SEO je često izuzet iz čarter poslovanja. No, dok jedni smatraju kako im optimizacija za tražilice ne treba, drugi je rade. I vrlo su uspješni u tome. Ako ste u nedoumici, saznajte što je SEO i što točno podrazumijeva.
SEO je često mistificiran pojam, većina ljudi nije upućena i nije im posve jasno o čemu se tu točno radi. SEO (Search Engine Optimization) se nekako smatra sporednom stvari jer nema instant rezultate i mora se na rezultate “čekati”. Ima li išta gore od čekanja rezultata? Ima. Očekivanje rezultata, ne radeći ništa.
SEO predstavlja optimizaciju za tražilice i zapravo pokriva vrlo širok spektar pojedinosti, a sve se svodi na jednu jedinu - imati web stranicu koju će vaši potencijalni klijenti pronaći kada pretražuju određene pojmove na Google-u.
Bez obzira što im je potrebno, ljudi se danas za odgovore i preporuke gotovo uvijek prvo okreću online tražilicama i “guglaju”. Čarteri tu nisu iznimka.
Najveći izazov optimizaciji predstavlja prvenstveno generalno mišljenje čartera kako njima “to” ne treba. Međutim imaju arhaične web stranice koje ne ispunjavaju ni 5% osnovnih parametara Google-a. A Google redovno mijenja pravila kako bi na vrh došli oni najbolji.
Nekada je bilo dovoljno natrpati web ključnim riječima i pisati blogove bez smisla i razloga, ali s ključnim riječima i tko to bolje napravi - bio je prvi. U redu, ovo je dosta rudimentarno objašnjenje, ali nekako je istinito.
Danas se Google okreće važnijim stvarima, kako bi "iskorijenio" stranice koje daju loše i neadekvatne informacije. Stoga je bitno koliko je vaša web stranica relevantna i transparentna te kakav je sadržaj koji ona nudi.
Nema se tu što mnogo reći, mnogo njih smatra kako im SEO ne treba, ne vide uopće potrebu imati kvalitetnu web stranicu. Jednako tako se i čude zašto je netko drugi, njima identičan, bolji i uspješniji od njih. Možda zato jer im web ne izgleda kao rađen u srednjoškolskom kabinetu davne 1996. g.
Ako želite biti dostupni novim klijentima, svojim potencijalnim gostima, ponuditi im najbolje usluge koje imate i povećati prihode svoje tvrtke, Search Engine Optimization (SEO) je strategija u koju se isplati uložiti.
Ako shvaćate u čemu griješite, i spremni ste na izazov - čitajte dalje.
Primjer: Neki tamo negdje pojedinac, nazovimo ga Hans, sjedi, razmišlja o odmoru u Hrvatskoj. Hansu padne na pamet ideja kako bi želio ove godine unajmiti jahtu. Sigurno je kako će pretraživati ponudu na internetu. Pitanje je - hoće li među rezultatima pretrage pronaći vaš čarter ili vašu konkurenciju?
Ako se vaša web stranica ne nalazi među rezultatima na prvoj stranici pretrage, tada to drastično otežava potencijalnim klijentima pronaći vas, pa tako i Hansu. A vjerujte nam – Hans sigurno neće ići na drugu stranicu Google-a. Radije će pretraživati neki drugi pojam. Ili neku drugu “predivnu obalu”.
No, mi vjerujemo kako poslujete kvalitetno, pa bi bila dvostruka šteta, za potencijalne goste i za vas, ako vas ne uspiju pronaći.
Što bi laički objašnjeno značilo, ako u Hrvatskoj postoji oko 1000 čarter tvrtki i svaka od njih ima web stranicu, a svaka od njih je “najbolji čarteru Hrvatskoj” - koja je onda prva?
Prva je ona koja ima najbolju web stranicu i daje najbolje informacije na svojoj web stranici.
A za koga su te informacije? Pa za vaše potencijalne goste. (Za našeg Hansa, pogotovo).
Ukratko, SEO, odnosno optimizacija za tražilice bitna je kako bi korisnici, pretražujući određene ključne riječi na Internetu, mogli naći upravo vas, a time i usluge koje im u trenutku pretrage trebaju.
I sad, na vama je hoćete li se oglašavati i trošiti novce na oglase ili postaviti svoju web stranicu kako treba, periodično je malo revidirati prema Google-ovim smjernicama te redovito objavljivati informativne blogove.
A kakvi su to blogovi? Oni koji odgovaraju na pitanja koje ljudi pitaju Google. Pitanja ima raznih, od “koji je najbolji restoran na Kornatima”, “kako zapravo unajmiti brod u čarteru”, pa sve do “je li bolje SUP kupiti ili rentati od čartera”
SEO uključuje unošenje adekvatnih i aktualnih promjena na vašu web stranicu. One imaju značajan učinak na način na koji vaši korisnici doživljavaju vaš web i kakve rezultate ostvarujete u organskim pretragama, dakle onime što ljudi “pitaju Google”.
