Promjene u poslovanju čarter društava s uvođenjem EUR-a u RH


Uvođenje EUR-a od 01. siječnja 2023., donosi značajne izmjene u svakodnevici čarter društava. Koje su glavne razlike u odnosu na prošlu godinu te do kada je obavezno dvojno iskazivanje ukupnog iznosa na računu?

S uvođenjem EUR-a od 01. siječnja 2023. godine, svakodnevno poslovanje čarter društava se značajno promijenilo. Komunikacija i odlasci u banke za operativne svrhe u sezoni će se smanjiti te se prilikom naplate neće više razlikovati rezidenta od nerezidenta.   
 
Glavne razlike u sezoni 2023. godine u odnosu na onu 2022. godinu su sljedeće: 

  • Naplata u gotovini 
  • Agencijski računi 
  • Turistička pristojba 
  • APA 

 
Naplata u gotovini 

Do 01. siječnja 2023. godine je bila dopuštena naplata u stranim sredstvima plaćanja između rezidenata i nerezidenata pri trgovanju uslugama. Po toj osnovi su i čarter društva naplaćivali svoje usluge u EUR do 31. prosinca 2022. godine. Naplaćenu stranu gotovinu su bili dužni položiti na svoj račun u banci u roku od tri radna dana od dana naplate. 
 
Uvođenjem EUR-a kao službene valute u RH, na primljenu gotovinu u „domaćoj valuti“ se primjenjuju odredbe Zakona i Pravilnika o fiskalizaciji u prometu gotovinom. Čarter društvo, ovisno o svojoj veličini, je dužno gotov novac, iznad visine određenog blagajničkog maksimuma primljen tijekom dana po bilo kojoj osnovi uplatiti na svoj račun otvoren kod banke istog dana, a najkasnije idućeg radnog dana. Također, sukladno odredbama Zakona o sprječavanju pranja novca i financiranja terorizma, čarter društvo ne smije primiti naplatu u gotovini u vrijednosti od 10.000,00 EUR i većoj. 
 
Od 01. siječnja 2023. godine, plaćanje i naplata u stranoj gotovini između rezidenata i nerezidenata su slobodni. Dakle, uz EUR čarter društvo može naplatu svoje usluge napraviti i u bilo kojoj drugoj valuti poštujući odredbe o sprječavanju pranja novca i fiskalizaciji. 

 


 
Agencijski računi 

„Starim“ deviznim propisima su bila dopuštena plaćanje i naplata između rezidenata u devizama pri posredničkim poslovima u turističko-agencijskim uslugama, između posrednika i drugog rezidenta, za uslugu koju je pružio ili primio nerezident.  
 
Zbog navedenog su čarter društva otvarala tzv. agencijske račune (15) u bankama. Budući da je EUR postao zakonsko sredstvo plaćanja u RH te da su prijenosi deviznih sredstava između rezidenata slobodni, agencijski računi više nisu potrebni

 
Turistička pristojba 

Pravilnik o visini, načinu plaćanja i raspodjeli turističke pristojbe za čarterska plovila, brodove za višednevna kružna putovanja i osobe koje borave na plovilu (nautičari) te način plaćanja turističke pristojbe za brodove na kružnom putovanju u međunarodnom pomorskom prometu i međunarodnom prometu na unutarnjim vodama nije izmijenjen od 01. siječnja 2023. godine


Sukladno načelu neprekidnosti pravnih instrumenata, iznos turističke pristojbe za 2023. godinu iznosi 1,33€ po noćenju
 

APA 

Do ove sezone su gosti uplaćivali APA u EUR, a čarter društvo je podizalo iznose u HRK odlaskom u banku i isplaćivalo gostu u HRK. Naravno, čarter društvo je najčešće na svoj teret preuzimalo trošak nastalih tečajnih razlika.  
 
Od 2023. godine, iznos kojeg gost uplati u EUR čarter društvo podiže u EUR u gotovini i isplaćuje gostu. 
 
Također podsjećam da čarter društvo ima obvezu dvojnog iskazivanja ukupnog iznosa na računu uz prikaz fiksnog tečaja konverzije do 31. prosinca 2023. godine prilikom ispostavljanja računa potrošaču.  

  • Podijeli:

Katica Reljanović

Katica Reljanović

Katica Reljanović je direktorica i suosnivačica tvrtke Tax Planning Office, društva za porezno savjetništvo u Splitu. Ovlaštena je porezna savjetnica koja pruža domaćim i stranim pravnim osobama usluge poreznog savjetovanja na području poreza na dobit, poreza na dohodak i PDV-a. Sa uskom specijalizacijom u području turizma te turističkih agencija, ujedno je i redovna sudionica brojnih panela i konferencija. Osim što je vrsna poznavateljica pravilnika i zakona, te svih aktualnih vijesti na temu poreza i turizma, Katica je između ostaloga i izvorna govornica engleskog jezika.

https://www.financialoffice.hr/usluge/porezno-savjetovanje



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati
Tenderi pod povećalom: Nova pravila plovidbe koja čarter tvrtke moraju znati

U svom čarteru ste sigurno barem jednom imali raspravu oko tendera. Nitko više nije bio siguran što se smije, a što ne. Koje je sigurno područje plovidbe, smije li prevoziti putnike i sl. Novi Pravilnik o sigurnosti pomorske plovidbe napokon rješava pitanje područja plovidbe tendera, ali donosi reda i u nekim drugim segmentima plovidbe.

Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge
Upselling - kako povećati prihode kroz dodatne usluge

Prodaja počinje bukingom, ali tu ne završava. Upravo tu počinje prostor za dodatnu zaradu - i to bez pritiska, bez agresivne komunikacije, samo kroz pametno ponuđene usluge koje gostu stvarno trebaju. Ako vodite čarter, surađujete s agencijama ili ste dio prateće industrije, ovaj tekst donosi konkretne ideje kako dodatne usluge mogu poboljšati iskustvo gostiju i povećati prihode.

Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke
Komunikacija u kriznim situacijama - praktičan vodič za čarter tvrtke

U čarteru, sve počinje i završava na dojmu - u svakoj poruci, tonu i reakciji. Danas gosti ne žele savršenstvo, ali žele znati da netko drži stvari pod kontrolom. Ne žele da ih se ignorira. A kad nastane situacija, žele znati da netko preuzima odgovornost. Ne možete spriječiti sve probleme. Ali možete naučiti kako komunicirati u kriznim situacijama.

Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima
Digitalni marketing u čarter industriji: Vrijeme je za jače odnose s gostima

Digitalni marketing u yacht čarter industriji nije pitanje trendova nego odgovornog poslovanja. U ovom članku Selma Ćubara razbija ključne zablude – od iluzije o online platformama do pogrešnog razumijevanja brenda i lojalnosti gosta. Jasno, konkretno i poticajno, ovaj tekst otvara prostor za konstruktivan razgovor među agentima, fleet operaterima i svima koji vjeruju da odnos s gostom nije trošak – nego temelj dugoročnog uspjeha.