Njemačka čini treće turističko tržište na svijetu iza SAD-a i Kine. Do polovice rujna ove godine ostvareno je 16 posto više dolazaka njemačkih turista u odnosu na isto razdoblje 2019. godine. Što možemo očekivati iduće turističke sezone?
Što se tiče europskih okvira, tu bilježi daleko najvišu razinu rashoda za međunarodna putovanja u ukupnom iznosu od 83,3 milijarde EUR u 2019., znatno ispred drugoplasirane Francuske u kojoj ta kategorija odljeva platne bilance bilježi 46,1 milijardu €.
U prosjeku godišnje stanovništvo te države u srcu Europe ide na ukupno 260 milijuna turističkih putovanja, odnosno svaki od 84 milijuna stanovnika ide godišnje na 3 različita putovanja. K tome se na turistička putovanja duljine do 3 dana boravka odnosi 50% svih putovanja dok je ostatak na 4 dana i dulje. Konkretno, više od 75% stanovnika Njemačke odlazi barem jednom godišnje na putovanje u trajanju od minimalno 5 dana.
Najvažnija turistička destinacija za ovo tržište je upravo sama Njemačka na koju otpada skoro 1/3 ukupno poduzetih putovanja. Hrvatska se nalazi na šestome mjestu, prije nje veći udio imaju Španjolska, Italija, Turska te Grčka.
Koliko god turizam sunca i mora imao sezonski karakter i bio ograničavajući faktor u ostvarenju većeg prihoda ovog sektora, toliko se poklapa sa zanimanjem prosječnog turista iz ove države u čijim očima je Hrvatska prometno dobro povezana destinacija vrijedna odmora u trajanju minimalno 5 dana. Glavno prijevozno sredstvo prosječnog turista iz ove zemlje je automobil sa skoro 50 % udjela, dok ga slijede zrakoplov s nezanemarivim udjelom od gotovo 40 %. Unutar vlastite države Nijemci preferiraju putovanja vlakom zbog odnosa brzine, cijene i pouzdanosti, dok iz istoga razloga ta vrsta prijevoza nije privlačna za putovanja izvan matične države.
K tome, oni svojih boravaka u inozemstvu preferiraju paušalna putovanja organizirana od strane turističkih agencija zbog sigurnosti koje im ta vrsta putovanja ostavlja. To vrijedi za sve oblike putovanja. Nije samo stvar navike, traži se i kvaliteta boravka i tu Nijemci idu logikom da agencije rade s dokazanim partnerima koji mogu potvrditi kvalitetu usluge kroz reference.
Izvor: HTZ (e-Visitor & eCrew)
Njemačka je definitivno tržište s kojeg dolazi najveći turistički prihod u Hrvatskoj, ujedno je i tržište koje od pandemije bilježi povećanje zanimanja za sadržaje koje im nudi Lijepa Naša diljem svoje razvedene obale te pripadajuće slikovite kontinentalne osnove. Tradicionalno najbrojniji turisti u Hrvatskoj, Nijemci su i ove godine zadržali tu poziciju s više od 3 milijuna dolazaka i 22 milijuna noćenja, čime su u plusu u odnosu na 2021., ali i u odnosu na rekordnu 2019.
Njemački turisti su do polovice rujna ostvarili 18 posto više noćenja nego u istom razdoblju 2019., a i došlo ih je 16 posto više. Ujedno je brže nego u opjevanoj 2019. dosegnuta brojka od 3 milijuna njemačkih turista.
No, ono što može utjecati na ponavljanje te možda i rast ovih brojki je ekonomska situacija. Pogotovo je to važno u svjetlu gospodarske situacije inflacije kombinirane s recesijom na koju znatan utjecaj ima rast cijene energenata.
Na brz povratak rasta ekonomske aktivnosti će utjecati brzina osiguravanja alternativnih izvora plina kao glavnog energenta, a neće odnemoći i ekonomske mjere koje imaju za cilj pomoć gospodarstvu. Potonje nije bio slučaj u 2008. u tolikoj mjeri kada članice EU nisu imale na raspolaganju fond sredstava za oporavak.
Procjena je većine analitičara da će recesija u Njemačkoj trajati nekoliko mjeseci odnosno maksimalno do godinu dana.
