Raste flota 'Fair Charter' kompanija


Kako procijeniti jesu li uvjeti nekog ugovora uopće pravno učinkoviti? To zahtjeva određenu pravnu stručnost, a to postaje posebno teško ako su ugovori sastavljeni na stranom jeziku. No, postoji rješenje za to u charteru.

Budimo iskreni: Tko zapravo čita uvjete poslovanja na ugovoru? Ako smo iskreni sami sa sobom, moramo shvatiti da se pristanak na ugovor i samim time na uvjete brzo odvije - često i prebrzo.

U online poslovanju, kvačica se brzo stavi na određeno mjesto bez da klijent uopće mora pogledati uvjete poslovanja. U slučaju spora, to može imati loše posljedice, a što je vrjedniji predmet ugovora šteta je veća. Čak i oni koji su spremni pomno proučiti ugovor suočeni su s problemom.

Za mnoge su sitna slova potpuno nerazumljiva. Biti sposoban interpretirati pojedine odlomke i procijeniti opseg do kojeg su uopće pravno učinkoviti, zahtijeva određenu pravnu stručnost. To postaje posebno teško ako su ugovori sastavljeni na stranom jeziku. No, postoji rješenje za to u charteru. 

Jasni pravni odnosi

Prepreke u ugovoru nije važno uzeti u obzir samo u svakodnevnom životu, već ponekad i na odmoru. Charter klijenti znaju da se moraju baviti papirologijom prije početka njihova odmora na unajmljenom brodu. Dok god sve ide glatko na putu, kritični odlomci ugovora se nikad ne uzimaju u obzir. No u slučaju pravnog spora, situacija se naglo mijenja.

Različiti uvjeti poslovanja različitih operatera flota uzrokuju probleme svima u lancu već godinama - i za klijente chartera, kao i za same agencije i charter kompanije. Zbog sve veće pravne osviještenosti klijenata, potrebni su jasni pravni odnosi. Postoji rješenje pod nazivom “Charter-Fair” uvjeti poslovanja. Još od 2009. godine uvjeti su na tržištu te se konstanto ažuriraju, unapređuju i prilagođavaju situaciji. Ugovor je svima dostupan na čak 6 jezika. 

Jasni pravni odnosi za svih moraju biti u interesu agencija koje kao ‘insajderi’ pružaju ugovore klijentima. U mnogim slučajevima uvjeti poslovanja umjesto toga sadrže klauzule koje nameću probleme s odgovornošću korisnika usluge, ali apsolutno nisu opravdane - ponekad čak ni pravno održive.

Jedna takva tipična klauzula u ugovorima je: “Korisnik chartera je odgovoran za sve štete koje ne plaća osiguratelj (charter kompanija)”. “Ukoliko takve klauzule postoje, mogu se poprilično jednostavno osporiti na sudu. U svakom slučaju vode do pravnih sporova. Ta klauzula predstavlja problem za charter kompaniju koja živi u krivom uvjerenju da mogu prenijeti kompletan rizik na korisnika čartera.

Klijent se mora boriti da poduzme pravne korake protiv takvih kršenja zakona u slučaju sumnje. A agencija se nalazi između dvije strane i optužuje se da je posredovala u takvim ugovorima i da je suučesnik u ponekad neprihvatljivim praksama. Agencije se u ovakvim slučajevima nalaze u nezahvalnom položaju. 

Svrha Fair Charter ugovora

S obzirom na sve veće brodove u charteru, rastu i moguće štete i težina sporova, posebno s obzirom na osjetljivost klijenata chartera na ono što se od kupljene usluge očekuje. Pravni stručnjaci za rekreativnu plovidbu se stalno bave takvim slučajevima.  

Primjerice, neopravdano zadržani polozi su već dugo predmet nezadovoljstva. Jedna od točaka koja ozbiljno narušava imidž charter industrije. A agencija koja želi intervenirati ima poteškoća jer operateri flote suprotno interpretiraju djelomično nezakonite formulacije u uvjetima poslovanja charter ugovora .

To je upravo ono gdje “Charter Fair’’ ugovor počinje: Njegova je svrha da osigura pravnu jasnoću i pravnu sigurnost na svim stranama te teži pravednoj ravnoteži interesa obveza korisnika chartera i charter tvrtke. Neke kompanije već godinama koriste “Charter Fairtrag”  i imaju pozitivna iskustva s njim.