Iako se to na prvi pogled čini kao lagan zadatak, SEO stručnjaci i specijalizirane SEO tvrtke znaju kako se algoritmi tražilica poput Googlea često mijenjaju, skoro svakodnevno. Uz to znaju na koji način korisnici pretražuju Internet.
Osim toga, takva vrsta stručnjaka ima i poseban set vještina koje mogu koristiti za povećanje vaše vidljivosti na tražilicama – od marketinških strategija, vještina pisanja, poznavanja statistike i sl.
SEO zaista obuhvaća mnogo toga, ali možemo ga podijeliti na tri osnove cjeline:
Tehnički SEO – odnosi se na samu strukturu vaše web stranice, njene osnovne postavke prema pravilima struke i prema SEO pravilima te na njenu brzinu učitavanja i kategorizaciju. Svi ovi parametri moraju biti dobro posloženi kako bi Google zapravo indeksirao vašu stranicu te joj dodijelio “rank”, odnosno poziciju kojoj pripadate.
On-page SEO – je zapravo sadržaj na vašem webu, a tu nije bitno samo dobro istražiti ključne riječi koje ljudi pretražuju, a vama su relevantne. Bitno je i sve to uobličiti kako bi vaša stranica nudila baš ono što ljudi traže te ih redovito informirala kroz kvalitetan content, odnosno sadržaj. Dodatni sadržaj u obliku blogova ili rubrike novosti, je idealan način preko kojeg potencijalni klijenti i gosti dolaze do vas.
Off-page SEO – obuhvaća “građenje linkova” koji vode baš na vašu web stranicu. Između ostalog podrazumijeva PR objave, vođenje društvenih mreža ili “spominjanje” vaše stranice na raznim relevantnim mjestima. Sve kako bi se za vašu tvrtku i vašu stranicu čim više čulo, a sukladno tome na nju i kliknulo.
Postoji još i nešto što se zove lokalni SEO, a direktno je povezan sa vašim poslovanjem. Lokalni SEO je također vrlo važan dio strategije, a omogućava korisnicima pronaći vas koristeći lokalne pojmove kao što su na primjer "najam jedrilice Zadar" ili “brodovi čarter Split”. Pri tome si možete pomoći i ako postavite Google Bussines account, a tu osim što su vidljivi vaša adresa, kontakt informacije te link na vaš web, ljudi mogu ostaviti i recenziju. A one su opet bitne kao smjernice za druge korisnike. Čim više recenzija, tim bolje za vas.
Isplati li se onda uopće započeti raditi SEO? Odgovor je – da, naravno. Ni vaša čarter tvrtka nije izuzetak iz pravila koje kaže kako web stranica treba (i mora) biti optimizirana.
SEO trebate shvatiti kao ulaganje u vlastitu budućnost. Jer, naspram tradicionalnog marketinga, digitalni marketing je znatno jeftiniji u odnosu na rezultate koje donosi.
Svaki SEO stručnjak počet će od vaše web stranice (on-site SEO) koju će temeljito analizirati, vidjeti kako ju može tehnički poboljšati. Predložiti će SEO strategiju kojom će se vašu stranicu dovesti među prve rezultate na tražilici, a sukladno tome će je i povezati na društvenim mreža i relevantnim stranicama.
Online prisutnost je jako bitna, a svako spominjanje vaše web stranice pomaže Googleu više rangirati vašu stranicu i graditi online reputaciju. U konačnici, što vas se više spominje, to je veća šansa kako će korisnici upravo vas kontaktirati. Više kontakata na kraju rezultira većim brojem novih klijenata.
SEO stručnjaci će optimizirati vašu web stranicu kako bi ona funkcionirala besprijekorno, ali i kako bi je vaši potencijalni klijenti mogli lako pronaći te se njome lako i koristiti.
Vodit će računa o brzini učitavanja vaše stranice te o sadržaju koji je istovremeno optimiziran i za korisnika i za tražilice. Graditi će poveznice prema vašoj web stranici (link building) na drugim web stranicama i voditi računa o vašim recenzijama.
Uvijek ima prostora i vremena za rast i unapređenje vaše čarter tvrtke. Kad je idealno vrijeme za započeti sustavan rad na svojoj prisutnosti na Internetu? Pa sad i odmah, zar ne?
Želite rješenja za svoju čarter tvrtku koja možete kvalitetno primijeniti? Razmišljate kako započeti proces optimizacije za tražilice za svoje poslovanje? Želite poboljšati cijeli niz stvari, ali ne znate od kuda bi započeli?
Kontaktirajte nas za besplatnu analizu i prijedlog unaprjeđenja vaše web stranice već danas. Prijavite se na i naš newsletter kako bi na vrijeme dobili sve informacije koje vam trebaju!
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.
Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.
Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?
Jeste li ikada razmišljali o tome kako vas ljudi pronalaze? Znate li što je to lokalni SEO? Znate li i koliko je važan? Dajemo vam odgovor na to pitanje, kao i smjernice kako da uvijek ostanete relevantni. Barem na lokalnoj razini.