Što je lokalni SEO i zašto je važan za čarter tvrtke


Jeste li ikada razmišljali o tome kako vas ljudi pronalaze? Znate li što je to lokalni SEO? Znate li i koliko je važan? Dajemo vam odgovor na to pitanje, kao i smjernice kako da uvijek ostanete relevantni. Barem na lokalnoj razini.

Usred ogromne količine digitalnog sadržaja, ali i ogromne konkurencije, bitno je istaknuti se. I da vas ljudi mogu pronaći i saznati više vašoj tvrtki. 
I zato postoji lokalni SEO (Search Engine Optimisation). 
 
Lokalni SEO vam pomaže biti bolje rangirani u lokalnim rezultatima pretraživanja.   
 
Još jednostavnije rečeno, možete na to gledati kao na svoj osobni GPS koji vodi ljude (vaše potencijalne i buduće goste), koji su online, a u vašoj blizini - pravo na vaša vrata. 
 

Što je lokalni SEO (i zašto je važan) 

Lokalni SEO je jedna od bitnijih strategija digitalnog marketinga. Osmišljen je kako bi povećao vidljivost poslovanja u lokalnim online pretraživanjima. 
 
Dakle, kada je netko online i traži usluge "near me/u mojoj blizini" ili navodi točnu lokaciju npr. “tikovina za brod Zadar”, veća je vjerojatnost kako će se vaša tvrtka pojaviti na boljoj, višoj poziciji u rezultatima pretraživanja (ako vam je lokalni SEO dobro postavljen, naravno). 
 
Lokalni SEO-a smatra se nužnim jer vam pomaže doći do potencijalnih kupaca/klijenata/gostiju u vašoj blizini.  
 
Online prisutnost je ta koja danas određuje opstanak i rast poduzeća, pa je i lokalni SEO postao osnovna potreba.  
 
To posebno vrijedi za tvrtke koje posluju na lokalnoj razini, kao što su restorani, fizičke trgovine te, na kraju, nautičke i čarter tvrtke. 

 

Lokalni SEO za čarter tvrtke 

Svaka čarter tvrtka ima svoj cilj - doći do potencijalnih gostiju. Kako to uspješno učinit i ako ste okruženi konkurencijom? 
 
Ali čarter se, kao i čitav nautički sektor, također može uvelike osloniti i na lokalnu interakciju i angažman, a ne samo na strane goste. 
 
Postoji određeni broj gostiju u čarteru koji traže specifične usluge “u blizini”, točnije usluge na točno određenoj lokaciji. Zbog toga vam je neophodna jaka lokalna online prisutnost. 
 
Kada vaši potencijalni gosti pretražuju pojmove kao što su "čarter tvrtke u mojoj blizini" ili "najam jahte u Zadru/Sukošanu/Biogradu/Trogiru", na rezultate prikaza uvelike utječe lokalni SEO. 
 
I zato, lokalni SEO može biti upravo ono što će vašu tvrtku istaknuti u moru drugih

 

Tehnike za implementaciju lokalnog SEO-a 

Kako zapravo implementirati lokalni SEO u svoj marketing i tako poboljšati svoju čarter tvrtku
 
Pri implementaciji lokalnog SEO-a, da bi on bio kvalitetan, treba napraviti nekoliko stvari (istovremeno):  

Postavite tvrtku na Google maps.  

Za početak, postavite svoju čarter tvrtku na Google Maps (nekad se to radilo putem Google My Business-a).  Neka svih podatci o vašoj čarter tvrtki budu potpuni, točni i aktualni. 

Koristite lokalne ključne riječi. 

Koristite lokalnih ključnih riječi, a to su fraze koje uključuju zemljopisne lokacije ili čak i regionalni govor. Koristite i specifične fraze poput "najam luksuzne jahte u [naziv grada]" ili "najbolji čarter u [naziv grada]".  

Skupljajte recenzije. 

Radite na prikupljanju autentičnih recenzija vaših gostiju te ih uredno i vodite. To znači kako trebate zahvaliti na svakoj ocjeni (ma kakva ona bila) te odgovarati na upite. U slučaju negativne recenzije, potrudite se objasniti situaciju i riješiti eventualni problem na miran i ljubazan način. Recenzije također služe i kao "social proof”,dodaju kredibilitet vašem poslovanju. 

