SEO s fokusom na search intent


Najbolji način za povezivanje s vašom publikom i potencijalnim gostima je ako razumijete što oni točno pretražuju online. Search intent ili user intent tj. namjera pretraživanja, daje informacije o tome kako zapravo privući i zadržati željenu publiku.

Ljudi će uvijek tražiti informacije
 
Ali znate li zašto to rade - koja je njihova namjera? 
 
Znati "zašto" je bit uspješnog SEO-a. Search intent, poznat i kao user intent, otkriva motivaciju iza korisničkog upita. 
Za učinkovitu SEO strategiju, bitno je znati što točno motivira korisnika
 
Ako prepoznate i primijenite search intent, možete poboljšati svoje pozicije u pretraživanju, ali i unaprijediti korisničko iskustvo i angažman korisnika. 
 
Sve to vodi do dubljih, značajnijih interakcija na vašoj web stranici
Kada korisnici (vaši budući klijenti i gosti) pronađu upravo ono što traže, vjerojatnije je kako će na njoj ostati duže, istraživati više i na kraju i napraviti rezervaciju
 
Dakle, da - razumijevanje namjere pretraživanja neizostavan je dio vaše strategije digitalnog marketinga
 

Vrste namjere pretraživanja (search intent

Postoje različite vrste namjera pretraživanja. Na temelju njih možete kreirati sadržaj, kako biste zadovoljili potrebe krajnjih korisnika. Svaka vrsta predstavlja određenu svrhu iza korisničkog upita. 
Četiri su glavne vrste namjere pretraživanja koje oblikuju ponašanje korisnika i zahtjeve za sadržajem: 

Navigacijska namjera (Navigational intent)  

Navigacijska namjera je kada korisnici traže specifičnu web stranicu ili određenu podstranicu. Ovi ljudi znaju točno gdje žele ići i koriste tražilice kao brz način za tamo stići. 
 
Primjeri navigacijskih pretraživanja uključuju: 

  • Upisivanje "Facebook" ili "Facebook login" za izravan pristup stranici za prijavu na Facebook. 
  • Unos "YouTube" u tražilicu koji vodi na početnu stranicu YouTube-a. 

Informacijska namjera (Informational intent) 

Informacijska namjera nastaje kada korisnici traže informacije ili odgovore na pitanja. Njihove se pretrage temelje na želji za znanjem, jer imaju za cilj naučiti ili razumjeti nešto novo. 
 
Primjeri uključuju: 

  • Pretraga "Kako svezati kravatu" za korak-po-korak upute o vezanju kravate. 
  • Provjera "Vrijeme u Zadru" za najnoviju vremensku prognozu zbog npr. planiranja putovanja. 

Transakcijska namjera (Transactional intent) 

Kada su korisnici spremni za kupnju ili izvršenje određene radnje, to se naziva transakcijska namjera. Ovi su korisnici često obavili svoje istraživanje i sada su spremni za konverziju
 
Primjeri uključuju: 

  • Pretraga "Nike tenisice" kako bi pronašli najbolje mjesto za kupnju novog para tenisica. 
  • Pretraga "Prijava za Netflix" kako bi započeli pretplatu na ovu streaming uslugu. 

Komercijalna namjera (Commercial intent) 

Komercijalna namjera je faza u kojoj korisnici istražuju proizvode ili usluge prije donošenja konačne odluke. Ove pretrage su često usporedne i evaluacijske. 
 
Primjeri uključuju: 

  • Pretraga "Najbolji laptopi 2024" za usporedbu najnovijih modela i njihovih značajki prije kupnje novog laptopa. 
  • Istraživanje "Čarter jahti u Hrvatskoj" kako bi pronašli najbolje čarter tvrtke i isplanirali svoj odmor na jahti. 
     

Identificiranje search intenta u istraživanju ključnih riječi 

Učinkovito istraživanje ključnih riječi započinje razumijevanjem namjere pretraživanja. 
Potrebno je pronaći prave ključne riječi i razlučiti temeljnu namjeru korisnika, a evo kako započeti: 

Alati i metode 

Za analizu namjere pretraživanja iza ključnih riječi koristite alate kao što su Google Keyword Planner, Ahrefs i SEMrush.  
Ove platforme pružaju informacije o obujmu pretraživanja, trendovima i povezanim ključnim riječima te vam pomažu zaista razumijete što korisnici stvarno traže. 

