Inovacije – prilika za bolje čarter poslovanje, a ne razlog za strah


Promjene i inovacije u poslovanju često se doživljavaju kao nepotrebno kompliciranje i zbog tog stava ne iznenađuju otpori prema njihovoj implementaciji. 

Budimo realni, rijetki su oni koji vole promjene i žude za njima. Možda ih neki od nas lakše prihvaćaju, ali većina voli ostati u svojim utvrđenim sistemima koji barem donekle funkcioniraju. No navedeno je stajalište prema inovacijama hitno potrebno mijenjati jer od svih stvari na tom svijetu, samo stalna mijena jest. Promjene su neizbježne, a zdrav odnos prema njima i proaktivno uvođenje inovacija u poslovanje jedna je od stavki koja vas može izdvojiti od konkurencije i privući zadovoljne goste. Ako još niste uvjereni u to, nastavite čitati i pronađite novu ljubav prema inovacijama koje stignete implementirati u poslovne procese već ove sezone.

Ako nije slomljeno, ne popravljaj

Ako nije slomljeno, ne popravljaj mentalni sklop u čarteru

Jeste li čuli za poznatu izreku If it ain't broken, don't fix it ili u prijevodu Ako nije slomljeno, ne popravljaj? Ona se možda može odlično primijeniti na kućanske aparate, ali u poslovanju slušanje uvjerenja nastalih iz takvog mentalnog sklopa donosi itekako neželjene posljedice. Nažalost, u hrvatskom poduzetništvu još uvijek postoji velik broj kompanija koje smatraju da je bolje ostaviti na miru procese i načine na koji se obavljaju operativni poslovni jer su pokušaji poboljšanja suviše riskantni. 

Za njih, ali i za poduzetništvo općenito, odlične su vijesti da je u zadnjih nekoliko desetljeća napredak tehnologije toliko ubrzan da većina tvrtki MORA prihvatiti inovacije kako bi uopće opstale na tržištu. One koje to odbijaju napraviti, jednostavno s vremenom izgube relevantnost i propadaju, ne uspijevajući starim načinima privući nove klijente. 

Inovativne tvrtke razvijaju način poslovanja zbog kojeg su uvijek spremne za budućnost i nove promjene, a nagrađene su prikupljanjem najboljih talenata s tržišta rada te brojnim narudžbama od klijenata.

Što su inovacije u poslovanju i zašto su važne

Inovacije u poslovanju radi novih poboljšanih ideja, procesa, usluga, proizvoda, tehnologija

Poslovne inovacije su aktivnosti kojima kompanije implementiraju u svoje poslovanje novu ili poboljšanu ideju, proces, uslugu, proizvod, tehnologiju, proizvodni proces, marketinšku strategiju i sl. koje onda donose unapređenje poslovanja i povećanje prihoda. 

Proaktivno uvođenje promjena i poboljšanja u poslovne procese i operativne poslove u kompaniji važno je zato što:

  • Pripremaju kompaniju za potencijalne promjene u budućnosti.
    Kad pravilno primjenjujete inovativnost u poslovanju, uzimate u obzir kamo ide tržište, točnije koje su trenutne potrebe gostiju te kakve bi one mogle biti u budućnosti. Na taj način unaprijed se pripremate na potencijalne vanjske promjene koje bi vas inače mogle zateći nespremnima.
  • Privlače i zadržavaju kvalitetne zaposlenike.
    Nove generacije na tržištu rada žele raditi za poslodavce koji imaju jasnu viziju i misiju svoje kompanije te vjeruju u inovativnu i optimističnu budućnost.
  • Štede vrijeme, novac i energiju.
    Inovacijama se postojeći poslovni procesi čine učinkovitijima, odnosno zahtijevaju manje vremena i radne snage da se obave. To ujedno pomaže kompaniji da se lakše prilagodi promjenama u industriji i na tržištu.
  • Privlače više klijenata.
    U današnje vrijeme kupci su skloniji poslovati s tvrtkama koje se prezentiraju kao inovativne te pokazuju svijest o društvenim i političkim izazovima.

No budite oprezni jer inovacije samo inovacija radi mogu biti u jednakoj mjeri štetne za poslovanje kao i stajanje na mjestu. Svaka tvrtka ima svoje jedinstvene poslovne potrebe, ovisno o industriji u kojoj posluje i ciljevima koje želi postići, zato je važno detaljno proučiti vlastito poslovanje i na osnovu njega implementirati one inovacije koje će najviše pomoći njegovom rastu. 

Vrste inovacija u poslovanju

Vrste inovacija u poslovanju - novi proizvod

Promjene se u poslovanje mogu uvesti na mnoga područja, a neka od najčešćih su:

  1. Inovacije proizvoda ili usluga
    Kad se radi o inovaciji proizvoda ili usluga, to se može odnositi na poboljšanje postojećih ili razvoj posve novih. U čarteru to konkretno može značiti npr. ponuda najma jet-skija kao posve nove usluge ili uključivanje mreže za ogradu u obiteljske pakete.

  2. Inovacije procesa
    Inovacije procesa odnose se na kreiranje novih načina na koje se nešto radi u kompaniji kako bi se postigla veća produktivnost. Jedna od takvih zanimljivih inovacija u čarteru može biti nuđenje opcije beskontaktnog plaćanja gostima  ili korištenje različitih softverskih rješenja za povećanje efikasnosti zaposlenika.