Taj pristup još uvijek nije dopro do svih, ali stalno raste broj charter kompanija koje ga prihvaćaju i jamče ugovor s poštenim uvjetima poslovanja. „Charter Fair“ ugovor bavi se upravo tim problemom: Želi osigurati gore navedeni problem manjka pravne transparentnosti za sve uključene stranke s ciljem omogućavanja da problemi odgovornosti i konflikti koji su od interesa za svih budu zastupljeni u jednakim uvjetima.  

Osim charter kompanija, ugovori su također odlična mogućnost za agencije da prezentiraju svoje savjetodavne vještine aktivno nudeći “Charter Fair” ugovor svojim klijentima. Na mnoge načine bi olakšali poslovanje svoje agencije.

Naravno, ima i crnih ovaca među skiperima kao i među charter kompanijama, ali broj onih koji žele rješenje problema čini veliku većinu. Yacht-Pool stoga objavljuje popis operatera chartera koji su spremni prihvatiti fer uvjete poslovanja “YACHT-POOL Fair” ugovora.

Stručnjaci za osiguranja su se prvotno fokusirali na Hrvatsku koja je nadaleko najvažnija charter regija u Europi. Popis kompanija koji se neprestano ažurira može se pronaći ovdje: www.charterfairtrag.de 
 

  • Podijeli:

Marijan Dželalija

Marijan Dželalija

Marijanova povezanost sa brodovima kreće još od školskih dana kao zaljubljenika u jedrenje a kasnije i trenera u jedriličarskom klubu. Po završetku školovanja te stjecanja diplome Magistra Kineziologije na Sveučilištu u Zagrebu, kreće njegova avantura u Yacht-Pool-u u kojem upoznaje vrlo zanimljiv i izazovan svijet pomorskih osiguranja. Sa već više od 10 godina iskustva učenje novih znanja i vještina ne staje, a to je, ističe Marijan, i najbolji dio njegovog posla. 2016. godine upisuje te sredinom 2017. završava Postdiplomski studij u Londonu iz područja maritimnih osiguranja na Lloydovoj akademiji i World Maritime University. Njegova konstantna želja za učenjem, unapređenjem proizvoda i usluge prema klijentima u potpunosti se uklapaju u politiku Yacht-Pool-a International.

https://www.linkedin.com/in/marijan-d%C5%BEelalija-796071112/



Kategorije trendova


Newsletter

Prijavite se na newsletter i primajte najnovije trendove i savjete ravno u Vaš inbox

Najnoviji trendovi

U 2025. pobjednici bit će oni s jasnim fokusom poslovanja
U 2025. pobjednici bit će oni s jasnim fokusom poslovanja

Nova sezona, novi izazovi! Ove godine se Andreja Fazlić fokusira na strategiju, digitalnu transformaciju i psihologiju promjena. Tu su i bitne smjernice za lidere koji žele biti ispred konkurencije i osigurati rast svog poslovanja. Strategija, ljudi i HubSpot mogu biti pokretači i vašeg poslovnog rasta. Kako ih primijeniti? Saznajte u nastavku.

Kako zarađivati od iznajmljivanja plovila
Kako zarađivati od iznajmljivanja plovila

Turisti svake sezone uživaju u ljepotama Jadrana na unajmljenim jahtama. Dok oni istražuju kristalno čisto more, vlasnici plovila i čarter kompanije ostvaruju solidne prihode. Može li ovo biti isplativa prilika i za vas?

Poliranje plovila - kako i zašto ga trebate raditi
Poliranje plovila - kako i zašto ga trebate raditi

Sigurnost. Kvaliteta. Vrhunski izgled. To su sigurno riječi s kojima želite asocirati svoja čarter plovila. Znate li kako je sama estetika plovila često baš onaj odlučujući faktor za goste? Često je baš izgled onaj koji prevagne u odluci... I što će najbolje privući goste nego sjajno, čisto i kvalitetno ispolirano plovilo.

Boot Düsseldorf 2025 - jedinstveni globalni nautički događaj
Boot Düsseldorf 2025 - jedinstveni globalni nautički događaj

Boot Düsseldorf je najveća svjetska izložba jahti i sportova na vodi. Međutim, ovaj događaj je više od tipičnog nautičkog sajma - nudi pogled u budućnost sportova na vodi i održivih morskih inovacija. Ove godine, od 18. do 26. siječnja, posjetitelji će imati priliku doživjeti sve to - od najmodernijih tehnologija na Blue Innovation Docku do luksuznih jahti i praktičnih iskustava s opremom - jer ovaj događaj ima ponešto za svakoga.