Nagrađivanje zaposlenika - kada, zašto i na koji način


Jeste li svjesni kako su zaposlenici u vašoj čarter tvrtki oni koji su direktno zaslužni za njen uspjeh i rast? Iskazujete li im svoju zahvalnost i dajete li im do znanja kako su vrijedni i cijenjeni? Osobito u ovo vrijeme kada je jako teško pronaći zaposlenike u cijelom turističkom sektoru, a ne samo u čarteru.

Misliti o tome kada i kako nagraditi svoje zaposlenike, trebate početi i prije početka same sezone. Uglavnom, neka vam to bude stalno na umu te pokušajte iskoristiti svaku priliku kako bi to učinili.  
 
Nagrađivanje zaposlenika direktno utječe na izgradnju uspješnog i vjernog tima, osobito u današnje vrijeme kada je teško pronaći kvalitetne djelatnike. 
 
No, kako zapravo nagraditi zaposlenike koji su uvelike pridonijeli kompletnom bookingu flote, uspješnoj sezoni, ali i rastu i razvoju vaše čarter tvrtke? Kako nagraditi čitav tim? Kako nagraditi pojedine zaposlenike kada ispune ili čak premaše vaša očekivanja? 

Zašto nagrađivati svoje zaposlenike? 

Kad god nešto radimo, bilo u životu bilo u poslu, važno je znati zašto to radimo.  
 
Prije nego što uopće damo neke konkretne korake kako možete pokazati djelatnicima u vašem čarteru kako ste svjesni njihove vrijednosti, idemo vidjeti zašto bi to uopće bilo dobro za vašu čarter tvrtku. 
 
Istraživanja pokazuju kako nagrade, čak i one simbolične, mogu značajno povećati učinkovitost, motivaciju i vjernost zaposlenika. To je u ovim izazovnim vremenima, kada je teško uopće i pronaći adekvatne zaposlenike, iznimno važno bez obzira na to u kojem se sektoru nalazili. 

Sustavi nagrađivanja pozitivno utječu na zaposlenike. Vi im kao poslodavac na taj način jasno dajete do znanja kako je njihov rad vrijedan. Jednako funkcioniraju i razne ostale geste nagrađivanja.

5 razloga zašto implementirati sustav nagrađivanja u čarter tvrtke 

Sustavi nagrađivanja imaju pozitivan učinak na zaposlenike jer im kao poslodavac na taj način jasno dajete do znanja kako je njihov rad prepoznat i vrijedan. Jednako funkcioniraju i razne ostale geste prepoznavanja uspješnosti vaših zaposlenika.  
 
Navest ćemo i još nekoliko razloga zašto je sustav nagrađivanja nužan svima, pa i čarter tvrtkama koje žele uspješno poslovati: 
1. Povećava motivaciju zaposlenika  
2. Pokazuje vašu zahvalnost  
3. Potiče prijateljsku kompetitivnost  
4. Zadržava kvalitetne zaposlenike  
5. Stvara pozitivnu radnu atmosferu 
  
1. Nagrađivanje povećava motivaciju zaposlenika 
Zasigurno su mnogi od nas još od djetinjstva upoznati s principom nagrađivanja, kao pokazateljem poželjnog ponašanja. U odrasloj dobi i dalje funkcioniramo na isti način, iako možda ne uvijek svjesno. Kad osoba nakon nekog određenog ponašanja ili rada, dobije pozitivnu reakciju, sklona je to ponašanje ponoviti, podsvjesno se nadajući istom pozitivnom rezultatu.  
Stoga nagrađivanje zaposlenicima daje konkretne ciljeve za rad te povećava njihovu motivaciju kako bi ih u konačnici i ostvarili. 
  
2. Nagrađivanje zaposlenika pokazuje vašu zahvalnost 
Pokazivanjem zahvalnosti članovima svog tima na njihovom radu dajete im do znanja kako su vrijedni, viđeni i kako je njihov doprinos iznimno važan za funkcioniranje cjelokupne tvrtke. Istraživanja dokazuju kako tuđe pokazivanje zahvalnosti utječe na naš mozak, uključujući hipotalamus koji je odgovoran za apetit, san i dopamin.  
Zbog toga izražavanje zahvalnosti radnicima kroz različite konkretne i simbolične nagrade može smanjiti njihov stres, poboljšati san te čak ubrzati metabolizam! 

Nagrađivanje potiče prijateljsku kompetitivnost. Jednako kao što će nagrada motivirati zaposlenika koji ju je osvojio, motivirati će i njegove kolege.

