Nekoliko je stvari bitno za vašu web stranicu i vaš digitalni marketing. Ali jedan se ističe – sadržaj. Ne kaže se uzalud kako je sadržaj “kralj”. Dakle, kako napraviti kvalitetan sadržaj i što izbjegavati?
Do sada već znate kako je dobra i responzivna web stranica za vaš čarter samo pola posla. Jednako važno? Relevantan sadržaj.
Baš kao što ne biste krenuli u plovidbu bez odgovarajuće navigacije, vaša web stranica ne bi trebala "biti vani" bez sadržaja. Smislenog sadržaja.
Sadržaj je ono što utvrđuje reputaciju vašeg brenda, privlači i dovodi potencijalne goste. Određuje hoće li vaša stranica dobiti samo kratkotrajan posjet ili biti pomnije istražena te na kraju – ostvariti rezervaciju.
Da, ključne riječi su važne, a važan je i dobar dizajn. Nekoliko je stvari na popisu važnih, a svaki marketinški stručnjak reći će vam drugačiju verziju svoje “to do” liste.
Ali što ste bez valjanog i relevantnog sadržaja? Samo neka nasumična čarter tvrtka među mnoštvom drugih, koja ima brodove. I iznajmljuje ih. I to je to.
Sadržaj vašoj web stranici daje dušu i čini da se doista ističete. Vaša digitalna marketinška strategija neće vrijediti ništa bez pravih riječi.
Što god bilo, sutra ili prekosutra - ali još uvijek riječi pokreću svijet.
Početna stranica je najčešće mjesto na koje će posjetitelji vašeg weba doći. Nakon toga je stranica "o nama". Rubrika "blog" obično je treća po redu.
Ovdje vaša priča počinje.
Vaša početna stranica postavlja ton cijele priče vašeg weba.
Relevantan sadržaj na početnoj stranici ne služi samo za privlačenje posjetitelja, već i stvaranje trajne veze s njima, navodeći ih na pomisao: "Da, ovo je čarter tvrtka baš za mene."
Predivna slika jahte na kristalno plavom moru zasigurno će privući svačiju pozornost, ali riječi koje prate tu sliku joj daju dubinu. Dakle, riječima zapravo dajete život toj slici.
Sadržaj je taj koji gradi narativ o iskustvu na toj jahti.
Sadržaj govori potencijalnim gostima što je to što vas izdvaja i, na mnogo načina, tjera ih na sljedeći korak.
Google, Bing i druge tražilice možemo opisati kao strastvene čitatelje. Pod ovim mislimo kako zapravo prolaze kroz sadržaj nezamislivim kapacitetom. Ove tražilice također rangiraju web stranice na temelju relevantnosti sadržaja za korisnike.
Kada je sadržaj vaše web stranice savršeno usklađen i SEO optimiziran s onim što potencijalni gosti traže, nećete se naći samo na visokom mjestu u rezultatima pretraživanja – već takoreći i u srcima tih istih potencijalnih gostiju.
Jer razumijevanje svojih korisnika i korištenje ispravnog jezika nije samo odraz vaše stručnosti; bitno je i za vidljivost u tražilicama.
Možete učinkovito privući pravu publiku uključivanjem ključnih riječi koje pretražuju svi oni koji vole jahte i potencijalni su unajmljivači.
Vjerodostojnost je sve. Što ste bez toga?
Svi potencijalni gosti koji žele koristiti vaše jahte i usluge moraju vam vjerovati.
Redovito ažuriran sadržaj koji je potkrijepljen činjenicama, vas ne pozicionira samo kao običnog pružatelja čarter usluga, već i kao autoritet u tom području.
Zašto su članci temeljeni na znanju važni za ljude koji bi trebali biti vaša ciljna publika? Znate već - za one koji vole jahte i more i sve ostalo?
Kada dijelite detaljne, pronicljive članke o jahtama, rutama plovidbe, pomorskoj ekologiji i slično, s tim ljudima rezonirate na razini koja nadilazi puko poslovanje.
Dobro osmišljen blog post ne mora ostati jedino na vašoj web stranici; on može i "putovati"; dijeliti se na platformama društvenih mreža, citirati na forumima, a može čak postati i tema rasprave na nautičkim događanjima. U biti, može postati ambasador vašeg brenda.
Dobar sadržaj učvršćuje most između vas i vaše nautičke zajednice, što dovodi do jače međusobne povezanosti, a potencijalno i do više posla - sve dok izaziva emocije i reakcije.
Izbjegavanje generičkog ili zastarjelog sadržaja ključno je za održavanje kredibiliteta u digitalnom okruženju koje se brzo razvija.
Ako vam je sadržaj generički i nedostaje mu usmjerenje, neće naići na odjek kod vaše ciljne publike niti se uskladiti s vašim poslovnim ciljevima.
Zastarjeli sadržaj, s druge strane, odražava nemar. U svijetu u kojem se informacije mijenjaju svako malo, zastarjeli sadržaj može brzo učiniti vaš brend zastarjelim ili u zaostatku.