Visoka vs. niska namjera pretraživanja (High vs. low intent) 

Trebate razlikovati ključne riječi s visokom i niskom namjerom pretraživanja, kako biste prilagodili strategiju svog sadržaja.  
Ključne riječi s visokom namjerom ukazuju na spremnost za djelovanje, poput "rezervacija čarter jahte", koja sugerira kako je korisnik spreman za rezervaciju.  
Ključne riječi s niskom namjerom ukazuju na prikupljanje informacija, poput "vrste čarter jahti," gdje je korisnik još uvijek u fazi istraživanja. 
 
S pravim alatima i znanjem o nijansama između različitih vrsta namjera pretraživanja, možete kreirati sadržaj koji točno zadovoljava potrebe vaše publike (što će u konačnici povećati promet i stope konverzije). 

 

Kreiranje sadržaja u skladu sa search intentom 

Sadržaj usklađen s namjerom korisnika će se pobrinuti da posjetitelji vaše web stranice pronađu točno ono što im treba. To poboljšava zadovoljstvo korisnika i dovodi do većeg angažmana, niže stope napuštanja stranice i povećanja konverzija. 
Razmotrite sljedeće strategije: 

Tipovi sadržaja 

Prilagodite format svog sadržaja namjeri korisnika. 
Za informativni sadržaj, poput odgovaranja na pitanja ili pružanja detaljnih objašnjenja, blogovi su najbolji
Za vodiče ili korak-po-korak upute, videozapisi su vrlo učinkoviti jer nude opciju za vizualno i auditivno učenje. 
Infografike su idealne za prikazivanje brzih, vizualnih podataka i za lakše razumijevanje složenih informacija. 

Stil pisanja 

Vaš stil pisanja i struktura trebali bi biti usklađeni s namjerom pretraživanja. 
Za informativnu namjeru, koristite jasan, detaljan i autoritativan ton, pružajući temeljite vodiče i sveobuhvatne članke. 
Za transakcijsku namjeru, usvojite uvjerljiv i poticajan ton, fokusirajući se na CTA (pozive na akciju) i razne benefite kako biste potaknuli konverzije. 
Za komercijalnu namjeru, uspoređujte jahte ili usluge, objektivno dajući prednosti i nedostatke kako biste korisnicima pomogli donijeti informirane odluke. 

Optimiziranje on-page SEO-a za namjeru pretraživanja 

Učinkovit on-page SEO ključan je za usklađivanje s namjerom pretraživanja, osiguravajući da vaš sadržaj zadovoljava očekivanja korisnika i dobro se rangira. 
Evo nekoliko ključnih strategija koje možete koristiti: 

Meta naslovi i opisi (Meta titles and description) 

Pišite meta naslove i meta opise koji točno odražavaju namjeru korisnika. 
Oni trebaju biti sažeti, ali informativni, ističući glavni sadržaj stranice i potičući korisnike na klik. 
Na primjer, meta naslov za stranicu koja cilja na transakcijsku namjeru može glasiti: "Rezervirajte svoju jahtu u čarteru u Hrvatskoj - najbolji uvjeti i usluge." 

Naslovi i podnaslovi (Headers and subheaders) 

Koristite jasne i opisne naslove i podnaslove za strukturiranje sadržaja. 
To pomaže korisnicima lako kretanje stranicom i pronalaženje informacija koje im trebaju. 
Naslovi trebaju biti logično poredani (H1, H2, H3) i uključivati relevantne ključne riječi za poboljšanje SEO-a. 

Relevantnost sadržaja 

Vaš sadržaj treba izravno odgovarati na potrebe korisnika i biti lako čitljiv. 
Izbjegavajte nepotrebne informacije i fokusirajte se na pružanje vrijednosti. Koristite točke, kratke odlomke i vizuale kako biste poboljšali čitljivost. 
Sadržaj treba biti sveobuhvatan, odgovarajući na sva potencijalna pitanja koja korisnik može imati o temi. 
 

