Promjene i inovacije u poslovanju često se doživljavaju kao nepotrebno kompliciranje i zbog tog stava ne iznenađuju otpori prema njihovoj implementaciji.
Budimo realni, rijetki su oni koji vole promjene i žude za njima. Možda ih neki od nas lakše prihvaćaju, ali većina voli ostati u svojim utvrđenim sistemima koji barem donekle funkcioniraju. No navedeno je stajalište prema inovacijama hitno potrebno mijenjati jer od svih stvari na tom svijetu, samo stalna mijena jest. Promjene su neizbježne, a zdrav odnos prema njima i proaktivno uvođenje inovacija u poslovanje jedna je od stavki koja vas može izdvojiti od konkurencije i privući zadovoljne goste. Ako još niste uvjereni u to, nastavite čitati i pronađite novu ljubav prema inovacijama koje stignete implementirati u poslovne procese već ove sezone.
Jeste li čuli za poznatu izreku If it ain't broken, don't fix it ili u prijevodu Ako nije slomljeno, ne popravljaj? Ona se možda može odlično primijeniti na kućanske aparate, ali u poslovanju slušanje uvjerenja nastalih iz takvog mentalnog sklopa donosi itekako neželjene posljedice. Nažalost, u hrvatskom poduzetništvu još uvijek postoji velik broj kompanija koje smatraju da je bolje ostaviti na miru procese i načine na koji se obavljaju operativni poslovni jer su pokušaji poboljšanja suviše riskantni.
Za njih, ali i za poduzetništvo općenito, odlične su vijesti da je u zadnjih nekoliko desetljeća napredak tehnologije toliko ubrzan da većina tvrtki MORA prihvatiti inovacije kako bi uopće opstale na tržištu. One koje to odbijaju napraviti, jednostavno s vremenom izgube relevantnost i propadaju, ne uspijevajući starim načinima privući nove klijente.
Inovativne tvrtke razvijaju način poslovanja zbog kojeg su uvijek spremne za budućnost i nove promjene, a nagrađene su prikupljanjem najboljih talenata s tržišta rada te brojnim narudžbama od klijenata.
Poslovne inovacije su aktivnosti kojima kompanije implementiraju u svoje poslovanje novu ili poboljšanu ideju, proces, uslugu, proizvod, tehnologiju, proizvodni proces, marketinšku strategiju i sl. koje onda donose unapređenje poslovanja i povećanje prihoda.
Proaktivno uvođenje promjena i poboljšanja u poslovne procese i operativne poslove u kompaniji važno je zato što:
No budite oprezni jer inovacije samo inovacija radi mogu biti u jednakoj mjeri štetne za poslovanje kao i stajanje na mjestu. Svaka tvrtka ima svoje jedinstvene poslovne potrebe, ovisno o industriji u kojoj posluje i ciljevima koje želi postići, zato je važno detaljno proučiti vlastito poslovanje i na osnovu njega implementirati one inovacije koje će najviše pomoći njegovom rastu.
Promjene se u poslovanje mogu uvesti na mnoga područja, a neka od najčešćih su:
Ako još uvijek niste sigurni odakle krenuti s inovacijama, predlažemo sljedeće savjete Richarda Bransona, britanskog poslovnjaka i milijardera:
Da zaključimo, inovacije su prijatelj vašeg čarter poslovanja, a ne nešto čega se trebate bojati. Promjene su neizbježne u svakom aspektu života, a pažljivo promišljene i unaprijed isplanirane prilagodbe poslovanja mogu čarter kompanijama uštedjeti mnogo stresa i sredstava u budućnosti.
Ne bojte se preispitati svoj način poslovanja te pronaći područja u kojima ima prostora za napredak - takvo proaktivno razmišljanje i hrabrost za isprobavanje novih puteva upravo je ono što će u vašu tvrtku privući kako kvalitetne zaposlenike, tako i poželjne klijente.
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.
Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.
U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.
Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.