Kako procijeniti jesu li uvjeti nekog ugovora uopće pravno učinkoviti? To zahtjeva određenu pravnu stručnost, a to postaje posebno teško ako su ugovori sastavljeni na stranom jeziku. No, postoji rješenje za to u charteru.
Budimo iskreni: Tko zapravo čita uvjete poslovanja na ugovoru? Ako smo iskreni sami sa sobom, moramo shvatiti da se pristanak na ugovor i samim time na uvjete brzo odvije - često i prebrzo.
U online poslovanju, kvačica se brzo stavi na određeno mjesto bez da klijent uopće mora pogledati uvjete poslovanja. U slučaju spora, to može imati loše posljedice, a što je vrjedniji predmet ugovora šteta je veća. Čak i oni koji su spremni pomno proučiti ugovor suočeni su s problemom.
Za mnoge su sitna slova potpuno nerazumljiva. Biti sposoban interpretirati pojedine odlomke i procijeniti opseg do kojeg su uopće pravno učinkoviti, zahtijeva određenu pravnu stručnost. To postaje posebno teško ako su ugovori sastavljeni na stranom jeziku. No, postoji rješenje za to u charteru.
Prepreke u ugovoru nije važno uzeti u obzir samo u svakodnevnom životu, već ponekad i na odmoru. Charter klijenti znaju da se moraju baviti papirologijom prije početka njihova odmora na unajmljenom brodu. Dok god sve ide glatko na putu, kritični odlomci ugovora se nikad ne uzimaju u obzir. No u slučaju pravnog spora, situacija se naglo mijenja.
Različiti uvjeti poslovanja različitih operatera flota uzrokuju probleme svima u lancu već godinama - i za klijente chartera, kao i za same agencije i charter kompanije. Zbog sve veće pravne osviještenosti klijenata, potrebni su jasni pravni odnosi. Postoji rješenje pod nazivom “Charter-Fair” uvjeti poslovanja. Još od 2009. godine uvjeti su na tržištu te se konstanto ažuriraju, unapređuju i prilagođavaju situaciji. Ugovor je svima dostupan na čak 6 jezika.
Jasni pravni odnosi za svih moraju biti u interesu agencija koje kao ‘insajderi’ pružaju ugovore klijentima. U mnogim slučajevima uvjeti poslovanja umjesto toga sadrže klauzule koje nameću probleme s odgovornošću korisnika usluge, ali apsolutno nisu opravdane - ponekad čak ni pravno održive.
Jedna takva tipična klauzula u ugovorima je: “Korisnik chartera je odgovoran za sve štete koje ne plaća osiguratelj (charter kompanija)”. “Ukoliko takve klauzule postoje, mogu se poprilično jednostavno osporiti na sudu. U svakom slučaju vode do pravnih sporova. Ta klauzula predstavlja problem za charter kompaniju koja živi u krivom uvjerenju da mogu prenijeti kompletan rizik na korisnika čartera.
Klijent se mora boriti da poduzme pravne korake protiv takvih kršenja zakona u slučaju sumnje. A agencija se nalazi između dvije strane i optužuje se da je posredovala u takvim ugovorima i da je suučesnik u ponekad neprihvatljivim praksama. Agencije se u ovakvim slučajevima nalaze u nezahvalnom položaju.
S obzirom na sve veće brodove u charteru, rastu i moguće štete i težina sporova, posebno s obzirom na osjetljivost klijenata chartera na ono što se od kupljene usluge očekuje. Pravni stručnjaci za rekreativnu plovidbu se stalno bave takvim slučajevima.
Primjerice, neopravdano zadržani polozi su već dugo predmet nezadovoljstva. Jedna od točaka koja ozbiljno narušava imidž charter industrije. A agencija koja želi intervenirati ima poteškoća jer operateri flote suprotno interpretiraju djelomično nezakonite formulacije u uvjetima poslovanja charter ugovora .
To je upravo ono gdje “Charter Fair’’ ugovor počinje: Njegova je svrha da osigura pravnu jasnoću i pravnu sigurnost na svim stranama te teži pravednoj ravnoteži interesa obveza korisnika chartera i charter tvrtke. Neke kompanije već godinama koriste “Charter Fairtrag” i imaju pozitivna iskustva s njim.
Taj pristup još uvijek nije dopro do svih, ali stalno raste broj charter kompanija koje ga prihvaćaju i jamče ugovor s poštenim uvjetima poslovanja. „Charter Fair“ ugovor bavi se upravo tim problemom: Želi osigurati gore navedeni problem manjka pravne transparentnosti za sve uključene stranke s ciljem omogućavanja da problemi odgovornosti i konflikti koji su od interesa za svih budu zastupljeni u jednakim uvjetima.
Osim charter kompanija, ugovori su također odlična mogućnost za agencije da prezentiraju svoje savjetodavne vještine aktivno nudeći “Charter Fair” ugovor svojim klijentima. Na mnoge načine bi olakšali poslovanje svoje agencije.
Naravno, ima i crnih ovaca među skiperima kao i među charter kompanijama, ali broj onih koji žele rješenje problema čini veliku većinu. Yacht-Pool stoga objavljuje popis operatera chartera koji su spremni prihvatiti fer uvjete poslovanja “YACHT-POOL Fair” ugovora.
Stručnjaci za osiguranja su se prvotno fokusirali na Hrvatsku koja je nadaleko najvažnija charter regija u Europi. Popis kompanija koji se neprestano ažurira može se pronaći ovdje: www.charterfairtrag.de
Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox
Strategija nije samo plan – ona je smjer, vizija i dosljednost u provođenju odluka. Ipak, mnoge tvrtke upadaju u zamku kratkoročnih rješenja i improvizacije, što ih dugoročno vodi u kaos i stagnaciju. Saznajte kako je strategija evoluirala od antičke Grčke do suvremenih poslovnih modela - zašto su provjereni modeli strateškog planiranja, poput onih koje naglašava Andreja Fazlić, bitni za održiv rast? I kakvu ulogu u svemu tome igra organizacijska kultura.
Čarter industrija u Hrvatskoj izuzetno je konkurentna. Svaki čarter ili vlasnik flote bore se za pažnju potencijalnih gostiju, a klasični pristupi više nisu dovoljni. Oni koji razumiju što funkcionira u digitalnom marketingu, znaju i kako spojiti strategiju s očekivanjima modernih putnika. Donosimo vam nekoliko marketing trikova - konkretne taktike koje privlače prave goste i pretvaraju ih u zadovoljne klijente.
Većina čarter gostiju zna što može očekivati – preuzimanje broda, standardna oprema, unaprijed definirana ruta. No, upravo tu leži prilika. Prava personalizacija ne znači samo ispunjavanje želja, već otkrivanje potreba koje gosti ni sami nisu prepoznali. Mali, nenametljivi detalji mogu stvoriti osjećaj ekskluzivnosti, čak i kod onih koji su već prošli desetke plovidbi. Kako se istaknuti u industriji u kojoj svi nude sličnu uslugu? Otkrijte kako se istaknuti personalizacijom koja ne djeluje forsirano, već kao prirodan nastavak očekivanja gostiju.
Ne trebate biti najveći kako biste bili najbolji. Male čarter tvrtke imaju fleksibilnost i osobni pristup koji velike tvrtke često ne mogu ponuditi. Da, velike flote dominiraju tržištem, ali male čarter tvrtke imaju svoje adute. Saznajte kako pametnom strategijom i učinkovitim marketingom uspješno konkurirati.