Korištenje podataka o ponašanju korisnika za preciziranje search intenta 

Kako biste razumjeli koliko dobro vaš sadržaj odgovara namjeri pretraživanja i kako biste mogli donositi informirane prilagodbe vašoj strategiji, najvažnije je koristiti podatke o ponašanju korisnika. 
Evo kako to učinkovito učiniti: 

Analiza metrika 

Pratite pokazatelje uspješnosti kao što su stopa napuštanja, vrijeme provedeno na web stranici i stope konverzije. 
Visoka stopa napuštanja može ukazivati na to da vaš sadržaj ne ispunjava očekivanja korisnika ili namjeru pretraživanja. 
S druge strane, dulje vrijeme provedeno na stranici i više stope konverzije sugeriraju da korisnici nalaze vrijednost u vašem sadržaju. Alat poput Google Analyticsa će vam dati ove informacije. 

Prilagodba strategije 

Koristite prikupljene podatke kako biste strategiju svog sadržaja učinili što boljom. 
Ako primijetite visoke stope napuštanja, ponovno procijenite relevantnost i strukturu vašeg sadržaja. 
Ako korisnici brzo napuštaju stranicu namijenjenu za booking, vaš poziv na akciju možda treba biti uvjerljiviji. 
Tražite povratne informacije putem anketa, upitnika ili društvenih mreža kako biste bolje razumjeli potrebe korisnika. 
Redovito ažurirajte i optimizirajte sadržaj na temelju prikupljenih informacija kako bi ostao relevantan i vrijedan. 

 

Neka vam search intent bude prioritet u SEO-u 

Ako želite privući i angažirati potencijalne goste, morate integrirati namjeru pretraživanja u svoju SEO strategiju. 
 
S fokusom na search intent, možete kreirati sadržaj koji istinski rezonira s vašom publikom. Tako ćete poboljšati njihov angažman, ali i postići bolje pozicioniranje na tražilicama. 
 
Ako znate koje su točno specifične potrebe vaše publike, znat ćete im i pružiti upravo ono što traže. 
Ovaj korisnički orijentiran pristup omogućit će da vam strategija sadržaja ostane učinkovita i relevantna
 
Naš savjet je - kreirajte sadržaj koji je jednostavan za navigaciju, informativan i angažirajući, koji zadovoljava specifične potrebe vaših korisnika, bilo da su u fazi istraživanja ili spremni za rezervaciju plovila. 
 
 
Ako želite postići vidljivost na tražilicama, ali i potaknuti ponovne posjete te izgraditi bazu lojalnih gostiju koji vjeruju vašoj stručnosti i uslugama – kontaktirajte nas i pomoći ćemo vam. 
Obavezno se pretplatite na naš newsletter i pratite nas na našim društvenim mrežama: Facebooku, Instagramu i LinkedInu

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Zašto Hrvatska uporno sabotira vlastiti turizam?
Zašto Hrvatska uporno sabotira vlastiti turizam?

I dok je ovo ljeto donijelo više fiskalnih “iznenađenja” nego ikada, kao i ekonomske izazove, hrvatski mediji su i ove sezone ponovno vodili svoju bitku protiv turizma. Ivica Žuro u svom novom članku piše o tome zašto su gužve, porezi i kratkovidne odluke na udaru kritika te kako globalna kriza i rast troškova prijete opstanku nautičkog čartera - i što nas čeka ako nastavimo istim putem?

Croatia Yacht Show, Zadar – prvi sajam super jahti
Croatia Yacht Show, Zadar – prvi sajam super jahti

Inauguralni Croatia Yacht Show sprema se napraviti velike pomake u nautičkoj industriji. U slikovitoj Zadarskoj međunarodnoj putničkoj luci Gaženica, u organizaciji Yachtmaster Grupe, ovaj događaj, koji se održava 1.-3. listopada, je prvi sajam superjahti u Hrvatskoj, a najavljuje predstaviti preko 50 čarter jahti s posadom, koje plove na Jadranu.

Rebranding vaše čarter tvrtke - kako ga učiniti ispravno
Rebranding vaše čarter tvrtke - kako ga učiniti ispravno

Tržište se neprestano mijenja, pa tako i čarter tržište čarter. Ono evoluira, a očekivanja kupaca se mijenjaju, stoga vi i vaš brand trebaju prepoznati te promjene. A ako ostanete na istom - konkurencija bi vas mogla pregaziti.

Nautički sajmovi u Hrvatskoj i regiji (i šire)
Nautički sajmovi u Hrvatskoj i regiji (i šire)

Nautički sajmovi su uvijek bili i bit će, nezaobilazni događaji u nautici. Zanimljivi i običnim ljudima i profesionalcima u industriji, za glavnu svrhu zapravo imaju udruživanje tvrtki u industriji