Hrvatska kao zemlja poznata po nautici i broju pomoraca, sa najvećom čarter flotom na Mediteranu je također i među vodećim zemljama u svijetu u školovanju pomorskog kadra. A pomorci i nautičari znaju kome se obratiti kada je u pitanju njihova karijera.
Najčešće su baš pomorska učilišta mjesto savjetovanja i mjesto na kojem se raspravlja o problemima i traže rješenja. Zašto? Upravo zato što se na takvim mjestima nalaze aktivni ili iskusni pomorci čiji posao uključuje prisutnost na svim stranama svijeta i rad u internacionalnim kompanijama s multikulturalnim iskustvom.
Manje je poznat podatak kako velik broj pomoraca bira karijeru u edukaciji, ukrcaju ili raznim vrstama agentura nakon što se “skinu s broda“. Često se krivo misli kako se pomorci umirovljuju kada se “iskrcaju”. To je samo jedan stereotip među mnogima, kao i dok plove često znamo čuti - „blago se njemu on je pomorac”.
Hrvatska sveučilišta i pomorska učilišta već generacijama školuju kvalitetan kadar i zanimalo nas je tko im prenosi znanje? Mahom su to profesori i profesionalci koji su svoje znanje stekli formalno, ali i u plovidbi, a praktično znanje je ono najvrijednije.
Ploviti se mora, govorili su naši stari. Danas Hrvatska po nekim informacijama broji i preko 20 tisuća pomoraca sa čak preko 60% časnika, što govori sasvim dovoljno o stručnosti i obuci pomoraca iz Lijepe naše. Hrvatska na svojih 3.871,833 stanovnika prema prošlogodišnjem popisu stanovnika, ima i 4 sveučilišta sa pomorskim programom. Pomorskih učilišta sa programom za edukaciju u pomorstvu i nautici ima skoro dvadesetak, što bi našu zemlju prema prosjeku postavilo na sam vrh u svijetu. Nacija smo koja svoju budućnost i prosperitet vidi u pomorstvu.
Na tu temu razgovarali smo s Pomorskim učilištem Adria Libar, koje u Hrvatskoj ima 33 godine iskustva u edukaciji. Svoje centre za edukaciju ima u Zadru, Šibeniku, Splitu, Rijeci i Zagrebu, a prepoznato je i na međunarodnoj razini.
Kada govorimo o kvaliteti pomorskih učilišta, ona se mjeri kroz razne čimbenike kao što su stručan predavački kadar, odgovarajuće opremljene kabinete, učionice te dobru pomorsku infrastrukturu, uključujući brodove za vježbe i simulacijske sustave. Sve ovo je neophodno za prenošenje znanja i iskustva na učinkovit način - simulirajući stvarne uvjete koje pomorce čekaju na morima.
Akreditacije i certifikati potvrda su funkcionalnosti učilišta prema standardima koji su za ovu vrstu edukacije obavezni i podložni strogim provjerama certifikacijskih kuća i institucija. Nepoštivanje standarda strogo se kažnjava, no najveća kazna je kad u ovom poslu izgubite kredibilitet jer to utječe na sliku zemlje i na percepcije pojedinaca, odnosno pomoraca.
Stoga su uz svu modernu tehnologiju i priznanja, najbitniji ljudi koji organiziraju, provode i prenose znanje i vještine na pomorce. Naše trajanje u poslu, uz jasnu viziju, možemo zahvaliti našem timu iskusnih i kvalificiranih stručnjaka; časnicima i kapetanima, ali i doktorima, inženjerima, profesorima i brojnim vanjskim suradnicima te institucijama s kojima gradimo pozitivnu sliku o pomorstvu u Hrvatskoj i školovanom kadru koje šaljemo u svijet.
Nije uvijek sve bajno i kao u svakom poslu, najčešće se o problemima pomoraca i u pomorstvu priča kada se dogode nesreće, gubitci... No, ipak svi mi možemo doprinijeti manjim koracima kvaliteti struke. Zaista vjerujemo kako sigurnost i visoka učinkovitost u pomorstvu dolazi prvo od nas samih. To je obaveza i odgovornost svakog koji se bavi ovim poslom od člana posade do zapovjednih funkcija na brodu ili u tvrtki.
Edukacija u pomorstvu uključuje znanja iz raznih područja budući se radi o industriji visokog rizika gdje posljedice neznanja znače veliku štetu za ljude i okoliš. Propisuje je Međunarodna pomorska organizacija (IMO) kroz STCW konvenciju (Standards of Training, Certification and Watchkeeping), a između ostaloga sadržava:
Edukaciju u pomorstvu provodimo na svim razinama, od osnovne obuke zaposlenika i posade broda do zapovjednih pozicija. Kvalitetnom obukom cilj je stvarati stručne pomorce koji će svojim znanjima i vještinama upravljati tehnologijom, resursima i funkcionirati u vodstvu i timskom radu.
Rad na brodu je rad u specifičnom okruženju i specifičnim uvjetima koji uključuje zadatke pod radnim opterećenjem, poznavanje međunarodnih pomorskih konvencija, zakonodavstava i prava, poznavanje rada na naprednim simulatorima te rad u izvanrednim i kriznim situacijama.
Cilj je pratiti stalni razvoj i inovacije u pomorstvu i u skladu s tim poboljšavati obuku kako bi držali korak u ovom dinamičnom svijetu.
To što je Hrvatska prepoznata u svijetu kroz pomorstvo, nije došlo preko noći. Hrvatska je dobrim primjerom edukacije stvorila priču o sebi. Tiho i na mala vrata, rekli bismo. Kao i pomorsko učilište Adria Libar, naš sugovornik koji nam je približio težinu i veličinu pomorske edukacije kao svijetlu budućnost za nove generacije zahvaljujući tradiciji i održivosti.
Kako se očito, ploviti mora, možemo zaključiti kako se Adria Libar afirmirao kao idealan za obučavanje kadra koji će biti budućnost hrvatskog pomorstva, turizma i nautičkog čartera.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.
U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.
Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.