Dizajn web stranice za čarter tvrtku nije samo tehnologija i grafika; bitno je obuhvatiti suštinu svega što predstavljate. Suštinu avanture. Luksuza. Vaša bi web stranica trebala odražavati i to kako u potpunosti razumijete temeljne želje vaše publike. Trebala bi i prikazivati detaljne informacije o vašim jahtama, ali i destinacijama koje oduzimaju dah.
Čarter industrija, sa svojom specifičnom vrstom klijentele i “drugačijom” ponudom, je oduvijek zahtijevala i posebnu vrstu pristupa. Ipak, jedna stvar je sigurna – morate biti "vani”, u digitalnom svijetu.
Međutim, biti vani u tom digitalnom svijetu, ne znači imati samo dobru staru običnu web stranicu. Nešto što realno, izgleda kao vaša brošura na internetu - to više nije dovoljno.
Umjesto toga, vaše digitalno predstavljanje mora sadržavati sve ono što se inače veže za jahte. Ne, ne mislimo na konope i bokobrane... Mislimo na luksuz koji ljudi povezuju s plovidbom na jahti. Na morske avanture, predivne destinacije i ekskluzivnost čartera.
Dakle, mislimo kako je došlo vrijeme da svladate “umjetnost” izrade savršene digitalne platforme za vašu čarter tvrtku; jer zaslužuje najbolje. Isto kao i svi ljubitelji jahti koji na nju naiđu.
Ljudi koji traže jahte za čarter, često prednost daju jedinstvenim iskustvima koje čarter pruža ili izvanrednoj usluzi na jahti. Naravno, prednost je i kristalno čisto Jadransko more.
Isti ti ljudi često imaju istančan ukus i ne traže “samo” jahtu za iznajmljivanje.
Prepoznavanje njihovih želja može oblikovati način na koji vaša web stranica komunicira i povezuje se sa njima - vašom ciljnom publikom.
Vaša web stranica može postati ne samo izvor informacija, već i mjesto koje duboko rezonira sa glavnom publikom čitave čarter industrije.
Morate shvatiti kako se ne radi samo o luksuznim plovilima i zaradi - već i o obećanju. Obećanju budućeg (vrhunskog) iskustva na vašim plovilima.
Ljudi danas ne žele samo kupovati “stvari”, žele “kupovati” iskustva. U stalnoj su potrazi za nečim što im može obogatiti život.
A na internetu se vaša web stranica mora istaknuti sa točno onim što ljudi traže. Trebala bi sa preciznošću odražavati sve ono što je privlačno i ekskluzivno kod čarter iskustva.
Ovo su ključne komponente koje bi jednu takvu web stranicu učinile i odličnom:
Jasno brendiranje - dobro dizajniran logo, dosljedne boje tvrtke i pamtljiv slogan su trostruki faktori brendiranje. Ali brend nije samo vizualni element.
Ljudi poistovjećuju dosljednost nekog brenda s pouzdanošću i ugledom - pamte “obećanje” koje ste im dali.
Testimonialsi i recenzije - u digitalnom dobu, osobne preporuke su se transformirale u online svjedočanstva i recenzije. I imaju veliku moć.
Ljudi pridaju težinu tuđim iskustvima, traže uvjeravanje i validaciju. Postavljanjem autentičnih testimonialsa ili odličnih recenzija na svoj web, dajete kredibilitet svom poslovanju.
Detaljne informacije o jahtama - kada "kupuju” iskustva, vaši gosti žele i specifičnost.
Npr. vaša bi web stranicatrebala detaljno opisati svaku vašu jahtu. Od duljine i kapaciteta do pogodnosti na brodu pa sve do profesionalnosti posade; u fotografijama i video formi - svaki detalj je bitan.
Dajte ljudima priliku za vizualizaciju. Neka "osjete" svoje nadolazeće putovanje.
Istaknute destinacije - vaše jahte su samo jedan dio jednadžbe; gdje može odvesti vaše goste je sasvim nešto drugo. Detaljno se posvetite i razradite sekciju vaše web stranice koja je posvećena destinacijama.
Kroz tekstove i blogove, naglasite osunčane plaže Jadrana, privlačnost povijesnih mediteranskih luka ili netaknutu divljinu osamljenih uvala. Opišite lokalne atrakcije ili čak dajte i gurmanske preporuke.
Na ovaj način ne iznajmljujete samo plovilo, već nudite i kompletno nezaboravno iskustvo.
Kao što svi znamo, čarter svijet se temelji na inherentnoj privlačnosti, obećanju luksuza i nezaboravnih avantura – što se najbolje prenosi kroz vrhunske vizualne medije.
Na svom webu bi trebali imati fotografije visoke rezolucije, koje prikazuju sve “sitne, ali bitne” detalje - ulaštene palube koje se sjaje pod suncem, besprijekornu kvalitetu sadržaja na vašim plovilima ili predivne krajolike.
Definitivno iskoristite i vizuale nastale uz pomoć dronova. Dronovi su donijeli revoluciju u način na koji nešto doživljavamo, pružajući perspektivu iz zraka, koja je nekad bila nedostižna.
Međutim, privlačnost nije jedini kriterij za web stranicu. Funkcionalnost je najvažnija. Kako digitalno doba ubrzano napreduje, sve više ljudi pregledava, istražuje i rezervira putem mobilnih uređaja.
Bez obzira na vaše odlične, predivne i zapanjujuće slike i videa, riskirate potonuti u zaborav ako vaša web stranica nije optimizirana za mobilne uređaje. Morate imati jednako dosljedan, “user-friendly” i responzivan dizajn, bilo to na stolnom računalu ili pametnom telefonu.
