Što ljudi prvo učine kada razmišljaju o najmu plovila za odmor? Vjerojatno provjeravaju recenzije. Vaši potencijalni gosti žele pročitati iskustva drugih prije nego što donesu odluku i odaberu čarter tvrtku. No, kako potaknuti goste da ostave recenziju i kako se nositi s negativnim komentarima? Saznajte kako iskoristiti Google recenzije u svoju korist i učiniti ih alatom za rast vašeg poslovanja.
Velika većina ljudi neće rezervirati smještaj, uslugu ili destinaciju za odmor bez prethodnog istraživanja - pogotovo ne bez pregledavanja recenzija.
Najpoznatija i najpopularnija platforma za recenzije (njihovo čitanje, ali i ostavljanje) je Google.
Pozitivne recenzije na Googleu mogu značajno povećati povjerenje i vidljivost vašeg čarter poslovanja - zbog toga je važno poticati goste na ostavljanje recenzije.
No, ipak trebate znati kako profesionalno i smireno odgovoriti i na negativne recenzije te kako ih iskoristiti svoju korist. Da, negativne recenzije su odličan način za poboljšanje usluge.
Gosti će, htjeli vi to ili ne, dijeliti svoja iskustva s vašom čarter tvrtkom.
To mogu učiniti na platformama koje nisu pod vašom kontrolom ili ih možda uopće niste ni svjesni.
Zato je bolje usmjeriti goste da svoje recenzije ostavljaju na Google profilu vaše čarter tvrtke. Google recenzije će imati najveći utjecaj na vidljivost i reputaciju vašeg poslovanja.
Google recenzije donose niz prednosti:
1. Povećavaju povjerenje u vašu čarter tvrtku
Potencijalni gosti daleko više vjeruju recenzijama stvarnih ljudi nego plaćenim PR člancima ili stručnim kritikama. Iskustva drugih turista percipiraju kao vjerodostojnija i korisnija pri donošenju odluke o najmu plovila.
2. Omogućuju besplatan feedback
Bilo da su pozitivne ili negativne, Google recenzije pružaju izravan uvid u iskustva gostiju i pomažu u prepoznavanju područja poslovanja koja treba unaprijediti. Pravovremeno reagiranje na komentare može povećati zadovoljstvo gostiju i poboljšati ukupnu uslugu.
3. Povećavaju online vidljivost
Google favorizira tvrtke s većim brojem recenzija jer to smatra znakom aktivne interakcije s korisnicima. Više recenzija poboljšava rangiranje vaše čarter tvrtke u rezultatima pretraživanja, što znači veću šansu da vas potencijalni gosti pronađu.
4. Privlače više posjetitelja na vašu web stranicu
Čarter tvrtke s visokim ocjenama i velikim brojem recenzija privlače veći broj klikova na svoju web stranicu. To povećava šanse da se potencijalni gosti upoznaju s vašom flotom i ponudom te donesu odluku o rezervaciji.
5. Služe kao snažan marketinški alat
Pozitivne recenzije mogu se koristiti u promociji na web stranici, društvenim mrežama i drugim marketinškim kanalima. Autentične preporuke gostiju često su učinkovitije od klasičnih reklamnih kampanja.
Korištenjem Google recenzija na pravi način, vaša čarter tvrtka može poboljšati reputaciju, povećati vidljivost i privući više gostiju. Aktivno poticanje zadovoljnih klijenata na ostavljanje recenzija može dugoročno donijeti značajne prednosti poslovanju.
Ako potičete goste da ostavljaju recenzije ili ih redovito pratite kako biste dobili povratne informacije o svojim uslugama, važno je i aktivno odgovarati na njih. Najbolje bi bilo odgovoriti na sve recenzije, no barem na one koje sadrže konkretne komentare. Ako to još ne radite, preporučujemo da počnete što prije.
Istraživanja pokazuju da ljudi više vjeruju tvrtkama koje odgovaraju na recenzije nego onima koje ih ignoriraju. Aktivna komunikacija s gostima pokazuje da vam je stalo do njihovog iskustva i da kontinuirano radite na poboljšanju usluge.
Prilikom odgovaranja imajte na umu - vaši su odgovori javno vidljivi svima. Zato budite jasni, sažeti i profesionalni.
Ali kako konkretno odgovoriti na recenzije – bilo da su pozitivne ili negativne?
Iako nije nužno odgovoriti na svaku pozitivnu recenziju, gostima će biti drago vidjeti da cijenite njihov trud i povratne informacije.
Zahvala na recenziji dodatno jača odnos s gostima i potiče lojalnost.
Pri odgovaranju zadržite profesionalan ton i izbjegavajte prodajne poruke ili reklamiranje dodatnih usluga.
Bolje je usmjeriti se na personalizirani odgovor koji odražava sadržaj recenzije. Ako gost spominje određeni brod, rutu ili članove posade, spomenite ih u odgovoru kako biste pokazali da ste pažljivo pročitali komentar.