U svjetlu navedenog je kao državi snažno povezanoj na njemačku ekonomiju logično i smisleno pravovremeno osluškivati signale i proučiti indikatore s tog tržišta, a kako bi što bolje pripremili sezonu i motivirali putem promotivnih aduta stanovnike navedene zemlje na boravak kod nas.
Ono što se može čuti iz Njemačke nije obeshrabrujuće, više je riječ o izostanku pesimizma.
Poslovna putovanja su nakon oporavka na razinu od 50% vrijednosti iz 2019. godine zabilježila stagnaciju i blagi pad potražnje, na što utječe porast cijena goriva i energenata, a i primjena digitalnih rješenja u poslovnoj komunikaciju uključujući i edukacije te konferencije je značila znatnu uštedu na troškovima.
Izvor: HTZ (e-Visitor & eCrew)
Što se tiče potražnje za turističkim uslugama u 2023., ona je što se tiče Hrvatske i dalje na istoj razini kao i ove godine, što je u svakom slučaju poticajno za turistički sektor. Nautički čarter bi trebao bilježiti visoku potražnju kao i ove godine.
Zanimljivo je da je ista situacija bila na snazi i 2009. kada je u jeku globalne financijske krize u našu zemlju stiglo ukupno 1 579 610 turista iz Njemačke. To je bio blagi porast u odnosu na kudikamo gospodarski snažniju 2008. kada je iz Njemačke put Hrvatske krenulo 1 545 735 turista. Ono što je bitno je da je u obje godine broj turista čiji ukrcaj je registriran u jednoj od luka nautičkog turizma dosegao 115 tisuća.
Nadalje, naravno da se u svjetlu najava stagnacije ekonomske aktivnost ne sjedi skrštenih ruku.
Uz sve druge redovite sajmove, posljednja objava navodi kako je Hrvatska zemlja partner na skorom turističkom sajmu F.re.e u Münchenu, koji bi se nakon dvije godine pauze trebao održati krajem veljače 2023. To će definitivno biti snažan poticaj planiranju i realizaciji turističkih putovanja u toj godini.
Stara neformalna definicija gospodarske krize u jednoj od vodećih ekonomskih sila na svijetu Njemačkoj kaže slijedeće u poluozbiljnom tonu: recesija je onda kada se dio božićnice prima u obliku bonova i kad se na godišnji izvan države ide samo jednom u godini.
Što se naših očekivanja tiče, ako to već mora biti tako, neka taj jedan godišnji odmor u inozemstvu bude baš u Hrvatskoj.
Tom očekivanju daje za pravo ono što se može čuti s njemačkog tržišta.
Ujedno ako postoji vrsta turizma koja najmanje pada u kriznim momentima te se najbrže vraća na standardne razine – to je nautički turizam.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Digitalizacija poslovanja, usklađivanje tehnologije, procesa i ljudi, često zvuči poput nečega što se postigne preko noći, ali stvarnost je mnogo složenija. Većina poslovanja treba digitalni razvoj – postupan, fleksibilan i ljudski vođen proces prilagodbe. A sve o digitalnoj transformaciji, donosi nam Andreja Fazlić u svojem novom članku.
Svaka čarter tvrtka mora koordinirati između gostiju, plovila, vlasnika i zaposlenika - i to uspješno, zar ne? U isto vrijeme se sve radne operacije moraju neometano odvijati. I kako onda sebi i svom poslovanju olakšati rad i pojednostaviti dnevne zadatke? Na našem webinaru ćete otkriti sve o tome kako uz pravu sveobuhvatnu aplikaciju za čarter management koja će ne samo unaprijediti, nego i preoblikovati vaše poslovanje. Registrirajte se i saznajte kako transformirati svoje poslovanje!
Društvene mreže se stalno razvijaju, s novim trendovima, taktikama i nadogradnjama platformi koja vas konstanto zasipaju sa svih strana. Uz sve te promjene, lako je podleći dezinformacijama ili zastarjelim savjetima. Međutim, jedna od najvrjednijih vještina za dugoročni uspjeh na društvenim mrežama je naučiti razlikovati činjenice od fikcije.
Hrvatska ima izniman potencijal za korištenje solarne energije kao glavnog obnovljivog izvora. S obzirom na iznimnu insolaciju i pogodnu geografsku poziciju, posebno u Dalmaciji i na Jadranu, solarna energija može povećati energetsku sigurnost i osigurati financijsku uštedu. Unatoč tome, brojne su birokratske prepreke i izazovi.