Radite na backlinkovima. 

"Skupljate” lokalne backlinkove. Backlinkovi su hiperveze drugih (lokalnih) tvrtki na vašu web stranicu, a također služe i za poboljšanje vaše digitalne reputacije.  
Surađujte s tvrtkama u vašem okruženju, blogerima i news portalima – i neka svi oni povezuju na vašu stranicu. To jača vaš online autoritet, osobito unutar vaše lokalne industrije.   

Kreirajte kvalitetan web sadržaj.  

Uložite vrijeme i budžet u stvaranje kvalitetnog sadržaja za web koji je ujedno i specifičan za vašu lokaciju. Redovito objavljujte blogove, članke ili videa koji će biti zanimljivi vašoj lokalnoj publici.   
Davanje jedinstvenih informacija o lokalnim događanjima, marinama, pa čak i nautički savjeti, su ono što poboljšava vaš SEO i pozicionira vašu čarter tvrtku kao autoritet u regiji. 

Mjerenje utjecaja lokalnog SEO-a na čarter tvrtke  

I da, trebali bi mjeriti učinkovitost i utjecaj lokalnog SEO-a, a to uključuje praćenje nekoliko stvari, kao što su: 

  • Ključni pokazatelji uspješnosti (KPI) - pomažu vam utvrditi donose li vaše strategije rezultate. Oni uključuju metrike kao što su postoci klikova (CTR), bounce rates (stope napuštanja početne stranice) i vrijeme provedeno na web stranici  
  • Organski promet na web stranici - broj posjetitelja koji dolaze na vaš web putem “organskih”, neplaćenih rezultata pretraživanja, pokazuje koliko je vaš SEO uspješan. Porast organskog prometa obično je u korelaciji s učinkovitom lokalnom implementacijom SEO-a
  • Rezultati lokalnog pretraživanja - viši rang u lokalnom pretraživanju znači veću vidljivost onima koji traže usluge kao što su vaše, u vašoj blizini. Pratite stanje za određene lokalne pojmove pretraživanja i promatrajte promjene tijekom vremena
  • Stope konverzije - postotak posjetitelja koji poduzmu željenu radnju (kao što je ispunjavanje obrasca za kontakt ili rezervacija), su također važni. Optimizacija stope konverzije (CRO) može uključivati ​​testiranje različitih elemenata web stranice, kao što su CTA buttons (gumbi s pozivom na radnju) ili landing pages, kako biste vidjeli što najbolje "prolazi” kod vaše publike
  • Pratite Local Pack ili 3-Pack - blok od tri tvrtke koje se pojavljuju na vrhu Google rezultata pri pretraživanja za lokalne upite. Ako se vaša čarter često pojavljuje ovdje, to je znak kako sigurno idete u dobrom smjeru
     

Izrada plana za lokalni SEO za vašu čarter tvrtku  

Nije teško izraditi plan lokalnog SEO-a za vašu čarter tvrtku, samo treba vremena i znanja. Evo što možete učiniti kako biste kreirali kvalitetnu (i dinamičnu) strategiju za lokalni SEO: 

  • SEO revizija - pomno provjerite svaki dio svoje trenutne online prisutnosti, identificirajući prednosti i slabosti. Istražite kakav vam je cijelokupni SEO na web stranici, backlinkovi, lokalni “rječnik” i ukupna izvedbu weba
  • Istraživanje ključnih riječi - izrazi koje vaši potencijalni gosti pretražuju, a koji odgovaraju vašoj tvrtki i lokaciji. Potražite ključne riječi s jakom poveznicom s vašim uslugama, kao i pojmove specifične za lokaciju. Ključne riječi su centralni dio strategije izrade vašeg sadržaja 
  • Optimizacija sadržaja web stranice - sljedeći zadatak nakon što se identificiraju sve vaše ključne riječi. Uvrstite te riječi u svoj sadržaj, meta opise i alt tekstove. Ali - pripazite na pretrpavanje; ključne riječi u sadržaju zvučati prirodno, kako bi sadržaj bio čitljiv 
      

Lokalni SEO nije nešto što se postavi pa zaboravi, neophodno je i redovito praćenje. Analizirajte promjene prometa na web stranici, rang i angažman publike. 
Budite spremni i ponovno podestiti što je potrebno, kad je to potrebno.   
 