Kada nemate vremena za detaljan odgovor, možete koristiti kratke i ljubazne odgovore poput:
Aktivnim odgovaranjem na recenzije pokazujete gostima kako vam je njihovo mišljenje važno, što pozitivno utječe na reputaciju vaše čarter tvrtke.
Nitko ne voli primati kritike, ali one su neizbježan dio poslovanja. Negativna recenzija na Googleu može izazvati nelagodu, no važno je ne ignorirati je.
Pravilno napisan odgovor može smanjiti njezin učinak i čak poboljšati percepciju vašeg poslovanja.
Prilikom odgovaranja slijedite ove smjernice:
Vaš odgovor neće pročitati samo nezadovoljni gost, već i svi budući klijenti koji istražuju vašu čarter tvrtku. Umjesto obrambene reakcije, ponudite profesionalan i konstruktivan odgovor koji pokazuje da cijenite povratne informacije i trudite se poboljšati uslugu.
Negativnu recenziju najbolje je riješiti u roku 24 sata. Brza reakcija može spriječiti daljnje negativne komentare, smanjiti nezadovoljstvo gosta i pokazati potencijalnim klijentima da vam je stalo do iskustva vaših gostiju.
Dugi odgovori mogu dodatno naglasiti negativno iskustvo gosta. Umjesto toga, ostanite jasni i fokusirani – priznajte problem (ako postoji), izrazite razumijevanje i ponudite rješenje ako je moguće.
Vlasnici tvrtki često emotivno doživljavaju negativne recenzije, no važno je ostati profesionalan. Odgovor treba biti smiren, pristojan i bez obrambenih ili agresivnih tonova.
Ako je gost nezadovoljan opravdanim razlogom, priznajte pogrešku i navedite koje ćete korake poduzeti kako biste poboljšali uslugu. Iskrenost i spremnost na rješavanje problema često mogu ublažiti negativan dojam.
Ako recenzija sadrži neutemeljene tvrdnje ili pretjerano negativan ton, izbjegavajte sukob. Profesionalan odgovor može pokazati drugim gostima da niste ignorirali problem, ali ne ulazite u nepotrebne polemike.
Negativne recenzije nisu nužno loša stvar – one pružaju priliku za poboljšanje usluge i mogu pokazati budućim gostima da vaša tvrtka ozbiljno pristupa zadovoljstvu klijenata.
Nastavite poticati goste na dijeljenje svojih iskustava i budite spremni smireno i profesionalno odgovoriti, bez obzira na sadržaj recenzije.
Ako odgovarate na Google recenzije, pokazujete vašim gostima (ali i svima ostalima) kako ste ozbiljna i profesionalna čarter tvrtka.
Pokazujete gostima kako vam je stalo do njihovog zadovoljstva.
I iako bi bilo idealno uvijek dobivati pozitivne reakcije, čak i oni najbolji povremeno nalete na nezadovoljnog gosta.
Nasreću, i takve se situacije mogu upotrijebiti u vašu korist i poslužiti kao baza za učenje.
Zato nastavite (ili počnite) poticati goste na ostavljanje recenzija i budite spremni odgovoriti, ma kakva recenzija u konačnici bila.
Ako trebate pomoć ili imate bilo kakvih pitanja vezano za ovu temu, slobodno nas kontaktirajte.
Ne zaboravite se prijaviti na naš redoviti newsletter, s najnovijim vijestima iz čarter i nautičke industrije.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Imate li plovni objekt za krstarenje ili za izlete te planirate li ga unaprijediti ili biti ekološki osviješteni? Upravo sada dostupna je posebna prilika za vlasnike ovakvih plovila koji žele smanjiti troškove ulaganja u održivu tehnologiju čak do 70%. Silvija Domitrović Došen donosi informacije o bespovratnim sredstvima Ministarstva turizma, namijenjenima zelenoj tranziciji nautičkog sektora. Otkrijte jeste li među onima koji mogu ostvariti ovu potporu.
Strategija je često pogrešno shvaćena kao složen i nedostupan koncept, rezerviran samo za stručnjake. Andreja Fazlić u svom novom članku objašnjava koji su zapravo strateški okviri koje bi trebao poznavati svaki CEO i svaki lider koji želi razviti učinkovitu strategiju za svoj biznis. Saznajte kako izabrati najbolje poslovne odluke koje vode do konkurentske prednosti i uspjeha.
Iskoristite svoju web stranicu. Jer za što je imate? Ne samo jer mislite kako je morate imati i kako bi tu bile slike vaših jedrilica, katamarana i ostaloga... Web stranica može privući i potencijalne goste, i generirati upite. Ti upiti su samo vaši - zaradu od njih ne dijelite ni sa kim.
Uspješan čarter se ne vrti samo oko bukinga. To je proces. Svejedno, koliko god se trudili, male se greške ponekad “skupo” plaćaju. Od loše strategije cijena do loše održavanih plovila, svaka mala odluka utječe na zadovoljstvo gostiju i na kraju - dugoročnu profitabilnost. Ovaj vodič će vam pomoći prepoznati najčešće greške (i izbjeći ih na vrijeme).