Promjene i inovacije u poslovanju često se doživljavaju kao nepotrebno kompliciranje i zbog tog stava ne iznenađuju otpori prema njihovoj implementaciji.
Budimo realni, rijetki su oni koji vole promjene i žude za njima. Možda ih neki od nas lakše prihvaćaju, ali većina voli ostati u svojim utvrđenim sistemima koji barem donekle funkcioniraju. No navedeno je stajalište prema inovacijama hitno potrebno mijenjati jer od svih stvari na tom svijetu, samo stalna mijena jest. Promjene su neizbježne, a zdrav odnos prema njima i proaktivno uvođenje inovacija u poslovanje jedna je od stavki koja vas može izdvojiti od konkurencije i privući zadovoljne goste. Ako još niste uvjereni u to, nastavite čitati i pronađite novu ljubav prema inovacijama koje stignete implementirati u poslovne procese već ove sezone.
Jeste li čuli za poznatu izreku If it ain't broken, don't fix it ili u prijevodu Ako nije slomljeno, ne popravljaj? Ona se možda može odlično primijeniti na kućanske aparate, ali u poslovanju slušanje uvjerenja nastalih iz takvog mentalnog sklopa donosi itekako neželjene posljedice. Nažalost, u hrvatskom poduzetništvu još uvijek postoji velik broj kompanija koje smatraju da je bolje ostaviti na miru procese i načine na koji se obavljaju operativni poslovni jer su pokušaji poboljšanja suviše riskantni.
Za njih, ali i za poduzetništvo općenito, odlične su vijesti da je u zadnjih nekoliko desetljeća napredak tehnologije toliko ubrzan da većina tvrtki MORA prihvatiti inovacije kako bi uopće opstale na tržištu. One koje to odbijaju napraviti, jednostavno s vremenom izgube relevantnost i propadaju, ne uspijevajući starim načinima privući nove klijente.
Inovativne tvrtke razvijaju način poslovanja zbog kojeg su uvijek spremne za budućnost i nove promjene, a nagrađene su prikupljanjem najboljih talenata s tržišta rada te brojnim narudžbama od klijenata.
Poslovne inovacije su aktivnosti kojima kompanije implementiraju u svoje poslovanje novu ili poboljšanu ideju, proces, uslugu, proizvod, tehnologiju, proizvodni proces, marketinšku strategiju i sl. koje onda donose unapređenje poslovanja i povećanje prihoda.
Proaktivno uvođenje promjena i poboljšanja u poslovne procese i operativne poslove u kompaniji važno je zato što:
No budite oprezni jer inovacije samo inovacija radi mogu biti u jednakoj mjeri štetne za poslovanje kao i stajanje na mjestu. Svaka tvrtka ima svoje jedinstvene poslovne potrebe, ovisno o industriji u kojoj posluje i ciljevima koje želi postići, zato je važno detaljno proučiti vlastito poslovanje i na osnovu njega implementirati one inovacije koje će najviše pomoći njegovom rastu.
Promjene se u poslovanje mogu uvesti na mnoga područja, a neka od najčešćih su:
Ako još uvijek niste sigurni odakle krenuti s inovacijama, predlažemo sljedeće savjete Richarda Bransona, britanskog poslovnjaka i milijardera:
Da zaključimo, inovacije su prijatelj vašeg čarter poslovanja, a ne nešto čega se trebate bojati. Promjene su neizbježne u svakom aspektu života, a pažljivo promišljene i unaprijed isplanirane prilagodbe poslovanja mogu čarter kompanijama uštedjeti mnogo stresa i sredstava u budućnosti.
Ne bojte se preispitati svoj način poslovanja te pronaći područja u kojima ima prostora za napredak - takvo proaktivno razmišljanje i hrabrost za isprobavanje novih puteva upravo je ono što će u vašu tvrtku privući kako kvalitetne zaposlenike, tako i poželjne klijente.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Imate li plovni objekt za krstarenje ili za izlete te planirate li ga unaprijediti ili biti ekološki osviješteni? Upravo sada dostupna je posebna prilika za vlasnike ovakvih plovila koji žele smanjiti troškove ulaganja u održivu tehnologiju čak do 70%. Silvija Domitrović Došen donosi informacije o bespovratnim sredstvima Ministarstva turizma, namijenjenima zelenoj tranziciji nautičkog sektora. Otkrijte jeste li među onima koji mogu ostvariti ovu potporu.
Strategija je često pogrešno shvaćena kao složen i nedostupan koncept, rezerviran samo za stručnjake. Andreja Fazlić u svom novom članku objašnjava koji su zapravo strateški okviri koje bi trebao poznavati svaki CEO i svaki lider koji želi razviti učinkovitu strategiju za svoj biznis. Saznajte kako izabrati najbolje poslovne odluke koje vode do konkurentske prednosti i uspjeha.
Iskoristite svoju web stranicu. Jer za što je imate? Ne samo jer mislite kako je morate imati i kako bi tu bile slike vaših jedrilica, katamarana i ostaloga... Web stranica može privući i potencijalne goste, i generirati upite. Ti upiti su samo vaši - zaradu od njih ne dijelite ni sa kim.
Uspješan čarter se ne vrti samo oko bukinga. To je proces. Svejedno, koliko god se trudili, male se greške ponekad “skupo” plaćaju. Od loše strategije cijena do loše održavanih plovila, svaka mala odluka utječe na zadovoljstvo gostiju i na kraju - dugoročnu profitabilnost. Ovaj vodič će vam pomoći prepoznati najčešće greške (i izbjeći ih na vrijeme).