3. Nagrađivanje potiče prijateljsku kompetitivnost 
Jednako kao što će nagrada motivirati zaposlenika koji ju je osvojio, na nastavak sa svojim produktivnim načinom rada, motivirati će i njegove kolege. Nastojati će se sljedeći put više potruditi kako bi ju i oni osvojili. Umjerena doza rivalstva može biti zdrava među zaposlenicima jer će se međusobno poticati na bolje rezultate. Zaposlenik sa najboljim rezultatima će imati dodatan osjećaj postignuća kad bude i konkretno nagrađen. 
  
4. Nagrađivanje zadržava kvalitetne zaposlenike 
Sustavi nagrađivanja povećavaju zadovoljstvo zaposlenika, a zadovoljni i angažirani zaposlenici ostat će vjerni tvrtki u kojoj rade. I to čak i ako negdje drugdje mogu biti više plaćeni. Ljudi žele raditi za tvrtke koje prepoznaju njihovu vrijednost i to pokazuju konkretnim primjerima i nagradama. Ulaganje u pravi sustav nagrađivanja itekako može dugoročno povećati vaše šanse za rast i uspjeh. 
  
5. Nagrađivanje zaposlenika stvara pozitivnu radnu atmosferu 
Timovi sastavljani od motiviranih, zadovoljnih i cijenjenih djelatnika nisu samo produktivniji, nego su i pozitivniji i kreativniji. Pozitivan stav i produktivna radna atmosfera neupitno je zarazna. Može dovesti do općenitog zadovoljstva u tvrtki prepunoj entuzijastičnih i ispunjenih zaposlenika. Kultura u firmi jedna je od najvažnijih komponenti uspješnog poslovanja.  
Sustav nagrađivanja koji potiče motiviranost, produktivnost, zadovoljstvo i suradnju čini tu kulturu iznimno privlačnom, kako trenutnim tako i potencijalnim budućim zaposlenicima. 

Provođenje konkretnih ideja za nagrađivanje zaposlenika ne zahtijeva pretjerano financijsko ulaganje. Ključ uspješne nagrade je u poznavanju članova svog tima.

Kako nagraditi zaposlenike 

Postoji još mnogo razloga zašto nagrađivanje zaposlenika može stvoriti vjeran tim, a takav tim može ubrzati i rast i uspjeh vaše čarter tvrtke.  
Provođenje određenog dijela konkretnih ideja ne zahtijeva ni pretjerano financijsko ulaganje. Ključ uspješne nagrade je u poznavanju članova svog tima. Ako ih dobro poznajete, znat ćete  što će funkcionirati za njih.  
 
Tu je bitno imati i određenu razinu kreativnosti, a ako još niste, isprobajte neku od sljedećih ideja: 
  
1. Poklonite zaposlenicima jedinstveno iskustvo 
Ljudi prirodno teže povezivanju, a potreba za autentičnim odnosima više je nego ikad postala izražena u posljednjih nekoliko godina, nakon globalne pandemije. Ako želite nagraditi više zaposlenika odjednom ili cijele timove, osmislite im jedinstveno iskustvo kao što je team building ili druženje. Na taj način se mogu zajedno povezati i opustiti te dodatno i zbližiti. 
  
2. Dajte zaposlenicima dodatno slobodno vrijeme 
Dajte zaposlenicima priliku neka odu s posla koji sat ranije ili potpuno slobodan dan koji nisu očekivali. To može imati ogromne koristi za tvrtku, a bez nekih značajnih gubitaka. Takvu će gestu osobito znati cijeniti zaposlenici koji već rade prekovremeno i očito je kako daju sve od sebe. 
  
3. Poklonite zaposlenicima promišljene znakove pažnje 
Niste obavezni da morate potrošiti ogromne svote iz budžeta kako biste svojim zaposlenicima isplatili velike bonuse i pokazali im na taj način kako cijenite njihov trud. Isto se može postići malim znakovima pažnje. Osobito ako su dobro promišljeni te budu nešto neobično ili potpuno neočekivano. 

Javno iskazivanje zahvalnosti zaposlenicima na njihovom radu i trudu, je nagrada koja može imati ogroman utjecaj na njihovu motivaciju. Ujedno je i potpuno besplatno.

4. Javno se zahvalite svojim najvrjednijim zaposlenicima 
Nagrada koja može imati ogroman utjecaj na motivaciju zaposlenika jest javno iskazivanje zahvalnosti na njihovom radu i trudu. Ujedno je i potpuno besplatno. Još jedan simpatičan i efektivan način može biti ručno napisana poruka zahvalnosti, za koju je sigurno kako će se istaknuti u vremenima e-mailova i online poruka. 
  
