nepredviđenim situacijama te prevencije štete. Što u konačnici zapravo smanjuje troškove čarter poslovanju, osobito u sezoni kada se izlaženje na teren uz pomoć ovakve aplikacije može svesti na minimum.
Svakom čarter poslovanju bi trebalo biti važno stvoriti snažan identitet tvrtke, odnosno svoj brend. To ne znači kako će svi biti jednako jaki, ali postoje pojedini čarteri koji su toliko jaki da ih gosti prepoznaju i ne treba ih posebno napominjati. Oni su se "izbrendirali” i njihovi gosti su im vjerni.
Brendiranje svake tvrtke, pa tako i čartera podrazumijeva snažnu marketinšku strategiju i stvaranje snažnog vizualnog identiteta. Na taj način, možete se izdvojiti od konkurencije i privući više gostiju.
Nažalost, možemo reći kako je na našem području mali broj čartera koji zapravo drže do svog brenda, svog identiteta ili do društvenih mreža. Smatra se kako je gost u čarteru rob navike i uvijek će biti vjeran. Mali je broj i onih koji se oslanjaju i na više kanala prodaje.
Zaboravlja se, ignorira ili jednostavno ne zna, činjenica koliko je moćno oglašavanje i koliko su marketinške strategije zapravo moćne.
Nije tajna kako je industrija čartera jahti izuzetno konkurentna. Zapravo izuzetno je velik broj čarter tvrtki. No, pored toliko čartera, koliko se zapravo traže novi i inovativni načini za doći do potencijalnih gostiju te za povećati broj rezervacija? Čarteri se većinom oslanjaju na svoje uvriježene načine i kanale prodaje i rezervacija. Rekli bismo, sva jaja stavljaju u istu košaru. Koliko je to zapravo isplativo?
Jako je važno usredotočiti se na nove distribucijske kanale i marketinške taktike, jer je budućnost uvijek neizvjesna. Fokus na samo jedan kanal lako dovede do onoga što se zove poremećaj u opskrbi, ako taj kanal zakaže. Kanali prodaje u turizmu su većinom uvijek isti, jer ih se smatra provjerenima i pouzdanima, ali imaju i svojih mana. A to je njihova jednostranost.
Jedna od najvažnijih metoda prikupljanja rezervacija u čarteru jest baš to oslanjanje na stare distribucijske kanale. Jednostrani su jer iako postoje već duže vrijeme i već su poznati, ne daju mogućnost da vašu čarter tvrtku vidi čim više ljudi i čim više potencijalnih gostiju. Dakle, oslanjanje na nove kanale prodaje je izvrstan je način za osigurati vašem čarteru vidljivost na što većem području, a to naravno, donosi i više potencijalnih novih gostiju.
Važan čimbenik koji treba uzeti u obzir je i to što se čarteri u velikoj mjeri oslanjaju na stare pouzdane goste. To su gosti koji su već koristili usluge istog čartera godinama, rezerviraju iz godine u godinu i velika je vjerojatnost kako će rezervaciju i ponoviti. Oslanjanje na te goste odličan je način za održati svoje poslovanje, ali na taj način se ne osigurava dovoljno prostora za nove goste. Ukratko, stari gosti su oni koje treba cijeniti i poštovati njihov izbor i povjerenje koju su ukazali, ali i oni će jednoga dana prestati dolaziti iz ovog ili onog razloga.
Ako se vaši kanali prodaje nisu dovoljno posvetili pitanju privlačenja novih gostiju, povećanju broja rezervacija, koliko je zapravo uspješna strategija u kojoj se čarter oslanja samo na stare goste? U nekom trenutku shvaćate kako ni ne ostvarujete prihode koje ste očekivali. Ne mislite li kako je neka promjena prijeko potrebna?
Dakle, ako se pojedinci oslanjanju na stare kanale prodaje u čarteru jahti i stare pouzdane goste, nema tu previše prostora za napredak. Iako su stari kanali i stari gosti izvrstan način za odražavanje čarter poslovanja, mora se znati i doprijeti do novih potencijalnih gostiju. Dakle, treba pokriti sve opcije, sve baze i sve kanale.
Planiranje nepoznanica i nepredvidivih situacija u čarteru jedan je od najvažnijih aspekata posla, ili bi barem trebao to biti. Bez obzira koliko dobro planirate i koliko ste iskusni, uvijek će se pojaviti neočekivane situacije. Zbog toga je važno imati pouzdane kanale prodaje. Pouzdani kanali (množina, a ne jednina) su ono koji će pomoći nositi se sa svim neočekivanim situacijama, kada to bude potrebno.
Prilikom odabira prodajnog kanala za vaš čarter, važno je uzeti u obzir vaše specifične potrebe i zahtjeve. Postoji veliki broj različitih prodajnih kanala koje možete izabrati, stoga je važno pronaći onaj koji vam odgovara. Neki od najčešćih prodajnih kanala za čarter tvrtke uključuju online platforme, agente i brokere za iznajmljivanje jahti.
Online platforme izvrsna su opcija za tvrtke koje se bave iznajmljivanjem jahti jer nude širok raspon pogodnosti. Jedna od najvećih prednosti online platformi je to što su globalne, što znači kako možete doprijeti do vrlo velikog broja potencijalnih gostiju. Oni također nude niz značajki koje vam mogu pomoći u razvoju vašeg poslovanja, kao što su sustavi online rezervacija i marketinški alati.
Brokeri i agenti za iznajmljivanje jahti su stručnjaci u čarter industriji i mogu vam pomoći pronaći prave goste za vaš čarter. Naravno, i gostima idealnu jahtu za njihove potrebe. Također nude niz pogodnosti, kao što su modeli prodaje temeljeni na proviziji i pristup globalnoj mreži čarter jahti.
Bez obzira koji prodajni kanal odaberete za svoje čarter poslovanje, važno je osigurati se na što više područja. Uzmite si vremena i istražite svoje mogućnosti, provjerite jeste li odabrali prodajni kanal koji vam može ponuditi podršku koja vam je potrebna u svakoj situaciji. Osobito onoj nepredviđenoj.
Nema sumnje kao se čarter tvrtke moraju usredotočiti na osiguravanje protoka gostiju iz svih mogućih kanala, a ne samo od starih, pouzdanih gostiju, već i od novih gostiju. Uostalom, novi gosti mogu su oni koji će pomoći čarter poslovanju napredovanje u godinama koje dolaze.
Jedan od najboljih načina za osigurati stalan priljev gostiju, je i osigurati učinkovitost svih prodajnih kanala. To znači kako trebate imati dobru online prisutnost, kao i dobre odnose s agentima i drugim partnerima. Bliskom suradnjom sa svima njima možete osigurati usmjeravanje potencijalnih gostiju prema vama i osigurati se kako će gosti pronaći baš vas.
Osim toga, važno je imati marketinške strategije koje su aktualne i relevantne. To znači biti aktivni na društvenim mrežama, te također i proizvoditi relevantan sadržaj koji će zainteresirati potencijalne kupce. Ako možete održati svoje marketinške strategije svježima i zanimljivima, bit ćete sigurni i moći ćete privući nove goste u svoje čarter poslovanje.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Razmišljate o ulaganju u jedrilicu, ali niste sigurni je li to prava odluka? Hrvatska slovi kao raj za nautičare, s obalom koja privlači svake godine sve veći broj nautičara. A dobar charter management, vaša jedrilica može generirati prihod. Saznajte je li kupnja plovila doista pametna investicija i koji su modeli jedrilica najtraženiji.
Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.
Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.
Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?