  3. Organizacijske inovacije
    Organizacijske inovacije odnose se na primjenu novih voditeljskih praksi, procesa i struktura te za razliku od prethodne dvije vrste inovacija, vrlo su često radikalne i rizične. Uglavnom se odnose na koordiniranje ljudskih resursa zbog čega ih treba uvoditi promišljeno i pažljivo kako ne bi negativno utjecale na efikasnost i motivaciju zaposlenika.

  4. Marketinške inovacije
    Fokus je marketinških inovacija na kupcima i tržištu te one mogu označavati i uvođenje novih načina interakcije s kupcima. Tako primjerice možete poboljšati svoj  online buking  implementacijom različitih alata koji će pomoći klijentima da lakše i jednostavnije pronađu ono što traže, a vama da imate veću stopu konverzije.

5 savjeta kako napraviti inovacije u poslovanju

5 savjeta kako napraviti inovacije u poslovanju

Ako još uvijek niste sigurni odakle krenuti s inovacijama, predlažemo sljedeće savjete Richarda Bransona, britanskog poslovnjaka i milijardera:

  1. Fokusirajte se na problem
    Ideje za inovacije cvjetaju ako se fokusirate na rješavanje problema u poslovnim procesima kompanije ili svojih klijenata i suradnika. Razmišljajte kako možete kreirati usluge koje će ljudima olakšati živote.

  2. Okružite se hrabrim i strastvenim ljudima
    Kažu da je naš način razmišljanja spoj mentalnih sklopova ljudi kojima smo okruženi, zato se osigurajte da poslujete s kreativnim i znatiželjnim ljudima koji su spremni riskirati i biti proaktivni s uvođenjem promjena u poslovanje.

  3. Prihvatite različite perspektive
    Za poslovni napredak, ključno je da se ne okružite suradnicima koji samo potvrđuju vaše mišljenje, nego radije tražite one koji donose različite perspektive u posao te se ne boje izraziti svoje stavove.

  4. Poslušajte tuđe ideje
    Svi vaši zaposlenici mogu biti inovativni i kreativni ako im se da prilika da podijele svoje ideje. Naročito pozorno slušajte one koji rade u direktnoj komunikaciji s gostima – skipere, hostese, booking agente itd.

  5. Pojednostavite stvari
    Ne komplicirajte svoje ideje – cilj je inovacije pojednostaviti procese, povećati prihode i poboljšati poslovanje, a sve se to može postići jednostavnim idejama i malim prilagodbama svakodnevnih aktivnosti.

Inovacija – prilika, a ne opasnost

Da zaključimo, inovacije su prijatelj vašeg čarter poslovanja, a ne nešto čega se trebate bojati. Promjene su neizbježne u svakom aspektu života, a pažljivo promišljene i unaprijed isplanirane prilagodbe poslovanja mogu čarter kompanijama uštedjeti mnogo stresa i sredstava u budućnosti. 

Ne bojte se preispitati svoj način poslovanja te pronaći područja u kojima ima prostora za napredak - takvo proaktivno razmišljanje i hrabrost za isprobavanje novih puteva upravo je ono što će u vašu tvrtku privući kako kvalitetne zaposlenike, tako i poželjne klijente.

  • Podijeli:


Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Poliranje plovila - kako i zašto ga trebate raditi
Poliranje plovila - kako i zašto ga trebate raditi

Sigurnost. Kvaliteta. Vrhunski izgled. To su sigurno riječi s kojima želite asocirati svoja čarter plovila. Znate li kako je sama estetika plovila često baš onaj odlučujući faktor za goste? Često je baš izgled onaj koji prevagne u odluci... I što će najbolje privući goste nego sjajno, čisto i kvalitetno ispolirano plovilo.

Boot Düsseldorf 2025 - jedinstveni globalni nautički događaj
Boot Düsseldorf 2025 - jedinstveni globalni nautički događaj

Boot Düsseldorf je najveća svjetska izložba jahti i sportova na vodi. Međutim, ovaj događaj je više od tipičnog nautičkog sajma - nudi pogled u budućnost sportova na vodi i održivih morskih inovacija. Ove godine, od 18. do 26. siječnja, posjetitelji će imati priliku doživjeti sve to - od najmodernijih tehnologija na Blue Innovation Docku do luksuznih jahti i praktičnih iskustava s opremom - jer ovaj događaj ima ponešto za svakoga. 

Ako se ne uhvatimo za isti štap - slijedi veliki pad
Ako se ne uhvatimo za isti štap - slijedi veliki pad

Naš autor Ivica Žuro analizira što nas čeka u 2025. godini, od poreza i marina do održivosti nautičkog čartera i turističkih strategija. U članku koji spaja ekonomiju i turizam, razmatra kako planirati dugoročni uspjeh u vrijeme neizvjesnosti. Što možemo naučiti od prošlih godina i kako se prilagoditi novim okolnostima?

Kakva je 2024. bila u čarter industriji?
Kakva je 2024. bila u čarter industriji?

Čarter industrija u Hrvatskoj tijekom 2024. proživjela niz promjena, ali i izazova i prilika. Od “novih” načina na koji gosti bukiraju plovila do tehnologije namijenjene isključivo čarterima i flotama, sezona je definitivno bila i turbulentna i neizvjesna. Ovo je detaljan pregled događanja koja su obilježila 2024. u jednom od najvažnijih sektora hrvatskog turizma.