Kako biste to zaobišli, bitno je imati uvid u trenutne potrebe i preferencije svoje klijentele. Iskrenim razumijevanjem njihovih želja i briga, možete osmisliti sadržaj koji se čini osobnim, relevantnim i pravovremenim. Tako će vaša poruka imati odjeka, neće biti bezvrijedna.
Ako ništa drugo ne uspije, evo nekih od najčešćih pogrešaka koje ljudi rade sa svojim sadržajem, a koje biste trebali izbjegavati:
Svi smo slučajno naišli na članak ili blog na internetu za koji se činilo kako se obraća izravno nama.
Odjednom nismo postali samo pasivni čitatelji, već aktivni sudionici koji se povezuju sa svakom riječju. Ovo nije puka slučajnost.
Takvo nešto proizlazi iz precizno skrojenog sadržaja koji je izrađen kako bi imao odjeka određenom segmentu publike.
Sadržaj koji privlači ne tjera ljude samo na čitanje; njeguje povezanost, pretvarajući povremene posjetitelje u predane sljedbenike.
A rezultati? Veći angažman i veća lojalnost brendu.
Provjerite neke druge web stranice, neke druge čartere. Neki su prilično pogodili svoj sadržaj.
Ugledajte se na njih; provjerite što rade, što pišu i kako. Iskoristite ono što ste tamo naučili. Ali nemojte ukrasti njihov sadržaj... Napravite vlastiti, ali bolji.
Pronađite svoj vlastiti glas – svoje načine za sjajan i personaliziran sadržaj koji će biti zanimljivim svima.
Priprema vaše buduće strategije sadržaja slična je planiranju bilo koje druge vrste dugoročnog ulaganja.
Trendovi dolaze i odlaze, algoritmi se mijenjaju, ali temeljna načela kvalitetnog sadržaja ostaju ista.
Ali ipak, imajte na pameti kako industrija stoji trenutno, kao i gdje će biti u godinama koje dolaze.
To znači prilagoditi svoju strategiju kako biste uključili nove tehnologije, promjene stavova potrošača, pa čak i globalne događaje koji utječu na čarter industriju.
Jedan segment koji nije otvoren za pregovore u bilo kojoj trajnoj strategiji je kvaliteta samog sadržaja.
Točnost, pismenost i pedantna lektura nisu opcionalni. Pogreške i netočnosti vam samo mogu naštetiti. Ali i više od toga, morate pružiti izvrsno iskustvo čitanja.
Dobro napisan sadržaj bez grešaka, dio je izgradnje i održavanja izvrsnosti.
A izvrsnost je nešto što nikad ne izlazi iz mode.
Također je lako uhvatiti se za najnovije metode stvaranja sadržaja, ali ključ je prilagoditi ga vašem brendu na autentičan način.
Najvažnije je stvoriti smislen i autentičan narativ koji odolijeva testu vremena.
Želite čitati više ovakvih tema? Ili saznati što je novo u svijetu nautike i čartera?
Svakako se pretplatite na naš newsletter.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Hrvatskoj hitno treba nacionalna kampanja koja će unaprijediti sigurnost plovidbe i educirati sve sudionike nautičkog sektora. Na panelu READY. TRAIN. SAIL., održanom na Zagrebačkom sajmu nautike, stručnjaci su istaknuli nužnost obavezne edukacije skipera, bolje suradnje institucija te podizanja sigurnosnih standarda. Rasprava je pokazala snažnu podršku inicijativi, a organizator Adria Libar najavio je daljnje korake prema sustavnom poboljšanju sigurnosti na moru.
Kako se sezona približava, stižu prve špekulacije, medijski napadi i vječne rasprave o cijenama na obali. Hoće li kava na rivi i kugla sladoleda ponovno biti udarne teme ili nas čeka nešto konkretnije? Unatoč tradicionalnom „kukamo, dakle postojimo“ mentalitetu, brojke u čarter industriji pričaju svoju priču – i ona je daleko od crne. Ivica Žuro donosi oštar, duhovit i brojkama potkrijepljen osvrt na stanje u čarter sektoru, ekonomske trendove i leasing dinamiku. Je li turistička sezona zaista pred kolapsom ili se iza panike krije nešto sasvim drugo?
Instagram i Facebook su više od platformi društvenih mreža - također mogu biti moćni mehanizmi za buking za vaš čarter. S pravim strategijama, oni postaju prodajni predstavnici i agenti - 24 sata dnevno, 7 dana u tjednu. Ove platforme ne postoje samo da privuku pozornost na vašu flotu. U stanju su izgraditi povjerenje u vaše poslovanje, ali i pretvoriti ljude koji samo gledaju slike brodova u buduće nautičare.
Brendiranje je mnogo više od logotipa na majici ili jedrilici – to je temelj uspješnog poslovanja. Ako ste ikad pomislili kako je vizualni identitet sporedan, ovaj tekst će vas natjerati na preispitivanje. Zašto se neki proizvodi prodaju po višestruko većim cijenama samo zbog logotipa? Kako pravilno oblikovan brend može povećati vrijednost vaše čarter tvrtke? Barbara Zec, nova autorica na čarter.hr, u svom prvom članku donosi odgovore o pravoj vrijednosti brenda.