Koje su najčešće greške zbog kojih ne ostvarujete željene prihode? Želite li ih ispraviti? Andreja Fazlić donosi posljednjih pet od deset čestih grešaka u marketingu koje mogu ozbiljno naštetiti poslovanju. Osim identifikacije problema, drugi dio članka o greškama koje vam uništavaju poslovanje, pruža i praktične savjete za ispravljanje tih pogrešaka, od automatizacije do bolje integracije unutar timova.
Nastavljamo tamo gdje smo stali. Još pet najčešćih marketinških grešaka koje mogu naškoditi vašem poslovanju čeka da ih otkrijemo.
Svijet marketinga je kompleksan i stalno se mijenja. Kako biste bili korak ispred konkurencije, ključno je da prepoznate i ispravite potencijalne propuste. Prvi dio članka možete pročitati ovdje.
Pretpostavimo da ste napravili određene optimizacije u vezi privlačenja novih leadova i sada ih dobivate više. Kako ih njegujete? Njegujete li ih uopće?
Većina korisnika neće biti spremna odmah za kupnju, a na vama je da ih ipak podsjetite na to i/ili nastavite interakciju s njima. Čak i nakon što napuste vašu web stranicu ili prodajno mjesto! To se zove njega potencijalnih kupaca, tj. lead nurturing, a služi za usmjeravanje potencijalnih kupaca prema činu kupnje. Veliki dio ovih aktivnosti moguće je automatizirati koristeći odgovarajuću tehnologiju.
Lead nurturing podrazumijeva adekvatne, personalizirane i edukativne sadržaje i aktivnosti tijekom prodajnog procesa kako bi se potencijalni kupci osjećali sigurnije i ugodnije u interakciji s vašom tvrtkom. Ta njega se nakon kupnje preljeva na korisničku službu, tj. customer service.
Kako biste doskočili ovom propustu trebali biste:
Njega leadova jedan je od ključnih segmenata marketinško-prodajne strategije i pomaže vam konvertirati više potencijalnih kupaca.
Tvrtke u ranim danima digitalnog marketinga često su se oslanjale samo na web traffic kampanje. Međutim, promjene u potrošačkim navikama i korisničkim putovanjima tijekom godina ukazuju na potrebu za multifunkcionalnim pristupom. Oslanjanje samo na jedan tip kampanje može dovesti do propuštanja ključnih prilika. Da bi tvrtke bile uspješne, trebale bi razmatrati različite vrste kampanja, prilagođavati ih i unapređivati na temelju rezultata.
Kampanje za privlačenje novih klijenata, posebne metode prodaje prema određenim klijentima (kao što je ABM), prodaja više proizvoda postojećim klijentima te poticanje klijenata da pričaju o vama, samo su neke od dodatnih vrsta kampanja koje bi bilo dobro prakticirati. Izbor onih pravih za vašu tvrtku ovisit će o vašim ciljevima i budžetu.
Da biste se bolje usmjerili na različite vrste kampanja, prvo pogledajte koje marketinške taktike trenutačno koristite. Zatim razmislite o drugim kampanjama koje bi vam mogle pomoći da postignete svoje ciljeve. Kada odlučite koje nove taktike želite koristiti, razvijte plan kako ih uvesti ili kako unaprijediti one koje već koristite. Da bi vaše kampanje bile uspješne, važno je da ih stalno prilagođavate temeljem onoga što naučite iz njihovih rezultata.
Mnoge tvrtke zanemaruju marketinške aktivnosti prema postojećim kupcima, što je ozbiljan propust s obzirom da su ti kupci već naklonjeni prema njima. Već postoji temelj povjerenja i osjećaj povezanosti.
Ako je kupac već jednom odabrao vašu tvrtku umjesto konkurencije, i ako nudite kvalitetan proizvod ili uslugu, taj će kupac vrlo vjerojatno biti sklon ponovnoj kupnji od vas.
Iznenađujuće je kako različite ankete pokazuju da većina kupaca nije upoznata sa svim proizvodima ili uslugama njihovih omiljenih brendova. Nemojte dopustiti da se isto dogodi s vašim kupcima. Iskoristite priliku i promovirajte svoje ponude postojećim kupcima.
Ako ste prepoznali sebe u ovom opisu, situaciju možete popraviti na slijedeći način:
Osmislite nove i čak ekskluzivne kampanje za njih, kao što su:
Marketiranjem prema postojećim kupcima možete značajno povećati svoje prihode i produbiti odnose s njima.
U mnogim tvrtkama prevladava pogrešno razmišljanje; smatraju da su marketing i prodaja dva odvojena entiteta, svaki odgovoran za generiranje prihoda. U stvarnosti, vaši klijenti ne razlikuju vaše odjele i ne zanima ih kako ih vi doživljavate.
Za njih je ključno njihovo izvanredno korisničko iskustvo, bilo da je u pitanju interakcija s marketingom ili prodajom, ili s bilo kojim drugim odjelom, pogotovo kada postanu vaši kupci.
Da biste bili korak bliže kreiranju izvanrednog korisničkog iskustva, razmislite o sljedećem:
Umjesto toga, formirajte jedan tim - tim za generiranje prihoda. Neki od primjera kako suradnje između nekadašnjih odjela mogu funkcionirati:
Uskladite sve tri funkcije kako biste osigurali izvanredno korisničko iskustvo i maksimalizirali prihode.
U svijetu marketinškog mjerenja i analize podataka, većina tvrtki često se može svrstati u jednu od dvije kategorije:
S obzirom na složenost i dinamičnost suvremenog marketinga, esencijalno je redovito mjeriti aktivnosti, interpretirati rezultate i prilagoditi strategiju temeljem tih saznanja.
Ako pripadate jednoj od ovih dviju skupina, ovom problemu možete doskočiti korištenjem specijaliziranih alata i platformi poput Google Analyticsa, CRM sustava i različitih dashboarda koji olakšavaju praćenje i analizu.
Započnite s definiranjem ključnih metrika za svaku taktiku, aktivnost i kampanju. Nakon toga, implementirajte sustav koji će vam omogućiti kontinuirano praćenje tih metrika. Redovito analizirajte prikupljene podatke i tražite informacije koje vas mogu voditi ka unaprjeđenju. Da biste postigli što bolje rezultate, kontinuirano testirajte i prilagodite kampanje temeljem dobivenih povratnih informacija.
Važno je shvatiti da alati nisu cilj, već sredstvo koje vam pomaže otkriti skrivene uvide u podacima. Na temelju tih saznanja možete donositi informirane odluke.
Svijet marketinga konstantno i brzo se mijenja. Ono što je bilo učinkovito 2020. godine možda neće biti primjenjivo 2024. godine. No, praćenjem i analizom svojih marketinških aktivnosti postavit ćete čvrste temelje za postizanje svojih marketinških ciljeva.
Sada kada smo zajedno prošli kroz svaku od ovih grešaka, nadam se da ste pronašli korisne uvide i ideje koji će oblikovati vašu buduću strategiju.
Marketing je kombinacija umjetnosti i znanosti, i dok se svijet marketinga neprestano mijenja, autentičnost i fokus na kupce ostaju ključni.
Svaka greška je prilika za učenje. Osvježite svoju strategiju, ispravite prepoznate propuste i kročite smjelo prema svojoj marketinškoj izvrsnosti.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.
U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.
Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.