Donosimo rezultate anonimnog upitnika o zadovoljstvu čarter tvrtki sezonom 2022. Saznajte jesu li čarter tvrtke zadovoljne sa brojkama dosadašnjih rezervacija, kako je utjecao rat u Ukrajini na tijek sezone i kolike popuste su odobravali za pridobivanje rezervacija.
Kako smo već čvrsto zagazili u glavninu turističke sezone 2022., a obzirom na izvore koji govore o dobroj popunjenosti čarter sezone 2022. u Hrvatskoj, željeli smo istražiti u kolikoj mjeri su same čarter tvrtke zadovoljne dosadašnjim tijekom sezone. Kako je protekla predsezona i kakve su najave za ostatak sezone? Što im je pričinjalo poteškoće i u kolikoj mjeri su ratna zbivanja u Ukrajini utjecala na otkazivanja rezervacija?
Stoga smo sastavili kratak upitnik kojeg smo poslali na adrese aktivnih čarter tvrtki u Hrvatskoj. Prema podacima koje nam je ustupilo Ministarstvo mora prometa i infrastrukture na dan 31. svibnja 2022. u Hrvatskoj je ukupno registrirano 2.413 čarter tvrtki, dok ih je aktivno 539 s ukupnom flotom od 3.312 plovila. Najveći broj plovila registriran je kao brodice od 10-12 metara, njih 2.418.
Zanimljiv je podatak da je u razdoblju od 26.04.2022.-31.05.2022. porastao broj aktivnih čarter tvrtki sa 264 na 539, pri čemu je broj novoregistriranih čarter tvrtki u ovoj godini 72.
Upitnik o stanju čarter sezone smo poslali na e-mail adrese 178 aktivnih čarter tvrtki koje imamo u svojoj bazi podataka i u vremenskom razdoblju od 06.06.-31.06.2022. prikupili smo 50 odgovora (nešto malo manje od trećine) te vam ovdje donosimo odgovore koje smo prikupili.
Cilj upitnika bio je prikupiti podatke o trenutnom i stvarnom stanju u bukingu budući ovakve podatke u realnom vremenu ne možemo naći na službenim stranicama MMPI, niti Ministarstvo raspolaže realnim pokazateljima o rezervacijama. Ono s čime Ministarstvo raspolaže su stvarni ukrcaji i isplovljavanja na plovilima, koja im čarter tvrtke prijave kroz centralni sustav za prijavu gostiju e-crew. No, uvid u stanje rezervacija ne postoji na jednom centralnom mjestu koje bi bilo dostupno svima pod jednakim uvjetima.
Upitnik koji smo pripremili bio je anoniman i na nikakav način nije pratio onoga tko je ostavljao odgovore, a upravo iz razloga kako bismo dobili najiskrenije odgovore.
Rezultati koje smo prikupili, iako na malom uzorku vrlo su indikativni i daju dovoljno jasnu sliku o zadovoljstvu čarter tvrtki ovom sezonom, ali i izazovima s kojima se susreću u svom poslovanju.
Iz prikupljenih odgovora lako je zaključiti da su čarter tvrtke generalno zadovoljne stanjem rezervacija, kako u predsezoni, tako i u cjelokupnoj sezoni, uz malu zadršku da je moglo i bolje.
Ostaje da nakon sezone svaka čarter tvrtka za sebe proanalizira što je to moglo bolje i kako to ostvariti već sljedeće sezone.
Znakovito je da niti jedan odgovor nije bio negativna ocjena ove čarter sezone.
Iako su se ratna zbivanja odrazila na stanje rezervacija u čarteru u Hrvatskoj, ona nisu značajnije utjecala na njihov broj ili na otkazivanja. Pojedine čarter tvrtke primijetile su usporavanje dinamike popunjavanja plovila, ali bez većih posljedica u smislu otkazivanja rezervacija kao što je to bio slučaj s pandemijom.
Politika popusta u čarteru često je kamen spoticanja u čarteraškim krugovima. Naime, uobičajena je praksa da prosječan popust za rezervacije iznosi od 10 do 20%. No, posebice u predpandemijskim sezonama, kada je hrvatski čarter bilježio ubrzan rast flote, čarter tvrtke su pribjegavale politici većih popusta. Tako smo svjedočili pojedinim čarter tvrtkama koje su odobravale 40%, 50% čak i 60% popusta na pojedina plovila i termine.
