Danas koristimo društvene mreže više nego ikada ranije. Instagram na primjer, je postao sastavni dio naše svakodnevice, ali i našeg posla. Ali, jeste li se ikada zapitali kako iskoristiti Instagrama za unaprjeđenje vašeg poslovanja? Naučiti ćemo vas kako savladat ovu platformu i kako se putem nje povezati s publikom, ali i oglašavati. Sve što vam je potrebno - jasna vizija i dobra strategija!
Instagram je, kao i Facebook, postao sastavni dio digitalnog marketinga. Ali potrebno je razumjeti što sve možete postići uz pomoć ove platforme.
Jednom riječju - mnogo.
Kao i kod Facebooka, Instagram je besplatna platforma, a u posljednje vrijeme je postao neophodan i za oglašavanje.
Zašto? Jer većina vaše konkurencije u čarteru, nije samo na Facebooku, nego naveliko koristi i Instagram.
Ove dvije društvene mreže nekako “vuku” jedna drugu, jer ne samo što su u vlasništvu tvrtke Meta Platforms, nego velika većina ljudi i ima obadvije.
Instagram trenutno ima preko 2,35 milijardi korisnika, s time kako statistike pokazuju između 500 i 990 milijuna aktivnih korisnika dnevno. Zamislite samo koliko je to prilika za predstaviti svoj čarter onima koji vole more, sunce, valove, jedrenje i nautiku.
Instagram je definitivno odlična prilika za povezivanje s takvim ljudima, jer oni su i idealna publika za vaš čarter.
I dakle, kako možete maksimalno iskoristiti njegov potencijal?
Prije nego uopće krenete, trebate izbjeći one klasične greške u marketingu.
Jednako kao i kod Facebooka, i na Instagramu morate jasno definirati što točno želite postići na ovoj platformi.
Ako točno definirate svoje ciljeve - jednu od gore navedenih stvari ili čak sve odjednom - moći ćete preciznije usmjeriti svoju Instagram kampanju, ali i lakše kreirati sadržaj koji će rezonirati s vašom publikom.
Na primjer, ako je vaš cilj povećanje svijesti o vašem čarteru, možete objavljivati slike i videa iskustava na vašim jahtama. Svi žele vidjeti kako su se drugi ljudi proveli na vašoj jahti i koliko su bili zadovoljni – pa će to i oni poželjeti biti.
Dakle, ciljano i sa smislom, mogli bismo reći.
Nakon što znate koji su vam točni ciljevi, slijedi osmišljavanje konkretne strategije – faza u kojoj ćete odrediti kako i kome prenosite svoju poruku.
Prvo i osnovno - odlučite kakav točno tip sadržaja želite dijeliti na Instagramu. Uz pomoć alata kao što je Canva, možete izraditi grid koji će biti vizualno privlačan, a vas poticati na pridržavanje reda i rasporeda u objavama.
Neka objave budu kombinacija “svega po malo”; fotografije i videa vaših jahti u plovidbi, vaših gostiju koji su uživali na njima, objava o manje poznatim destinacijama ili noviteta u nautici.
Definitivno uključite i “behind the scenes”. Neka svi vide kako vaš čarter djeluje na dnevnoj bazi, kako surađuje vaš tim, kako se slažu jedra i slično.
Objave planirajte unaprijed, uz pomoć kalendara objava. Tako ćete izbjeći propuste, ali i osigurati diversifikaciju sadržaja. Npr, od tri objave tjedno, jedna neka bude real life iskustvo nekog od vaših gostiju. Druga može biti video sa korisnim savjetima o nautici, a treća promocija nekog vašeg plovila iz flote, naravno.
Multimedija koju koristite, bila to fotografija ili video, treba imati jasnu svrhu i cilj. Trebala bi privući i zadržati pažnju vaše publike te ih potaknuti na daljnju komunikaciju s vašim čarterom.
Instagram je vizualna platforma, a ovdje je vaš vizualni identitet “osnova”. Instagram jednostavno tako funkcionira – slikovito.
I sve te slike, videozapisi, boje, stilovi – sve to komunicira vašoj publici i stvara dojam o vašem brendu.
Prvo na što trebate misliti su boje. Ako je vaša čarter tvrtka specijalizirana za luksuzne jahte, možda biste se odlučili za nijanse plave i zlatne, kako biste prenijeli osjećaj elegancije i luksuza.
S druge strane, možete odabrati vibrantne i živopisne boje kako bi prenijeli dinamičnost i uzbuđenje. Ali ne zaboravite na sve “staviti vlastiti pečat” - svoje brend boje.
Nikada ne zanemarite fotografije na Instagramu jer one su - “sve”.
Stil fotografija bude dosljedan. Odaberite ono što mislite da najbolje odražava vaš čarter. Hoće li to biti minimalistički stil, s čistim linijama i neutralnim pozadinama, ili tople, “žive” slike s ljudima koji uživaju na vašim brodovima?
I na kraju, odredite s kojim ćete tonom komunikacije pristupati publici. Hoće li vaša objava biti formalna i profesionalna ili opuštena i prijateljska?
Naglasit ćemo još jedno – u svojem Instagram identitetu budite autentični i transparentni. Neće trebati puno i vaša publika će otkriti ako upotrebljavate slike plovila koje nemate u floti i slično.
Sadržaj na Instagramu je puno više od odabira slike, teksta i hashtagova.
Treba znati kada točno objaviti i koliko često. Postoje i istraživanja koja pokazuju kako odabir pravog vremena može znatno povećati vidljivost vaše objave. Stoga, planirajte unaprijed i prilagodite se svojoj ciljanoj publici.