Dakle, neka ne bude samo: “neka sve dobro izgleda”; morate ponuditi i besprijekorno iskustvo, bez ikakvih poteškoća. Danas, sposobnost prilagodbe je jednako važna kao i estetika.
Vaši gosti traže i jednostavnost i jasnoću.
Uzmimo, na primjer, par koji želi rezervirati jahtu za neku priliku, npr. žele proslaviti godišnjicu braka. Kad naiđu na vašu stranicu, moraju vidjeti čisti “search bar” gdje mogu lako odabrati vrstu jahte i datume putovanja. Također trebaju vidjeti i opcije filtriranja, kao što su određene pogodnosti, dodatna oprema, posada ili čak kuhar na brodu.
Umjesto svega na jednoj hrpi, moraju vidjeti jasno organiziran popis, slike i kratke detalje. Neophodna je i oznaka "dostupno" ili "rezervirano" na svakom plovilu, odnosno jasan kalendar koji prikazuje datume raspoloživosti.
Kada se odluče za booking, mora ih dočekati jednostavan formular za rezervaciju, automatski ispunjen s onim što su pretraživali i odabrali kroz filtere, sa transparentnim prikazom cijena.
Last touch? Opcija za sigurno plaćanje, gdje mogu puno komplikacije finalizirati svoju rezervaciju.
Zamislite da posjedujete superluksuzniju jahtu. Ali, usidrena je u nekoj osamljenoj uvali, skrivena od pogleda. Vi znate kako je vrhunska i posebna po svemu, ali je nažalost, nezapažena, tako skrivena u toj uvali.
Tako izgleda web stranica vašeg čartera bez učinkovitog SEO-a. SEO (Search engine optimization) osigurava online vidljivost vaše web stranice, kakvu ona i zaslužuje.
Osiguravate da nije samo "negdje vani", već privlači pozornost potencijalnih gostiju.
Analizirajmo onda i osnove SEO-a, uz primjere:
Relevantne ključne riječi - zamislite potencijalnog klijenta, neka se zove John, koji želi unajmiti jahtu u Hrvatskoj. U Google upisuje "luxury yacht charter Croatia". Ako ste ove ključne riječi, točnu frazu i njima srodne (kao što je "Croatia yacht rentals”), integrirali u sadržaj svoje web stranice, veća je vjerojatnost da će vas John pronaći na vrhu svojih rezultata pretraživanja.
Optimiziranje brzine stranica - Anna, zaljubljenica u jahte, klikne na vašu stranicu. Ali ako vaše slike (iako uistinu predivne i visoke rezolucije) usporavaju učitavanje stranice, postoji velika vjerojatnost kako će Anna brzo odustati od pregledavanja, a kamoli bookinga. Optimizacija brzine osigurava brzo učitavanje vaše stranice, zadržavajući interes takvih posjetitelja.
Kvalitetni backlinkovi – gledajte na backlinkove kao preporuke. Kada se web stranice vezane uz nautiku, putovanja ili jahte, koje već imaju određeni “ugled”, povezuju na vaš web, to je kao jamstvo vrijednosti vaših plovila. Google prepoznaje ove preporuke, dajući vašoj web stranici viši rang.
Što bi web stranica jedne čarter tvtke trebala činiti kako bi se istaknula?
Trebala bi obuhvatiti sve ono što je posebno i privlačno u nautičkom čarteru. Kao i sam duh pustolovine koju se može doživjeti jedino na jahti.
No, istovremeno bi se trebala i prilagođavati zahtjevima današnjeg digitalnog marketinga.
Vaša web stranica ne samo kako treba nego i mora dati prednost korisničkom iskustvu, od jasnog brendiranja do besprijekornog booking sustava.
Ali sama estetika i funkcionalnost opet neće biti dovoljne. U prenatrpanom internetu, SEO je taj koji pomaže vašoj web stranici doći u prvi plan.
Ima moć privući i angažirati prave ljude – one koji traže ono što vi nudite.
Troškovi hostinga web stranica mogu značajno varirati ovisno o potrebama i pružateljima usluga. U prosjeku, osnovni hosting može se kretati od 1€ do 10€ mjesečno.
Sveobuhvatniji paketi, prikladni za web stranice s velikim prometom ili e-trgovinu, mogu se kretati od 10€ do 60€ mjesečno pa i više.
Za čarter usluge preporučljivo je pridržavati se poznatih domena najviše razine (TLD - top-level domains) kao što su .com ili .net. Međutim, one specifične za industriju kao što su .yachts ili .boats također mogu pružiti jedinstveni doživljaj brenda, signalizirajući vašu stručnost izravno u web adresi. No, zapamtite, sve je u vjerodostojnosti i pamtljivosti.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Treba li biti registriran ili ne. Treba li mu dozvola. Smije li prevoziti goste... Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.
Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.
Zašto se neki gosti vraćaju godinama u isti čarter, a drugi ga zaborave čim se iskrcaju? Nije stvar ni u popustima ni u floti. Stvar je u emocijama, detaljima i povezanosti. Ako želite graditi čarter koji gosti ne napuštaju nakon jedne sezone, već se vraćaju, i dovode i svoje prijatelje - čitajte dalje.
U Marini Kaštela završilo je 17. izdanje Dana hrvatske male brodogradnje – Croatia Nautic Show 2025, a ovogodišnja manifestacija je donijela više sadržaja, više plovila i – još više razloga za posjet. Jedan od njih je bio i panel “Crewed charter - prilika i izazov” u organizaciji učilišta Adria Libar.