Tajna dobre strategije za lokalni SEO je u pažnji prema detaljima i pravilnoj implementaciji. A pomaže i ako ste stvorili i jedinstvenu čarter uslugu
 
Ne bi trebali samo biti viđeni; radi se o tome kako bi vas trebali vidjeti pravi ljudi u pravo vrijeme, na pravom mjestu.

Javite nam se za konzultacije ili detaljniju SEO analizu – zajedno možemo raditi na vašem lokalnom SEO-u.  
Pratite i naše društvene mreže - Facebook, Instagram i Linekdin – i prijavite se na naš newsletter s najnovijim trendovima i alatima u čarter industriji.

  
 
 

FAQ 

Koliko je važan SEO? 

SEO je sastavni dio svake strategije digitalnog marketinga. Mogli bismo ga nazvati i najvažnijim dijelom.  
SEO pomaže vašem čarteru steći vidljivost i povećava organski promet na webu. Ujedno poboljšava mogućnost pretvaranja običnih posjetitelja u ponovne i lojalne goste. 
 

Zašto je SEO važan za čarter tvrtke? 

SEO, posebno lokalni SEO, povećava vašu vidljivost na lokalnoj razini. Pomaže vam privući potencijalne goste (također i lokalno stanovništvo) koji traže vaše usluge, što u konačnici potiče rast poslovanja. 

Kako lokalni SEO pomaže u privlačenju gostiju? 

Lokalni SEO optimizira vaš sadržaj za specifična geografska područja, čime omogućuje da vas potencijalni gosti pronađu dok pretražuju fraze poput "čarter brodovi blizu mene" ili "najam plovila [lokacija]". To povećava relevantan promet i dovodi klijente izravno do vas. 

Koji su bitni elementi lokalnog SEO-a za čarter tvrtke? 

Elementi uključuju optimizaciju Google My Business profila, korištenje lokalnih ključnih riječi, uključivanje recenzija gostiju, izgradnju backlinkova s lokalnih stranica. Neka vaš kontakt i sve ostale informacije budu dosljedne na svim kanalima.  

Koliko je važan Google My Business profil za lokalni SEO? 

Google My Business omogućuje vašoj tvrtki pojavljivanje u lokalnim rezultatima pretraživanja, uključujući i Google maps. Profil popunite svim mogućim informacijama, poput radnog vremena, lokacije i fotografija.  

Kako recenzije gostiju utječu na lokalni SEO? 

Pozitivne recenzije povećavaju vašu vjerodostojnost i vidljivost u rezultatima pretraživanja. Google daje prednost tvrtkama s većim brojem kvalitetnih recenzija. 

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

5 ključnih pouka iz 2024.: Kako digitalna transformacija oblikuje budućnost vašeg poslovanja
5 ključnih pouka iz 2024.: Kako digitalna transformacija oblikuje budućnost vašeg poslovanja

Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.

Čarter industrija pod pritiskom: Kako zajedničkim snagama unaprijediti nautički turizam?
Čarter industrija pod pritiskom: Kako zajedničkim snagama unaprijediti nautički turizam?

Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.

Izazovi koji očekuju čarter tržište 2025. godine
Izazovi koji očekuju čarter tržište 2025. godine

Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?

Godina prolazi, ali želje ostaju – kako ih financirati?
Godina prolazi, ali želje ostaju – kako ih financirati?

Imate ideju, ali nedostaje vam milijun-dva (ili dvadeset)? Očito je vrijeme je za nove investicije. Ivica Žuro nam donosi najbitnije informacije o aktualnim financijskim programima i kreditima za poduzetnike u turizmu i ugostiteljstvu. Od otpisa glavnice do zelenih inicijativa - saznajte kako postaviti temelje za uspjeh u idućoj godini.