Za sada ta ista istraživanja kažu kako je, u prosjeku, na Instagramu najbolje objavljivati - srijedom u 11h.
Za ostale dane u tjednu optimalno vrijeme bi bilo:
Izvor: Hootsuite
Ako je išta, Instagram može biti vrlo moćan saveznik vašeg brenda.
No, ključ je u planiranju. Potrebno je imati samo jasan plan objavljivanja koji vašoj publici daje upravo ono što želi, a bez da ih previše zatrpava.
Dakle, optimalno bi bilo planirati objave npr. utorkom oko 9h, srijedom u 11 ujutro i recimo subotom oko 17h...
Statistike kažu kako korisnici Instagrama (svih onih 2,35 milijardi) u prosjeku na toj platformi provedu 29,2 minuta. 63% korisnika otvore ovu društvenu mrežu barem jedan puta dnevno.
Što se tiče Instagram Storiesa, na njih možete gledati kao na mali prozor u vaš vlastiti svijet. Možete podijeliti što je novo u vašem čarteru, pokazati što se događa u bazi, kako radi vaš tim ili čak pitati svoje pratitelje za mišljenje putem anketa.
I najbolje od svega? Instagram ne zahtijeva savršene profesionalno napravljene materijale. Instagram voli autentičnost. A storyji mogu biti kratki, stvarni trenuci s vašom publikom.
A baš ti mali, kratki, autentični trenutci čine razliku!
Sigurno ste i sami, kao korisnici Instagrama, pri “skrolanju” naišli na neki super proizvod ili uslugu.
Plaćene reklame na ovoj platformi nisu samo nešto što korisnicima “upada” u Feed. Uz pomoć oglašavanja, brendovi dolaze do svoje publike.
Vaša čarter tvrtka s običnim objavama će dosegnuti vaše trenutne pratitelje, ali što ako želite privući veću publiku?
To ćete učiniti uz pomoć sponzoriranih objava.
Imate odlične slike nekog od vaših plovila? Zašto ih ne bi podijelili kao plaćeni oglas?
No, tu je opet važno znati koga ciljate. Obitelji željne mirnog odmora? Mlađu ekipu željnu novih iskustava?
Kada znate koju publiku ciljate, možete prilagoditi kampanju kako bi ona bila što učinkovitija.
I ne zaboravite optimizirati! Pratite rezultate, vidite što radi, a što ne radi, i prilagodite se.
Danas se velika većina oglašavanja iz časopisa, TV reklama i slično, “prebacila” na influencere na Instagramu.
A kako to točno suradnja s Instagram influencerima funkcionira?
Hrvatska ima velik broj ljudi koji su jako poznati po onome što rade na Instagramu, bilo to putovanje, fotografiranje, lifestyle itd. Ono što ih povezuje je to što im njihovi pratitelji vjeruju. Vjeruju u njihovu autentičnosti.
Ako krenete surađivati se influencerom, koji npr. promovira ljepote naše obale uz pomoć svojih videa i fotografija, i ima nekih 50-ak tisuća pratitelj iz regije i šire - s njim možete dogovoriti vikend na jednoj od vaših jahti. On će svoje iskustvo podijeliti na Instagramu. I eto ga, njegovi pratitelji sada znaju tko ste vi i ono što je najbitnije ovdje - željet će iskusiti istu takvu avanturu.
Bitno je ostvariti suradnju s “pravim” influencerom. Nekome tko ulijeva povjerenje ne samo svojim pratiteljima, nego i vama samima. To ne znači odabrati samo onoga s najviše pratitelja, već onoga čija publika odgovara vašem brendu.
Dakle, ako se je fokus vaše čarter tvrtke na luksuznim iskustvima ili obiteljskim odmorima, onda nećete kao influencera koji će vas predstaviti, naći osobu koja na Instagramu promovira istraživanje planina ili solo backpacking.
Instagram je odavno nadišao platformu koja služi samo za selfije i slike hrane.
Zamislite samo kolika publika čeka na vas i koliko ljubitelja mora, jedrenja i dobrog provoda ima među njima.
Prije nego im se počnete obraćati, osmislite učinkovitu i jasnu strategiju.
Jer dok se vi mislite bi li ili ne bi - vaša konkurencija je već odavno na Instagramu.
Bilo kako bilo, smatrate li kao vam je Instagram marketing previše, ne razumijete ga ili ne znate otkud početi, kontaktirajte nas i mi ćemo za vas izraditi strategiju po mjeri.
Za uspješno postavljanje Instagram marketinga, prvo trebate definirati svoje ciljeve. Što točno želite postići? Nakon toga, osmislite jasnu strategiju. Vrlo je bitno razviti snažan vizualni identitet koji će privući vašu ciljanu publiku. Planiranje sadržaja je ključno - želite biti dosljedni i autentični. I nemojte zaboraviti iskoristiti sve alate koje Instagram nudi, poput analitike, kako biste pratili i mjerili svoje rezultate.
Iskreno, učinkovitost Instagram marketinga može varirati. Ovisi o mnogo stvari, poput vaših ciljeva, strategije koju ste osmislili i koliko je vaša ciljana publika angažirana. Ako koristite Instagram pravilno, može biti nevjerojatan alat za promociju vašeg brenda i čak povećanje prodaje. Ali kao i svaki alat, ključ je u tome kako ga koristite.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.
Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.
Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?
Jeste li ikada razmišljali o tome kako vas ljudi pronalaze? Znate li što je to lokalni SEO? Znate li i koliko je važan? Dajemo vam odgovor na to pitanje, kao i smjernice kako da uvijek ostanete relevantni. Barem na lokalnoj razini.