Iako neki ovakve podatke uzimaju s rezervom i opravdavanju se da se za pojedini brod može odobriti popust i 100% (što se porezna uprava baš i ne bi složila), činjenica je da je prosječan popust za pojedine termine i na pojedina plovila na razini cijele Hrvatske bio preko 40%.
Rezultati ovog našeg upitnika napokon govore o promjeni trenda, odnosno o zauzdavanju visine popusta.
Prema podacima s kojima raspolaže čarter.hr (a pratimo statistiku i hrvatskom čarteru zadnjih 6 godina) ovo je prvi put da vidimo trend nižih popusta.
Naravno, zasluga je to povećane potražnje, ali i usmjeravanja čarter tvrtki na Internet okruženje u kojem neumorno rade na promociji ovakve vrste provođenja slobodnog vremena.
Koliko god bili ograničeni na malu klijentelu na području EU, to je u pandemiji bilo presudno za održavanje dobrih, ili usudimo se reći, najboljih turističkih rezultata u državi.
To što smo auto destinacija konačno je dobilo pravu vrijednost i okrenutost ka tradicionalnim destinacijama Njemačke, Austrije, Češke i Slovenije polučilo je da gosti dolaze bez da ih se mora previše 'animirati'.
No je li potrebno naglasiti da je to iz razloga što gosti nisu imali drugu opciju jer su im naši konkurenti (Grčka, Italija, Španjolska) ipak bili nešto udaljeniji? Bit će zanimljivo promatrati sljedeću sezonu kada avio promet zaživi u punom obimu.
Upravo ova prilika koja se pružila ove godine (ali i prethodne dvije godine), da pokažemo gostima kako se isplati ponoviti ovo iskustvo i da ih zadržimo kao stalne goste, neće se pružiti ponovno.
One čarter tvrtke koje prepoznaju vrijednost lojalnih gostiju i preporuka imat će višestruku korist.
Zanimljivi su rezultati ovog upitnika koji pokazuju da čak 38% ispitanika ne traži recenzije od svojih gostiju. Razlog navode ili preveliku zauzetost tijekom check out procedure ili kako im recenzije nisu potrebne za poslovanje.
O važnosti recenzija za uslužna poslovanja pisali smo više puta, a koristi od takvih preporuka su višestruke. Gost koji odvoji svoje vrijeme nakon povratka s destinacije i ostavi pozitivan osvrt na svoj doživljaj vrijedi više od bilo koje reklame koju vi možete smisliti. Stvarni ljudi i stvarni doživljaji vrijedniji su od plaćenih oglasa. Stoga bi poticanje gostiju da ostave recenziju trebalo biti nezaobilazno.
Pogledajte rezultate istraživanja ovdje.
Na kraju, želimo zahvaliti svima koji su sudjelovali u ovom našem mini istraživanju. Iako je manji broj čarter tvrtki odgovorio na postavljena pitanja, jasno je da se radi o tvrtkama koje promišljaju o svom poslovanju i na ovaj način mogu lako doći do konkretnih uvida u stvarno stanje. Uvidi su korisni za planiranje i dalje razmišljanje o konkretnim koracima koje mogu poduzeti za svoje uspješnije čarter poslovanje.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.
Glas, ton i poruke vašeg brenda nisu samo riječi na listu papira, web stranici ili na društvenim mrežama - oni su osobnost vašeg brenda. Duša vašeg brenda, ako hoćete. Svaki posao, uključujući i čarter poslovanja, mora jasno komunicirati svoj specifičan identitet. Identitet koji ide dalje od „imamo prekrasne jahte i prekrasno more”.
Online stranice za putovanja poput Expedie imaju svoja predviđanja temeljena na ponašanju korisnika. Zanimljivo je vidjeti kako ljudi rezerviraju, putuju, što ih zanima i kako se njihove preferencije mijenjaju. Pogledajmo kamo i kako će ljudi putovati sljedeće godine.
Kako izgleda trenutni "nautički pejzaž"? Gdje se točno nalazi čarter industrija u Hrvatskoj? Je li više usmjerena na prihod ili ima na umu kako su gosti u čarteru razlog njenog uspjeha i postojanja? Pogledajmo kako doći do “gost je na prvom mjestu” načina razmišljanja.