Inovacije – prilika za bolje čarter poslovanje, a ne razlog za strah


Promjene i inovacije u poslovanju često se doživljavaju kao nepotrebno kompliciranje i zbog tog stava ne iznenađuju otpori prema njihovoj implementaciji. 

Budimo realni, rijetki su oni koji vole promjene i žude za njima. Možda ih neki od nas lakše prihvaćaju, ali većina voli ostati u svojim utvrđenim sistemima koji barem donekle funkcioniraju. No navedeno je stajalište prema inovacijama hitno potrebno mijenjati jer od svih stvari na tom svijetu, samo stalna mijena jest. Promjene su neizbježne, a zdrav odnos prema njima i proaktivno uvođenje inovacija u poslovanje jedna je od stavki koja vas može izdvojiti od konkurencije i privući zadovoljne goste. Ako još niste uvjereni u to, nastavite čitati i pronađite novu ljubav prema inovacijama koje stignete implementirati u poslovne procese već ove sezone.

Ako nije slomljeno, ne popravljaj

Ako nije slomljeno, ne popravljaj mentalni sklop u čarteru

Jeste li čuli za poznatu izreku If it ain't broken, don't fix it ili u prijevodu Ako nije slomljeno, ne popravljaj? Ona se možda može odlično primijeniti na kućanske aparate, ali u poslovanju slušanje uvjerenja nastalih iz takvog mentalnog sklopa donosi itekako neželjene posljedice. Nažalost, u hrvatskom poduzetništvu još uvijek postoji velik broj kompanija koje smatraju da je bolje ostaviti na miru procese i načine na koji se obavljaju operativni poslovni jer su pokušaji poboljšanja suviše riskantni. 

Za njih, ali i za poduzetništvo općenito, odlične su vijesti da je u zadnjih nekoliko desetljeća napredak tehnologije toliko ubrzan da većina tvrtki MORA prihvatiti inovacije kako bi uopće opstale na tržištu. One koje to odbijaju napraviti, jednostavno s vremenom izgube relevantnost i propadaju, ne uspijevajući starim načinima privući nove klijente. 

Inovativne tvrtke razvijaju način poslovanja zbog kojeg su uvijek spremne za budućnost i nove promjene, a nagrađene su prikupljanjem najboljih talenata s tržišta rada te brojnim narudžbama od klijenata.

Što su inovacije u poslovanju i zašto su važne

Inovacije u poslovanju radi novih poboljšanih ideja, procesa, usluga, proizvoda, tehnologija

Poslovne inovacije su aktivnosti kojima kompanije implementiraju u svoje poslovanje novu ili poboljšanu ideju, proces, uslugu, proizvod, tehnologiju, proizvodni proces, marketinšku strategiju i sl. koje onda donose unapređenje poslovanja i povećanje prihoda. 

Proaktivno uvođenje promjena i poboljšanja u poslovne procese i operativne poslove u kompaniji važno je zato što:

  • Pripremaju kompaniju za potencijalne promjene u budućnosti.
    Kad pravilno primjenjujete inovativnost u poslovanju, uzimate u obzir kamo ide tržište, točnije koje su trenutne potrebe gostiju te kakve bi one mogle biti u budućnosti. Na taj način unaprijed se pripremate na potencijalne vanjske promjene koje bi vas inače mogle zateći nespremnima.
  • Privlače i zadržavaju kvalitetne zaposlenike.
    Nove generacije na tržištu rada žele raditi za poslodavce koji imaju jasnu viziju i misiju svoje kompanije te vjeruju u inovativnu i optimističnu budućnost.
  • Štede vrijeme, novac i energiju.
    Inovacijama se postojeći poslovni procesi čine učinkovitijima, odnosno zahtijevaju manje vremena i radne snage da se obave. To ujedno pomaže kompaniji da se lakše prilagodi promjenama u industriji i na tržištu.
  • Privlače više klijenata.
    U današnje vrijeme kupci su skloniji poslovati s tvrtkama koje se prezentiraju kao inovativne te pokazuju svijest o društvenim i političkim izazovima.

No budite oprezni jer inovacije samo inovacija radi mogu biti u jednakoj mjeri štetne za poslovanje kao i stajanje na mjestu. Svaka tvrtka ima svoje jedinstvene poslovne potrebe, ovisno o industriji u kojoj posluje i ciljevima koje želi postići, zato je važno detaljno proučiti vlastito poslovanje i na osnovu njega implementirati one inovacije koje će najviše pomoći njegovom rastu. 