5. Objavite najbolje zaposlenike na web-stranici ili društvenim mrežama 
Objava “slike i djela” najboljeg zaposlenika ili više njih, na vašoj web stranici ili društvenim mrežama, oblik je javnog priznanja koji će dodatno motivirati ostale zaposlenike. Ujedno će pokazat i vašim klijentima i pratiteljima kako cijenite i poštujete svoj tim. Uz to, isticanje određenih kvaliteta kao poželjnih pokazat će budućim potencijalnim zaposlenicima koje su vrijednosti vaše čarter tvrtke. Također im daje na uvid i što se od njih očekuje ako se zaposle kod vas.   
  
6. Uložite u osobni i profesionalni razvoj svog tima 
Odvojiti dio budžeta za ulaganje u dodatno obrazovanje zaposlenika ili uvođenje novih alata, je odluka koja će se svima višestruko isplatiti. Članovi vašeg tima bit će oduševljeni ako dobiju priliku naučiti nešto novo što ih zanima. Razbit ćete im i svakodnevnu rutinu, a sve što ste uložili vratit će vam se u obliku primijene naučenog u obavljanju posla. Davanje zaposlenicima do znanja, osobito onim ambicioznima, kako su vrijedni ulaganja, nagrada je sama po sebi. A sigurno je i kako nešto takvo sigurno nikada neće zaboraviti! 
 
Na kraju svake sezone za uspješan rezultat zaslužni su i uprava i zaposlenici, svatko zbog svog jedinstvenog doprinosa. I stoga se nemojte u zadnji tren pitati “Što napraviti”, kako bi nagradili svoje zaposlenike.

Na kraju svake sezone za uspješan rezultat zaslužni su i uprava i zaposlenici, svatko zbog svog jedinstvenog doprinosa. I stoga se nemojte u zadnji tren pitati “što napraviti”, kako bi nagradili svoje zaposlenike. Budite spremni unaprijed, a nagrađivati ih možete i kontinuirano u svakom trenutku tijekom sezone i u svako doba godine.   
 
Na kraju uspješne sezone, svi skupa proslavite kako bi postavili temelje za još bolju sljedeću sezonu.  
 
Nekim čarter tvrtkama sustav nagrađivanja zaposlenika možda predstavlja i financijski izazov.  No, nemojte nikada u potpunosti eliminirati nagrađivanje. Nagrade ne moraju biti fizički konkretne, financijski zahtjevne niti velike. Nagrađivanje u bilo kojem obliku će dugoročno donijeti brojne benefite, jer će pozitivno utjecati na ponašanje i rad zaposlenika.  
 
I za kraj, jedno javno hvala može postići mnogo više nego što mislite. Ali samo ako je iskreno i od srca. I zasluženo, naravno.  

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

5 ključnih pouka iz 2024.: Kako digitalna transformacija oblikuje budućnost vašeg poslovanja
5 ključnih pouka iz 2024.: Kako digitalna transformacija oblikuje budućnost vašeg poslovanja

Digitalna transformacija danas je više od trenda – ona je bit opstanka i rasta. Ipak, uspjeh nije zajamčen, a mnoge tvrtke nailaze na uvijek iste prepreke. Što smo naučili iz izazova i prilika koje je donijela 2024.? Andreja Fazlić donosi 5 ključnih pouka koje vam mogu pomoći da svoje poslovanje prilagodite novom dobu i iskoristite tehnologiju na pravi način. Spremni za promjenu? Saznajte kako.

Čarter industrija pod pritiskom: Kako zajedničkim snagama unaprijediti nautički turizam?
Čarter industrija pod pritiskom: Kako zajedničkim snagama unaprijediti nautički turizam?

Ključni izazovi poput visokih troškova marina, dumping cijena i nelojalne konkurencije, kao i nedovoljne promocije nautičkog turizma od strane županijskih turističkih zajednica realnost su hrvatskog čartera. U nastavku saznajte rezultate anonimnog upitnika kao i konkretne incijative za pravednije i konkurentnije tržište te osigurali kvalitetan razvoj hrvatskog nautičkog turizma.

Izazovi koji očekuju čarter tržište 2025. godine
Izazovi koji očekuju čarter tržište 2025. godine

Čarter industrija se nalazi na prekretnici, suočena s ekonomskom nesigurnošću, promjenjivim zahtjevima kupaca i potrebom za većim povjerenjem i transparentnošću. Dok se regije poput Hrvatske bore, druge se održavaju stabilnima. Usred izazova, inovacije poput napredne zaštite plaćanja i certifikacijskih oznaka čine veliku razliku. Hoće li se industrija prilagoditi i napredovati ili propasti?

Što je lokalni SEO i zašto je važan za čarter tvrtke
Što je lokalni SEO i zašto je važan za čarter tvrtke

Jeste li ikada razmišljali o tome kako vas ljudi pronalaze? Znate li što je to lokalni SEO? Znate li i koliko je važan? Dajemo vam odgovor na to pitanje, kao i smjernice kako da uvijek ostanete relevantni. Barem na lokalnoj razini.