Vrste inovacija u poslovanju

Vrste inovacija u poslovanju - novi proizvod

Promjene se u poslovanje mogu uvesti na mnoga područja, a neka od najčešćih su:

  1. Inovacije proizvoda ili usluga
    Kad se radi o inovaciji proizvoda ili usluga, to se može odnositi na poboljšanje postojećih ili razvoj posve novih. U čarteru to konkretno može značiti npr. ponuda najma jet-skija kao posve nove usluge ili uključivanje mreže za ogradu u obiteljske pakete.

  2. Inovacije procesa
    Inovacije procesa odnose se na kreiranje novih načina na koje se nešto radi u kompaniji kako bi se postigla veća produktivnost. Jedna od takvih zanimljivih inovacija u čarteru može biti nuđenje opcije beskontaktnog plaćanja gostima  ili korištenje različitih softverskih rješenja za povećanje efikasnosti zaposlenika.

  3. Organizacijske inovacije
    Organizacijske inovacije odnose se na primjenu novih voditeljskih praksi, procesa i struktura te za razliku od prethodne dvije vrste inovacija, vrlo su često radikalne i rizične. Uglavnom se odnose na koordiniranje ljudskih resursa zbog čega ih treba uvoditi promišljeno i pažljivo kako ne bi negativno utjecale na efikasnost i motivaciju zaposlenika.

  4. Marketinške inovacije
    Fokus je marketinških inovacija na kupcima i tržištu te one mogu označavati i uvođenje novih načina interakcije s kupcima. Tako primjerice možete poboljšati svoj  online buking  implementacijom različitih alata koji će pomoći klijentima da lakše i jednostavnije pronađu ono što traže, a vama da imate veću stopu konverzije.

5 savjeta kako napraviti inovacije u poslovanju

5 savjeta kako napraviti inovacije u poslovanju

Ako još uvijek niste sigurni odakle krenuti s inovacijama, predlažemo sljedeće savjete Richarda Bransona, britanskog poslovnjaka i milijardera:

  1. Fokusirajte se na problem
    Ideje za inovacije cvjetaju ako se fokusirate na rješavanje problema u poslovnim procesima kompanije ili svojih klijenata i suradnika. Razmišljajte kako možete kreirati usluge koje će ljudima olakšati živote.

  2. Okružite se hrabrim i strastvenim ljudima
    Kažu da je naš način razmišljanja spoj mentalnih sklopova ljudi kojima smo okruženi, zato se osigurajte da poslujete s kreativnim i znatiželjnim ljudima koji su spremni riskirati i biti proaktivni s uvođenjem promjena u poslovanje.

  3. Prihvatite različite perspektive
    Za poslovni napredak, ključno je da se ne okružite suradnicima koji samo potvrđuju vaše mišljenje, nego radije tražite one koji donose različite perspektive u posao te se ne boje izraziti svoje stavove.

  4. Poslušajte tuđe ideje
    Svi vaši zaposlenici mogu biti inovativni i kreativni ako im se da prilika da podijele svoje ideje. Naročito pozorno slušajte one koji rade u direktnoj komunikaciji s gostima – skipere, hostese, booking agente itd.

  5. Pojednostavite stvari
    Ne komplicirajte svoje ideje – cilj je inovacije pojednostaviti procese, povećati prihode i poboljšati poslovanje, a sve se to može postići jednostavnim idejama i malim prilagodbama svakodnevnih aktivnosti.

Inovacija – prilika, a ne opasnost

Da zaključimo, inovacije su prijatelj vašeg čarter poslovanja, a ne nešto čega se trebate bojati. Promjene su neizbježne u svakom aspektu života, a pažljivo promišljene i unaprijed isplanirane prilagodbe poslovanja mogu čarter kompanijama uštedjeti mnogo stresa i sredstava u budućnosti. 

Ne bojte se preispitati svoj način poslovanja te pronaći područja u kojima ima prostora za napredak - takvo proaktivno razmišljanje i hrabrost za isprobavanje novih puteva upravo je ono što će u vašu tvrtku privući kako kvalitetne zaposlenike, tako i poželjne klijente.

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?
Strategija ili kaos: Što odabirete za svoju tvrtku?

Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.

Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu
Koji marketing trikovi najbolje rade u čarter segmentu

Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.

Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?
Personalizacija u čarteru - što vaši gosti zaista žele?

Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.

Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama
Kako male čarter tvrtke mogu konkurirati velikim flotama

Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.